+ Reageer op Onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: Voortbestaan forum

1. Geregistreerd op
    Jun 2007

Voortbestaan forum

Zoals te lezen in een andere thread, gaat I-1 toch verder met zelf het forum bij te houden.
    Jammer genoeg was ook gelijk die thread gesloten, aangezien ik toch nog een paar vragen / opmerkingen had.
    Het meeste is bedoeld voor Iwan, maar aangezien ik ook feedback van de rest van het forum wil heb ik besloten om het zo te communiceren ipv via de email.
    Overigens, niets wat hier staat is bedoeld om Iwan, of iemand anders, aan te vallen, ik ben namelijk blij met hetgeen wat er hier opgezet is, en wil alleen dit verbeteren.
    Daarom zou ik ook niet willen dat er een ander forum naast dit forum zou komen, aangezien je dan een versplintering van de community krijgt, die sowieso al niet erg groot is.
    Allereerst, waar de meeste toch wel weer op zitten te wachten is om weer een frontpage terug te krijgen.
    Hiervoor heb ik reeds in joomla een website opgezet, maar om dit te kunnen testen en uiteindelijk te kunnen implementeren zal ik rechten moeten hebben op de FTP en de databases.
    Na het hierover te hebben gehad met 454ss (Maarten), zijn we tot de conclusie gekomen dat het het makkelijkst zou zijn, als ik als "developer" aan het team zou worden toegevoegd.
    Hierbij zou ik dan toegang krijgen tot de databases, FTP, en tevens administrator rechten krijgen voor het forum.
    Op deze manier kan ik toch (samen met Maarten) de frontpage en het forum bijwerken.
    Hierbij staat nog wel een punt, namelijk communicatie naar Iwan.
    Uit het verleden is gebleken dat deze communicatie vaak moeizaam verloopt, laat of geen antwoord krijgen, en door misverstanden de verkeerde antwoorden krijgen.
    Aangezien dit erg demotiverend werkt, is mijn suggestie dan ook, dat Maarten en ik redelijk vrij spel krijgen als het aankomt op het aanpassen van het forum en de website.
    Denk hier onder andere aan het implementeren van de frontpage, deze te koppelen met het forum, en eventueel het forum over te zetten naar een ander software pakket.
    Uiteraard zal er bij elke grote aanpassing backups van de huidige situatie worden gemaakt zodat mocht er iets fout gaan, of mocht het niet bevallen, dat er dan op een eenvoudige wijze terug kan worden gegaan.
    Aangezien Maarten en ik redelijk bij elkaar in de buurt wonen is het voor ons ook makkelijk om bij elkaar te gaan zitten om zaken te bespreken, zodat dit soort beslissingen niet te makkelijk worden genomen.
    Naast het aanpassen, kunnen we dan tevens het up-to-date houden van het forum op ons nemen, aangezien dit er op het moment nogal eens bij inschiet, en zodat Iwan zich hier niet druk over hoeft te maken.
    Bij deze dus mijn voorstel, graag een antwoord van Iwan, en feedback van de rest.
    - Databus -
    - Team Comedy Keepers -

2. Geregistreerd op
    Feb 2005

Hoi,

Ik heb Maarten en ik geloof jou ook al eerder toegang gegeven middels FTP en database access om de frontpage te realiseren.
    Maar hier is niets mee gedaan ...

In de toekomst kan je van mij nogmaals volledige schrijfrechten op de FTP en Databases krijgen ... en als ik het meen heeft Maarten deze al hij is niet voor niets mede Admin.
    Wat communicatie betreft ... je kan me altijd mailen of bellen ... bellen is misschien nog wel iets beter ... ik heb in het verleden heel weinig tijd gehad ... maar vanwege een aantal beslissingen in in de zakelijk/prive sfeer ga ik tijd overhouden voor andere (leuke) dingen ... waaronder het beheer van dit forum.

Het overzetten van de software van het forum zie ik niet zitten ... deze software werkt prima en vbulletin is niet voor niets 1 van de beste op het gebied van community software. (Maar hier zullen de meningen ongetwijfeld over verschillen.)

Naast het opzetten van de frontpage ... is et belangerijk dat deze up to date gehouden word en dat de inhoud/artikelen WEKELIJKS veranderen... een frontpage is leuk ... maar als je er niks mee doet dan heeft niemand er iets aan ... er zitten dus mensen moeten komen ... die hiervoor artikelen voor willen schrijven ... of in iedergeval wat inbreng hebben om de voorpagina dynamisch te laten zijn ... want als er iets is waar ik een heel aan heb dan is het wel een frontpage om alleen een frontpage te hebben zodat we kunnen zeggen ... "kijk eens hoe stoer onze frontpage is" maar goed daar hebben we het nog wel over, ik geloof dat ik dit punt al een keer in het verleden heb aangehaald.

Zoals al eerder vermeld ... ook Maarten is Admin ... en hij heeft net zo veel rechten als ik op alles ... alleen vind ik dat grote aanpassingen in samenspraak gedaan moeten worden en er als een team gewerkt moet worden ... ook al heb ik nooit tijd ... dan nog is communicatie mogenlijk en daar ga ik als mede admin aan werken ...

Ik vind het overigens ok dat mensen hun meningen geven ... dit respecteer ik ook ... maar als je je mening geeft ... die het dan op een normale en een nette manier ... en niet op een manier waardoor ik me aangevallen voel... maar goed misschien zegt dat meer over mij dan over jullie ... dus ik zie het wel weer ...

Groetjes,
    Iwan
    Iwan

3. Geregistreerd op
    Mar 2006

Het is altijd jammer als een discussie eenzijdig wordt gesloten, er is dan geen weerwoord meer mogelijk. En inderdaad, de een is wat minder genuanceerd in zijn uitspraken dan een ander. Het geschreven woord is ook 'scherper' dan het gesproken woord.

Wat betreft de frontpage, ik ben het met je eens dat een dynamische frontpage meer sex appeal heeft dan een statische. Om echter elke week nieuwe content te hebben, heb je meerdere actieve redacteuren nodig. Dit is mijns inziens een utopie, die ga je gewoon niet vinden. Je moet ook kijken naar de relevantie van de content die je gaat plaatsen, aan elke week een onzin bericht heeft niemand wat. Dan wordt het vaak gewoon iets uit de hoek zoeken, zo heel erg veel nieuws is er niet op dit gebied. Iets schrijven om maar iets te schrijven is non-informatief en zal iedereen (excusez le mot) z'n reet roesten. Natuurlijk, nieuwtjes zijn altijd leuk, maar je moet actieve redacteuren hebben die dit oppikken en verwerken tot een goed stuk. En let's face it, niet iedereen schrijft ABN meer tegenwoordig. Zoiets kost veel tijd en inzet, tegenwoordig heeft iedereen het sowieso druk natuurlijk.

Ik denk dat je het kwa frontpage meer moet zoeken in informatie/naslag. Dus faq's en tutorials, bijvoorbeeld hoe krijg je geluid uit je pc in de auto of hoe doe je het met de voeding. En natuurlijk een foto-album en aankondigingen/verslagen van meetings. Ook productreviews zijn interessant voor een frontpage. Maar ook daarvoor geldt dat het best veel tijd kost en dat niet iedereen schrijf-talent heeft. Voor product-reviews zou een smenwerkingsverband gezocht kunnen worden met de forum-sponsor. Als die af en toe spulletjes te leen aanbiedt voor een review, dan is dat al een hulp. Dat hoeven geen complete systemen te zijn want daar heeft niemand echt tijd voor, maar meer een schermpje, een toetsenbordje, dat soort dingen zou ik denken. Ik heb al eens een template aangemaakt voor reviews, ik denk dat dat wel een goede basis is. Een goede review schrijven is ook best wel wat werk, dus ook dat kost best veel tijd. Natuurlijk, een frontpage met veel relevante nieuwtjes is erg sexy, maar wie moet dat gaan doen? Weet je hoeveel actieve redacteurs mp3car.com of tweakers.net heeft? En die worden bovendien ook nog eens betaald. Als ik iets nieuws tegenkom wat ik het vermelden waard vind dan zet ik dat al op het forum. Dat kan net zo goed op een frontpage, prima. Maar verwacht niet dat dat wekelijks zal zijn. Een frontpage is ook een prima plek voor aankondigingen of showcases trouwens.

Wat betreft FTP access en dat soort zaken, inderdaad die heb ik, maar ik ben dan ook de enige, Eldert (Greenthumb) heeft dat dus niet. Op jouw (Iwan) eigen verzoek, en daar heb je helemaal gelijk in, behandel ik deze gegevens strikt vertrouwelijk! Daar ga ik ook niet mee leuren. Zoals ik je al aangegeven heb, ik heb geen voorafgaande ervaring met vBulletin (of veel server-ervaring wat dat aan gaat). Dan moet je dus vertrouwen op de documentatie van de softwaremaker. En laat daar nu een gigantische lacune zitten! Alleen de manier waarop er met klanten(!) wordt omgegaan, brrr... Je kunt je niet zomaar even registreren op hun forum, het totaal negeren van talloze verzoeken om bijgewerkte manuals, etc. Dus dan moet je het doen met achterhaalde online-documentatie die ook niet te printen valt. Dan is het allemaal niet zo simpel om 'even' wat diepgaandere dingen te fixen. Vandaar ook een niet erg vertrouwen-wekkend gevoel mbt vBulletin. En kijk ook eens onze e-mailwisselingen nog eens na wat betreft het back-up verhaal, dat is toch ook een tikkeltje vaag? Backups van providers zijn nu niet echt je van het is mijn ervaring.

Voor het doorvoeren van updates ed moet je een werkende live-kopie kunnen maken van je board op de webserver waar het eigenlijke forum op draait. Daar is ook meer dan ftp-access voor nodig. En laat nu net de vbulletin-licentie dat verhinderen? Testen op een lokale server is niet hetzelfde als in real-life, dat weet jij ook wel. Updates doorvoeren krijgt dan toch wel een beetje een hoog Russisch-roulette/dichtgeknepen billen-gehalte. Of ik til daar te zwaar aan, dat kan natuurlijk ook.

Zoals ik van het weekend al tegen Eldert zei, als jij (Iwan) hulp wilt en bereid bent daar in te investeren, dan lijkt het mij zinvol daar eens goed over na te denken en dan op korte termijn onder het genot van een pilsje of spaatje met mij en Eldert eens over te praten. Face-to-face en niet via e-mail, msn of telefoon. Noem mij maar ouderwets, maar ik hecht nogal aan persoonlijk contact. Volgens mij willen we allemaal hetzelfde maar zitten we niet op 1 lijn over de manier het hoe en wat. Een prettig gesprek kan dan al een hoop oplossen. De wil is er zeker en samen kun je meer bereiken dan in je eentje. (Lees in dat licht ook de eerste alinea nog eens van dit bericht)

Wat ik uit je bericht proef is onvrede over het bereikte resultaat. Dat is je goed recht natuurlijk, maar niet alle arbeid is ook zichtbaar natuurlijk. Zo heb ik al een hoop dingen gecorrigeerd in de backend en een hoop scripted nep-registraties verwijderd. Maar goed, eigenlijk heb ik geen zin om mezelf te gaan zitten verdedigen. Punt is dat niet alle energie die er in gestoken wordt ook direct zichtbaar is. (nog een voorbeeldje)
    Laatst aangepast door 454ss : 5th July 2010 om 13:35 Reden: typo + aanvullinkje

4. Geregistreerd op
    Apr 2005

Zal ook eens reageren, al heb het er denk niet zo heel veel mee te maken maar toch....

Heb 't eens zitten lezen, ook het andere topic, en ben wel blij dat het door/verder gaat.
    Niet dat ik zoveel zinnigs te zeggen heb, wat iedereen denk allang doorheb die hier een tijdje rondhangt maar vind het wel gezellig. Ook heb ik nog steeds geen carputer die het ook doet, alleen maar een groot gapend gat in me dash maar da's een kleinigheidje.
    En de laatste tijd worden er ook regelmatig wat meetings ed georganiseerd wat ook wel leuk natuurlijk. Dat op de Meern toendertijd was ook wel gezellig maar een hapje en drankje er bij is toch wel wat gezelliger.

Maar ... van dat hele forum, rechten, en weet ik veel wat waar jullie het allemaal over hebben heb ik weinig tot geen ruk verstand. Kan me best voorstellen dat er een hoop tijd in gaat zitten om dingen te regelen enzo. Net als met photoshoppen, dan ben je ook uren bezig en dan heb je in princiepe nog niks. Maar dan is het voornamelijk van hoe wat waar, kleurjte hier, kleurjte daar ... en ongemerkt ben je weer een tijd verder.
    Hou zelf wel van dat 'knippen en plakken' enzo dus als ik ergens mee kan helpen dan hoor ik het wel. Misschien leuk achtergrondje oid.
    Of als ik ergens anders mee kan helpen ...

En nog iets ... wat ik ook wel 'positief' vind aan meetings is dat je naast het wel handig is als je iets niet weet of niet aan de praat krijg of wat dan ook,
    dat je mensen ook wat beter 'ken'. Heb ook wel eens meegemaakt dat er iemand zei van vind je dat niet rot dat ie dat over je zeg (kwam bij hem blijkbaar nogal lullig over)
    Maar diegene die dat zei ken je dan je weet dan ook dat ie dat niet meent.
    Dus kan me best voorstellen dat er af en toe mensen zijn op het forum die van sommige denken van wat doen die lullig tegen 'iemand' maar zelf weet je wie het zegt (en hoe die dat bedoelt).
    Heb ook al 1000000 keer van die domme opmerkingen gehoord over me bergies, treintjes en andere onzin LB

Maar om een lulverhaal kort te houden.... vind het een leuk forum en meetings zijn altijd wel gezellig en hoop dat het in ieder geval zolang duurt totdat op zijn minst me carputer af is (kan wel effe duren)
    Laatst aangepast door Neonic : 5th July 2010 om 17:29
    'Gothic Clio'..project (R.I.P.)
    'Iced Earth'..project

5. Geregistreerd op
    Jun 2007

Allereerst wil ik even duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook aan te vallen.
    Zoals aangegeven is voor dan ook het belangrijkst dat het forum blijft voortbestaan, en dat deze steeds verder wordt verbeterd.
    Het lijkt mij inderdaad ook het makkelijkst om binnenkort eens bij elkaar te gaan zitten, en op die manier erachter te komen wat iedereen wilt, en hoe we dit kunnen bereiken.
    Ik zal hier niet alles gaan herhalen, maar in principe ben ik het eens met wat Maarten allemaal aanhaalt, en wil hier ook graag aan meewerken.
    Ik denk dat we nu dus gewoon bij elkaar moeten gaan zitten.
    - Databus -
    - Team Comedy Keepers -

6. Geregistreerd op
    Feb 2005

Citaat Origineel gepost door Greenthumb Bekijk Post
    Allereerst wil ik even duidelijk maken dat het niet mijn bedoeling is om wie dan ook aan te vallen.
    Zoals aangegeven is voor dan ook het belangrijkst dat het forum blijft voortbestaan, en dat deze steeds verder wordt verbeterd.
    Het lijkt mij inderdaad ook het makkelijkst om binnenkort eens bij elkaar te gaan zitten, en op die manier erachter te komen wat iedereen wilt, en hoe we dit kunnen bereiken.
    Ik zal hier niet alles gaan herhalen, maar in principe ben ik het eens met wat Maarten allemaal aanhaalt, en wil hier ook graag aan meewerken.
    Ik denk dat we nu dus gewoon bij elkaar moeten gaan zitten.
    Stuur me even een mailtje met wanneer je na de 19de kan (alleen in de avond en het liefst op zondag)
    Iwan

7. Geregistreerd op
    Mar 2006

@I-1: lees aub dit nog even door... Thanks!

edit:
    Even voor de duidelijkheid, aangezien je in je reply aan Greenthumb spreekt over 'je' voel ik me (nog) niet aangesproken.
    Laatst aangepast door 454ss : 6th July 2010 om 18:16 Reden: toevoeging

+ Reageer op Onderwerp

Posting Regels