Eindelijk was het zo ver… het inbouwen van de CarPC..![]()
Systeem Spec:
Head unit: Liliput 7” klap scherm Touch screen
1,5 Ghz Mini ITX motherbord.
1GB intern geheugen
80Gb 2,5 Inch HD (deze draait puur en alleen voor de WinXp en Centrafuse)
160Gb 2,5 Inch externe HD , deze licht in het dashbord kastje hier staat nu bijna 10000 nummers op verdeelt over meer dan 250 albums, daarbij staan er ook een paar films en Clips op.
Externe 2,5 inch DVD rom player /brander deze ligt ook in het dashbord kastje.
2x 12V 120W voeding, 1 draait puur voor het systeem zelf en 1 voeding draait voor alles andere onderdelen zoals externe HD en dvd Rom
eerst de avond er voor nog even alle stekkers gesoldeerd van origineel BMW E38 aansluiting naar de headunit.
Eerst alle kappen verwijdert zodat ik overal makkelijk bij kan, ik stond er versteld van hoe makkelijk dit allemaal ging..
Originele kabel boom waar straks alle andere kabels ook langs gaan lopen.
De plek waar normaal de Cd-Wisselaar zat.. deze was defect dus heeft plaats gemaakt voor de CarPC
Originele antenne stekker verwijdert en de nieuwe er aan gesoldeerd
Alles even los gekoppeld zodat er wat meer ruimte kwam om de kabels goed te begeleiden.
Alle kabels naar de head-unit getrokken, ik moet bijna toegeven dat ik hier nog het langst over heb gedaan. Kon nergens die dikke VGA kabel tussen krijgen..
Alles aangesloten aan de head-unit en met veel pijn en moeite de head-unit er nog in kunnen krijgen..
Alle kabels die er tot hier aan toe heb moeten trekken
Toen nog alle kabels trekken van de GPS ontvangen, externe HD en DVD speler, alles is trouwens USB
Alles aansluiten..
Even recht op zetten, kijken of alles goed ging, met name te dikke stekkers aan de onderkant zoals de VGA
Kapjes terug geplaatst en wat bij gewerkt, de pc kast was net iets groter als de originele cd-wisselaar.
Head-unit gesloten
Carpc draait..
Navigratie:
Hoofdmenu: zoals je ziet helemaal in aangepaste skin.. mooi oranje pixel uiterlijk, kleurt zeer mooi bij het dashboard verlichting
Visualisatie bij de muziek als je daar voor kiest.. is ook wel geinig
Muziek albums allemaal met cover!
Filmpje: jaja BeeMovie
Nog een Filmpje, Lady Dana volgens mij…
![]()

Met citaat antwoorden