Bekijk de volledige versie : Mijn auto heeft het begeven!!
ledeuw
10th June 2005, 18:43
Damn, mijn auto heeft het vandaag begeven. Ik stond voor het stoplicht en wilde optrekken. Pats, druklager kapot. Ik kon geen kant meer uit. Echt balen. Hij moest woensdag zoiezo naar de garage om de koppeling + distributieriem te vervangen. Ik had gehoopt zondag nog met mijn eigen auto te kunnen komen. Maar die hoop is vervlogen.
Ik kom zondag wel maar met een vervangende auto. Dus zondag geen lucifer rouge Peugeot. Maar een vatsige licht blauwe Nissan Almera + nog net geen 8-Track speler....Ik wist niet dat er nog van die bocht radio's in omloop waren... :D Maar goed een gegeven paard niet in de bek kijken ik kan mijzelf nog verplaatsen van A naar B.
Vipergts/r
10th June 2005, 19:07
Damn, mijn auto heeft het vandaag begeven. Ik stond voor het stoplicht en wilde optrekken. Pats, druklager kapot. Ik kon geen kant meer uit. Echt balen. Hij moest woensdag zoiezo naar de garage om de koppeling + distributieriem te vervangen. Ik had gehoopt zondag nog met mijn eigen auto te kunnen komen. Maar die hoop is vervlogen.
Ik kom zondag wel maar met een vervangende auto. Dus zondag geen lucifer rouge Peugeot. Maar een vatsige licht blauwe Nissan Almera + nog net geen 8-Track speler....Ik wist niet dat er nog van die bocht radio's in omloop waren... :D Maar goed een gegeven paard niet in de bek kijken ik kan mijzelf nog verplaatsen van A naar B.
Damned man, da valt wel serieus tegen. Sterkte. Hopelijk vallen de kosten nog mee.
Clio Driver
10th June 2005, 22:37
Das echt wel serieus pech hebben, en tis inderdaad te hopen dat de kosten meevallen!
Neonic
11th June 2005, 00:43
Da's balen inderdaad, maar leuk dat je toch nog komt :)
Had vanmiddag ook pech. Kwam bij het uitzendbureau vandaan (effe biertje drinken, leuke grieten ook hehe) ik rij weg, hangt mijn gaspedaal op de grond, gaskabel gebroken. :(
Victor
11th June 2005, 01:29
oh, dat is ook klote ja. Vergeet nooit meer de eerste keer dat mijn koppelingskabel brak. Ik zat toen in lissabon op vakantie en mijn opa overleed die dag in het noordoosten van portugal. Ik kon gewoon niet weg en ik begon me toch te stressen. Een monteur die me zag staan heeft me toen gewoon op straat geholpen.
Gaspedaalkabel, remkabel of koppelingskabel kunnen bij iedereen op welk moment dan ook zomaar stuk gaan (zeker bij oudere auto's). Klote is dat dit soort dingen meestal op nare momenten voorkomen (zoals net voor een carputermeeting).
Neonic
11th June 2005, 01:52
Gaspedaalkabel, remkabel of koppelingskabel kunnen bij iedereen op welk moment dan ook zomaar stuk gaan (zeker bij oudere auto's). Klote is dat dit soort dingen meestal op nare momenten voorkomen (zoals net voor een carputermeeting).
Baalde er ook best van ja, vooral omdat er natuurlijk zondag die meeting is. Dacht al, zaterdag staat de auto de hele dag bij de garage, gaat hoop centen kosten enzo. Maar het viel gelukkig mee. Ga morgen effe een nieuwe gaskabel halen en inzetten (die kerel heeft 't tijdelijk opgelost met een 'gewone' staalkabel en wat klemmetjes) dus ik kon weer rijden.
Dus voor zondag.... IK KOM :D
ledeuw
11th June 2005, 15:17
Het is klote. Een gaskabel vervangen is relatief snel en goedkoop gedaan. Een druklager of drukgroep vervangen is helaas een ander verhaal. De hele versnellingsbak moet onder de auto uitgehaald worden en die klus kost de garage al een uur of 5. Deze reparatie gaat niet goedkoop uitvallen. Ik mag rekenen op een € 850 - € 1000, dit zijn de totale kosten van distributieriem/druklager of complete drukgroep/ koppelingsplaten etc...
Ik was er echt van overtuigt dat de auto het tot woensdag zou uithouden. Ik hoor mijn vrouw nog zeggen (met een bezorgde blik in d'r ogen: "let op mijn woorden schat de auto gaat het niet halen tot woensdag de 15de". Ze krijgt nog gelijk ook.
Overgens is de wens wel de vader van de gedachte want ik stond voor dat stoplicht te wachten met een hele rij auto's achter mij en dacht "je zult zien dat die druklager nu kapot gaat met een hele rij auto's achter mij". Zo'n 20 tellen later springt het stoplicht op groen, ik wel optrekken en jawel hoor. Heel het boeltje kapot. Auto janken en ratelen. Ik zet gevarenlichten aan. Mensen toeteren en raar/boos kijken. Gelijk ongeduldig om mij heen rijden etc... en natuurlijk heel geirriteerd naar mij kijken..
Welgeteld 1 vrouw stapt uit en biedt mij aan om de auto naar de kant te duwen. Echt aardig. Nu heb ik die vrouw niet laten duwen natuurlijk. Heb ik zelf gedaan met vrouw achter stuur. Was echt aardig van haar. Maar Jezus, wat zijn mensen toch ongeduldig en niet begripvol. Darn, viel echt wel tegen zeg. Maar ja, eind goed....woensdag alles goed....
Uriel
11th June 2005, 16:08
Erg vervelend maat :( , succes ermee, jammer van de kosten, had je wel beter kunnen gebruiken denk, het geld.
Goed dat je evengoed zondag nog komt! :D
Neonic
13th June 2005, 11:11
Het is klote. Een gaskabel vervangen is relatief snel en goedkoop gedaan. Een druklager of drukgroep vervangen is helaas een ander verhaal. De hele versnellingsbak moet onder de auto uitgehaald worden en die klus kost de garage al een uur of 5. Deze reparatie gaat niet goedkoop uitvallen. Ik mag rekenen op een € 850 - € 1000, dit zijn de totale kosten van distributieriem/druklager of complete drukgroep/ koppelingsplaten etc...
Als ik dat allemaal zo lees ben ik blij dat ik in een rustige straat reed en er 3 parkkerplekken vrij waren achter elkaar. :rolleyes: Weer een geluk bij een ongeluk. Ben ook blij dat het 'maar' de gaskabel is want dat gaat inderdaad stukke minder kosten dan bij jou. 't Is wel klote, dacht ook effe dat ik de meeting wel kon vergeten maar gelukkig kon ik toch komen :)
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.