PDA

Bekijk de volledige versie : FTP werkt niet

proTONEd
13th July 2005, 20:55
Hallo iedereen,

Ik heb dus een probleem met FTPen. Ik wil een ftp verbinding opzetten met mijn de beschikbare ruimte bij mijn provider. Maar ik kan dus geen FTP verbinding opzetten met geen enkele host.

In commandprompt typ ik:
ftp host 'met host als zijnde de ftp host

resultaat :
ftp : verbinding maken met : Onbekend foutnummer

Dit is dus voor alle hosts die ik probeer.
Misschien ter info:
- Ik werk thuis met Internet Connection Sharing via ADSL
- Het resultaat is op beide pc's hetzelfde.
- Heb het ook al geprobeerd door mijn firewall volledig uit te schakelen.

Misschien heeft iemand van jullie een idee.

Alvast bedankt.

setsunakaede
13th July 2005, 20:57
probeer eens cuteftp of wsftp...

Zowiezo moet je ook niet ftp host doen maar ftp.host.nl:username password ofzoiets als je het met Internet Explorer doet...

GolfV
13th July 2005, 21:12
Probeer eens een ftp sessie op te zetten naar een andere site, bijvoorbeeld
ftp ftp.debian.org

Lukt dit wel dan ligt het aan je provider.... Gaat dit ook niet dan moet je het in je internet verbinding zoeken.

proTONEd
13th July 2005, 21:27
probeer eens cuteftp of wsftp...

Zowiezo moet je ook niet ftp host doen maar ftp.host.nl:username password ofzoiets als je het met Internet Explorer doet...

Het probleem zit hem erin dat ik geen verbinding krijg met de host. Een ander progje zal voorlopig nog niet helpen vrees ik...

Ik gebruik de commandprompt die aanwezig is bij WinXP hiervoor, niet IE.
Dat ik de MSDOS prompt gebruik is enkel als test.

Het commando ftp home.scarlet.be zou al voldoende moeten zijn om een reactie te krijgen van de host. Je kan het zelf eens proberen, ik heb een vriend van me het ook al gevraagd eens te proberen. Hij krijgt zonder problemen reactie.
Het paswoord en de usernaam zijn optioneel en moeten niet direct meegegeven worden. Maar daar zit het probleem ook (nog) niet bij me.
De respons van de host ontbreekt ...

proTONEd
13th July 2005, 21:28
Probeer eens een ftp sessie op te zetten naar een andere site, bijvoorbeeld
ftp ftp.debian.org

Lukt dit wel dan ligt het aan je provider.... Gaat dit ook niet dan moet je het in je internet verbinding zoeken.

Zelfde resultaat...

Pingen lukt wel bij alle hosts. Dus de verbinding is niet rechtstreeks het probleem.

GolfV
13th July 2005, 22:38
Zelfde resultaat...

Pingen lukt wel bij alle hosts. Dus de verbinding is niet rechtstreeks het probleem.

Probeer eens telnet ftp.debian.org 21

Op deze manier maak je een verbinding over dezelfde tcp poort als ftp.

proTONEd
13th July 2005, 23:23
Probeer eens telnet ftp.debian.org 21

Op deze manier maak je een verbinding over dezelfde tcp poort als ftp.

Ik heb dit juist geprobeerd.

Resultaat:
telnet ftp.debian.org 21
Bezig met verbinding maken met ftp.debian.org... Kan geen verbinding met de host maken, op poort 21.
Kang geen verbinding maken om de doelcomputer de verbinding actief heeft geweigerd.

Als ook krijg ik een 2 meldingen van de firewall:
- Telnet client wil toegang naar 192.168.0.1: DNS (mijn gateway thuis)
- Telnet client wil toegang naar 205.185.25.35: FTP (ftp.debian.org 21)

Dus een telnet verbinding lukt wel, behalve dat ie geblokt wordt door debian.org.

GolfV
13th July 2005, 23:46
Het lijkt er echt op dat poort 21 (ftp) niet wordt doorgelaten naar buiten....
Als ik een "telnet ftp.debian.org 21" doe accepteerd debian mijn verbinding. Ik krijg dan de volgende melding:
220 saens.debian.org FTP server (vsftpd)

Dus bij jou is er ergens een firewall die de boel tegen houdt. Heb je een personal firewall zoals zonealarm???

Vipergts/r
14th July 2005, 03:34
Wss heb je ergens die poort geblokkeerd. In de FW van uwe pc, of eventuele router.

I-1
14th July 2005, 10:08
ik denk dan je poort ergens geblokeerd word...
als je wil kan je me toevoegen op MSN en dan help ik je wel

Groetjes,

Iwan

proTONEd
15th July 2005, 17:38
Sorry mensen, heb het nogal druk gehad. Daarom dat ik nog niet heb kunnen reageren.
Alvast erg bedankt voor de hulp.

Ik heb gisteren heel even op het werk geprobeerd. Daar lukt het dus inderdaad wel. De telnet sessie is geen probleem. Ook FTP verbinding wordt gemaakt.
Op het werk gebruik ik ook deze laptop. Maar hier thuis heb ik nog een PC geïnstalleerd waar de ADSL-modem op is aangesloten. Via ICS maak ik dan verbinding met het net.

Het lijkt er heel sterk op dat die setup de oorzaak is van het probleem.

Ik heb inderdaad Zonealarm. Nu ik geef toestemming op FTP of Telnet het net op te gaan - heb ook zelfs eens server rechten gegeven. Thuis lukt het dan nog steeds niet. Op het werk daarentegen, geen enkel probleem met enkel toegangsrechten.

Bedankt allemaal voor jullie posts.

iloontjevde
10th August 2007, 18:06
Mensen, ik heb precies hetzelfde probleem.
(Eventuele geschiedenis van de computer:
Packard Bell EasyNote, 4 maanden geleden aangeschaft, en na 3 maanden wilde hij al niet meer opstarten. 2 problemen:
1. Ik had geen administrators wachtwoord, want de computer was door het bedrijf gebruiksklaar gemaakt
2. Ik had geen recoverycd, want het bleek dat je die zelf moest branden, gelieve binnen een week na de aanschaf. Toen nog een pcdummie, WIST IK VEEL...
Windows XP met Service Pack 2 (wat ik hieronder ook als opgegeven probleem las) helemaal opnieuw geïnstalleerd, en na een hoop gezeik kan ik nu weer bij mijn oude bestanden. De Drivers opnieuw geïnstalleerd, alleen het internet blijft nog een probleem, zie hieronder:)

Er zijn een paar rare dingen aan de hand. Ten eerste heb ik dus hetzelfde probleem als hierboven beschreven, dus ik hoop van harte dat jullie al een oplossing hebben.
In de cmd prompt typ ik:
ftp gd.tuwien.ac.at (van een it-er gekregen, geen id wat je er mee kan)
Vervolgens komt die leuke foutmelding:
>ftp: verbinding maken met: Onbekend foutnummer
Internet Expolorer, Mozilla en Oprah werken alledrie niet.
Het rare is dat een download programma (Ares), wel bestanden kan downloaden.
Nog vreemder is dat als ik de pc opstart in de veilige modus, ik wel via IE of Mozilla online kan!?!?!?!
Maar ja om nu alles via de veilige modus te doen, dat kan je ook niet blijven doen hij moet het ook normaal kunnen. Windows Firewall is helemaal uitgeschakeld, Norton is eraf, alle andere eventuele blokkades zijn (naar mijn weten) verwijderd, maar hij blijft het surfen blokkeren. Het ligt ook niet aan de internetverbinding, die is draadloos en de rest van de laptops hier kunnen er wel gebruik van maken, met én zonder firewall instellingen. Voordat Windows opnieuw werd geïnstalleerd deed alles het prima, dat is nu juist het rare. Ik vermoed dat er een service of een proces is dat wordt opgestart bij het opstarten van de normale modus en niet van de veilige modus, en dat dat het internet blokkeert. Nogmaals, downloaden is wel mogelijk! Ik hoop dat jullie misschien een oplossing weten. Help me aub, voordat ik dat ding wat aandoe!

BusChauffeur
10th August 2007, 21:32
Geen idee wat er loos is met je pc, Kan Zoveel zijn......
Je zegt dat je in veilige modus wel op internet kan...
Dan lijkt het mij dat er een firewall nog aanstaat:rolleyes:
Zorg eerst maar eens dat je schoon opstart,Zonder norton,zonealarm enz.
En dan nog eens proberen:D
Oja je kunt ook in je modem een firewall hebben (staat die uit ??)

Ik test mijn ftp altijd of het werkt met deze site...
FTP CHECK (http://www.g6ftpserver.com/en/ftptest)

Veel Suc6

En stel je effe voor (zie forum regels..

Lexophilia
27th August 2007, 03:43
Als ik het goed begrijp wil je het volgende doen:

Je wilt thuis een servertje laten draaien die eigenlijk continu ingelogt blijft op de server van je ISP. En deze online-ftp space toewijzen aan de gebruikers van jou ftp server.

Al met al je wilt eigenlijk een WAN-netwerkmap toewijzen aan je ftp-server.

Oplossing:
Je moet eerst zorgen dat als mensen jou IP intoetsen in hun ftp client dat ze dan door je router naar je server worden gestuurt. Dit doe je d.m.v. port forwarding. de makkelijkste manier om dit te doen is dmv het instellen van DMZ op je server. De moeilijkere manier is via NAP of NAPT, deze maier is wel veiliger. DMZ gooit alle pooorten naar die pc open en napt maar een beperkt aantal poorten.
Als je een speedtouch gebruikt kun je de optie "openbaar ip adres toewijzen aan apparaat" gebruiken voor je server.

De makkelijkste manier is om je server een netwerkmap te laten aanmaken:
rechtermuisknop op deze computer--->netwerkverbinding maken-->meld u aan voor online opslag of maak verbinding met een netwerkserver

Volg de instructies op het scherm en je kunt de netwerkmap benaderen als zijnde een harde schijf. Hij staat dan gewoon bij deze computer.

die map wijs je toe aan je FTP progje.

TIP: Gebruiksvriendelijk en gratis progje voor ftp server opzetten heet Xitami. Leuke van Xitami is dat je hem web based kan configureren.

Lexophilia
27th August 2007, 03:59
Mensen, ik heb precies hetzelfde probleem.
(Eventuele geschiedenis van de computer:
Packard Bell EasyNote, 4 maanden geleden aangeschaft, en na 3 maanden wilde hij al niet meer opstarten. 2 problemen:
1. Ik had geen administrators wachtwoord, want de computer was door het bedrijf gebruiksklaar gemaakt
2. Ik had geen recoverycd, want het bleek dat je die zelf moest branden, gelieve binnen een week na de aanschaf. Toen nog een pcdummie, WIST IK VEEL...
Windows XP met Service Pack 2 (wat ik hieronder ook als opgegeven probleem las) helemaal opnieuw geïnstalleerd, en na een hoop gezeik kan ik nu weer bij mijn oude bestanden. De Drivers opnieuw geïnstalleerd, alleen het internet blijft nog een probleem, zie hieronder:)

Er zijn een paar rare dingen aan de hand. Ten eerste heb ik dus hetzelfde probleem als hierboven beschreven, dus ik hoop van harte dat jullie al een oplossing hebben.
In de cmd prompt typ ik:
ftp gd.tuwien.ac.at (van een it-er gekregen, geen id wat je er mee kan)
Vervolgens komt die leuke foutmelding:
>ftp: verbinding maken met: Onbekend foutnummer
Internet Expolorer, Mozilla en Oprah werken alledrie niet.
Het rare is dat een download programma (Ares), wel bestanden kan downloaden.
Nog vreemder is dat als ik de pc opstart in de veilige modus, ik wel via IE of Mozilla online kan!?!?!?!
Maar ja om nu alles via de veilige modus te doen, dat kan je ook niet blijven doen hij moet het ook normaal kunnen. Windows Firewall is helemaal uitgeschakeld, Norton is eraf, alle andere eventuele blokkades zijn (naar mijn weten) verwijderd, maar hij blijft het surfen blokkeren. Het ligt ook niet aan de internetverbinding, die is draadloos en de rest van de laptops hier kunnen er wel gebruik van maken, met én zonder firewall instellingen. Voordat Windows opnieuw werd geïnstalleerd deed alles het prima, dat is nu juist het rare. Ik vermoed dat er een service of een proces is dat wordt opgestart bij het opstarten van de normale modus en niet van de veilige modus, en dat dat het internet blokkeert. Nogmaals, downloaden is wel mogelijk! Ik hoop dat jullie misschien een oplossing weten. Help me aub, voordat ik dat ding wat aandoe!

vage shit als je herinstall hebt gedaan...probeer eens bekabeld....ik weet dta je draadloos wilt maar je moet het echt uitsluitend at het toch niet toevallig draadloos is die roet in het eten gooit met jou laptop.

Ik wist dat packard hell sux was maar dit heb ik zelfs bij een PH nog nooit niet eerder gehoord.

kun je wel windows updates uitvoeren?