PDA

Bekijk de volledige versie : Mening ...

Neonic
6th July 2005, 00:39
de middenconsole met paneel voor tft en radio
http://www.i-1.nl/carpc/showthread.php?t=487&page=2&pp=10

plaatje van de middenconsole in de auto alvast, inmiddels gespoten rechts in 'dashboard blauw' en rechts in misschien de nieuwe kleur 'blauw met diamant effect. (past wat meer bij het 'gothic' gebeuren)
http://www.i-1.nl/carpc/showthread.php?t=487&page=5&pp=10

Nou ben ik vanavond bezig geweest met de middenconsole ... moet nog een soort van steun / beugel op voor de radio, en paneel moet vastgeschroefd kunnen worden natuurlijk. Alleen de inbusboutjes zij nogal aan de korte kant en toen zat ik eens te denken om dat paneel er gewoon in te lijmen en alles zo te plamuren dat het gelijk loopt.

Nou zou ik graag weten wat jullie er van denken voor dat ik er ook maar aan begin. Kweet het wel, moet het er zelf toch mooi vinden enzo maar ben gewoon benieuwd wat jullie er van zeggen.

voordeel is dat je minder kieren en andere gekke dingen heb.
nadeel is beetje dat het 1 geheel wordt dan, dat je dan 1 stuk 'blauw' heb.

dus......

Matthijs
6th July 2005, 01:22
Poe!
Ik vind het wel gaaf zo!
Maar als je die console er makkelijk uitpakt, dan had ik het hele spulletje vlak geplamuurd!

Vipergts/r
6th July 2005, 02:07
Lijmen en nadien plamuren.

Neonic
6th July 2005, 08:35
In princiepe kan dat geheel wel makkelijk los. 't Zit 'vast' met 6 inbusbouten waarvan er 2 nep zijn. Zitten er meer in voor de sier dus.....

Alleen zit ik een beetje met de kleur dan, word het dan niet 'te' blauw allemaal. Of plak ik dan dat 'paneel' wat gewoon vast zit af en spuit ik het bijvoorbeeld zwart, dat het toch een paneel lijkt .....

Matthijs
6th July 2005, 11:59
Geen idee, heb je meer blauwe accenten op je dashboard?

Neonic
6th July 2005, 12:07
Of ik nog meer blauwe accenten heb .... kijk maar
http://www.51pics.com/gallery.php?g=meeting-juni-2005&u=jurjen&i=dsc01572.jpg

De subwoofer in de kofferbak is ook dezelfde kleur blauw geworden. Alleen zit te denk om de kist en de delen van dashboard over te spuiten. Heb pas een bus verf gekocht, blauw met diamant effect. Past wat meer bij het 'gothic' gebeuren.

Verder heb ik nog het een en ander silver gespoter (luchtroosters enzo) en zitten er boven op de kist en kijkdoos van die spikes.

setsunakaede
6th July 2005, 13:26
Ik zou een beetje uitkijken met lijmen en plamuren. Zeker als je zo'n dash hebt dat een beetje "zacht" aanvoelt, dan kan plamuren heeeeeel slecht uitpakken (barsten in no time). Maar als je het netjes krijgt met plamuren, dan is dat zeker fraaier.
Lukt dat niet: probeer hem eens vanaf de binnenkant vast te schroeven, voordat je de radio monteert. Daarvan wordt hij al een stuk minder "uitneembaar".

[edit] wat natuurlijk ook kan, is even wat afplakplastic over je dash heen spannen, vervolgens console er tegenaan zetten, plamuren, en dan netjes gladschuren, en het randje wat tussen dash en console ontstaat ff beetje afronden. Krijg je een beetje dat "apart paneeltje"-look wat je wel vaker in auto's hebt. Daarna console spuiten, en in zijn geheel in het dash lijmen met een siliconenlijm. Dus pas lijmen na het plamuren. Zit hij wel vast, en heb je geen kans op lelijke barsten op de plaatsen waar er plamuur over je dash loopt.

Neonic
6th July 2005, 16:34
Ik zou een beetje uitkijken met lijmen en plamuren. Zeker als je zo'n dash hebt dat een beetje "zacht" aanvoelt, dan kan plamuren heeeeeel slecht uitpakken (barsten in no time).

Volgens mij begrijp je het niet helemaal ... bedoelde eigenlijk of ik dat paneel in de middenconsole zelf zou lijmen of niet. En zoja, dan het geheel (dus middenconsole en paneeltje, gladschuren / plamuren.

Het geheel aan het dashboard 'vast maken / plamuren enzo, lijkt me niet zo'n strak plan, zeker niet met mijn 'handigheid' hehe ...

setsunakaede
6th July 2005, 17:30
Oh, je bedoelt het paneeltje waar je lilli en de knopjes en je radio in komt, in de middenconsole lijmen en plamuren...? Jah, gewoon doen dan.

Neonic
6th July 2005, 18:24
Alleen, als ik het zou doen, wat voor kleur zal ik het dan spuiten .... zou ook het midden zwart kunnen spuiten (gewoon afplakken bijvoor beeld) of een ipv rechte rand een soort van tribal randje maken tussen het zwart en blauw.

Wat denken jullie?

ps. ik zal eens kijken vanavond, als ik tijd heb, of ik het kan 'laten zien' met photoshop.

setsunakaede
7th July 2005, 00:01
Meerkleurig spuiten is tricky, ivm verf mee er af trekken met het tape mee. En als je het zou doen, zou ik denk ik voor recht gaan, ik denk dat een tribal randje al gauw kitscherig/rommelig wordt. Maar ik zou zeggen, sjop het eerst eens, en kijk wat je er van vindt.

Neonic
7th July 2005, 09:32
Meerkleurig spuiten is tricky, ivm verf mee er af trekken met het tape mee. En als je het zou doen, zou ik denk ik voor recht gaan, ik denk dat een tribal randje al gauw kitscherig/rommelig wordt. Maar ik zou zeggen, sjop het eerst eens, en kijk wat je er van vindt.

Ik wil zowieso wel effe dat met photoshop gaan 'bekijken'.... Denk ook dat het randje voor de tribals niet echt breed is, dus gaat zowieso niet zo makkelijk worden dan om een mooi randje te 'verzinnen'.

En recht spuiten is denk ik inderdaad wel mooier omdat ik ook van plan ben om een tribal op de zijkant te plakken (dat blauwe word wel iets donkerder waarschijnlijk en de tribals zwart, of....) zwart valt niet zo op, dan word het niet zo overdreven aanwezig ... Maar ik ga gewoon op een stukkie mdf wat kleurcombinaties proberen.

Voor die middenconsole .... kan ook met vant dat chrome tape een randje plakken bijvoorbeeld, heb tape gzien van een paar mm, dus niet zo onwijs overdreven ....

Kortom ..... nog steeds niet helemaal uit hoe ik het zal doen dus ideeen, opmerkingen of wat dan ook zijn nog steeds altijd welkom. :p

Neonic
9th July 2005, 23:44
Dag dames en heren op het forum ...

Hier een kleine update ....

Heb van de week dus mijn baskist over gespoten in de 'diamant effect' blauw.En later om te kijken een speakerrooster van mijn dashboard. Vandaag heb ik de rest gespoten op 2 kleine dingen na van mijn dashboard. Staat best wel gaaf vind ik, valt niet super op maar..... toch.

Over de middenconsole ben ik er nog niet helemaal achter wat ik met de kleur(en) gaan doen. Heb in ieder geval het paneel er in geplakt en er zit al weer een flinke klodder plamuur op. Of ik het zo zou laten of alles aan elkaar plakken en dichtsmeren, ... daarover hoef ik niet meer te twijfelen ;)

Denk dat ik dan maar om te beginnen, als ik klaar ben met schuren, het geheel blauw spuit. Dan 'loopt' het blauw een soort van door, over de hele breedte. Daarna zie ik wel weer.

Dus op en aanmerkingen en ideeen en tips.... altijd handig :)

rasmAn
10th July 2005, 00:19
[QUOTE=setsunakaede]Meerkleurig spuiten is tricky, ivm verf mee er af trekken met het tape meeQUOTE]
joh.... :( zo is het verfwerk op mn laadklep serieus verpest..

Neonic
10th July 2005, 00:37
[QUOTE=setsunakaede]Meerkleurig spuiten is tricky, ivm verf mee er af trekken met het tape meeQUOTE]
joh.... :( zo is het verfwerk op mn laadklep serieus verpest..

Heb vandaag ook een stuk dash gespoten (onder mijn stuur) en afgeplakt, maar had er geen last van. Heb de tape er gelijk afgetrokken toen ik klaar was met spuiten. Als je dat later doet heb je dus kans dat je de verf eraf trek omdat het een soort doorloopt van wat je gespoten heb en je tape.

Beste is dus de tape er gelijk af trekken.

setsunakaede
10th July 2005, 00:54
Als je pech hebt krijg je dat ook al als je het plakband er direkt af trekt...

Wat welzeker helpt (maar dan moet je geen verf op waterbasis hebben...) is het plakband even vochtig maken, ff laten intrekken, dan nog wat vochtiger maken, weer ff laten intrekken, zodat het echt lekker door en door nat wordt (plakband dan he) en dan trek je het er zo van af. Lijmresten met een vochtige/natte doek verwijderen, voila!

Neonic
10th July 2005, 00:59
Nog nooit geprobeerd, ook nog nooit echt problemen gehad maar.... altijd handig om dat soort dingen te weten natuurlijk.

Morgen eens kijken of ik mijn middenconsole (eindelijk) eens echt af kan maken. Dat steunjte voor de radio zal in ieder geval wel wat makkelijker te maken zijn omdat het nou 1 geheel is geworden. :p

Neonic
10th July 2005, 23:46
Heb dus gisteren paneel en middenconsole aan elkaar geplakt met lijm voor PU-schuim, werkt prima. Wel effe 2 lijmtangen erop gezet aangezien die lijm nogal uitzet, gaat er anders zo raar uitzien he.

Vandaag druk bezig geweest met schuren, plamuren etc. etc. en begint er op te lijken. Alleen de onderkant heb ik niet zo veel aangedaan omdat het en vrij kut is vanwege die hoekies en ik nog niet helemaal weet hoe ik de 'aansluiting' ga maken met de 'orginele' middenconsole. Dus dat stukkie laat ik maar even zo.

Heb vandaag ook effe snel een tribal randje erop gespoten om te kijken hoe het staat, maar kweet nog niet. Ik ga het geheel in ieder geval blauw spuiten. Daarna zie ik nog wel of ik er een tribal randje op spuit, dus half blauw, half zwart. Of gewoon alleen een tribal sticker aan de zijkant (1e idee)

Morgen effe in mijn auto schroeven om te kijken hoe ik dat aanstluiten van de radio ga ' oplossen'. Ben benieuwd.

I-1
11th July 2005, 08:08
Hoi,

ik vind het ook wel wat zo hoor ...

mischien ga ik het oko wel zo doen :-)

Groetyjes,

Neonic
24th July 2005, 13:21
Aangezien er toch niemand meer reageert en bovendien ik er eindelijk uit ben wat de middenconsole betreft. Heb 'm inmiddels ook al gespoten. Alleen nog niet gemonteerd vanwege paar kleine dingetjes.

Maar goed.... nieuw 'probleem'. De indeling van de kofferbak, achter de kijkdoos. Zal het even kort uitleggen ... Heb dus gedeelte van de achterbank neer geklapt en heb dus nou een stuk daar bovenop gebouwd. Dus eigenlijk is het gewoon een 'bak' bovenop de zitting.

Alleen mijn 'probleem' is hoe zal ik het indelen, wat is het makkelijkste, ook ivm 'show' en werking (kan je er 'makkelijk' bij, koeling enzo)

Heb hieronder een tekening gemaakt in Viso en met Photoshop wat vakken gekleurd zodat het hopelijk wat duidelijker is.

De bedoeling is dus dat in die 'bak' alle zooi komt te zitten zoals:
- 2e accu (toekomstplan)
- carputer (zeer binnenkort)
- plaats voor 2, a 3 5,25" 'vakken' voor HDD, DVD en evt. temp. paneel (hou van knoppie e)
- uiteraard ook wat fans voor koeling van carputer / HDD
- 2 'KILL' switches (om de stroom aan / uit te kunnen zetten wanneer ik effe iets moet veranderen)
- crossover filter
Paar maten zal ook wel handig wezen denk ik (de hoogte is 29cm, breedte 37cm en de diepte ca 40cm (rechte stuk, exclusief dat driehoekje)

Hopelijk kom ik met wat hulp van jullie tot een indeling wat goed werkt en er wat flitsed uit ziet. Alvast bedankt.

Vipergts/r
25th July 2005, 03:56
- plaats voor 2, a 3 5,25" 'vakken' voor HDD,

Wat is dat voor een HD. Damned.
Ik heb het gezien hoe je het wilt gaan doen op de meeting, maar aan de tekening kan ik zo niet aan uit. En de foto groter lukt precies niet.

Neonic
25th July 2005, 10:21
Wat is dat voor een HD. Damned.
Ik heb het gezien hoe je het wilt gaan doen op de meeting, maar aan de tekening kan ik zo niet aan uit. En de foto groter lukt precies niet.
Zal het eens uitleggen, zodat het wat duidelijker word (hoop ik)

Plaatje linksoner is dus de zijkant van de 'bak' en links ervan (de achterkant dus) komt de kijkdoos.

Plaatje er boven is het bovenaanzicht.

Plaatje aan rechterkant is dus het vooraanzicht.

Bedoeling was / is dus om zo'n rack om uit een midi tower te slopen en die er in te 'timmeren'. Dan kan ik er een hdd in plaatsen en een dvd-speler... en evt. een of andere baybus met knoppies, lampies etc.

Hopelijk is het zo wat duidelijker geworden. Dus ... laat de ideeen maar komen :p

Uriel
25th July 2005, 23:51
Doe nog eens ff een fotootje of tekening van je auto en plaats het daar eens in op de foto/tekening. Wordt het duidelijker, enne wat ik het gezien op de meeting heb je geloof ik ruimte zat!!

Neonic
26th July 2005, 00:33
Doe nog eens ff een fotootje of tekening van je auto en plaats het daar eens in op de foto/tekening. Wordt het duidelijker, enne wat ik het gezien op de meeting heb je geloof ik ruimte zat!!

Ruimte is inderdaad niet zo'n probleem nee. En anders heb ik ook nog een ruimte van ca 90x50x10cm 'over' onder mijn verhoogd vloertje in de kofferbak.
't Gaat meer om ... wat doe ik waar ... beetje uit ergonomisch / technisch oogpunt. En het oog wil ook wat natuurlijk dus beet 'show' gehalte komt er ook bij kijken.

Maar voor diegene die mijn auto zelf niet hebben gezien en / of niet echt super inzicht hebben in tekeningen kan ik me voorstellen dat de tekening niet echt duidelijk is (constructie is inderdaad nogal vaag, maar ja... ben ik ook)

Ik ben al bezig met een 3d tekening van het geheel en zal vanavond of morgen eens kijken of ik het in een 'echte' auto kan tekenen, is wel wat duidelijker dan natuurlijk.

Neonic
27th July 2005, 01:18
Hier is ie dan... een plaatje van hoe het gaat worden, net effe met photoshop gemaakt. Let maar niet op kleuren, is alleen dat je wat makkelijker kan zien wat de voor, achter, zijkant is enzo. De 'bak' zelf is al globaal af. Moet alleen nog een voorkantje voor (weet alleen nog niet of ik 't schuin zal doen of gewoon recht naar benden) en een deksel erop.

Aan de zijkant leek me wel een aardig idee om daar een stuk miditower in te timmeren voor een DVD, hdd en iets met thermometers of andere knoppies. In het deksel wilde ik dan dus de pc in een bak maken, met plexiglas plaatje erop met daarin, in de midden, een fan voor de koeling. Aan de voorkant, net achter de stoel, zat ik te denken om daar een filter te zetten, eentje voor mijn stereo, zodat ik het geluid en volume beetje kan stellen.

En verder komt er dan nog tegen wat randjes, hoekis en gaatjes wat neon op en/of aan.

ps overigings niet mijn eigen auto ....

Neonic
28th July 2005, 22:27
Kleine 'impressie', gemaakt met Visio. Gezien vanaf zegmaar de rechterkant (deur) van de auto.
Het blauwe moet soort van neon voorstellen. Denk dat ik het meest bauw doe, aangezien die onder mijn stoel en dash ook blauw zijn. Dat blauw zegmaar de 'hoofdkleur' is en dan hier en daar wat andere kleuren neon. Die gekleurde vlekkies moeten van die 7-kleurige windowwashers voorstellen. Het rode is dus de ruimte voor de pc en een rack voor 3 5,25" apperaten (stukkie miditower)

Gril wat ik wil gaan gebruiken voor de sub, vind het wel passen in het 'Gothic' gebeuren. Aangezien je deze ook in het vierkant heb leek me het wel gaaf om die op die bak te zetten, ls 'afscherming' voor de carputer.

Hoop graag wat ideeen en tips te krijgen, qua indeling, kleur of wat dan ook. Wil graag verder ermee :p

Uriel
29th July 2005, 09:00
Ziet er goed uit!!, dacht al dat het jou auto niet was, blauwe vloerbedekking?
Maarre denk dat dit een goede opstelling is, 1 tip, maak de pc makkelijk uitbouwbaar voor het regelmatige onderhoud voor windows. Ga het in iedergeval bij de mijne wel doen. Met 5 minuten is ie uitgebouwd

Denk trouwens dat dit inderdaad een mooie opstelling is zo.

Neonic
29th July 2005, 12:12
Maarre denk dat dit een goede opstelling is, 1 tip, maak de pc makkelijk uitbouwbaar voor het regelmatige onderhoud voor windows. Ga het in iedergeval bij de mijne wel doen. Met 5 minuten is ie uitgebouwd

Denk trouwens dat dit inderdaad een mooie opstelling is zo.

Heb ik ook al aan zitten denken inderdaad. Bedoeling is dus dat de 'voorkant' gewoon vast komt te zitten met klitteband ofzo, zodat je makkelijk bij dat rack kan van de miditower, zodat je de dvd enzo aan kan sluiten. De PC wilde ik in een bakkie plaatsen met van die hoeklatjes eraan zodat het geheel erin kan laten zakken. En dan vastzettten met bv van die spikes op elke hoek. (of toch een rooster?) Blijft lastig allemaal

Dus de indeling is wel wat begrijp ik?