PDA

Bekijk de volledige versie : Idee?

Neonic
11th June 2005, 22:03
Van de week zat een collega en ik een beetje dom te 'lullen' buiten in de pauze over roken enzo. Mijn auto staat ook waar we stonden en toen had ik ineens een idee, soort van brainwave. :p
Ik dacht, misschien ken je wel zo'n luchthapper op je dak timmeren (net als die rallywagens hebben) maar dan andersom, en er dan een soort van afzuigkap van maken. Dan hoef je als je in je auto rook niet je raam open te zetten IDEETJE of......zeggen jullie van 'complete onzinnig gelul' :rolleyes:

Zoniet, bestaan er dan een soort van rookmelders / sensors die je dan op die 'afzuigkap' aan zou kunnen sluiten zodat ie automatisch aangaat? Gewoon een paar fans erin ....

Victor
11th June 2005, 22:44
JA en je pc moet zeker die afzuigkap gaan aansturen :D

Probeer maar uit zou ik zeggen, als het bij jou lukt dan neem ik vervolgens ook een gok (ik doe gewoon mijn luik handmatig open hehe)

Vipergts/r
12th June 2005, 00:23
Tis natuurlijk altijd een mogelijkheid e. Maar het moet natuurlijk wel waterdicht naar buiten toe blijven e en hoe zou je dat gaan doen?

Neonic
12th June 2005, 00:51
Daar was ik ook nog niet helemaal uit. :D Was gewoon maar effe een idee zo in eens tussendoor.

Maare..... misschien met een afsluitbare klep, dat als de 'afzuigkap' uit is, de klep dicht is. En als het regent, tsjaaaa
Als de uitgang zegmaar naar achteren zit (logisch anders waait de rook weer naar binnen met rijden :rolleyes: ) dan heb je er volgens mij ook geen last als het regent terwijl je rijd. Maar zoals ik al zei, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Vipergts/r
12th June 2005, 00:54
Wat je ook kan doen is met een flexibele buis werken en die naar beneden leiden. Dan heb je geen last van water, maar ben dan niet zo zeker dat het heel goed gaat werken, want dan moet je voor aanzuiging gaan zorgen. Niet dat dat een probleem is, gewoon een fanneke met ledjes in uw middenconsole e.

Of nog iets beter: stoppen met roken. :D

Neonic
12th June 2005, 01:13
Een fan in je middenconsole....dat was ook wel het idee ja, rook stijgt natuurlijk he, en uiteraard met lampies

Enne ... ik rook niet echt hoor