PDA

Bekijk de volledige versie : Neon

Neonic
15th June 2005, 19:02
Wat vinden jullie nou van neon verlichting, en wie heeft bijvoorbeeld neon op / in zijn auto...

Of wie heeft er plannen in die richting?

Niet echt boeiend misschien maar ben gewoon nieuwsgierig. :rolleyes: Ben zelf nogal leip van lampies en dingen met knoppies dus....... vandaar ook dat ik een middenconsole aan 't maken ben tegen het dak, en dat mijn halve auto vol ligt met kabels. Dus...

rasmAn
15th June 2005, 19:58
owkkk hier komt het, ik heb:

ccfl boven mn voorwiel
twee homemade ledbars onder de cabine
32 cm neonbuis tegen de achterkant van mn cabine (nog onder de laadbak)
twee ledstrips van 20 cm tegen de veerarmen
twee homemade ledbars in de achterwielkasten, en 1 onder mn motor
1 6kanaals scanner onder de bumper (looplicht voor de leken) en onder mn laadbak nog zo 1

dat was wat er onder hangt :) en dit is allemaal blauw

cabine:
twee miniccfl's onder de bank (voor de "raampjes" in de panelen van de sub's)
twee mini ccfl's in de voetenruimte
1 32 cm balk achter het scherm
twee miniccfl's tegen het dak
twee multicolorled's in de bovenhoeken van de voorruit (uit de tijd dat deze eigelijk nog helemaal niet bestonden, zelfgemaakt, rotwerk)
8 ledjes rond de "rotzooi" bakjes
nog wat controleledjes van andere lampen

deze zijn allemaal groen (op de controle en multicolor na dan)

extrieur:
8 cclf's in de laadbak
1 32 cm balk tegen de rollbar
10 kanaals scanner op de rollbar
twee verstralers
koplampen en verstralers voorzien van groene leds
2 miniccfl's in de "grille"

ook allemaal groen

dit alles word voorlopig nog geschakeld door een alluminium paneeltje met 12 schakelaartjes, dit word vervangen door een relaiskaart (trekt echt teveel stroom voor transistors :D

ik heb even geen foto's, de driewieler staat nog niet helemaal klaar voor het nieuwe seizoen(wat eigelijk al bezig is maargoed) en daarvoor maak ik absoluut geen neonfoto's

ff geen voorbeeldje van de mijne, maar het is dus zoiets

alleen heeft die van mij alles grijs wat daar geel is, andere velgjes, en binnenkort een bullbar ipv de pushbar die hierop zit, en heeft ie nu nog vlammetjes op de deuren, dit zijn nu nog stikkers, de bedoeling is om ze binnenkort geairbrusht te hebben

Vipergts/r
15th June 2005, 21:09
Ik vind het persoonlijk niet echt dat, ik ben eerder te vinden voor het plan wat ze uitwerken op mp3car. Kijk hier (http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=44091&page=3&pp=15)
Zeker het werk van die shotgunefx vind ik gewoon :cool:

Neonic
15th June 2005, 23:58
ramsAn: Past dat allemaal in dat kleine karretje? Cool

Geen extra accu nodig, moet volgens mij haast wel :D Maarre ... ben wel erg benieuwd naar de foto's als ik die hele waslijst zie met wat er allemaal op, in en onder hangt

ps: voor de neonfans....
www.neonfreakteam.nl (mijn grote voorbeel :D )
www.streetglow.com (heel veel gave foto's)

rasmAn
16th June 2005, 01:49
ja dat past, maar het zit wel stampvol nu

maar het is nog wel de bedoeling om nog 2 (of 4) verstralers op de bullbar te zetten :D

meestal maak ik geen foto's maar gebeurt dat op meetings, die mensen hebben meestal wat betere camera's als mij (of dan ik, ben zeeuws)

maar mijn verlichting is opzich ook wel bedoelt om prijzen binnen te halen(doe het natuurlijk voor mezelf, maar bevestiging is altijd leuk)

om even een paar vragen uit de weg te gaan:

is dat daarbinnen nog leuk als alles aanstaat: nee, dat doet zeer aan je ogen, ondanks het ondirecte licht, zeker al rijdende zie je geen flikker meer door de voorruit

waarom prop je zoveel lampen in zo'n klein karretje: ik heb als kind onder een blauwe lamp gelegen voor hemoglobine tekort ofzo, mn ma steekt het daarop.
ik denk dat ik het gewoon leuk vind en een beetje doorgeschoten ben :)

extra accu: nee, maar met alles aan duurt het nog maar ongeveer 10 min voordat ie leeg is (incluis muziekje) de neon zuigt denk ik een ampere of 7 meschien 8 of 9 weg(ja dat is ranzig veel)

krijg je hier boetes voor: moh, ene maand wat vaker als de ander, betalen doe ik ze zelden daarintegen, altijd in beroep gaan

rasmAn
16th June 2005, 01:51
ramsAn: Past dat allemaal in dat kleine karretje? Cool

Geen extra accu nodig, moet volgens mij haast wel :D Maarre ... ben wel erg benieuwd naar de foto's als ik die hele waslijst zie met wat er allemaal op, in en onder hangt

ps: voor de neonfans....
www.neonfreakteam.nl (mijn grote voorbeel :D )
www.streetglow.com (heel veel gave foto's)
ff ter verduidelijking, het is rasmAn, niet ramsAn :)

ben iig al blij dat je de hoofdletter goed zet :)

Neonic
16th June 2005, 09:31
ff ter verduidelijking, het is rasmAn, niet ramsAn :)

ben iig al blij dat je de hoofdletter goed zet :)
Was al laat he ;) enne beetje te snel getypt denk

rasmAn
16th June 2005, 15:44
ow, ik weet dat het eigelijk niet hoort, maar ik heb van mijn vorige install nog wat spul over, namelijk een blauwe 60cm buis, soundcontrolled. een plasmabuis (je weet wel zo'n bliksem in een buis, ziet er erg cool uit) ook blauw en een setje van de autostyle strobes(nog nooit gebruikt)

mocht er iemand ze willen, geef maar een brul :)

Neonic
16th June 2005, 16:44
Wat wil je er eigenliojk voor hebben, lijkt me wel intressant, heb nog wel wat nodig ...

rasmAn
16th June 2005, 17:13
10tje voor de grote buis en ook voor de strobes, 7,50 voor de plasmabuis

Neonic
16th June 2005, 19:19
mocht er iemand ze willen, geef maar een brul :)

BRUL ... haha, als ik het goed begrijp is het dus is het dus:

- een blauwe 60cm buis, soundcontrolled.
- een plasmabuis (bliksem in een buis)
- en een setje van de autostyle strobes (nog nooit gebruikt)

voor maar 17,50? Lijkt me een zeer goede deal :D

rasmAn
16th June 2005, 20:02
nee, je hebt het verkeert begrepen, de strobes en de buis zijn 10 euri per stuk

maar omdat jij het ben, neon in je naam hebt en klaarblijkelijk net zo gestoort bent als mij mag je de hele meuk hebben vor 23 euri :)

Neonic
16th June 2005, 20:55
nee, je hebt het verkeert begrepen, de strobes en de buis zijn 10 euri per stuk

maar omdat jij het ben, neon in je naam hebt en klaarblijkelijk net zo gestoort bent als mij mag je de hele meuk hebben vor 23 euri :)
Da's cool, thanx :D

(ikke gestoort, hoe kom je daar nou toch weer bij :rolleyes: hahaha)

Neonic
16th June 2005, 20:59
Da's cool, thanx :D

(ikke gestoort, hoe kom je daar nou toch weer bij :rolleyes: hahaha)

ps: dus je doet wel eens mee met Glow-off wedstrijden.... dan ken je die gasten van Neon freak team wel zekers

rasmAn
16th June 2005, 21:09
joa, freak is redelijk op zn plaats bij de meeste

toch zijn daar wel auto's bij waarvan ik durf te zeggen dat ik meer licht geef :D

punt alleen is ik woon in zeeuws vlaanderen en die glimworm is een brommobiel, dus kom de rest van nederland niet in. maar de drie glowoffs waar ik tot nu toe aan mee heb gedaan heb ik toch wel allemaal prijs gehad, en dat was zegmaar alles wat er te doen was waar ik naartoe kon

waarschijnlijk proberen ik en een maat hem van dit seizoen in een paardentrailer te steken en hem door de tunnel te smokkelen, kijken of er aan de overkant van het water nog wat te winnen valt :)

normaal gezien moet ik nu meer prijzen hebben want met wat ik aan de eerste glowoff ben verschenen schaam ik me nu wel een beetje voor, dat was knap amateuristisch

Neonic
16th June 2005, 21:25
Stom zeg, was effe vergeten dat 't een brommobiel was. Maar dat van die paardetrailer zou wel goed plan zijn. Als ik dat zo eens lees, die lijst met die lampies, dan ga je zeker grote kans maken. Ben echt wel benieuwd naar de foto's (heb je ze al of waar kan je ze zien....)

Ben wel eens op meetings en shows geweest, in de darkroom, en daar stonden soms auto's met alleen een kit eronder en dan een aantal lampies. Gewoon triest eigenlijk voor zoiets.

rasmAn
16th June 2005, 21:31
joa, hij geeft vrij veel licht :)

foto's heb ik nog niet, heb zelf geen digicam ter beschikking. eigelijk zou ie nu ook al klaar moeten zijn, maar een gekneust rib gooide wat roet in het eten

plus dat ik 36 uur op school zit en in het weekend werk, dus tijd neemt ookal niet uit :(

Neonic
16th June 2005, 22:00
joa, hij geeft vrij veel licht :)

foto's heb ik nog niet, heb zelf geen digicam ter beschikking. eigelijk zou ie nu ook al klaar moeten zijn, maar een gekneust rib gooide wat roet in het eten

plus dat ik 36 uur op school zit en in het weekend werk, dus tijd neemt ookal niet uit :(
Geen digicam .... misschien ook wel een idee voor je toekomst plannen :D en hoe ist met je gekneusde rib inmiddels?

ps. :confused: Verder helemaal geen neon freakiessssss

rasmAn
18th June 2005, 12:20
rib gaat opzich wel, doet nogsteeds pijn, maar dat went wel

en echte neonjunks zijn zeldzaam, alleen ik dacht eigelijk ook wel dat er meer zouden zitten

btw: wou je mijn spul nog? erom komen zou wel moeilijk worden zekers vanuit gouda :D

Neonic
18th June 2005, 13:25
en echte neonjunks zijn zeldzaam, alleen ik dacht eigelijk ook wel dat er meer zouden zitten
heb je wel eens op www.neonfreakteam.nl gekeken? meld je daar anders effe aan. Is wel gezellig daarzo :)

btw: wou je mijn spul nog? erom komen zou wel moeilijk worden zekers vanuit gouda :D
Ik heb wel intresse ja, is wel een leuk prijssie :D . Kweet niet of je ook naar de komende meeting komt......... anders kijken we wel effe hoe we dat 'oplossen'

rasmAn
18th June 2005, 14:01
ik zal me er is aanmelden dan :)

euh, dat ligt er maar net aan waar en wanneer die meeting is, als ik nog lang met dat rijverbod zit komt er ook niet veel van mijn rijbewijs/volvo480 duss

Vipergts/r
18th June 2005, 14:09
ik zal me er is aanmelden dan :)

euh, dat ligt er maar net aan waar en wanneer die meeting is, als ik nog lang met dat rijverbod zit komt er ook niet veel van mijn rijbewijs/volvo480 duss

25 september is de volgende meeting.
Rijverbod :confused: Wa hedde uitgespookt?

rasmAn
18th June 2005, 14:45
er zit iets mis in mijn hersens/zenuwen (wisten we allanger :p )

en af en toe mis is ongeveer 10 min, als dat op de openbare weg gebeurt levert dat hoe dan ook een berg schade op, vandaar rijverbod

tis vandaar ook dat dat gekneust rib komt, ik heb geen id wat er gebeurt was

Neonic
18th June 2005, 15:14
er zit iets mis in mijn hersens/zenuwen (wisten we allanger :p )

en af en toe mis is ongeveer 10 min, als dat op de openbare weg gebeurt levert dat hoe dan ook een berg schade op, vandaar rijverbod

tis vandaar ook dat dat gekneust rib komt, ik heb geen id wat er gebeurt was
Maar je mag dan wel in een brommobiel rijden? Lijkt me dan ook knap gevaarlijk ...

rasmAn
18th June 2005, 15:19
ik mag in geen enkele zin nog actief deelnemen aan het verkeer

eigelijk mag ik zelfs niet over de stoep lopen :(

Jurjen
18th June 2005, 16:37
waar kom je vandaan........ misschien kan je met iemand meerijden!!

alle leden kunnen we gebruiken op zo'n meeting!!

rasmAn
18th June 2005, 16:51
zeeuws-vlaanderen, bijna het meest zuidwestelijke puntje van nederland

dus ik denk dat er dan een beroep gedaan moet worden op de belgische delegatie?, bij deze trouwens :)

rasmAn
22nd June 2005, 19:41
kon me net weer neit inhouden, na een nieuw moederboard gescoort te hebben nog ff 1,5 meter gele neonwire gekocht, deze zal verwerkt worden in de zitting, tis nog soundcontrolled ook

Matthijs
27th June 2005, 00:10
Ik houd er niet zo van, ik gebruikte in de Golf 1 buisje om de tago mee te verlichten (dat zag er wel gaaf uit, een '88-er Golf met blauwe dashboardverlichting).

Als het een beetje subtiel gebruikt word vind ik het wel leuk.

Ik zit er zelf aan te denken om een groen buisje achter de grille en de onderste roosters te maken, in combinatie met groene stadslichtjes lijkt het dan net of de auto aangedreven word door een hyperplasmaturbine (just made that up) in plaats van een benzinemotor :)

Neonic
27th June 2005, 00:53
Klinkt goed dat van die groene neon. Is soms ook wel mooi, gewoon 1 kleur. En groen is wel gaaf inderdaad, beetje science-finction kleurtje vind ik :)

Vipergts/r
1st July 2005, 00:23
Klinkt goed dat van die groene neon.
Ik vind groene neon ook wel best sjiek, maar dan wordt het nogal snel gelinkt aan The Fast and The Furious e.

Neonic
1st July 2005, 00:39
Ik vind groene neon ook wel best sjiek, maar dan wordt het nogal snel gelinkt aan The Fast and The Furious e.
Hoezo dat dan?

Matthijs
1st July 2005, 00:47
Ja, toen is al dat geeikel begonnen :D
Toen die eerste film uit kwam, tjongejonge wat een zootje was het toen op de weg :D :D :D

Vipergts/r
1st July 2005, 00:58
Ja, toen is al dat geeikel begonnen :D
Toen die eerste film uit kwam, tjongejonge wat een zootje was het toen op de weg :D :D :D

Amai ni. En de flikken dachten opeens dat alles volzot met streetracers. Maja, ge had dan ook van die kerels die dachten dat ze in de film zaten e.

Neonic
14th September 2005, 21:39
Omdat ik toch een cameraatje gekocht heb, ook maar effe een foto gemaakt van het grootste gedeelte van mijn reeds verzamelde neon en strobe 'collectie'.[/URL]En zo ziet er nu uit, met rechts dus de 'nieuwe' neon geplaatst, kan je gelijk het verschil zien :D (http://imageshack.us)

Had tijdje geleden een idee en heb het uitgebrobeerd om te kijken of het wat was. Heb dus in een stuk buis van 32mm, gaatjes geboord en zwart gespoten ....
... en er een neonbuis in gedaan, en dit is dus het resultaat. Valt niet tegen moet ik zeggen. Van 't weekend maar eens een dikkere buis kopen, kan ik er die multi-color led buizen erin plaatsen. Lijkt me ook wel cool.
(http://imageshack.us)
En hier dus met een strobe erin, ook wel grappig gezicht al zeg ik het zelf. :p
[URL=http://imageshack.us]

Matthijs
14th September 2005, 22:28
Sjzs wat een lampen!
Ik wil nog graag een setje strobo's hebben.
Zo'n setje wat 3x links knippert, dan 3x rechts, en dan 3x heen en weer, heb jij dat niet voor mij???

Neonic
14th September 2005, 22:35
Sjzs wat een lampen!
Ik wil nog graag een setje strobo's hebben.
Zo'n setje wat 3x links knippert, dan 3x rechts, en dan 3x heen en weer, heb jij dat niet voor mij???Helaas, heb ik niet voor je. Weet wel wat je bedoelt. Dat is zo'n setje (kan je ook instellen dacht ik) en dat noemen ze geloof ik wig-wag systeem. Tijdje geleden stond er een kerel op een meeting met zo'n dergelijk systeem, met een show auto. Kzal eens kijken of ik die site nog kan vinden ...

Neonic
14th September 2005, 22:40
Matthijs, sneller kunnen vinden dan ik dacht ...
http://www.safetylights.nl/

rasmAn
14th September 2005, 22:41
een wig wag systeem zijn fadende koplampen zoals de amerikaanse ambulances hebben:P leer je termen neonic:P

wat jij zoekt mathijs zijn pace car strobes

Matthijs
14th September 2005, 23:03
Wig-wag dus...
Nou, dat vind ik ook wel leuk, komt nog eens bij dat ik dat makkelijk zelf kan maken!

Neonic
13th October 2005, 12:35
vanochtend een goede deal ...

had al eens een neonlampie gekocht met 2 kleuren, zo de ene helft rood, de andere blauw.
nou dacht ik gisteren van 'nou lijkt me wel leuk onder mijn luchtroosters van mijn dash, aangezien ik toch bezig ben met de bovenkant (gespoten enzo)
dus ik naar die winkel toe waar ik 'm toendertijd gekocht had en ...... opruiming!!!!!!
dus ik gelijk nog wat dingen gehaald, allemaal spul van Sunbeam. :)

heb nou dus er bij:
4x CCFL's, paars (ben ik wel blij mee, had ik nodig voor mijn verzameling)
1x CCFL, rood
1x CFFL, rood / groen / blauw
1x CFFL, rood / blauw
en
1x CFFL, multi-color
1x CFFL fan grill

... mogen jullie raden wat het gekost heeft, ben ben benieuwd

setsunakaede
13th October 2005, 17:38
Hmmmm.... tientje?

rasmAn
13th October 2005, 19:53
die ccfls met drie kleuren mengen tot wit na een paar cm :)

Neonic
30th October 2005, 16:32
Deze foto's vond ik nog ...

[/URL]links dus met de oude neon aan, rechts met de nieuwe buis eronder. scheelt wel aardig e. en dit is gewoon overdag, kan je nagaan ;)

(http://imageshack.us)Hier dus een gedeelte van mijn nieuwe aanwinst in 'actie'. ben er echt blij mee

[URL=http://imageshack.us]
en hier dus een uitprobeersel. heb wel eens vaker over dat graveren aan de achterkant van een spiegel dus heb het ook eens geprobeerd. moet zeggen, 't is best gaaf. als het licht uit is (de neon dan e) dan lijkt het of het gewoon gegraveerd, je ziet geen verschil met wanneer je het aan de voorkant graveert. alleen, zoals je ziet, is het mooier als de neon er niet pal achter ligt.