PDA

Bekijk de volledige versie : Aankleding install ...

Neonic
16th June 2005, 19:29
Misschien beetje rare titel voor een topic maar leek me wel aardig idee om eens te informeren hoe mensen hun install ( carputer en / of ICE ) willen aankleden, te denken aan:

- 'stealth', alles mooi weggewerkt. Dus ook praktish

- 'show', inbouwen met wat show dingen zoals bijvoorbeeld andere kleur(en) interieur, traanplaat, neon etc.

ben benieuwd .....

ps. Zelf ben ik bezig met mijn kofferbak enzo, en wat andere (on) zinnige dingen (zie mijn topics). Gedeelte van mijn dashboard is al blauw gespoten en ook wat delen heb ik zilver effect gespoten. Verder komt er beetje neon in, nouja beetje heel veel. En aangezien ik veel rock en metal luister wou ik daar ook iets mee gaan doen, soort van theme tuning zegmaar. Dus daarom komt er ook hier en daar wat van die 'spikes' in mijn kofferbak, paar spiegeltegels met tribal figuren en traanplaat op de vloer, zowel voor als achter.

Voor de sportive rijders, of de wannabies zoals ik heb ik een mooie site gevonden voor traanplaat http://www.metaalwinkel.nl

Vipergts/r
16th June 2005, 20:01
Ik ga bij de rebuild alles proberen te doen met poly en dan die spuiten. Ik wil het zo maken dat het allemaal ni te veel opvalt wa dak heb steken, maar voor de spuitwerken wil ik mss wel iets speciaals.

rasmAn
16th June 2005, 20:12
voor aankleding ga ik voor een mad max industrial vs. tribal look

das een mond vol voor voor je hitec laten zien en veeeeel traanplaat, robuste matrialen(bv:rubber voor de icebekleding) popnagels en bull/rollbars affijn ruig, robust en hitec

alleen voor verfwerk gebruik ik iets ander, wat dan wat ingrijpt (hopelijk) op het ruige: al de bars worden metallic grijs (leasebakkleur) en de rest is glanzend pianozwart met heel veel matzwarte tribals

het enige wat er eigelijk niet inpast is het gele leer wat de bekleding van stoel, deurpanelen en hemel voorziet, maar op een vreemde manier past dat toch :)

owja mijn vriendin is ontwerpster en die overziet alles (of ik niet te vloekende dingen bij elkaar lazer) en voorziet af en toe in een id (punt alleen is dat ze een gruwelijke hekel heeft aan traanplaat)

Neonic
16th June 2005, 21:17
RasmAn: klinkt goed allemaal. Hou ook wel van tribals. Luister je ook naar rock toevallig.

Vipergts/r: klinkt ook goed. Wat voor kleur ga je 't spuiten en aan wat voor 'speciaals' moet ik denken, tribals, airbrush ....

rasmAn
16th June 2005, 21:25
zie muziektopic :D

Neonic
16th June 2005, 21:32
zie muziektopic :D :rolleyes: Zo weer lekker lomp van mij. Heb net effe zitten kijken ja. Ook wel een metal head dus.

Ik hou ook wel van trance en zo maar nooit echt lang in de auto, waar dan ook eigenlijk. Maar 't Is wel gaaf voor je neon lampies. Kunnen ze mooi flikkeren op de bas ;)

Vipergts/r
16th June 2005, 22:31
Vipergts/r: klinkt ook goed. Wat voor kleur ga je 't spuiten en aan wat voor 'speciaals' moet ik denken, tribals, airbrush ....

Wss zwart met ne witte, zilvere of wat kopere tribal. Vorm en kleur van tribal staan nog niet vast. Kzal mij eerst ff met photoshop moeten bezighouden :)

Neonic
17th June 2005, 00:21
Wss zwart met ne witte, zilvere of wat kopere tribal. Vorm en kleur van tribal staan nog niet vast. Kzal mij eerst ff met photoshop moeten bezighouden :)

Gaat denk ik wel mooi staan. Zou persoonlijk denk ik voor zilveren tribals aangezien je ook veel dingen voor je auto kan kopen in alu. Maar ben zeer benieuwd

Wel leuk dit, gewoon al 3 mensen die tribals willen en naar rock en metal luisteren..... :p

Vipergts/r
17th June 2005, 00:37
Gaat denk ik wel mooi staan. Zou persoonlijk denk ik voor zilveren tribals aangezien je ook veel dingen voor je auto kan kopen in alu. Maar ben zeer benieuwd

Wel leuk dit, gewoon al 3 mensen die tribals willen en naar rock en metal luisteren..... :p

Tribals en rock/metal gaan zowat hand in hand e.

Ik wou geen sticker nemen hoor, maar painten als het haalbaar is. Weet iemand die da nogal goe kan. Maar we zullen wel zien.
Normaal gezien beginnen de werken na graspop, ALS alles binnen is en ik ben gaan shoppen voor materiaal.

Neonic
17th June 2005, 00:52
Tribals en rock/metal gaan zowat hand in hand e.

Was me ook al opgevallen :p enne andere dingen zekers, zoals doodskoppen, harley's, vlammen etc.

Wat denk je trouwens van een spiegel tegel in bijvoorbeeld je zijkant van je kofferbak, met een tribal erop?
Ik wil er 1 in de baskist zetten, en dan 1 in de 'kijkdoos'. Morgen ga ik ook een Orc skull bestellen bij Large

rasmAn
17th June 2005, 01:00
bij de large, das maar een halfjaar wachten voordat het er is :D

weet je wat vet is voor je koffer, alli denk ik, zwart speakerdoek overal met in mdf uitgezaagt tribals erachter

int licht zie je er nix van, int donker met wat neon erachter, o my..

Uriel
17th June 2005, 01:06
Mmmm...., iets met tranenplaat op mijn achtervloer. De twee woofers met verstekers in bakken bouwen en met donkerblauwe stof en tranenplaat stukken bekleden. Kleurstelling blauw/alu/chroom Blauwe neon

Niet echt een thema, muziek keuze is R&B, Hiphop, hard trance.

In ieder geval een beetje "classie" stylen. Meer met accoires dan grove verbouwingen in de auto. (denk ik)

Nou dit is zo'n beetje waar ik op het moment naar toe werk.

Ergens ben ik nog steeds een beetje bang voor diefstal en inbraak dus dat is iets wat mijn misschien wel een beetje af remt om het groots aan te pakken.

Neonic
17th June 2005, 01:16
Mmmm...., iets met tranenplaat op mijn achtervloer. De twee woofers met verstekers in bakken bouwen en met donkerblauwe stof en tranenplaat stukken bekleden. Kleurstelling blauw/alu/chroom Blauwe neon

In ieder geval een beetje "classie" stylen. Meer met accoires dan grove verbouwingen in de auto. (denk ik)

Ergens ben ik nog steeds een beetje bang voor diefstal en inbraak dus dat is iets wat mijn misschien wel een beetje af remt om het groots aan te pakken.

Vind ik wel een mooie combinatie, blauw en alu en blauwe neon :D Heb ik namelijk ook, vandaar. Heb alleen ook andere kleuren neon. Maar in jouw geval zal 't heel gaaf staan bij je blauwe auto..... Denk ook dat je niet te veel kleur moet nemen. Anders krijg je een soort van Teletubbie mobiel ;)

Enne rasmAn:
Is inderdaad wel goed idee ja, alleen kan bij mij niet meer. Heb namelijk al traanplaat in de kofferbak liggen dus..... maar misschien kan ik dat idee wel ergens anders toepassen.

Ik ga morgen trouwens eens traanplaat bestellen voor de nieuwe vloermatten voor en achter. Ik weet een zaak en die is veel goedkoper dan de bouwmarkt

Uriel
17th June 2005, 01:26
Ik ga morgen trouwens eens traanplaat bestellen voor de nieuwe vloermatten voor en achter. Ik weet een zaak en die is veel goedkoper dan de bouwmarkt

Wat kost dat Neonic inclusief verzenden??? en wat voor tranenplaat krijg je dan?

Neonic
17th June 2005, 01:35
Wat kost dat Neonic inclusief verzenden??? en wat voor tranenplaat krijg je dan?
Ik zal 't eens morgen voor je nakijken, had tijdje geleden informatie aangevraagd over de grootte die ze hadden en de prijzen....

Die ik bij de gamma gekocht heb voor mijn kofferbak was 50x 100cm. Ik wil dus ook traanplaat voor gaan maken aangezien ik die ik nu heb niet zo goed passen en 2-traans zijn en die in de kofferbak 5. Bovendien zou ik 2 van die platen van 50x 100 nodig hebben en bijna de helft over houden, beetje zonde.
Daar hebebn ze platen van onder andere 1mx 2m, voor mij wel goed. Dan kan ik die traanplaten maklen en hou ik nog over voor achter en nog een stukkie als decoratie. Alleen past niet in een Clio :( . Maar ze snijden ook op maat dus.....

Wat voor traanplaat je krijg kan ik je wel alvast vertellen: ze hebben 2-traans en 5-traans, en nog een variantje. Deze hebben ze dan 'gewoon' en gepolijst.

Neonic
17th June 2005, 01:44
Sneller gevonden dan gedacht .....
de website is trouwens www.metaalwinkel.nl

"Goedenmiddag,
Bij deze de door u aangevraagde informatie:

Aluminium 5 traans traaplaat kunnen wij in de afmetingen bestellen:

2000x1000x2.5/4mm 15kg/plt 87.15
2500x1250x2.5/4mm 23.6kg/plt 136.00
3000x1500x2.5/4mm 33.9kg/plt 195.95

Deze platen hebben een glimmende uitstraling.
In een matte uitstraling (lijkt op geanodiseerd) kan ik het volgende aanbieden:

2000x1000x2.5/4mm 15kg/plt 115.00
2500x1250x2.5/4mm 23.6/kg/plt 175.00

Van beide uitvoeringen hebben wij de kleine uitvoering als voorraad maat. De grotere platen zijn op bestelling.
Andere maatvoeringen dan bovengenoemd zijn op aanvraag.

Wij kunnen deze platen ook voor u op maat maken:
Knippen (2.50 voor eerste knip, 1.25 voor volgende knippen)
Zetten (2.50 tot 1000mm, 7.00 tot 2000mm, 9.00 tot 2500mm)

Andere bewerkingen zoals zagen, boren, lassen, etc zijn op aanvraag.

Alle prijzen zijn exclusief 19% BTW.

Met vriendelijke groet,

Marco Ottens"

Dit was het emailtje dat ik kreeg.... alleen de verzendkosten weet ik dus niet. Voor mij niet zo intressant aangezien ze maar zo'n 30km ver zitten.

ps. heb net ook gelezen dat 't exclusief BTW is, dus zoveel goedkoper is het niet dan de bouwmarkt. Maar ze hebben wel grote platen dus da's wel makkelijk.

traanplaat wat al pas gezaagd is en in de kofferbak past.

Ascona
17th June 2005, 13:03
ik zou zo proper mogelijk wegwerken; ik hoef geen show.

zo proper mogelijk naar mijn normen....

Neonic
17th June 2005, 13:25
ik zou zo proper mogelijk wegwerken; ik hoef geen show.

zo proper mogelijk naar mijn normen....
Proper? Naar mijn weten in 'proper' 'schoon, maar ik kan het mis hebben.
Maar volgens mij bedoel je gewoon zo netjes mogelijk, zonder al teveel toeters en bellen (bedoel spiegels, lampies etc.) of heb ik het mis?
(sorry, maar mijn belgisch is niet zo goed meer ;) )

Zo heb iedereen zijn eigen smaak, en gelukkig maar. Dat maakt 't een stuk leuker en intresanter toch....

Die traanplaat heeft voor mij zo z'n redenen.
Ik was eerst van plan om mijn 'vloer' van mijn kofferbak te bekleden met stof, leek me wel mooi ivm de neon etc. Maar om praktische redenen heb ik toch maar voor traanplaat gekozen. Mijn ouders hebben namelijk geen auto dus ik gaat wel eens mee voor de boodschappen dus.... dan blijft er niet zo veel van die stof over dacht ik zo. En staat ook wel gaaf, in combinatie met de traanplaat bij voeten eind (en)

Ascona
17th June 2005, 15:26
Proper? Naar mijn weten in 'proper' 'schoon, maar ik kan het mis hebben.
Maar volgens mij bedoel je gewoon zo netjes mogelijk, zonder al teveel toeters en bellen (bedoel spiegels, lampies etc.) of heb ik het mis?
(sorry, maar mijn belgisch is niet zo goed meer ;) )

inderdaad, netjes... waarschijnlij keen valse wand tegen de achterkant van de achterbank ofzo... of een valse wand langs de zijkant van de kofferbak, al naargelang hoe groot de install zal zijn...

kwestie van nog zo veel mogelijk bruikbare koffer over te hebben...

Neonic
17th June 2005, 18:26
inderdaad, netjes... waarschijnlij keen valse wand tegen de achterkant van de achterbank ofzo... of een valse wand langs de zijkant van de kofferbak, al naargelang hoe groot de install zal zijn...

kwestie van nog zo veel mogelijk bruikbare koffer over te hebben...

Ik heb nou ca. 12cm onder de verhoogde vloer 'over', en in de zijpanelen zou ook nog wel wat kunnen. Eerst wilde ik er versterkers onder plaatsen maar heb nou toch gekozen voor een andere indeling. Namelijk de 'kijkdoos' (zal binnenkort wat foto's plaatsen)

Ook heb ik de halve achterbank neergeklapt om vol te timmeren. Zo heb ik dus plek voor versterkers, sub, 2e accu, krik en uiteraard de carputer. En...ik heb nog bijna de gehele kofferbak 'over' plus die ca.12cm eronder.

Dus.....d'r kan noooooooooooog meer bij :D

rasmAn
19th June 2005, 22:19
wat ons weer bij een nieuw onderwerp brengt, hoeveel ruimte heb jij nog over en wat kan er dan nog mee?

bij mij: nog 1,2 vierkante meter over, een euro pallet past er presies in. en er kan nog ongeveer 40 kratten bier mee :)

Neonic
19th June 2005, 23:54
wat ons weer bij een nieuw onderwerp brengt, hoeveel ruimte heb jij nog over en wat kan er dan nog mee?

bij mij: nog 1,2 vierkante meter over, een euro pallet past er presies in. en er kan nog ongeveer 40 kratten bier mee :)

Hoeveel ruimte ik nog over heb? Goeie vraag. De baskist is niet zo overdreven groot en heeft de breedte van de grootste helft van de achterbank. Op het 'overgebleven' stuk komen dan mijn versterkers in een kist. Maar die kan nog wel een stukkie achteruit als het moet / mooier is. Dus om een heel verhaal in te korten. De kofferbak is nagenoeg hetzelfde gebleven, qua oppervlakte, alleen ca 12 hoger. Scheelt weer bukken :D

Plus dat ik daaronder plek genoeg heb voor allerlei bedrading, lampies, carputer en weet ik veel wat. 't Is ca B:1m x D:50/60cm x H:ca.12cm
Dus.....plek zat best wel.

Maarre...40 kratten bier :p Ken je een aardig feestje geven.

macmouse
20th June 2005, 00:20
Euhm ruimte ???

Dat is altijd een probleem in een cabrio, zeker met de install die ik al in de kofferbak heb zitten...

Neonic
20th June 2005, 00:23
Euhm ruimte ???

Dat is altijd een probleem in een cabrio, zeker met de install die ik al in de kofferbak heb zitten...
Ziet er wel leuk uit die install met die spiegels erachter

macmouse
20th June 2005, 00:25
dat wel, maar je mist wel een hoop ruimte. nu is het wel zo dat ik aan de achterkant van die spiegels aan beide kanten een ruimte heb, in de ene staat een optima gel accu en een condensator, aan de andere kant liggen alle kabels voor de carpc.

Kijken hoe zo'n 2'5" HD gaat reageren op een sub :confused:

Neonic
20th June 2005, 00:31
Kijken hoe zo'n 2'5" HD gaat reageren op een sub :confused:

Nog niet uitgeprobeerd zekers......
Ben benieuwd.

macmouse
20th June 2005, 00:38
nope, tis nog steeds wachten op nieuwe voeding...

Plus weinig tijd, en ben niet tevreden over dash en wil deze opnieuw gaan doen....

ledeuw
20th June 2005, 01:23
Bij mij moet de install zo worden dat het lijkt alsof het zo uit de fabriek is gekomen. Zal moeilijk worden maar niet onmogelijk. Ben al flink bezig met polyesterhars, plamuur etc...

Verder moet ik nog een goede constructie maken voor het plaatsen van mijn scherm. Op dit moment nog flink aan het brainstormen en tekenen....

Neonic
20th June 2005, 01:27
Verder moet ik nog een goede constructie maken voor het plaatsen van mijn scherm. Op dit moment nog flink aan het brainstormen en tekenen....

Biertje of Bacardi wil nog wel eens helpen .... :D

ledeuw
20th June 2005, 01:35
Biertje of Bacardi wil nog wel eens helpen .... :D

Kills my Braincells, if I have any :D :D :D

Nee, doe ik toch maar niet...krijg ik straks allemaal dubbele lijnen...haha :D

Neonic
20th June 2005, 01:41
Kills my Braincells, if I have any :D :D :D

Nee, doe ik toch maar niet...krijg ik straks allemaal dubbele lijnen...haha :D
Dan zitten er toch vast wel een paar goeie tussen mag ik hopen :rolleyes:

Ascona
20th June 2005, 09:45
als je echt goedkoop veel ruimte wilt, dan ben je zeer goed af met een lancia dedra. met een 5-kanaalversterker en 2 12" woofers heb je nog steeds genoeg plaats voor een bak bier en 12 opgerolde dikke matten. maffia-auto's he :P

Neonic
21st June 2005, 01:15
Over aankleding gesproken ..... Heb vandaag dus eindelijk mijn Orc skull kunnen bestellen. Gisteren kwam ik er achter dat ie bij Large uitverkocht was en heb ze een mailtje gestuurd of ze 'm weer binnen krijgen en zoja wanneer. Mailtje terug gekregen dat het wel eens een paar dagen kon duren voor dat ze konden antwoorden omdat het nogal druk was.

Maar s'middags heb ik dus een site gevonden waar ze 'm ook verkopen. De site is www.mayermarkus.de
De maker van die skull en nog veel meer bizare dingen, moet je maar eens kijken op de site. Heb ook gelijk 2 kaarsen houders besteld. Kwam die ook op de site tegen en kreeg ineens een goed idee.

Wat heeft 't nou met de aankleding te maken zal je denken......
Aangezien ik veel rock, gothic en metal luister leek het me wel gaaf om daar dus iets mee te doen zoals jullie al weten. Die Orc skull komt dan in het midden van de 'kijkdoos' waar mijn versterkers in komen. Ook komt er een spiegeltegel (met tribal) tegen de achterkant en rode neon erbij en een strobe voor het 'duivelse' effect. En die kaarsen houders ..... dat blijft nog een beetje een verrassing. Maar wod zeker gaaf, als het tenminste past wat ik in gedachten heb. Kortom, het gaat er steeds meer op lijken .... werd wel beetje tijd ook.

Uriel
21st June 2005, 05:46
Je heb zeker afgelopen zaterdag naar "Rides" gekeken op discovery. Daar hebben ze ook een koppie tussen de versterkers in gebouwd met lampies en spiegels in de achterkant van een BMW X5. Wel gaaf dat jij ook zoiets gaat in bouwen. :D

rasmAn
21st June 2005, 15:52
die bak van jack osbourne, waar ze woofers in veels te kleine ongedempte kisten hadden gestopt :D

al drie keer gezien, maar dat zag er idd wel grappig uit

Neonic
21st June 2005, 16:38
:(
Je heb zeker afgelopen zaterdag naar "Rides" gekeken op discovery. Daar hebben ze ook een koppie tussen de versterkers in gebouwd met lampies en spiegels in de achterkant van een BMW X5. Wel gaaf dat jij ook zoiets gaat in bouwen. :D
Heb ik niet gezien, hebben namelijk geen Discoery :( Maar zoals ik al zei....de kijkdoos is al bekleed, nou nog alleen spiegels en neon erin, en het aansluitblok aan de achterkant schroeven. Alleen de kleine dingetjes dus, de doodskop is ook in bestelling dus.....

nog effe en 't is echt AF. :D

rasmAn
21st June 2005, 18:16
nog effe en 't is echt AF. :D
jah da's een goeie :p :D

Neonic
21st September 2005, 01:43
Had van de week nog een soort van 'brainwave'. Zag bij de bouwmarkt een spuitbus 'fleckstone' staan en gekocht (ben beetje leip van verf geloof ik, vind het leuk om allerlei dingen uit te proberen). Heb al heel wat bussen staan :p Pas dus die 'fleckstone' gekocht, een bus 'marmer effect' en een bus wit, met diamant effect. (dezelfde als wat er op mijn dash zit, maar dan dus wit)
Maar goed, weer terug naar 'aankleding' ...
Als je die 'flackstone' verf ergens op spuit lijkt het een beetje op steen. Aangezien mijn zijpanelen niet echt gelukt zijn (bekleden lukte niet naar mijn zien) ga ik morgen eens kijken of ze een bus in 't zwart hebben, of in ieder geval donker. Lijkt me wel gaaf, ben je ook gelijk van kleine putjes enzo af. Enne..... luister veel naar rock en metal dus ...'flackstone' <-> rock :D

Zal morgen eens kijken of ik het resultaat kan laten zien ...