PDA

Bekijk de volledige versie : Linux Install op Mac Mini

ledeuw
6th June 2005, 17:02
Mede forum-ers,

Ik heb een tutorial gevonden om Linux te installeren op een Mac Mini.

Ik weet niet of er mensen zijn die een Mac Mini gebruiken of willen gaan gebruiken icm Linux maar toch handig. Vooral voor de Intel/Microsoft haters....

Hoe Linux op een Mac Mini installeren! (http://www-128.ibm.com/developerworks/power/library/pa-madmac1/?ca=dgr-lnxw01MadMacP1)

Hier de Mac Mini (http://www.apple.com/nl/macmini/)

Vipergts/r
6th June 2005, 17:06
Ik zou da dus eigenlijk ni doen e. Een ander OS op ne mac zetten, want alleen het mac OS kan alles uit die processor halen.

ledeuw
6th June 2005, 17:11
Ik ook niet maar er zijn mensen die het doen blijkt maar weer.

saknopper
6th June 2005, 23:24
Onzin dat alleen mac os alles uit die processor kan halen... Verdiep je eens in dit soort dingen voordat je dit soort onzin uitkraamt...;)

Sorry voor mijn botte reactie, maar dat moest er even uit...

Vipergts/r
6th June 2005, 23:26
Onzin dat alleen mac os alles uit die processor kan halen... Verdiep je eens in dit soort dingen voordat je dit soort onzin uitkraamt...;)

Sorry voor mijn botte reactie, maar dat moest er even uit...

Dit is geen onzin. Voor iedere nieuwe mac processor die uit komt is er een apart mac OS! Dat doen ze niet zomaar zenne.

Maar tis natuurlijk wel raar gezegd, dat alleen het os alles uit de proc kan halen.

saknopper
6th June 2005, 23:32
Ja, dus?

Mac OSX maakt nog altijd gebruik van FreeBSD en Apple gebruikt processors van IBM (nog wel tenminste, zie tweakers.net) die gewoon prima ondersteund worden door Linux.

Het is puur marketing dat Apple steeds een nieuwe versie uitbrengt bij een nieuwe cpu zodat mensen dit gaan denken...

Vipergts/r
6th June 2005, 23:36
Ja, dus?

Mac OSX maakt nog altijd gebruik van FreeBSD en Apple gebruikt processors van IBM (nog wel tenminste, zie tweakers.net) die gewoon prima ondersteund worden door Linux.

Niet alle instructiesets hoor. Maar die zijn dan weer ni nodig in Linux.

saknopper
6th June 2005, 23:39
De bruikbaarheid van instructiesets wordt natuurlijk ook bepaald door de compiler en dat heeft niets te maken met een nieuwe versie van Mac OS. Sterker nog, je weet niet eens welke compiler Apple gebruikt terwijl je bij GCC waar Linux meestal mee wordt gecompiled precies de ontwikkeling kunt volgen.