PDA

Bekijk de volledige versie : Smokey

Neonic
24th June 2005, 00:11
Ik ben op zoek naar een kleine rook machine voor mijn 'Gothic' project. Had al eens een vernevelaar gekocht maar dit werkte dus niet voor het idee wat ik heb. Aangezien het me toch wel cool lijkt wil ik dus toch eens kijken of het toch 'te doen' is.

Zal het effe kort uitleggen ....
Wil dus een rookmachientje 'aansluiten' op een buisje / slangetje, met over de hele lengte gaatjes geboord zodat je dus zegmaar een 1m brede mist krijg. Dit wilde ik dan in een bakkie maken met ook een 7-color neonbuis erin zodat je dus een misterieuze gekleurde mist krijg in de kofferbak.

Dus wie weet waar je van die kleine rookmachientjes kan kopen, en of ze daadwerkelijk wel bestaan.
Of wie weet er een alternatief voor die 'mist'

I-1
24th June 2005, 00:13
Ow jee ....

jij gaat letterlijk naar "the next level" he?

groetjes,

Neonic
24th June 2005, 00:15
Ow jee ....

jij gaat letterlijk naar "the next level" he?

groetjes,

Hoe bedoel je :D leg eens uit ....

Victor
24th June 2005, 00:39
hij bedoelde denk ik de Twilight Zone :D

peter3
24th June 2005, 01:20
Zocht je iets zoals deze:
www.tmoespot.nl
En ga dan naar effect machines

Staan rook machines,zeep bellen machines en zelfs sneeuw machines. ;)

Neonic
24th June 2005, 01:33
Zocht je iets zoals deze:
www.tmoespot.nl
En ga dan naar effect machines

Staan rook machines,zeep bellen machines en zelfs sneeuw machines. ;)
Kweet niet of ik zoiets zoek, is wel effe 500watt... maar begint er erg op te lijken.
Ze hebben ook leuke neonlampies, hehe. Ik zocht nog een buis van een cm of 80 voor mijn 'handjes' die ik heb besteld, en er staat er eentje tussen van85cm, lijkt me een mooi maatje.

In ieder geval bedankt voor de link, staan verder ook nog wel leuke dingen op

Neonic
24th June 2005, 02:03
Heb net effe zitten 'kijken' met google en heb wat gezien op circuits-online.nl (iemand wilde een rookmachine in zijn kofferbak zetten) en daar stond deze link bij.

http://www.looksolutions.com/english/index.htm

Heb ze net een mailtje gestuurd met hoe duur 't kost etc. Ben zeer benieuwd want die lijkt wel op wat ik 'nodig' heb voor mijn idee

rasmAn
24th June 2005, 11:31
meld het dan hier ff hoe duur het is, zoek ook al een tijde naar zoiets

we hebben wel veel gedeelde iden daarom :p

Neonic
24th June 2005, 11:36
meld het dan hier ff hoe duur het is, zoek ook al een tijde naar zoiets

we hebben wel veel gedeelde iden daarom :p
Als ik meer weet zal ik het zekers melden. Heb net een mailtje gehad dat ze me naam, adres en woonplaats wilden weten zodat ze telefonish contact op konden nemen. dus......

rasmAn
24th June 2005, 12:22
kjdan, voeg me trouwens nog ff teo: paddometstuiterballen@hotmail.com

Neonic
24th June 2005, 12:33
kjdan, voeg me trouwens nog ff teo: paddometstuiterballen@hotmail.com
Heb ik al gedaan, maar dat heb je dan nog niet gezien waarschijnlijk ;)

rasmAn
24th June 2005, 12:47
humm, ff msn terug aanmelden dan

Neonic
25th June 2005, 12:50
Heb inmiddels een mailtje gehad dat ze mijn gegevens naar de importeur hadden gestuurd en dat hun contact zouden opnemen met mij, waarom weet ik ook niet maar goed. In dat mailtje stond ook een logo waar je op kon klikken...
http://www.rolight.nl
Alleen van die prijzen werd ik niet echt vrolijk. Die rook machine kost daar € 938, ex BTW ook nog eens.

Heb ook al op de site van die importeur gekeken maar daar stonden geen prijzen bij. Dus ik wacht nog even op hun telefonntje.
http://www.excess.nl/index.php?section=home&lang=nl

Dus het lijkt er op dat idee wat ik had niet echt meer doorgaat, of ik moet iets anders vinden :( :(

Neonic
25th June 2005, 12:50
Ben ondertussen naar rookgenerators op zoek geweest voor de modelbouw en na heel veel van die sites te hebben gezien heb ik dus wat gevonden. Kosten 'maar' iets van rond de €20,- dus.... scheelt wel effe

Alleen ben ik er nog niet achter hoeveel dat nou rookt en hoe lang, kan je er een vloeistof tankje aansluiten of ..... Moet ik nog achter zien te komen.

Dus als iemand iets weet, dan hoor ik het graag. :D

Matthijs
27th June 2005, 00:02
Misschien zou je zelf iets kunnen maken.
Een rookmachine is niet meer dan een ventilator en een verwarmingselement.

Ik denk aan een computerfan en een auto-koffie-warm-houd-apparaatje.
Als je nou zorgt dat de vloeistof heel langzaam op het elementje druppelt, binnenin een pijpje of iets dergelijks, dan moet dat lukken.

rasmAn
27th June 2005, 00:20
dat gaat geen groot debiet geven vrees ik :)

je zou kunnen werken met dry ice, maarja, als je dat in je auto hebt heeft dat ook weer gezondheids invloeden..

voor mensen die rook uit hun uitlaat willen: antivries erin spuiten, dik en ongezond rookgordijn is het resultaat

btw bij de blokker heb je ook wel is van die kleine nevelaars, kosten een tientje geloof ik en werken op 12 v, weet alleen niet presies hoe, maar ze maken "grondmist"

Neonic
27th June 2005, 01:02
Misschien zou je zelf iets kunnen maken.
Een rookmachine is niet meer dan een ventilator en een verwarmingselement.

Ik denk aan een computerfan en een auto-koffie-warm-houd-apparaatje.
Als je nou zorgt dat de vloeistof heel langzaam op het elementje druppelt, binnenin een pijpje of iets dergelijks, dan moet dat lukken.
Is nog niet eens zo'n gek idee om zelf iets te prutsen. Moet volgens mij wel te doen zijn. Heb met mijn vernevelaartje gemerkt dat als je zachtjes blaast dat de nevel dus wat 'meer' lijkt. Dus dan zou je dus een kleine fan in die buis kunnen plaatsen zodat de nevel niet te veel in de e buis blijft hangen.... allemaal weer goeie ideen ;) kijken of het ook daadwerkelijk gaat lukken. de ideeen zijn er in ieder geval al ... dus 't begin is er.

enne rasmAn: een vernevelaar heb dus ik al. is wel leuk alleen dat ding spettert als een achterlijke, dan moet je zorgen dat alles eromheen goed tegen water kan. beetje jammer
bovendien werkt 't niet zoals ik in gedachten had.

niemand ervaring met rookgenerators voor die treintjes???

Meelobee
18th July 2005, 16:43
Ik heb vroeger zo'n treintje gehad met een rookgenerator erin. Je moest een druppeltje vloeistof in de schoorsteen van de locomotief doen en dan begon ie te roken. Geen idee hoe het precies werkt, maar wat ik wel weet is dat de rook een vettige aanslag achterlaat, dus ik denk niet dat je zoiets achterin je auto wilt hebben.

Neonic
18th July 2005, 20:52
Geen idee hoe het precies werkt, maar wat ik wel weet is dat de rook een vettige aanslag achterlaat, dus ik denk niet dat je zoiets achterin je auto wilt hebben.
Dat wil ik inderdaad niet echt nee, lijkt me niet zo'n leuk plan. Anders moet ik daar ook weer iets op gaan verzinnen, zoals een afzuigkap ofzo. Blijf je bezig he.

Voorlopig maar effe 'concentreren' op de rest van de kofferbak en alles. Daarna zie ik wel weer verder. Als ik daar weer over blijf denken, komt er van alles helemaal niks meer terecht.

Vipergts/r
14th August 2005, 11:08
Ik weet niet als je als je al een oplossing hebt, maar hier is er een.
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTg5NTY4NDAzOQ==?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=590400&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1
Prijs: 29,95€

Neonic
14th August 2005, 13:29
Ik weet niet als je als je al een oplossing hebt, maar hier is er een.
http://www1.nl2.conrad.com/scripts/wgate/zcop_nl2/~flN0YXRlPTg5NTY4NDAzOQ==?~template=PCAT_AREA_S_BR OWSE&glb_user_js=Y&shop=NL2&zhmmh_lfo=&zhmmh_area_kz=&product_show_id=590400&p_init_ipc=X&p_page_to_display=fromoutside&~cookies=1
Prijs: 29,95€
Heb nog (steeds) geen oplossing nee. Eerlijk gezegd ook niet meer echt naar op zoek geweest aangezien ik nog wat aan anders aan mijn hoofd heb. En ook wil ik eerst de rest afmaken, middenconsole(s), kofferbak, kijkdoos, neon etc. Maar het idee wat ik heb wil ik nog steeds wel, lijkt me gewoon supergaaf.
Dus alle tips en ideeen zijn meer dan welkom.

Enne vipergts/r, ken je nog effe die link plaatsen, werkt niet echt. Of anders effe artikelnummer.

Uriel
14th August 2005, 13:37
Heb nog (steeds) geen oplossing nee. Eerlijk gezegd ook niet meer echt naar op zoek geweest aangezien ik nog wat aan anders aan mijn hoofd heb. En ook wil ik eerst de rest afmaken, middenconsole(s), kofferbak, kijkdoos, neon etc. Maar het idee wat ik heb wil ik nog steeds wel, lijkt me gewoon supergaaf.
Dus alle tips en ideeen zijn meer dan welkom.

Enne vipergts/r, ken je nog effe die link plaatsen, werkt niet echt. Of anders effe artikelnummer.

Enne je moet wel opschieten, wil natuurlijk wel wat resultaat zien op de meeting !!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D

Vipergts/r
14th August 2005, 13:38
Op http://www.conrad.nl zoeken naar MC CRYPT MINI FOGGER NEVELMACH

Neonic
14th August 2005, 14:16
Ziet er wel cool uit ja. Alleen lijkt me 50m3 / min beetje erg veel rook. :p Denken ze dat je auto aan 't afbranden is, hehehee. Maar zal er toch eens meer in verdiepen, misschien toch wel intressant. Misschien dat je die dingen ook wel een soort kan verbouwen, zodat je minder rook krijgt. Wie weet.....

In ieder geval bedankt voor het meedenken e.

Enne Uriel: Ga mijne best doen, maar heb niet zo gek veel tijd. Heb nou ander baantje en vrij nemen lijkt niet echt makkelijk te kunnen dus. Maar ga zekers mijn best doen.

rasmAn
14th August 2005, 14:41
5 min om op te warmen en dan produceert ie 50sec rook, das de moeite..

Neonic
14th November 2005, 00:03
Zo, effe een oud topic naar boven laten borellen. Over borrels gesproken, zit lekker aan de bacardi-cola ;)

Van dat 'rook' idee ben ik een soort van afgestapt omdat die rookmachine, op 12Volt echt duur kost (zo'n dikke 900 euro, ex btw.), en dat voor een beetje rook. En zo'n 'normale' is weer nogal overdreven enzo ...

Maar, nu komt het ........er is een licht puntje .... licht in de duisternis :D

Was van de week beetje aan het rondkiijken op van die sites waar ze pc's vertimmeren. Staan ook van die 'How to's' op. En daar tussen, op een van die sites had ik wat leuks gezien wat ik van de week wil gaan uitporberen. 't Is wel geen rook maar het effect is denk toch ook wel cool.

Kijk maar eens op
http://www.casemodgod.com/Howto-story--42.html

Als het een beetje gaaf uitziet wil ik een slang maken, in een cirkel, en dan rond die doodskop leggen. Vol met gaatjes boren en dan van dat spul erop plakken, en dan iets wat blaast op de slang aansluiten. Leek me ook wel gaaf idee. Beetje duister ideetje ;) En dan uiteraard van die rode leds ipv blauwe zoals op die site

meeki_mr2
14th November 2005, 16:14
als je hier (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hetklokhuis/bb.20031003.asf) klikt kun je zien hoe een rookmachine werkt kun je t misschien tog nog zelf proberen :cool:

Neonic
14th November 2005, 19:11
als je hier (http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/tv/nps/hetklokhuis/bb.20031003.asf) klikt kun je zien hoe een rookmachine werkt kun je t misschien tog nog zelf proberen :cool:
Kheb er echt helemaal niks aan voor mijn idee, maar het was zekers wel intressant. toch weer hoop geleerd
thanks

Burner
15th November 2005, 12:50
Misschien een beetje laat en misschien ook niet helemaal van toepassing maar hier gaat ie:

Een kennis van mij heeft een mist apparaat in zijn vijver wat hem 30eurootjes heeft gekost bij de intratuin.
Die geeft meteen een leuke 'damp' na een druk op de knop

Ik wil er best wat meer over vragen maar heb zelf even gezocht met google en vond dit Mistmaker maxi 5 (http://www.budgetvijver.nl/nl/dept_12.html)
Die is wel een stuk duurder maar het idee is denk ik hetzelfde.
Hier op ebay voor 90euro (http://cgi.benl.ebay.be/VIJVER-VERNEVELAAR-MISTMAKER-MAXI-NEBULISEUR-JARDIN_W0QQitemZ7720921081QQcategoryZ19821QQcmdZVi ewItem)

Weet niet of het zo is maar denk dat je dan wel een klein waterreservoir moet maken.

Moet voor jou een uitdaging zijn Neonic :p

Neonic
15th November 2005, 13:08
Misschien een beetje laat en misschien ook niet helemaal van toepassing maar hier gaat ie:
Kzeg maar zo ... 'beter laat dan nooit' :D

Voor de mensen die ook van die 'domme' ideeen hebben net als ik ... er staat ook een onderwater camera tussen. lijkt me wel grappig, kijken wat die vissen uitvreten de hele dag. beetje zinloos maar wel erg lache denk ik

Wat dat ding betreft... helaas kon ik dat al, heb er zelfs eentje gekocht tijd geleden .... vind het toch tof dat je aan me denkt ;)
Kan je aan die kennis niet eens vragen of dat ding ook niet spettert, die van mij wel trouwens. heb er eentje van conrad, met 1 zo'n gaatje. Afgezien van dat gespetter ... echt cool ding weet je

Burner
15th November 2005, 13:22
Kheb 'm wel gezien en spetteren doet ie niet echt,er komt een heel subtiel dampje uit.

Misscien er een soort halve bol op maken met wat gaten erin zodat eventuele spetters in de bol bliven en de damp eruit kan??

En dan hoor ik jou al denken;...en als ik nu een waterdicht ledje in die bol plaats....

lol

Neonic
15th November 2005, 15:08
En dan hoor ik jou al denken;...en als ik nu een waterdicht ledje in die bol plaats....lol
Uiteraard :D moet meer licht in e

Maar een soort van paraplu is wel een idee inderdaad. He, krijg weer een ideeetje... als je dan die 'paraplu' zegmaar iets groter maakt als die doodskop ... dan komt die nevel er om heen omhoog. Theoretisch dan e. Toch van de week maar eens uitproberen ... ThANks :)

Burner
16th November 2005, 02:10
Uiteraard :D moet meer licht in e

Maar een soort van paraplu is wel een idee inderdaad. He, krijg weer een ideeetje... als je dan die 'paraplu' zegmaar iets groter maakt als die doodskop ... dan komt die nevel er om heen omhoog. Theoretisch dan e. Toch van de week maar eens uitproberen ... ThANks :)

NP!

ben zeer benieuwd naar het resultaat :D

Neonic
16th November 2005, 12:19
NP!

ben zeer benieuwd naar het resultaat :D
Anders ik wel ... heb maar zo'n ding met 1 'uitgang' dus, geen idee of dat genoeg is. Doodskop is toch zo'n ca 16cm breed ... maar als ik het uitprobeer zal ik zekers wel een paar foto's plaatsen hoor :D

Heb ook op een ander forum gelezen dat je die neonbuisjes enigzins waterdicht kan maken dus ... moet best goed komen

Burner
16th November 2005, 14:38
Anders ik wel ... heb maar zo'n ding met 1 'uitgang' dus, geen idee of dat genoeg is. Doodskop is toch zo'n ca 16cm breed ... maar als ik het uitprobeer zal ik zekers wel een paar foto's plaatsen hoor :D

Heb ook op een ander forum gelezen dat je die neonbuisjes enigzins waterdicht kan maken dus ... moet best goed komen

Kan me het niet helemaal visualiseren met die doodskop,maar kan die niet als bol/paraplu functioneren?

Zo dus dat de damp en licht uit de oog/neusgaten en/of mond komen?

Neonic
16th November 2005, 19:26
Kan me het niet helemaal visualiseren met die doodskop,maar kan die niet als bol/paraplu functioneren?

Zo dus dat de damp en licht uit de oog/neusgaten en/of mond komen?
Nope 't Is namelijk een bonk weet ik veel

het idee was dus, naar aanleiding van jouw 'paraplu' idee .. om die doodskop erop te zetten. dat ie ca even groot is als die doodskop zodat dan al die rook er om heen omhoog kom

alleen zit ik dan met een klein detail ...voor het idee moet ik dan een gat in mijn kijkdoos zagen en de vloer voor die vernevelaar ... en denk ook niet dat die versterkers het zo lekker vinden al die vochtigheid.

Maar ik gaat het toch zekers uitproberen

Burner
17th November 2005, 00:57
Vocht zat ik ook aan te denken maar tis geloof ik wel 'koude' damp en dan condenseert het wat minder als 'warme' damp(stoom)

Toch misschien dat die bol dan beslaat en je die doodskop niet meer ziet maar dit moet je uittesten denk ik.

Het was toch meer om the 'showen'? oftewel met de kofferbak open?
Denk dat de damp dan makkelijk kan ontsnappen.

Ik neem aan dat je ook niet met een rookmachineaan en de bak dicht rond gaat rijden toch :D

Bovendien ruikt die 'kunstrook' meestal aardig muffig en die lucht kan misschien in je bekleding blijven hangen.

En met een goede dremel en heel veel geduld kun je misschien ook die doodskop uithollen?

Neonic
20th October 2007, 22:25
Zo, effe weer een oud topic naar boven laten borrelen :)

Heb dus pas deze wierrookhouders ... voor naast me kijkdoos.

Had een tijdje geleden met me collega erover en die begon erover of ik niet een berg kon maken, met één of ander gat erin oid, en dan zo'n wierrookhouder erin zetten. Dat je die dan 'aansteekt' als je op een meeting staat.

Leek me wel goed plan toch... Aangezien je het ook thuis en waar dan ook gebruiken kan lijkt het me ook niet echt slecht voor je interieur enzo. En bovendien 'brand't het niet echt dus gevaaarlijk is het ook niet.
Heb onder me 'vloer' nog flink wat ruimte dus kzou daar een bakkie kunnen maken daarvoor.

setsunakaede
22nd October 2007, 13:55
Wierook gloeit en is daardoor dus ook gevaarlijk. Moet je echt al goede bescherming omheen regelen hoor!

Daarbij: wierook rookt niet echt, komt maar een dun sliertje rook vanaf. Het meurt vooral gigantisch!