PDA

Bekijk de volledige versie : monitor verneukt?

rasmAn
9th July 2005, 21:39
ik heb perongeluk mijn subwoofer (een van) met een 40 oz magneet langs mijn beeldkanon monitor gehaalt, nu heb ik allemaal vreemde kleurtjes met een stuk normaal

heb ik nu de monitor definitief om zeep geholpen en moet ik gaan sjopppen voor een nieuwtje of trekt dit na een tijdje terug bij?

de magneet heeft al effect van anderhalve meter, dus blijkbaar ist wel gevoelig of de magneet heel zwaar :p

Ascona
9th July 2005, 22:34
zet effe het scherm uit, en dan terug aan. als dat niet werkt, laat het dan effe een kwartiertje uit. dan zou het wel moeten werken.

moest dat nog niet voldoende zijn, kan je eventueel op de degauss-knop duwen...

rasmAn
9th July 2005, 23:23
degauss heb ik dus niet...

het is ondertussen bijna terug weg, alleen zitten er nog wat donkere vegen op zegmaar, maar dat zal hopelijk ook nog wel wegtrekken

och tis weer is een mooie rede om die energieslurpende 21incher aan te zetten :D kijkt toch wat ruimer dan 15..

Chris
10th July 2005, 16:11
'Magneetvegen' krijg je meestal weg met een magneet. Klinkt misschien stom, maar zo doen ze dat wel met tv's. Begin vanuit het midden van het scherm rondjes te draaien, steeds verder naar buiten. Zo 'duw' je de vleken weg. Gebruik niet een te sterke magneet.
Gebruik dit wel als laatste mogelijkheid, want zoals ik zei werkt dit met tv's, ik weet niet wat voor effect het op jouw monitor heeft.

ledeuw
10th July 2005, 18:12
Ik weet niet wat voor een scherm je hebt? Maar als het een indash is van lilliput of een gewone lilliput dan kun je 2x op de menuknop van je afstandsbediening drukken of 2x op de menuknop van je monitor. En dan krijg je 'auto-adjust'. Dit wil ook nog weleens helpen om je monitor te normaliseren....

rasmAn
10th July 2005, 19:46
Ik weet niet wat voor een scherm je hebt? Maar als het een indash is van lilliput of een gewone lilliput dan kun je 2x op de menuknop van je afstandsbediening drukken of 2x op de menuknop van je monitor. En dan krijg je 'auto-adjust'. Dit wil ook nog weleens helpen om je monitor te normaliseren....het is een huis tuin en keuken philips 105s 15"

er zitten nog wel wat vegen op, maar mijn kamer ligt stampvol magneten, dus iets zal altijd wel blijven zekers...

rasmAn
10th July 2005, 19:51
'Magneetvegen' krijg je meestal weg met een magneet. Klinkt misschien stom, maar zo doen ze dat wel met tv's. Begin vanuit het midden van het scherm rondjes te draaien, steeds verder naar buiten. Zo 'duw' je de vleken weg. Gebruik niet een te sterke magneet.
Gebruik dit wel als laatste mogelijkheid, want zoals ik zei werkt dit met tv's, ik weet niet wat voor effect het op jouw monitor heeft.
de zwakste magneet geprobeert die ik heb en het is nog een paar graden erger geworden, niet zo'n goeie tip dus :p

Chris
10th July 2005, 22:07
Ja je moet er natuurlijk wel aanleg voor hebben he :D
Maar zonder gekheid, het kan werken...

rasmAn
11th July 2005, 01:00
het lijkt nu wel grotendeels over, gelijk alle speakers maar verhuist naar de andere kant van de kamer :D

laat hem voor de zekerheid nog wel ff uitstaan, zit nu op die 21 incher, 9 msn windows allemaal tegelijk en goed leesbaar :) waar een oud cad scherm toch al niet goed voor is :p

Ascona
11th July 2005, 01:14
magneten geven vrijwel nooit permanente schade ...

rasmAn
11th July 2005, 02:11
dat wist ik opzich wel, maar toen het na 2 uur nog niet weg was zat ik hem toch wel ff te knijpen :p