+ Reageer op Onderwerp
Weergeven resultaten 1 tot 7 van 7

Onderwerp: wat met bestaande functies boordcomputer

1. Geregistreerd op
    Mar 2008

wat met bestaande functies boordcomputer

In mijn peugeot 407 heb ik een kleine display en daaronder nog een open ruimte, ideaal dus om een groot TFT-scherm in te bouwen aangestuurd door een PC.

Nu vraag ik me af wat ik doe met de bestaande functies die weergegeven worden op m'n huidige schermpje (buitentemperatuur, ventilatieregeling, verbruik, waarschuwingen van de boordcomputer, binnentemp. enz......)

Ben ik deze dan voorgoed kwijt of kan ik ze recupereren op het TFT-scherm?

greetz

2. Geregistreerd op
    Mar 2006

Tenzij je het signaal naar dat schermpje kunt onderscheppen, vertalen naar een door de carpc leesbaar signaal, inlezen op je carpc en zo programmeren dat het in je frontend zichtbaar wordt, ben je die dingen gewoon kwijt. Het is niet mogelijk dat simpel op je VGA scherm te tonen. Een dot-matrix en een VGA display zijn 2 totaal verschillende dingen.

Overigens welkom op het forum.

3. Geregistreerd op
    Oct 2006

welkom hier

i.c.m. de centrafuse front-end en een OBD-II (elm320 ~ elm327) kastje kun je alle boardcomputer zaken visualiseren via de car-PC, waarschijnlijk heb je dan nog meer info op je beeldscherm staan.

Binnen- en buitentemperatuur en zo kan gerealiseerd worden met een "phidget plugin" speciaal voor centrafuse geschreven (wel nog een extra stukje hardware nodig, en de nodige kennis van programmeren)

4. Geregistreerd op
    Mar 2008

Kan dit een oplossing zijn in combinatie met de software van centrafuse?http://store.mp3car.com/ElmScan_5_US..._p/com-039.htm

5. Geregistreerd op
    May 2007

Het is allemaal mogelijk, maar wel de nodige ervaring met computers vereist.
    Er lopen toch veel mensen tegen problemen, het is al met al soms een duur geintje als je het niet aan de praat krijgt.

6. Geregistreerd op
    Oct 2006

Citaat Origineel gepost door TomJ Bekijk Post
    Kan dit een oplossing zijn in combinatie met de software van centrafuse?http://store.mp3car.com/ElmScan_5_US..._p/com-039.htm
    Gaat met centrafuse zeker werken, maar je moet ook kijken of je auto ervoor geschikt is. Neem je een ELM327 dan zit je meestal wel goed, deze ondersteund alle protocollen die ook in de vorige modellen ondersteund werden.

Het kan ook goedkoper : ik ga deze (=serial versie) binnenkort aanschaffen. (zij hebben ook een USB versie beschikbaar)

Centrafuse forum links :
    - OBDII adapters
    - OBDII hardware

gegoogled :
    - peugeot 407 & OBDII (407 gebruikt dus de CAN BUS technology, dan heb je een ELM327 nodig)
    Laatst aangepast door cabrio bob : 22nd March 2008 om 23:28

7. Geregistreerd op
    May 2007

hmm zit nu zelf ook te denken of dat iets voor in me bus is... Fiat van 2007 heeft obdII neem ik aan?

+ Reageer op Onderwerp

Posting Regels