Voortbestaan forum
Zoals te lezen in een andere thread, gaat I-1 toch verder met zelf het forum bij te houden.
Jammer genoeg was ook gelijk die thread gesloten, aangezien ik toch nog een paar vragen / opmerkingen had.
Het meeste is bedoeld voor Iwan, maar aangezien ik ook feedback van de rest van het forum wil heb ik besloten om het zo te communiceren ipv via de email.
Overigens, niets wat hier staat is bedoeld om Iwan, of iemand anders, aan te vallen, ik ben namelijk blij met hetgeen wat er hier opgezet is, en wil alleen dit verbeteren.
Daarom zou ik ook niet willen dat er een ander forum naast dit forum zou komen, aangezien je dan een versplintering van de community krijgt, die sowieso al niet erg groot is.
Allereerst, waar de meeste toch wel weer op zitten te wachten is om weer een frontpage terug te krijgen.
Hiervoor heb ik reeds in joomla een website opgezet, maar om dit te kunnen testen en uiteindelijk te kunnen implementeren zal ik rechten moeten hebben op de FTP en de databases.
Na het hierover te hebben gehad met 454ss (Maarten), zijn we tot de conclusie gekomen dat het het makkelijkst zou zijn, als ik als "developer" aan het team zou worden toegevoegd.
Hierbij zou ik dan toegang krijgen tot de databases, FTP, en tevens administrator rechten krijgen voor het forum.
Op deze manier kan ik toch (samen met Maarten) de frontpage en het forum bijwerken.
Hierbij staat nog wel een punt, namelijk communicatie naar Iwan.
Uit het verleden is gebleken dat deze communicatie vaak moeizaam verloopt, laat of geen antwoord krijgen, en door misverstanden de verkeerde antwoorden krijgen.
Aangezien dit erg demotiverend werkt, is mijn suggestie dan ook, dat Maarten en ik redelijk vrij spel krijgen als het aankomt op het aanpassen van het forum en de website.
Denk hier onder andere aan het implementeren van de frontpage, deze te koppelen met het forum, en eventueel het forum over te zetten naar een ander software pakket.
Uiteraard zal er bij elke grote aanpassing backups van de huidige situatie worden gemaakt zodat mocht er iets fout gaan, of mocht het niet bevallen, dat er dan op een eenvoudige wijze terug kan worden gegaan.
Aangezien Maarten en ik redelijk bij elkaar in de buurt wonen is het voor ons ook makkelijk om bij elkaar te gaan zitten om zaken te bespreken, zodat dit soort beslissingen niet te makkelijk worden genomen.
Naast het aanpassen, kunnen we dan tevens het up-to-date houden van het forum op ons nemen, aangezien dit er op het moment nogal eens bij inschiet, en zodat Iwan zich hier niet druk over hoeft te maken.
Bij deze dus mijn voorstel, graag een antwoord van Iwan, en feedback van de rest.
- Databus -
- Team Comedy Keepers -