Bekijk de volledige versie : voor mensen die geen uitgesproken hekel hebben aan bont
rasmAn
19th July 2005, 21:27
filmpje (http://www.strasbourgcurieux.com/fourrure/)
ik stel me niet verandwoordelijk voor de inhoud, degene die dit wansmakelijk vind, je klikt er zelf op
weet dat dit gebeurt zolang er een markt voor is, als het je aangrijpt, help het mee te verspreiden, het is een ijdele poging, maar wie weet werkt het
GolfV
19th July 2005, 21:37
Ik heb het afgesloten toen m'n eten omhoog kwam. Maar ik zou met die bijl graag die man bewerken.
digeridoo
19th July 2005, 21:47
ok ik hoef m niet te zien :)
rasmAn
19th July 2005, 21:48
probeer je ertoe te zetten het af te kijken, niets stuwt harder tot actie
Vipergts/r
19th July 2005, 23:15
Heb het juist bekeken. Ik vind die kerel echt wel ne sukkelaar. Hoe lomp kunde zen. Maar volgens mij is het wel gedaan voor het filmke. Zeker het eerste deel. Da beest was het enigste serieus bebloed en heeft nog serieus gesparteld. Maar mij heeft het niet een tegenstaander van bont gemaakt. Ik ben er ook niet voor e. Ik blijf daar neutraal in.
Meelobee
20th July 2005, 16:45
Bah, hoe kan je zo ziek zijn om zoiets te doen. Kan me niet voorstellen dat je je lekker voelt in een kledingstuk gemaakt van bont...
rasmAn
20th July 2005, 16:59
Heb het juist bekeken. Ik vind die kerel echt wel ne sukkelaar. Hoe lomp kunde zen. Maar volgens mij is het wel gedaan voor het filmke. Zeker het eerste deel. Da beest was het enigste serieus bebloed en heeft nog serieus gesparteld. Maar mij heeft het niet een tegenstaander van bont gemaakt. Ik ben er ook niet voor e. Ik blijf daar neutraal in.
als je de hoop gevilde, nog levende beestjes ziet, die ze een eindje verder levend verbranden weet je dat het niet voor het filmpje is gedaan :(
Matthijs
20th July 2005, 21:26
Mijn jas met echte bondkraag zit nog steeds even lekker.
Ik kan alleen het filmpje niet zien, dus ik weet niet waar ik over praat.
Alleen als ik het zo hoor bloedde het beestje, dus kan het al niet kloppen, want het schijnt dat die beesten op een bepaalde manier doodgemaakt worden, dat ze niet over hun vacht bloeden.
Maareuh, bij koeien valt het nog wel mee, maar weten jullie hoe varkens dood gemaakt worden voor consumptie?
En kippen?
rasmAn
20th July 2005, 21:32
varkens lopen tegen een ketting aan waardoor ze geelectrocuteert worden, koeien meestal ook
kippen in nederland worden steeds vaker door co of co2 om het leven geholpen, meestal worden ze verdooft en word hun kop eraf gehakt door een enkele cirkelzaag, wat meestal niet leid tot volledige onthoofding
mathijs: het beestje werd elke malen met zijn hoofd tegen de grond geslapen, de meesten overleefden dit, en werkt het alleen om te zorgen dat ze niet meer zo hard lastig doen als ze gevilt worden
bloeden deden ze inderdaad vrij weinig, was het maar waar, kregen ze nog enigzinds een zachte dood
*edit*: bij mij werkt het nog wel
Vipergts/r
21st July 2005, 01:31
Ja, in Firefox kreeg ik het filmke ook niet te zien, heb die kut IE moeten opstarten ervoor.
Varkens komen eerst in een pleintje, enige uitgang is een tunnel. In deze tunnel worden ze natgespoten en worden ze geelectrocuteert. Dan wordt er een kleine insnede gemaakt in de 'halsslagader' en wordt er een vleeshaak door de poot gestoken. Het vervolg zal ik maar niet vertellen.
Bij koeien is het begin hetzelfde, zij krijgen echter een soort van kogel (pneumatisch) door het hoofd.
Matthijs
21st July 2005, 19:31
Idd, koeien krijgen naar mijn weten met de schietpen (wat jij zegt viper), als ik een manier moest kiezen, geef mij dan maar de schietpen, want dat ik heb het allemaal al gezien, die koeien die vielen gewoon ondersteboven, maar de varkens die ik heb gezien, hingen levend op de kop aan een ketting, waaraan ze in een bad kwamen te hangen met water erin wat onder spanning staat.
En er waren wel eens taaien bij, die nog 1 of 2 keer opnieuw moesten...
Maar mijn vleesje smaakt er niet minder om hoor!
Vipergts/r
21st July 2005, 19:35
Bij varkens was dat vroeger idd de manier, maar is ondertussen veranderd naar de manier zoals ik eerder beschreef. Allé hier in België toch.
Mijn vlees zal daardoor zeker nooit minder smaken. Ik ben het vanaf kind gewend. Mijn vader was slachter, mocht altijd gaan helpen. En in de tijd da ge dieren nog thuis mocht slachten ging ik bij mijn nonkel helpen. Die is een schapenboer. Ben gewend om schapenvlees redelijk vers te hebben. :D
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.