PDA

Bekijk de volledige versie : Stealth

Neonic
13th June 2005, 21:15
Kweet dat de meeste niet zo'n grote auto hebben en al blij zijn dat ze ergens een schermpie erin hebben weten te krijgen maar ik jullie toch maar even laten zien. Vond 't gewoon super gaaf. :p

Had 't plaatje met die schakelaars al een tijdje maar heb vandaag naar de website 'gezocht' want ik was toch wel nieuwsgierig hoe ze dat precies gebouwd hadden. Leek me wel cool (als je de ruimte heb) om dat in 't groot te maken met een TFT scherm. Of misschien wel in mijn middenconsole tegen het dak :D

http://www.yanmarine.ru/camod/mods/sergy901D/RollPanel.shtml
http://www.yanmarine.ru/camod/mods/sergy901D/Triangle.shtml

De plaatjes zijn gelukkig duidelijk genoeg want wat er staat ....heb totaal geen idee :rolleyes:

Leek me ook dan wel gaaf om 't electrisch te laten draaien maar....hoe?
Maar daar weet setsunakaede vast wel iets op, dat is wel zo'n techneut ;)

Vipergts/r
13th June 2005, 21:18
Leek me ook dan wel gaaf om 't electrisch te laten draaien maar....hoe?
Maar daar weet setsunakaede vast wel iets op, dat is wel zo'n techneut ;)

Ne servo of mss ne stappenmotor. Ne ruitenwisser motor is ook handig.

Neonic
13th June 2005, 21:22
Kan je zo'n stappenmotor dan instelllen? dat ie bijvoorbeeld 16 stappen maakt zodat dat paneel 'goed' staat of ...

Heb wel al net bij Conrad een stappenmotor gezien van iets van rond de 4cm groot dus lijkt me wel leuk maatje. Alleen hoe sterk is zo'n ding?

Vipergts/r
13th June 2005, 21:27
Kan je zo'n stappenmotor dan instelllen? dat ie bijvoorbeeld 16 stappen maakt zodat dat paneel 'goed' staat of ...

Heb wel al net bij Conrad een stappenmotor gezien van iets van rond de 4cm groot dus lijkt me wel leuk maatje. Alleen hoe sterk is zo'n ding?

Die zijn redelijk sterk ja, maar ge hebt daar natuurlijk verschillende sterkten in e. Ja, da kunt ge instellen.

setsunakaede
14th June 2005, 11:56
Ruitenwissermotor lijkt me ietwat overkill, is ook behoorlijk aan de grote kant hiervoor, dat krijg je niet makkelijk ingebouwd. Stappenmotortje is idd ideaal hiervoor, zijn ook vaak redelijk plat. Je moet zorgen dat je een nette as hebt lopen, ik denk dat ik voor een centrale as zou gaan met op een kant een tandwieletje, en daartegenaan dan de stappenmotor.

Stappenmotoren zijn wel ietwat lastig aan te sturen, maar met een beetje elektronica (Johooo microcontrollers!!!) is dat zo op te lossen. Het idee is dat je namelijk snel achter elkaar een aantal spoelen in een bepaalde volgorde activeert. Elke keer doet hij dan een klein stapje, en snel een stapel van die stapjes is een mooie slag.

Als je dit gaat doen, post zeker pics, en misschien ook ff de specs van de stappenmotor! En kijk ff op www.circuitsonline.net, er zijn daar meer mensen bezig geweest met stappenmotoren.

Neonic
14th June 2005, 12:16
Goed plan ja dat van circuitsonline.... had ik nog niet gekeken. Dat van dat stealth verhaal was ook een soort van brainwave, maar lijkt me wel supergaaf om daar iets mee te gaan doen :D . Zal eens meer erin gaan verdiepen want ik wil het wel ergens inbouwen. Alleen nog iets verzinnen wat :rolleyes:

Denk toch (in ieder geval) bijvoorbeeld schakelpaneeltje in de kofferbak. Misschien wel een soort van logo iets in de baskist. Verzin nog wel wat en als er iemand nog ideeen heb...ben 1 en al oor :p

rasmAn
14th June 2005, 16:47
een servo is hiervoor toch ook genoeg, hij hoeft geen rondje te draaien duss, en met een servo heb je geen electronica nodig

Neonic
14th June 2005, 16:58
een servo is hiervoor toch ook genoeg, hij hoeft geen rondje te draaien duss, en met een servo heb je geen electronica nodig

He, strak plan. Ik heb nog een RC car staan thuis waar ik het een en ander wel van kan 'leasen'. En als je er geen kabels naar toe kan krijgen kan je 't nog radio grafisch bedienen ook, dat open en dicht :D

Maar goed dat ik zo 4 dagen vrij heb. Mooi weer erbij en hoppa ;) prutsen met die handel

rasmAn
14th June 2005, 17:16
denk wel dat je er nog een hefboom aan moet maken hoor. maar probeer het eerst zo en als het niet werkt probeer wat anders

setsunakaede
14th June 2005, 17:47

Servo == duur en stappenmotor == een heel stuk minder duur. Maar als je toch al een servo hebt liggen, why not... alleen als je er toch weer een arm voor nodig hebt zou ik altijd voor de stappenmotor gaan, icm. evt. een tandwielvertraging. Tandwielen heb je met een stappenmotor toch nodig.

rasmAn
14th June 2005, 17:50
das sjust, maarja waar haal je dan weer de goeie tandwielen vandaan

*edit* uit een oud cassettedeck of videorecorder :D miss is daar de motor ook nog wel uit te harvesten

Neonic
14th June 2005, 17:52
Servo == duur en stappenmotor == een heel stuk minder duur. Maar als je toch al een servo hebt liggen, why not... alleen als je er toch weer een arm voor nodig hebt zou ik altijd voor de stappenmotor gaan, icm. evt. een tandwielvertraging. Tandwielen heb je met een stappenmotor toch nodig.

Heb ook nog een berg LEGO dus .... :p ben wel effe zoet van 't weekend.

rasmAn
14th June 2005, 17:55
wat ik me net bedenk en wat veel pimpalisiouser is:

neem een standaart tft, zaag een stuk uit je dash aan de bovenkant, in het midden of zelfs achter het instrumentarium, iets groter dan het tft.

plak dit op de bovenkant van het tft

neem een elec. raam mechanisme en een ladeschacht (gamma, karwei, ikea)

knoop het uitschuif deel van de ladeschacht aan het tft, en aan het raamding

poot het geheel in het dash

et voila, een tft uit het niets :D

ben ik volgbaar?

Neonic
14th June 2005, 18:01
et voila, een tft uit het niets :D

ben ik volgbaar?

Helemaal volgbaar, alleen moet je er wel ruimte voor hebben maar 't idee is erg cool inderdaad :)

rasmAn
14th June 2005, 18:34
je kunt het een en ander ook wat inkorten, dus in wezen heb je gewoon de grote van dat tft en nog wat meer voor het mechanisme nodig, dus zeg, twee keer de grote van dat scherm, das toch nie zo veel

Neonic
14th June 2005, 18:51
je kunt het een en ander ook wat inkorten, dus in wezen heb je gewoon de grote van dat tft en nog wat meer voor het mechanisme nodig, dus zeg, twee keer de grote van dat scherm, das toch nie zo veel

De grootte .... en de diepte hebje ook nog natuurlijk :rolleyes:

rasmAn
14th June 2005, 20:47
ook sjust :)

luovo
14th June 2005, 22:47
wel mss kan ik beetje helpen ben hierop namelijk ook juist aan het denken en beetje praktischbekijken ( poging tot telt bij mij ook :D ) stel nu eens samen met mij voor=

bevestig aan uw scherm een lat van bv 3cm met een gat centraal in die van 6MM . let erop uw lat moet hoger zijn dan dat uw scherm dik is!

maak dan een soort van lade,wel de bodem een 4tal cm korter maken dan uw tft scherm+lat dit om het scherm in te plaatsen

verbind dan uw scherm met deze lade dmv een tissevan 6 mm( staaf met M 6 draad opgetapt. wel een vloot en moer plaatsen deze kan je in de zijplanken wegsteken van de lade. de zijplanken kanje eventueel onder een hoek zagen om dan een soort van stop te hebben zodat je je scherm niet tever over kan draaien

dit is het beweegbare gedeelte.

dan moet je nog een soort van bakje maken om dit alles in te steken. let weeral op dat de buitenafmetingen gelijk moeten zijn als uw lat die je aan uw scherm hebt gehangen!

dit doen bewegen kan dan manueel dmv gewoon aan uw latje te trekken van uw scherm met dank eventueel aan 'houten' geleiders of mechanisch dmv een beweegbare wielen op eenpvc lat te bevestigen( cassetterecorderradertjes kunnen gaan maar ik vrees dat de wielen te ligt zullen zijn.) jemoet maar 2 wielen motorisch te laten bewegen de andere 2 is enkel om te begeleidenen evenwicht.

als je ver genoeg bent ( scherm zie je helemaal) kan je gewoon op uw lat drukken en uw scherm zal omhoog komen dmv die staaf die je hebt gestoken. naargelang je die boutenhebt aangespannen gaat dit gemakkelijker of moeilijker. let welop span ze wel relatief goed aan om niet los t e komen door de trillingenvan de wagen anders valt uw scherm terug naar beneden.

hopelijk is het een beetje duidelijk heb nog maar eens vlug gedacht en beete uitgewerkt

als ik er helemaal uit aan ben maak ik een technische tekening ervan en post ik ze.

best is beetje schetsen tijden het lezen zo krijg je er een idee van (ho :p op ik toch en zul je mij sneller begrijpen. en mss opmerkingen geven.

Neonic
14th June 2005, 23:23
Snap 't nog niet helemaal precies maar klinkt al aardig intressant in ieder geval :p Hoe wel van dat soort dingetjes.

luovo
15th June 2005, 05:47
wel om een beetje te verduidelijken neem een cd doos dit is zo goed of hetzelfde wat ik wil maken alleen omgekeerd . Het deel waar de cd zelf inzit is dan het deel waar uw scherm inzit, en om ervoor te zorgen dat het scherm niet toevalt tijden het rijden is die staaf(tisse), dat zorgt ervoor dat het op die punten spant (duw maar eens gewoon op die 2 punten).

hopelijk is het nu een stuk duidelijker meer volgt nog maar moet nu zeer snel vertrekken want anders ga ik beetje telaat zijn op het werk en ze hebben dat niet graag :D

Neonic
15th June 2005, 09:24
Volgens mij moet je gewoon een soort van CD-ROM bouwen maar dan een slag groter ;)

Ik heb ook eens een scherm gezien (15") die omhoog kwam door middel van een cilinder, met 2 eindschakelaars.

Neonic
16th June 2005, 00:20
Eindelijk weer gevonden:
http://www.sounddomain.com/ride/212327/6

Deze kerel heeft ook een TFT in zijn kofferbak die omhoog komt, best cool. De rest van de auto is echt helemaal stampend vol gepropt met versterkers, subs en weet ik veel wat voor zooi nog meer, ziet er gaaf uit :D

Victor
16th June 2005, 00:24
whow, wat een gek. Hij heeft die oude bak volgeplakt met bitumen. Dat alleen kost al aardig wat geld, laat staan de rest. Alles netjes volgens de normen lijkt me dus dat moet zeker wel mooi/hard klinken.

Vipergts/r
16th June 2005, 00:28
Damned, ni normaal. Het ziet er wel bangelijk uit.

Victor
16th June 2005, 00:37
bangelijk? bedoel je dat we bang moeten zijn ervoor of is het meer zoiets als "gaaf" of "cool" :D

nu effe serieus: de meeste van die schakelaars hebben 3 pootjes. Ik heb er hier ook 1 liggen maar hoe weet ik nou waarop ik die poten moet aansluiten (maakt volgorde uit?)

Uriel
16th June 2005, 00:40
Moet je uns ff gaan nadenken hoeveel werk daar in zit, nie normaal man :cool:

Vipergts/r
16th June 2005, 00:42
bangelijk? bedoel je dat we bang moeten zijn ervoor of is het meer zoiets als "gaaf" of "cool" :D

nu effe serieus: de meeste van die schakelaars hebben 3 pootjes. Ik heb er hier ook 1 liggen maar hoe weet ik nou waarop ik die poten moet aansluiten (maakt volgorde uit?)

Dat het er cool uitziet.

De middelste is de gemeenschappelijke.

Victor
16th June 2005, 00:44
sorry mensen, dat van die schakelaars hoorde bij dan andere topic over leds en switches.
Ik zal mijn vraag daar opnieuw stellen, dus graag daar ook antwoord (gemeenschappelijk begrijp ik niet helemaal)

Neonic
4th September 2005, 23:46
Jongens.... en meiden

Vandaag weer wat ontdekt wat ik jullie toch wel wil vertellen, jaja.
Heb in ander topic al verteld dat ik nieuwe lampies enzo gekocht had en dat ik morgen wel eens zou gaan kijken wat ik met dat folie kon gaan doen .....

Omdat ik toch niet kon wachten heb ik een stukkie van de folie afgeknipt en over de gaatjes van de 'geperforeerde buis geplakt. Neon erin, aangezet en,.... 't licht is praktisch hetzelfde, wel iets minder uiteraard maar.... valt niet tegen. Omdat de buis zelf zwart gespoten is zie je dus als de neon uit is geen gaatjes, vind het wel gaaf. Dan lijkt het gewoon een buis maar.......

Wat heeft dit nou me 'stealth' te maken denken jullie dan (of niet natuurlijk) Nou kwam ik dus op eens op het idee om die folie (word wel een lichtere variant denk ik) op plexiglas te plakken en in mijn kijkdoos te plakken. Zo zie je dus op het eerste gezicht helemaal niks van de versterkers, doodskop spiegeltegels etc. (mede omdat er verder ook nergens andrs licht vandaag komt, wat in je auto wel het geval is) Dit is natuurlijk vooral handig voor dat tuig wat hier rondloopt enzo. Dus als je boodschappen gaat doen bijvoorbeelden je haalt spullen uit je kofferbak ....... Bedenk wel net dat er wel een fel blauw brandend ledje brand als de amp aan staat, verzin ik nog wel wat op.

Dus conclusie, je ziet op het eerste gezicht helemaal niks, alleen een zwarte doos met dito paneel in de midden. Gaat de neon en/of strobe aan, zie je dus de doodskop en amps. Goed idee of niet ...

Zelfde ga ik dan ook denk ik doen met de carputer.

Axel
5th September 2005, 02:08
Klinkt op zich wel aardig... is leuk bedacht! :D

Hmmmm misschien ooit komt het nog wel van pas... :rolleyes:

Grtz Axel ;) :D

Neonic
5th September 2005, 23:02
Hmmmm misschien ooit komt het nog wel van pas... :rolleyes:
Grtz Axel ;) :D
Vond het ook wel leuk bedacht eerlijk gezegd. Beetje bij toeval verzonnen doordat ik dus met die folie heb lopen 'spelen'. Straks of morgen ga ik effe met mijn kijkdoos in de weer. Kijken of het daadwerkelijk gooed plan is en het het resultaat geeft als ik in gedachten heb, maar dat horen jullie zeker nog wel

En of het van pas komt ..... (zie ook boven) Dacht het wel ja. Zat eerst te denken aan een 'deurtje' of een paneel wat je er dan voor de show af kan halen, maar met dat folie verhaal hoeft dat dan niet. Dan hoef je alleen maar een de neon en / of strobe aan te zetten en ....tadaaaaaaa. :D

Denk, als dat goed werkt, dat ik dat dan ook in de vloer gaat maken (met een rooster erboven voor bescherming) en daaronder dan de pc zet. Op het eerste gezicht zie je dan alleen een rooster met daaronder een zwart vlak. Zet je de neon aan, dan zie je dus de pc met rondom, als het lukt allemaal, spiegeltegels.

Neonic
2nd October 2005, 22:22
Digeridoo, misschien een ideetje voor je nummerplaten waar je het op meeting over had ;)

http://www.yanmarine.ru/camod/mods/sergy901D/RollPanel.shtml
http://www.yanmarine.ru/camod/mods/sergy901D/Triangle.shtml

Neonic
2nd November 2005, 20:56
Speciaal voor Marque .... (en voor andere ook e)

[/URL]
hier me DVD brander met effe tijdelijk een ding erboven. op het 1e gezicht zie je niet dat het er een brander onder zit (natuurlijk niet naar de zijkant kijken e)

(http://imageshack.us)
en hier is het laatjes open. normaal druk je dus op dit knoppie ...

[URL=http://imageshack.us]
... maar er zit helemaal geen knoppie meer e. je ziet het niet zo goed, maar er zit een paar stukkies karton aan de achterkant geplakt, op de plaats wat tegen het knopje komt. dus als je zachtjes op de plek waar normaal het knopje zit, gaat je laatje dus open. het 'frontje' wat ik er op geplakt heb is gewoon zo'n kleppie die je er uit moet slopen als je iets in je pc wil schroeven. vast geplakt met dubbelzijdige tape :D

imhotep
2nd November 2005, 21:01
werkt perfect, ik had het ook zo gedaan toen ik nog met een desktop werkte.

DaBIGOne
2nd November 2005, 21:08
werkt perfect, ik had het ook zo gedaan toen ik nog met een desktop werkte.

Waarom ?!?! Is dat om je geheugen te trainen ofzo ?!?!

(Hmmmm, waar zat ie nou ook al weer ??!!?!?!)

imhotep
2nd November 2005, 21:14
Waarom ?!?! Is dat om je geheugen te trainen ofzo ?!?!

(Hmmmm, waar zat ie nou ook al weer ??!!?!?!)
snap niet wat je bedoelt hoor...

Neonic
2nd November 2005, 21:24
Let maar niet op hem hoor, komt meestal niet veel zinnigs uit :D bij mij ook meestal niet maar....... klein detail

is niks voor hem ditte, gaat ie z'n moeder vragen waar ze zijn dvd-speler gelaten heeft ;) oh maaaaaaaaam

DaBIGOne
2nd November 2005, 21:27

Ik bedoel dat je hem verbergt, hoe weet je dan waar ie zit ?

(Ik heb 10 5,25" bays in m'n kast, en er zitten 4 DVD-ROMS (en RW's) in, ik zou dus echt niet meer waar ik m'n rom moet vinden als ik hem zou verstoppen.)

imhotep
2nd November 2005, 21:28
LOOOOOOL.

ons ma weet begont nog niet hoe een dvd-speler eruit ziet of waar het voor dient :D

maarja...

DaBIGOne
2nd November 2005, 21:31
LOOOOOOL.

ons ma weet begont nog niet hoe een dvd-speler eruit ziet of waar het voor dient :D

maarja...

Je ma zeker ook Belg ?!?!

hahaha. 8- )))

Denkt ze waarschijnlijk dat het een beker-houder is.

imhotep
2nd November 2005, 21:45
das tenminste een normale moeder :D

DaBIGOne
2nd November 2005, 21:48
das tenminste een normale moeder :D

HAHAHA....

Gelukking zijn wij bij ons thuis niet "normaal" hahahah... Da's zo saai.. 8- )

Zoon van een normale moeder !!!!

imhotep
2nd November 2005, 21:50
Is eigenlijk gewoon gekomen omdat ik informatica studeerde, en als ze dan iets niet wisten over de pc, moest ik dat gewoon doen, als ze ne nieuwe nodig hebben, kome ze naar mij, dusja...

DaBIGOne
2nd November 2005, 21:53
Is eigenlijk gewoon gekomen omdat ik informatica studeerde, en als ze dan iets niet wisten over de pc, moest ik dat gewoon doen, als ze ne nieuwe nodig hebben, kome ze naar mij, dusja...

Da's ook al "normaal" .......

Volgens mij stikt het hiero van de computer-freaks... hahahaha... (wat dat betreft ben ik ook "normaal", maar goed, je kunt niet altijd abnormaal zijn.)

Neonic
1st March 2006, 23:07
Zo genoeg onzin over moeders ... :)

Omdat het vandaag lekker weer was heb ik binnen wat zitten klooien met me kijkdoos.
Hier het resultaat van wat klooien met spiegels enzo. Lijkt net of er straks 4 versterkers in zitten :)
Heb ook wel eens een spiegel nog aan de bovenkant gezet,
da's echt cool ... dan lijkt het net of je een soort van liftschaft idee heb. Morgen ook maar eens proberen.

[/URL]

Hier me kijkdoos met stuk folie er voor wat van me voorruiten af kwam .. moest van ome agent :rolleyes: Tevens dus ook de PC voeding voor het klooien met lampies en strobes ... Je ziet dus totaal niks wat er in zit. Handig voor als je boodschappen gaat doen, tegen nieuwsgierige blikken ... oftewel dat ***** tuig

(http://imageshack.us)

Later op de dag, s'avonds dus ...zelfde folie er nog voor ... 90% en met een rode CCFL in de kist van 30 cm. Kwaliteit van de foto is niet echt bepaald dat je zegt van 'wauw' maar moet zegge ... ziet er wel cool uit. :D Ben er wel tevreden over,
Denk dat ik van de week effe naar dat zaakie ga die me ruiten geblindeerd heeft voor een stuk folie ... maar dan iets lichter, effe kijken wat voor effect dat geeft.

[URL=http://imageshack.us]

Uriel
1st March 2006, 23:33
Ziet er goed uit maatje, zei het toch, je moet gewoon gaan "doen" dan kom je vanzelf weer op ideëen en kom je sneller verder, toppie!!:cool:

Axel
2nd March 2006, 18:36
hahaha ik weet niet wat de laatste foto voor moet stellen, maar als je gezegd had dat je het zaakje in de fik had gezet, had ik het ook geloofd :D :p

Ik neem aan dat het nog niet klaar is anders moet je nog maar ff wat duidelijkere foto's sturen ;)

Je blijft trouwens wel lekker knutsellen heb ik zo het idee...:rolleyes: ;)

imhotep
2nd March 2006, 18:41
hahaha ik weet niet wat de laatste foto voor moet stellen, maar als je gezegd had dat je het zaakje in de fik had gezet, had ik het ook geloofd :D :p

Ik neem aan dat het nog niet klaar is anders moet je nog maar ff wat duidelijkere foto's sturen ;)

Je blijft trouwens wel lekker knutsellen heb ik zo het idee...:rolleyes: ;)
idd die laatste foto is nogal eum raar...