Bekijk de volledige versie : waarschuwing voor nieuwschierigen onder u
Ascona
22nd June 2005, 13:16
je kent allemaal waarschijnlijk wel van die electrische vliegenmeppers die dan de insecten elektrocuteren.
wel, ik vroeg me af wat voor spanning er over die verschillende lagen staat, dus ik haal dat ding open (makkelijker bij te raken om te meten) sluit mn (oude trouwe goede) meter (velleman DVM890) aan. ik zet em al direct op 700V AC. ik druk op de knop van de mepper, en er komt een gigantische witte flits uit mn meter en een redelijk luide knal volgt er direct op.
ik weet nu nog steeds niet hoeveel volt erop staat, en mn meter is volledig kapot. het enige dat nog werkt is het doormeten op kortsluiten...
dus als iemand dit ook wil weten, neem dan effe een meettransfo ofzo. ik zou het nog eens kunnen doien voor u allen, maar dan moet ik toch eerst een verse multimeter hebben ...
t is maar om u allen te verwittigen (en dat anderen er hun materiaal niet aan vern**ken)
ledeuw
22nd June 2005, 13:36
je kent allemaal waarschijnlijk wel van die electrische vliegenmeppers die dan de insecten elektrocuteren.
?? Wilde je deze gaan gebruiken om 'bugs' uit je pc te slaan / electrocuteren ?? :D
Ascona
22nd June 2005, 13:49
niet echt, daarom staat dit ook in off topic ;)
en mn pc kan denk ik niet echt goed overweg met hoospanningen ...
Vipergts/r
22nd June 2005, 14:05
Da is van die vliegenmeppers e, heel hoge spanning, maar praktisch gene stroom. Is wel klote da u meter naar de vaantjes is.
Neonic
22nd June 2005, 15:07
Is zo iets niet leuk om om je carputer / amps / radio te timmeren. Dat als ze die spullen willen jatten ...... je raad 't al
Heb er wel eens over zitten denken... Wil er toch een 2e accu in mijn kofferbakl monteren. Leek me wel leuk idee om er zo'n schrikdraadmodule te monteren ergens op of rond de boven genoemde apperatuur :D Dat de schrikdraad word ingeschakeld dmv een tijdklok ofzo, dat ie dan pas aangaat, of 'standbye' zegmaar. Misschien is het wel een leuk idee, of ....
De 'techneuten' onder ons kan mij vast wel vertellen of het haalbaar / handig is of niet.
Ik hoor het wel :rolleyes:
(heeft niet echt met dit topic te maken maar oke, dacht er ineens weer aan toen ik dit las.)
setsunakaede
22nd June 2005, 17:06
Wat denk je dat zo'n dief doet als hij net een tik heeft gekregen van jouw auto?
...juist, hij geeft een paar tikken terug.
Verder: vast wel haalbaar :P
ledeuw
22nd June 2005, 17:33
Is zo iets niet leuk om om je carputer / amps / radio te timmeren. Dat als ze die spullen willen jatten ...... je raad 't al
Heb er wel eens over zitten denken... Wil er toch een 2e accu in mijn kofferbakl monteren. Leek me wel leuk idee om er zo'n schrikdraadmodule te monteren ergens op of rond de boven genoemde apperatuur :D Dat de schrikdraad word ingeschakeld dmv een tijdklok ofzo, dat ie dan pas aangaat, of 'standbye' zegmaar. Misschien is het wel een leuk idee, of ....
De 'techneuten' onder ons kan mij vast wel vertellen of het haalbaar / handig is of niet.
(heeft niet echt met dit topic te maken maar oke, dacht er ineens weer aan toen ik dit las.)
Dude.....hoeveel projecten wil je tegelijk beginnen?? :D Volgens mij heb jij een fexibel plan van aanpak.....projecten komen en gaan...... :D
Vipergts/r
22nd June 2005, 18:06
Tuurlijk is het mogelijk. Maar zo'n vliegenmepper is niet een goede basis. Het levert wel een grote spanning, maar niet echt een grote stroom. Als ge wilt kan ik u wel een schakeling bezorgen, ne maat van me heeft zijne eigen taser gemaakt.
Matthijs
22nd June 2005, 18:08
ik weet nu nog steeds niet hoeveel volt erop staat...
Meer dan 700V dus...
Maar dat uitgerekend jij die fout maakt...
Er kan wel een paar duizend volt overheen staan.
Schrikdraad is ook gauw 6000V
Jurjen
22nd June 2005, 18:48
spanning maakt niet uit!!
zoals viper zegt ht gaat om de stroom, heheh
rasmAn
22nd June 2005, 19:00
het gaat idd om de stroom, maar 9 volt kan niet "springen"dus ga je er nog nix van voelen :)
Ascona
22nd June 2005, 19:02
Meer dan 700V dus...
Maar dat uitgerekend jij die fout maakt...
Er kan wel een paar duizend volt overheen staan.
Schrikdraad is ook gauw 6000V
inderdaad... erg he :(
ik had er gewoon niet bij nagedacht ...
ik heb ook wel gemerkt dat dat spul er van binnen niet erg koosjer uit ziet .. dunne ongeisoleerde kabeltjes etc .....
Neonic
22nd June 2005, 19:50
Dude.....hoeveel projecten wil je tegelijk beginnen?? :D Volgens mij heb jij een fexibel plan van aanpak.....projecten komen en gaan...... :D
Haha, lijkt er wel op he. Valt wel mee hoor. Heb eindelijk een plan waar wat komt en dat scheelt een hoop gekloot van tekenen, passen, twijfelen etc.
Nou is 't gewoon zo van daar komt dat en klaar, bouwen die handel. 't Is wel af en toe nog wat improviseren omdat het op papier altijd makkelijker is dan in 't echt en je auto heeft mooie rechte hoeken enzo, en alles is recht, NOT :)
Maar er komen inderdaad regelmatig nieuwe plannen en ideeen bij inderdaad, zoals dat van die kaarsenstandaards zegmaar. Kwam op dat idee toen ik die doodskop wilde bestellen en ik op die site aan 't rondkijken was. Ineens een brainwave :D (nou alleen nog een neonbuis vinden van ca 60a 70cm, het liefst dat je dan ca 50a 60cm 'ziet', maar ook dat komt goed)
Of je krijgt ineens weer ideeen van iemand op het forum of gewoon als je domweg iets ziet, net als die kaarsenstandaards.
Schrikdraad heb ik al tijdje geleden aan zitten denken. Alleen nog niks van gekomen. Maar wie weet ......
Vipergts/r
22nd June 2005, 22:10
Als ge geen ideëen krijgt, dan zijde dood. Zo simpel is het.
Ik denk dat iedereen constant ideëen krijgt over dingen in de auto, maar iedereen beseft dan ook dat da (veel) geld kost. Zo van die handen als lampenhouders, het lijkt me gewoon sjiek die tegen de middenstijl de vijzen (van binnen e) en daar een 12V lampke in dat werkt als de deur opengaat, of dat in de koffer. Of ne hoop spullekes extra voor carpc. Heb echt nog hopen ideëen, maar echt te weinig geld. :(
Neonic
22nd June 2005, 22:49
:D
Zo van die handen als lampenhouders, het lijkt me gewoon sjiek die tegen de middenstijl de vijzen (van binnen e) en daar een 12V lampke in dat werkt als de deur opengaat, of dat in de koffer.
Tegen de middenstijl, :confused: Hmmmm, weeeeeeeer een idee erbij.
Zo te zien heb je op de site gekeken :) Ik heb dan de linker en rechterhand besteld. Het idee was dus om deze of tegen de zijpanelen te zetten, gewoon elke kant eentje. Of tegen het dak aan, dat ze met z'n tweeen 1 lange buis beet houden.
Na ook daadwerkelijk te hebben gekeken in de auto zelf is het eerste idee dus van de baan, maar ze komen ook niet tegen het dak. Ga ze in de 'knik' van de kofferklek monteren. Leek me gaver dan tegen het dak. Dus als je de kofferklep open doet ga je 2 handen zien die dan 1 lange neonbuis beet houden, leek me wel cool. Toch weer een + puntje dat die Orc skull bij Large uit verkocht was :)
Maar vipergts/r, goed idee van die middenstijl, als die handen wat zijn (of het ook lukt met die neonbuis) ga ik er nog 2 bestellen. :D
ps. wat is 'vijzen' ? Belgisch voor ..... schroeven, lijmen, plakken of ...
over '12v lampke' gesproken, moest ineens aan zo'n gloeilamp denken met zo'n puntje. Die ze ook wel eens in lantaarns gebruiken. Ga gelijk kijken of ze die ook in 12V versie hebben (damn, wat een ideeen vandaag weer, 't houd gewoon niet op )
Ascona
22nd June 2005, 22:51
vijzen = vlaamsch voor schroeven
Uriel
23rd June 2005, 01:07
Als ge geen ideëen krijgt, dan zijde dood. Zo simpel is het.
Ik denk dat iedereen constant ideëen krijgt over dingen in de auto, maar iedereen beseft dan ook dat da (veel) geld kost. Zo van die handen als lampenhouders, het lijkt me gewoon sjiek die tegen de middenstijl de vijzen (van binnen e) en daar een 12V lampke in dat werkt als de deur opengaat, of dat in de koffer. Of ne hoop spullekes extra voor carpc. Heb echt nog hopen ideëen, maar echt te weinig geld. :(
Check maar eens mij ideeën in het "droomtopic" ................ :(
Neonic
23rd June 2005, 08:27
Check maar eens mij ideeën in het "droomtopic" ................ :(
Ik heb 't gelezen ja, ook dromen genoeg. Alleen ook geld te kort zeker :rolleyes:
Is het al een beetje gelukt met je blauw / alu / traanplaat 'design'?
Uriel
23rd June 2005, 13:54
Eerst wachten op mijn voeding, wil nu eerst mijn carpctje online hebben. Daarna zie ik wel weer wat ik dan ga doen. Heb ook nog een tweede versterker/subwooferkast staan. Wil deze samen met de andere combi inbouwen in de auto. Misschien ga ik dat eerste wel ff doen. Zie wel.
Ook moet het Clippertje eerdaags voor grote beurt/APK dus dat ook nog ff afwachten ivm de kosten.
Neonic
23rd June 2005, 13:58
Ook moet het Clippertje eerdaags voor grote beurt/APK dus dat ook nog ff afwachten ivm de kosten.
't Inderdaad afwachten ja. Ik ben morgen 'de lul' Ben benieuwd eerlijk gezegd. Hopelijk gaat 't allemaal wel mee vallen.
Hoi,
ik heb het ooit ook geprobeerd op zo een ding aan te raken
en ik voelde niks :-)
Groetjes,
Neonic
23rd June 2005, 15:06
Ik heb ooit wel eens beetje per ongeluk zo'n draadje aangeraakt van zo'n strobe van Autostyle toen ik er een ander 'hulsje' erop wilde zetten. 't Is niet echt lekker gevoel moet ik zeggen :)
Vipergts/r
23rd June 2005, 16:31
Ik heb ooit wel eens beetje per ongeluk zo'n draadje aangeraakt van zo'n strobe van Autostyle toen ik er een ander 'hulsje' erop wilde zetten. 't Is niet echt lekker gevoel moet ik zeggen :)
Ja, maar dit is wel iets totaal anders e. Zo'n vliegenvanger geeft niks stroom praktisch, maar zo'n strobe heeft wel iet nodig om te branden e. De spanning maakt geen reet uit, die voelt ge nie, maar tis de stroom.
luovo
24th June 2005, 01:21
heb dat bij deze ook eens geprobeerd en moet zeggen het motto: 'een beetje pijn is fijn' geld hier dus niet :D vroeg me af hoe het kwam dat die vliegen soms gewoon rood kwamen en begonnen te roken toen ze er bleven aanplakken. wel bij deze weet ik het dus :)
Denniskl
24th June 2005, 20:03
Jullie bedoelen de Ampères?
Matthijs
27th June 2005, 00:00
Stroom is in Amperes ja.
Spanning in Volts.
Probeer maar eens een transformatortje van zo'n autostyle neonbuisje, dat voelt ook al zo fijn :)
rasmAn
27th June 2005, 00:30
ook logisch he, die poepen er al 800 volt uit, tis niet voor nix dat ze ingebouwt zijn in de buis :p
conrad levert nog ccfls en neonwire met ongezekerde behuizingloze inverters, somminge compuzaken hebben deze ook, het zal niet de eerste compu of auto zijn die er door afbrand :)
Neonic
27th June 2005, 00:55
ook logisch he, die poepen er al 800 volt uit, tis niet voor nix dat ze ingebouwt zijn in de buis :p
conrad levert nog ccfls en neonwire met ongezekerde behuizingloze inverters, somminge compuzaken hebben deze ook, het zal niet de eerste compu of auto zijn die er door afbrand :)
Geeft wel een aparte soort verlichting he, alleen die rook en brandlucht erbij is wat minder. Heb zelf een paar setjes van audiotop, beetje prijzig achteraf maar wel lekker dun.
rasmAn
27th June 2005, 01:03
ja idd ze zijn daardoor goed weg te steken, punt alleen is dat ze breken als je er nog maar tegen hoest...
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.