PDA

Bekijk de volledige versie : Middenconsole

Neonic
1st June 2005, 01:23
Zoals sommige misschien al weten wil ik een middenconsole maken die dan tegen het dak komt (ala Boeing, hehe)

Nou vragen jullie je misschien af WAAROM .... (of niet :rolleyes: ) Nou, vanwege beetje plek te kort. In de 'normale' middenconsole komt dan mijn schermpie en radio en aangezien ik nogal leip ben van knoppies en lampies komt er ook (nog meer) neon in / op / en onder de auto. Een gedeelte wil ik dan apart gaan schakelen. En omdat ik het niet zo goed plan vond om de schakelaars overal op het dashbaoard te plaatsen waar er maar een plekkie is leek me het wel cool om dus een middenconsole tegen het dak te 'timmeren'. (ben ook wel beetje vliegtuig gek dus daar komt ook het idee vandaan :D )

Er komt in ieder geval een aantal 'modules' in met schakelaars voor de neon en ik was van plan om er een 3'5" fan controller, voor in je pc, in te maken en de bassboost. Dit gedeelte is dus nuttig. Daarachter komt een stuk 'onzinnge' dingen. Dingen die er wel intressant uitzien (meer als opvulling en show) draaiknoppen etc.

Nou komt de vraag..... Hebben jullie nog ideeen voor de middenconsole ? (liefst nuttig / functioneel maar mag ook on zinnig zijn).

Vipergts/r
1st June 2005, 01:27
Lijkt me wel nice. Het het ook altijd vet gevonden voor zo'n middentunnel tegen het dak. Mss een schakelaar als startonderbreking ofzo. Eerst die opzetten en dan pas starten ofzo. :)

Victor
1st June 2005, 01:29
Je mag bij mij ook een paar schakelaars erin gooien hoor :D

altijd handig om handige mensen te kennen. ;)

Neonic
1st June 2005, 01:32
Heb wel aan zo'n startknop zitten denken, die ja kan kopen met zo'n NOS switch en drukknop. Maar een schakelaar als startonderbreker is niet eens zo'n gek idee.

Met 'onzinnige' dingen bedoel ik dat het wel nut zou kunne hebben zegmaar. Niet net als Knightrider met z'n bass boost enzo.

Neonic
1st June 2005, 01:32
@ Victor, als je schakelaars in je auto wil hoor ik het wel ;)

Hier een plaatje, gemaakt met Visio 2000, om een beetje een indruk te krijgen. Is 1 van de vele layouts ...

Dit is dan alleen het 'paneel' wat dan in de middenconsole komt.

Vipergts/r
1st June 2005, 01:33
Allé Victor, zo moeilijk is da ni zenne. Ik heb zelf mijn alarm gemaakt, met startonderbreking met codeslot, aangesloten op mijn centrale vergrendeling en dan nog een paar sensoren.

Vipergts/r
1st June 2005, 01:35
Heb wel aan zo'n startknop zitten denken, die ja kan kopen met zo'n NOS switch en drukknop. Maar een schakelaar als startonderbreker is niet eens zo'n gek idee.

Met 'onzinnige' dingen bedoel ik dat het wel nut zou kunne hebben zegmaar. Niet net als Knightrider met z'n bass boost enzo.

Nog een id: mss de schakelaars en / of ledjes van de carputer daar steken.

Neonic
1st June 2005, 01:48
Nog een id: mss de schakelaars en / of ledjes van de carputer daar steken.
Da's inderdaad wel een idee ja ... wat voor leds / schakelaars bijvoorbeeld?

Ledje voor hdd, power on ...schakelaar voor power, reset ...

Vipergts/r
1st June 2005, 01:55
Da's inderdaad wel een idee ja ... wat voor leds / schakelaars bijvoorbeeld?

Ledje voor hdd, power on ...schakelaar voor power, reset ...

Idd, zoiets. Da paneel da ge gemaakt hebt is visio is er precies tock e beke erover. Is gewoon teveel. Maar je kan mss wel daar een omgebouwde fancontroller steken. Dan kunde ok temperatuur enzo uitlezen.

Neonic
1st June 2005, 08:29
Idd, zoiets. Da paneel da ge gemaakt hebt is visio is er precies tock e beke erover. Is gewoon teveel. Maar je kan mss wel daar een omgebouwde fancontroller steken. Dan kunde ok temperatuur enzo uitlezen.
tock e beke erover :confused: :confused: Enne wat is teveel???

Ik zat te denken aan zoiets
http://www.frozencpu.com/bus-50.html

en dan misschien zo'n ding er nog bij
http://www.frozencpu.com/images/products/detail_hires/bus-18.jpg
dan kan je je neon dimmen in je auto

Vipergts/r
1st June 2005, 14:20
Het num pad vind ik er teveel aan, is gewoon niet handig dat da daar staat.
Da zen wel 2 leuke dingskes ja, maar met de eerste gade denk wel wa problemen krijgen. Ge moet al veel kabels naar boven leggen en dan komt er daar die hoop nog bij. En ge moet voor iedere draad ne serieuze lange pakken, want anders raakt ge der nergens mee. Want uwe draad moet helemaal naar de zijkant, daar kan je hem verdelen (achter, midden en voor) en dan moet je nog eens naar het apparaat zelf.

Neonic
1st June 2005, 15:33
Oke, het num gaat ik dus schrappen (wist ook eerlijk gezegd wat voor nut dat zou kunnen hebben). Die eerste fan controller hoeft niet echt een probleem te zijn lijkt mij, die temp sensoren hebben niet van die dikke draden dus....

Ben nou bezig met de 'verbeterde versie' dus met carputer paneel, en dan gaat die num pad er dus ook nog af. Ben benieuwd wat jullie er van gaan vinden :rolleyes:

Matthijs
1st June 2005, 18:32
Kijk eens bij www.circuitsonline.net, daar staan zat onzinnige schema's, met een boel flikker lampjes.
B.v. een 'Harde schijf VU meter'
Je zou ook een paar display's op je paralelle poort aan kunnen sluiten.

Victor
1st June 2005, 19:43
whow, wat een gekken hier :D

en het ergste is dat jullie mij ook gek maken, nu wil ik ook zo'n cockpit in mijn auto. De ene knop moet spkijers op het wegdek gooien, de andere moet het kentekenplaat omdraaien en ik wil er zeker 1 hebben voor de schietstoel.

hehe, ik vind het prachtig wat sommigen allemaal wel niet bedenken. Respekt !

Vipergts/r
1st June 2005, 20:18
Zoiet dan mijn nrplaat omdraait wil ik ok wel hemme, dan moet ik nimeer zo vollenbak remme voor ne flitspaal ofzo. Weet ge wa ook leuk is, zo ne schakelaar maken, verbonden met achteruitrijlicht. Da ff opzette tijdens het rijden en ge gaat leuke dingen zien. :D

setsunakaede
1st June 2005, 20:22
De "R" van Racen was het toch? :D

Neonic
2nd June 2005, 02:10
Hier een kleine verandering. Het nummerieke ding is eruit, vond het ook niet zo geslaagd. En nu met een 'carputer' paneel (thanks Vipergts/r voor het idee) Dat ding ernaast is trouwens een fan / neon controller ...

Ben er nog niet helemaal uit over de indeling (onderste stuk zegmaar) dus als er nog iemand ideeen / opmerkingen heeft, graag. ;)

Vipergts/r
2nd June 2005, 17:53
Da ziet er al veel beter uit. Ja, maar zo kunt ge da ni echt zegge e, want als ge da gaat bouwen gaat da veel kleiner tonen. En anders maakt ge module per module en ge begint dan te puzzelen e.

Matthijs
2nd June 2005, 18:48
Zoiet dan mijn nrplaat omdraait wil ik ok wel hemme, dan moet ik nimeer zo vollenbak remme voor ne flitspaal ofzo. Weet ge wa ook leuk is, zo ne schakelaar maken, verbonden met achteruitrijlicht. Da ff opzette tijdens het rijden en ge gaat leuke dingen zien. :D

Bij mijn auto kan je onder het rijden de koppeling intrappen en dan de pook in de vrij naar beneden en naar links duwen, dan gaan de achteruitrijlampen branden, en hij staat nog steeds in zijn vrij.
Het is levens- en levensgevaarlijk!!!
Dat was altijd mijn manier om van bumperklevers af te komen, maar is een keer bijna goed mis gegaan.

Victor
2nd June 2005, 19:40
haha, deed je hem die ene keer in zijn achteruit of zo tijdens het rijden?

setsunakaede
2nd June 2005, 20:06
Ik "heb" het vermoeden dat degene achter hem bijna in de vangrail belandde, met wat andere auto's als trofee van de slinger over de weg...

Neonic
2nd June 2005, 21:36
Misschien wel handig erbij te zeggen hoe groot dat ding gaat worden ongeveer.
De breedte word ca. 17a 18 cm, de breedte van het ding tegen het dak met de binnenverlichting (anders komt ie tegen de zonneklep aan) En het stuk voor de 'losse' panelen word dan 15cm, de breedte van een 5, 25" ding. De lengete ....geen idee, een cm of 40a 50 denk ik, en dan beetje schuin aflopend.

Het eerste stuk met de schakelaars in een paneeltje voor de neon / strobes in interieur, dashboard, kofferbak en exterieur, plus de schakelaar voor de undercar led (nog aan te schaffen) Speciaal voor een NOS switch gekozen vanwege veiligheid ook. Dat je 'm niet zo maar om kan zetten. En voor de 'looks'. Daar achter komt een paneeltje met wat leds en schakelaars voor de carputer ( Vipergts/r, bedankt voor het ideetje ;) )

Enne Matthijs...voor bumperklevers heb je trouwens nog een leuk iets... VLAMMENKIT :D

Vipergts/r
2nd June 2005, 21:48
Daar achter komt een paneeltje met wat leds en schakelaars voor de carputer ( Vipergts/r, bedankt voor het ideetje ;) )

Enne Matthijs...voor bumperklevers heb je trouwens nog een leuk iets... VLAMMENKIT :D

Geen probleem.

Mss kunde daar ook een schakelaarke voor zetten. Zoda er een beetje brandstof naar de uitlaat gaat en dan daar een bougie'ke. :cool:

Victor
2nd June 2005, 23:06

Daar waren de spijkers toch al voor :D

Vipergts/r
2nd June 2005, 23:11

Ja, maar dat is moeilijker te maken e. En altijd maar herladen. :)

Neonic
2nd June 2005, 23:27
Vind het wel een beetje erg cru :rolleyes: Ook wel beetje lullig voor de andere weggebruikers...

Neonic
12th June 2005, 02:27
Wat vinden jullie van mijn niewe layout??? Heb er ook gelijk maar een korte uitleg bij gedaan. Die 3 rijen met schakelaars komen er zeker in. Als controle, of iets aan of uit is, wil ik dan een 2-kleurige led nemen. Groen is uit=veilig voor de politie zegmaar, en rood=je raad het al
Voor de undercar led kit en de exterieur neon wil ik dan knipper leds nemen, zodat het nog meer opvalt.

Graag jullie mening, ben benieuwd :rolleyes:

Phythorian
12th June 2005, 23:53
Misschien is het wel aardig om een VFD display erbij te zetten, daar kun je allerlei pc info op laten scrollen. temp/song/datum/tijd/naam carpc/etc/etc. zoek maar eens op LCDsmartie.

Neonic
13th June 2005, 00:02
Misschien is het wel aardig om een VFD display erbij te zetten, daar kun je allerlei pc info op laten scrollen. temp/song/datum/tijd/naam carpc/etc/etc. zoek maar eens op LCDsmartie.

LCDsmartie, klinkt leuk. Ik ga gelijk eens effe kijken :p Dol op schermpies. Komt wel 'gewoon' een TFT en radio in de middenconsole. Deze middenconsole was in eerste instantie om de schakelaars en knoppen kwiijt te kunnen voor de neon ( plus wat (on) zinnige opvulling). ;)

rasmAn
13th June 2005, 16:11
is om de carputer op te starten of om heel het paneel werkent te maken een sleutelschakelaar nie leuk?

Neonic
13th June 2005, 16:18
is om de carputer op te starten of om heel het paneel werkent te maken een sleutelschakelaar nie leuk?
Is inderdaad wel een idee ja. Ga ik vanmiddag effe door het 'design' heen roeren :p Denk dat het er dan eentje word voor de 'speciale' functies, zoals bijvoorbeeld de led kit onder de auto (misschien echt of voor de show alleen)k'zal eens kijken

rasmAn
13th June 2005, 20:47
zo er een voor je mee kunnen nemen van school, jammergenoeg kom ik daar nietmeer :D

Neonic
17th June 2005, 01:00
kwam ik tegen toen ik wat anders zoch....
hoe bedoel je veel knoppies :D

http://www.mwm.pl/Cocpit%20Ford%20Focus%20WRC.jpg

ps:
Middenconsole schiet al aardig, foto's volgen binnenkort.

Wat denken jullie er van als ik het paneel, wat in de middenconsole tegen het dak komt, beplak met carbon folie?
Misschien ga ik dan, als het lukt om bochten en boobels te vouwen, mijn middenconsole voor TFT ook wel doen.

Vipergts/r
17th June 2005, 12:58
kwam ik tegen toen ik wat anders zoch....
hoe bedoel je veel knoppies :D

http://www.mwm.pl/Cocpit%20Ford%20Focus%20WRC.jpg

Als ge hem zo maakt met dezelfde motor in jouw Clio, dan wil ik wel is een testritje maken. :D

Neonic
17th June 2005, 13:28
Als ge hem zo maakt met dezelfde motor in jouw Clio, dan wil ik wel is een testritje maken. :D
Anders ik wel :D Ik weet niet wat er in zit voor motor, en hoe hard ie kan, maar.....
Hard gaat ie zeker weten. Ben wel eens bij een rally wezen kijken, met een collega mee die official is daarzo. Is echt gaaf, alleen het geknetter enzo al. :p

Ascona
17th June 2005, 14:50
een opbergvakje voor een zonnebril. mn vaders' eerste signum had een 10-tal zonnebrilvakjes tegen het plafond ...

rasmAn
18th June 2005, 00:03
carbon folie is goed te verwerken hoor, maar dan moet je eigelijk ook wel andere delen in carbon zetten

ander nadeel is dat het ongelofelijk duur is (goeie dan toch)

Neonic
18th June 2005, 01:18
carbon folie is goed te verwerken hoor, maar dan moet je eigelijk ook wel andere delen in carbon zetten

ander nadeel is dat het ongelofelijk duur is (goeie dan toch)

Groot gelijk heb je, 't mooiste is wel als het ergens anders ook 'terugkomt'. Dus al zou ik die panelen van de 2 middenconsoles beplakken met carbonfolie, wat zou ik dan nog meer 'moeten' doen? Iemand ideeen....

Of gewoon zwart spuiten en de behuizing zegmaar blauw, net als dash?
Ideeen, tips enzo, qua kleur, altijd welkom :D

Vipergts/r
18th June 2005, 01:23
Groot gelijk heb je, 't mooiste is wel als het ergens anders ook 'terugkomt'. Dus al zou ik die panelen van de 2 middenconsoles beplakken met carbonfolie, wat zou ik dan nog meer 'moeten' doen? Iemand ideeen....

Versnellingspook, handrem,..

Neonic
18th June 2005, 01:28
Versnellingspook, handrem,..

Hoe wou je dat doen dan?? Lijkt me toch niet zo gemakkleijk, of bedoel je gewoon een carbon exemplaar erin zetten?

Vipergts/r
18th June 2005, 01:30
gewoon een carbon exemplaar erin zetten?

Ik denk dat dit het gemakkelijkste is ja. :D

Neonic
18th June 2005, 01:36
Ik denk dat dit het gemakkelijkste is ja. :D
Ik denk dat het anders niet te doen is. Of je moet heeeeeeeel handig wezen (ik niet dus ;) )

Maar ik kijk nog wel. Makkelijkst is denk toch voor mij om die 'panelen' zwart te spuiten (net als dat stuk in dash). Dan steekt 't ook wel mooi af tegen de chromen hendels van de schakelaars. :)

rasmAn
18th June 2005, 11:13
je kunt ook alles donkergrijs spuiten, jute erop leggen en dan alles zwart spuiten, lijkt ook op carbon

Neonic
18th June 2005, 11:52
je kunt ook alles donkergrijs spuiten, jute erop leggen en dan alles zwart spuiten, lijkt ook op carbon

Oh jaaaaa :p

Staat misschien wel gaaf.... Denk dat ik dat ook maar eens moet proberen. Weer een goed idee.

Heb eigenlijk helemaal geen tijd meer om te werken met al die ideeen van julie en van me eigen :D Maar ja als je geen werk heb, heb je ook geen geld natuurllijk om al die ideeen uit te voeren. hmmmmmm :(

rasmAn
18th June 2005, 12:46
of je moet zoeken naar gaas met een dambordprofiel zegmaar, maar dan moet je eerst zwart spuiten, weet niet of je dat met het jute ook beter ook niet kan doen

als je gaas hebt gevonden met dambord: zwart eerst, gaas erop, dan grijs alles eraf, heel fijne borstel zoeken (afgeragde tandenborstel schijnt het beste te zijn), je verf "kammen" voor het vezel effect en aflakken met veel blanke lak

tis miss wel een berg werk maar dichter bij carbon ga je niet komen vrees ik, tenzij je elk vlakje gaat airbrushen of natuurlijk gewoon als laatste vezellaag carbon gebruiken icm epoxyhars en met een uvvaste blanke lak afwerken, maarja beide betere opties zijn gelijk ook knetterduur

rasmAn
18th June 2005, 12:47
owja, ff vergeten, voor het dambord gaas stuk

eerst een laag zwart, op laten drogen, nog een laag zwart en meteen grijs en kammen

Vipergts/r
18th June 2005, 12:58
Maar carbon folie is toch ni zo duur? Ligt aan de plaats waar je het koopt.
Kijk hier maar is ff'kes: http://www.gsstyling.nl/gswebshop/nl/dept_22.html
Dat lijkt me toch goed mee te vallen.

Neonic: hier is nog iets wat u mss wel aanstaat: http://www.gsstyling.nl/gswebshop/index10.html?target=dept_22.html&lang=nl

Als ge bij interieur en exterieur kijkt, zie je ook telkens een groep Neon/led

Neonic
18th June 2005, 13:19
Maar carbon folie is toch ni zo duur? Ligt aan de plaats waar je het koopt.
Kijk hier maar is ff'kes: http://www.gsstyling.nl/gswebshop/nl/dept_22.html
Dat lijkt me toch goed mee te vallen.

Neonic: hier is nog iets wat u mss wel aanstaat: http://www.gsstyling.nl/gswebshop/index10.html?target=dept_22.html&lang=nl

Als ge bij interieur en exterieur kijkt, zie je ook telkens een groep Neon/led

Carbonfolie zelf is inderdaad niet zo duur nee. Maar wat rasmAn zei is denk ik wel handig, als je er een beetje handig in ben, om delen te 'verfen' met allerlei rare hoeken. Lukt met folie niet zo goed denk ik. 't Is wel enigzins rekbaar als je 't verwarmt maar toch. Kweet niet hoe veel dat idee van rasmAn op carbon gaat lijken maar denk toch wel dat er gaaf uit ziet hoor.:p
Mooi structuurtje is nooit weg natuurlijk.

Enne vipergts/r: die site kon ik al, maar toch bedankt. Staan inderdaad leuke lampies op.
Ga binnenkort die strobes maar bestellen denk ik. Stond gisteren ook een auto met strobes in de koplampen, die waren echt fel. Als je daar in kijk ben je half scheel de eerste paar minuten :D

rasmAn
18th June 2005, 13:37
2 stuks van 21x75cm, nee daar gooi je een deur van in...

jap tuning shop (http://www.japtuningshop.com) kijk daar is op, tis wel fors duurder, maar te bestellen tot een stuk groter, en het lijkt echt op carbon

dat is het spul wat aangebracht word onder water, kan echt heeeeeel netjes worden

Vipergts/r
18th June 2005, 14:19

En het lijkt nog niet echt op carbon ook niet.

Neonic
18th June 2005, 15:13

jap tuning shop (http://www.japtuningshop.com) kijk daar is op, tis wel fors duurder, maar te bestellen tot een stuk groter, en het lijkt echt op carbon

dat is het spul wat aangebracht word onder water, kan echt heeeeeel netjes worden
't is inderdaad stukkie duurder maar zal best goed spul wezen aangezien het overal tegenkan en ca 5jaar blijft zitten :D

Staan ook nog wel andere leuke dingen op die site zoals bijvoorbeeld stuurtjes ..

rasmAn
18th June 2005, 15:21
als je iets moet hebben, geef maar een brul, ik krijg 10% korting :D

Neonic
18th June 2005, 15:56
als je iets moet hebben, geef maar een brul, ik krijg 10% korting :D
BRULLLLL

haha, da's mooi man.... moet alleen nog effe kijken dan wat precies voor stuurtje enzo, heb al wel mooie gezien dus .....

rasmAn
18th June 2005, 16:28
leuek van bij een tuningclub zitten, moeten we alleen nog ff kijken qua levering enz

denk niet dat ie het leuk vind als ik voor jan en alleman spullen ga kopen :D

Neonic
7th August 2005, 23:28
Dag dames en heren,

Ben vandaag weer effe bezig geweest met mijn middenconsole (dak). Heb er een stuk uit gesloopt omdat ik het een beetje te zwaar vond worden. Heb het schuine stuk volgesmeerd met plamuur en dat weegt dus nogal wat blijkt dus nu. Nu heb ik er een plat stuk polyester ingelijmd wat ik nog over had van de zijkanten en 't is nu een stukkie lichter.

Maar.... nu heb ik een vraag wat de schakelaars betreft. Ben nou dus bezig (alweer, nog steeds) met de indeling van de knoppen en lampies, plus de overige onzinnige knoppen enzo om 't op te 'vullen'.

Graag wil ik van jullie weten wat jullie de beste indeling vinden (plaatjes komen eraan) en hoe ik het beste de letters erop kan plakken, en waarmee.

luovo
7th August 2005, 23:36
heb ergens gezien waar ze 'kleine' plaatjes maken uit een metaal van slechts 0.3MM dikte en waarbij de letters worden opgevuld in ofwel goudkleur ofwel zwart weet alleen niet meet waar ik dit heb gezien :D zal anders ff zoeken en posten alsik het heb gevonden

Neonic
8th August 2005, 23:08
Hier is ie dan, een 'design' voor de middenconsole. Ben er nog niet helemaal uit maar.... met wat hulp van jullie moet het vast wel lukken. :)

Kleine uitleg:
- de eerste 3 rijen schakelaars zijn dus voor het aan/uit schakelen van de neon / strobes / leds. (deze komen er zeker in)
- de schermpie zijn voor bv temp van carputer of binnentemp (nog niet zeker)
- het paneel met de 4 NOS switches komen er ook zekers in. De linker is in
ieder geval voor de nog te monteren under car neon kit. De andere zijn een soort groepen schakelaar (interieur, dash en exterieur) Misschien dat ik ze ook aansluit of gewoon voor de 'sier'.
- Het paneeltje voor de carputer komt er ook zekers in. Met een schakelaar, een reset knop en een led voor power en hdd.
- Verder komt er nog een potmeter in voor de bass remote, of dat paneel wat daar getekend is.
- de rest ... da's gewoon voor de 'sier, als opvulling.

Dus nog steeds ... alle tips en ideeen zijn welkom :rolleyes:

eXPeRieNCe
8th August 2005, 23:20
Wanneer issie af?
Dat wil ik wel eens in het echt zien!

Geen op/aanmerkingen, ga zo door!

't wordt ook steeds gekker hier he :D

Neonic
8th August 2005, 23:47
Wanneer issie af?
Wanneer is ie af? goeie vraag, ben er van de week weer effe mee bezig geweest. Moet nog wel het een en ander aangedaan worden maar dat is niet echt zo veel werk denk ik. Wat moet er nog aan gebeuren ...
- randje bovenin lijmen waar ik kleine (mecano) hoekijzertjes kan schroeven zodat ik het geheel dus daar aan vast kan schroeven tegen het dak.
- Binnenverlichting ding van mijn dak halen en in de middenconsole plakken en dichtsmeren.
- En dan is 't wel zo'n beetje af. En dan spuiten uiteraard in de kleur 'dashboard bleu'

En natuurlijk niet te vergeten het paneel zelf. Kheb het al gezaagd en het past, alleen dan nog alles monteren en vastschroeven met een paar inbusboutjes en in alle 'panelen' dummies schroeven.
Alleen het grote 'probleem' is beetje nog steeds de indeling van de knoppen en lampies (zowel de 'echte' als de opvulling)

Dat wil ik wel eens in het echt zien!
't wordt ook steeds gekker hier he :D

Kweet niet of je ook naar die meeting komt .... maar dan neem ik 'm wel weer mee. Af of niet. 't Word steeds gekker .... valt wel mee toch :rolleyes: kan nog veel gekker, wacht maar tot ik die doodskop en die kaarsen houders heb :p

rasmAn
9th August 2005, 00:35
die rij grote potmeters kun je gebruiken als dimmers voor de neon, niet heel moeilijk opzich

maar wat helemaal stoer zou zijn, is die killswitch met dat gestreepte ondergrondje te gebruiken voor de startmotor :D dat moet volgens mij gewoon doenbaar zijn eigelijk,gewoon paralell op je contactslot, zullen wel geen intens dikke draden voor nodig zijn neem ik aan

mss nog een paar vu meters bij steken, zijn ook niet heel moeilijk te maken, desnoods als velleman kit

Neonic
9th August 2005, 00:55
die rij grote potmeters kun je gebruiken als dimmers voor de neon, niet heel moeilijk opzich
Was op zich al de bedoeling, om deze te gebruiken voor de neons te dimmen, of voor de 'sensivity' van het geknipper in te stellen (was niet echt op tek. te lezen zie ik nou net)

mss nog een paar vu meters bij steken, zijn ook niet heel moeilijk te maken, desnoods als velleman kit
Paar VU-meter zijn inderdaad wel leuk ja, toch er maar weer ergens tussen 'friemelen'

Neonic
9th August 2005, 01:57
ff 'design' beejte aangepast. hoor graag jullie mening. Zoals jullie kunnen zien heb ik nog een vakkie over (?) en een stukkie met de potmeter voor de bassremote, ben daar nog niet zeker van.

rasmAn
9th August 2005, 11:46
kun je in dat vak wat over is geen spectrum analizer kwijt?

rasmAn
9th August 2005, 11:47
waarom is die fan controller eruit?

Uriel
9th August 2005, 17:58
wordt wel flink draden trekken denk maatje, der zit nog al wat in. Hoe ga je dat doen?, boven het hemeltje en dan via de deurlijsten naar beneden??

rasmAn
9th August 2005, 18:54
kan meevallen als je de massa schakelt, is iets linker dan geschakelde + maar het scheelt wel een draad per schakelaar

Neonic
9th August 2005, 23:23
wordt wel flink draden trekken denk maatje, der zit nog al wat in. Hoe ga je dat doen?, boven het hemeltje en dan via de deurlijsten naar beneden??

Ik heb tijd geleden zitten 'friemelen' tussen dak en hemel (randje) Eerst effe a-stijl en dat stuk boven deur losgehaald. En na het gefriemel kwam ik er dus achter dat in de midden boven de deur kabels kunnen naar het midden naar het midden van het dak. En pal boven de b-stijl kan ik ook naar het midden van het dak toe. Dus dat gaat wel goed komen.
Alles via de de b-stijl naar boven en dan daar de besturingskabel strippen, en dan de draden naast elkaar laten, en dan naar het midden van het dak toe.

Matthijs
9th August 2005, 23:36
Hang er ook nog even een matrix lcd in dan!
Dat had ik ook in de Golf, sluit je zo aan op de printerpoort.
En ze kosten geen bal.
(Of je sloopt hem ergens uit)

Neonic
9th August 2005, 23:56
waarom is die fan controller eruit?
Waarom de fancontroller eruit is? goeie vraag, geen idee eigelijk.

Enne een spectrum analyzer lijkt me ook wel gaaf ja, moet alleen nog effe kijken voor ik verder ga waar het gedeelte 'ophou' wanneer je naar rechts kijkt. In dat gedeelte (van dat punt tot de voorruit) wil ik dan de meest 'zinnige' functies plaatsen zodat het goed zichtbaar en bedienbaar is. Net als die NOS switches is niet echt noodzakelijk dus die kunnen wel iets meer naar achteren.

Enne zo'n matrix schermpie is misschien ook wel een gaaf idee ja, heb er alleen nog steeds geen verstand van maar..... denk dat, als ik het erin timmer, dat lcd'tje dan in dat stuk naast de console komt (zie post #27), dus gewoon recht voor je. En dan een of andere tekst er in voorbij laten scrollen of zo iets.

Neonic
12th August 2005, 23:57
Hoi allemaal,

Hier nog een ideeetje wat ik pas heb heb verzonnen. Wat vinden jullie er van. 't Gaat om dat stuk met de schakelaars e, let maar effe niet op de rest.
Is het wat ... of toch maar de 'traditionele' modules?

En wat vinden jullie het idee van mijn 'diagnostic' panel? kwam op het idee door die kaarten die ik moest verzamelen voor een klant, voor een of andere telefooncentrale denk ik. Naar aanleiding heb dus dat panel 'verzonnen'.

GolfV
13th August 2005, 00:12
Ziet er indrukwekkend uit... Welke knopje is voor de passenger ejector seat

DaBIGOne
19th August 2005, 20:36
Volgens mij gaat dit geintje een rug of 2 kosten... HAHAHAHA...

Echt wel helemaal super vet, zorg er wel voor dat je paneel niet duurder wordt dan je auto ! 8 -)

Neonic
19th August 2005, 21:34
Volgens mij gaat dit geintje een rug of 2 kosten... HAHAHAHA...

Echt wel helemaal super vet, zorg er wel voor dat je paneel niet duurder wordt dan je auto ! 8 -)
Gaat wel iets minder kosten hoor :D
Ben nou paar tientjes kwijt denk ik aan poyester en plamuur enzo denk ik. Koop altijd van die blikken dus.... gebruik het nogal regelmatig, en een paar latjes bij de bouwmarkt vandaan. Een kwart ronde om een mooi hoekie te krijgen over de gehele lengte, en een hoeklatje om de zijkanten vast te maken aan 't 'raamwerk'.

Alleen de schakelaars enzo gaat nogal in de papieren lopen ben ik bang. Heb een lijstje gamaakt in exel en ga nou al iets van 90 euro kwijt zin. En dat is dan alleen nog maar voor de schakel 'moudeles' met de schakelaars voor de neon en strobes en die met die 4 NOS-switches dus......

DaBIGOne
19th August 2005, 21:38
Alleen de schakelaars enzo gaat nogal in de papieren lopen ben ik bang. Heb een lijstje gamaakt in exel en ga nou al iets van 90 euro kwijt zin. En dat is dan alleen nog maar voor de schakel 'moudeles' met de schakelaars voor de neon en strobes en die met die 4 NOS-switches dus......

Ja, dat bedoel ik....
Dan nog een carputer om aan en uit te zetten ermee, en underglow neon, en overige neon.
En de bekeuringen die je krijgt voor de underglow neon....

Neonic
19th August 2005, 22:00
Ja, dat bedoel ik....
Dan nog een carputer om aan en uit te zetten ermee, en underglow neon, en overige neon.
En de bekeuringen die je krijgt voor de underglow neon....
Kheb nou al voor zo'n 300 euro aan neon. Meeste ligt nog op mijn kamer, om gemonteerd te worden. Komt nog meer bij e. Onder andere dus een led kit onder de auto, en 2 plasmabollen in de kofferbak.

Tsja.... dan de carputer nog e...

Neonic
23rd August 2005, 01:17
En wat vinden julie hier nu van ???

Denl dat dit toch wel het zo'n beetje gaat worden wat de indeling betreft. Door ideeen van Vipergts/r is toch het nummerieke ding er weer tussen gefriemeld, voor de evt. startonderbreker. En het idee van rasmAn heb ik er ook doorheen gefriemeld, de START button. Denk niet dat ik dat erin bouw maar voor de looks is het wel gaaf.

Misschien herkennen jullie het, of niet. Maar dat ding in het midden met het ronde display is eigenlijk voor je PC. Daarmee kan je diverse dinge op aflezen. Leek me wel gaaf. Bovendien maakt dat het geheel wat minder 'druk' vind ik.

Buh1
23rd August 2005, 02:11
Ik was even sprakeloos.. ga je dat allemaal in je auto bouwen? lijkt knight rider wel... of een boeing

Waarom gebruik je je carpc niet om alles te schakelen? volgens mij kun je bij Conrad een regelkaartje of iets dergelijks kopen en dan een simpel programmaatje integreren in RR. Is volgens mij ook goedkoper, want al die schakelaars zijn erg duur. Kijk eens op www.conrad.nl - artikel 130217 - 89 als voorbeeld
en dan voice control eroverheen. roep je LED AAN en floep! En dan een voice response terug van de auto. Cool !
(Sorry, ik liet even mijn fantasie op hol gaan)

succes met het bouwen. En veel foto's maken !

rasmAn
23rd August 2005, 15:34
de grap was net dat ie zoveel mogelijk knopjes wou :p

daarom zitten er ook zoveel zinloze op :D

DaBIGOne
23rd August 2005, 17:24
de grap was net dat ie zoveel mogelijk knopjes wou :p

daarom zitten er ook zoveel zinloze op :D

Ja, en daarbij denk ik niet dat ie een dos of win98 pc gaat bouwen, want dat schakel-systeem werkt niet op alles boven win98.. (2K, XP, 2003 is allemaal te "intelligent" om dat toe te laten).

Neonic
23rd August 2005, 19:31
Ik was even sprakeloos.. ga je dat allemaal in je auto bouwen? lijkt knight rider wel... of een boeing.
Idee komt inderdaad uit de vliegtuig 'wereld'. Vroeger regelamtig met een vriend van me naar vliegshows geweest. Daarom wil ik ook op elke hoek van een groep schakelaars en / of lampies een dummie inbusboutje draaien voor het 'module' look. Net als dus bij de vliegtuigen. Leek me op zich dus wel een cool idee, aangezien niemand dat heeft, zover ik weet. En bovendien al die knoppies en lampies vond ik niet zo mooi staan op mijn dash dus..........

Op eerdere 'ontwerpen' zijn ook knoppen te zien die ik heb afgekeken van Knightrider, opgezocht op internet. Maar dingen als 'bass boost' en 'rocket boost' enzo vond ik toch weer te ver gaan. Nu zitten er ook wel een hoop onzin dingen op, zo'n beetje alles onder die fancontroller in de midden... maar het kan wel nut hebben.

En rasmAn, 't was inderdaad de bedoeling ja, VEEL knoppies en LAMPIES :D

Waarom gebruik je je carpc niet om alles te schakelen? volgens mij kun je bij Conrad een regelkaartje of iets dergelijks kopen en dan een simpel programmaatje integreren in RR. Is volgens mij ook goedkoper, want al die schakelaars zijn erg duur. Kijk eens op www.conrad.nl - artikel 130217 - 89 als voorbeeld
en dan voice control eroverheen. roep je LED AAN en floep! En dan een voice response terug van de auto. Cool !
(Sorry, ik liet even mijn fantasie op hol gaan)
Leuk dat je zoveel fantasie heb :p kan altijd wel voor leuke ideen zorgen he. Waarom ik me carpc niet gebruik om alles te schakelen? Ten 1e: Geen knoppies. Was toch wel het hele idee achter de middenconsole, anders had ik er ook niet aan hoeven beginnen. ;) Ten 2e: Zo hoef je pc niet aan te staan om iets aan en uit te zetten. Maar... wil wel zo'n relais kaart ding gebruiken om wat neon aan / uit te schakelen. Om bijvoorbeeld verschillende kleuren neon te schakelen, en / of verschillende plekken, zodat alles beetje afgewisseld word af en toe, om de zoveel minuten ofzo. En dan gewoon een aantal 'basis' lampies die constant branden.

En aan de foto's word gewerkt hoor ... effe geduld nog. Moet nog steeds een camera kopen, maar heb nog niet kunnen beslissen welke. Dus tot dan gebruik ik af en toe die van mijn vader.

ps. die schakelaars vallen op zich wel mee qua prijs, weet ook niet natuurlijk wat je duur vind maar.... gaat allemaal wel aardig op lopen die onzin, dat wel.

Neonic
3rd November 2005, 23:35
van de week kwam ik op een idee en heb effe wat geprutst met een lege cd-doos, 6 schakelaars en wat plakplastic ... en zie hier het resultaat tot nu toe
niet helemaal wat het moet zijn maar... het idee is er e

miscshien ga ik zo het schakelpaneel wel bouwen ... met zo'n rand eromheen, of misschien wel 2
soort van primairy panel en secondary panel ... gaat nergens over maar staat wel intressant denk ik zo ;)

DaBIGOne
3rd November 2005, 23:38
Nou, ik vind het gewoon GAAF !

Vipergts/r
3rd November 2005, 23:50
Ziet er goed uit Neonic. Nu nog wat van die UV weerkaatsende stof op die schakelaarkes. Zou wel sjiek staan denk.

imhotep
3rd November 2005, 23:57
ziet er wel nice uit, vooral die muis :p

Neonic
6th November 2005, 14:11
Hier mijn nieuwe / verbeterde / aangepaste / zoveeltse idee van de indeling
Nu met dus de verlichte rand eromheen (naar het idee van foto hierboven). Het geheel verdelen in 2 stukken leek me wel leuk idee, of niet? Ben er nog niet helemaal uit over de indeling maar het bovenste stuk is zo goed als zeker dat het zo word. Het stukkie daaronder ook, die met de NOS switch voor de neon onder de auto. Voor de rest ..... nog steeds geen idee. Ben al bezig met het zoeken naar 'plattegeronden' van cockpits om uit te vinden waar alle knoppen voor zijn zodat ik die er ook in kan zetten, alleen die nut hebben, of kunnen hebben natuurlijk. Landigsgestel enzo valt uiteraard af.

Rechts nog een stukkie waar ik mee bezig ben. Denk niet dat dat er nog bij komt.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden tot nu en als jullie nog vragen hebben of opmerkingen of tips hoor ik het graag.

imhotep
6th November 2005, 14:29
en waar komt wat dan?

Neonic
6th November 2005, 14:44
heb dus dat stukkie aan rechterkant (zou dan links komen, boven mijn hoofd zegmaar) weggehaald. gewoon geen zin meer om nog meer te gaan lopen puzzelen met leds etc. en scheelt weer hoop knippen en plakken met karton en daarna weer schuren en plamuren, dus .... dat gaat niet meer door.

verder komt dat stukkie wat erboven zit nog ertussen in het paneel, zo hoog mogelijk in ieder geval. moet dan alleen effe een paar paneeltjes wat 'inkorten' zodat het er tussen past.

setsunakaede
6th November 2005, 16:40
(...) Landigsgestel enzo valt uiteraard af. (...)

Waarom???

Setsunakaede ruikt airride! :cool:

Neonic
6th November 2005, 20:09
[/URL]
nog effe wat geprobeerd met plakplastic, met 1 en 2 lagen, en met een andere laag.

ps. denk dat ik maar gewoon aan de zijkanten een stuk tape plak, over de hele lengte. had er aan zitten denken maar had nog niet gekeken hoeveel het kostte en zo. maar na effe wat googlen heb ik onder andere dit gevonden op:
[url]http://www.casejunkies.com/index.php?upn=010001&hl_id=959&page=1306 (http://imageshack.us)

en nog een aantal sites en shops waar ze de tape verkopen, de prijs valt dus reuze mee

Neonic
12th November 2005, 00:58
hier nog een eerdere poging ... is dus niet echt wat zo
[/URL]

en mijn laatste 'creactie'. om een uur of tien nog nog effe gemaakt. had een soort van 'brainwaveje' en heb het gelijk uit geprobeerd. moet zeggen... vind het wel wat zo. alleen ga ik het dan maken van een dunne plaat plexi. dit was gewoon een stuk dat ik over had van weet ik veel wat.

[URL=http://imageshack.us] (http://imageshack.us)

moet alleen wel, na het boren, de rand wat schuren... dan geeft het mooier licht. en met alleen ledjes onder / of boven gaat het denk ik niet werken aangezien er allerlei schakelaars, drukknoppen en andere onzin in komt te zitten. zit net te denken .... ;) jaja... kan ook meerdere plaatjes plexiglas maken en dan verschillende kleuren leds gebruiken ... lijkt me ook wel gaaf idee, net verzonnen

DaBIGOne
12th November 2005, 15:02
hier nog een eerdere poging ... is dus niet echt wat zo

WOW !!! Die klauw is VET ! 8- )))

imhotep
12th November 2005, 16:27
seg neonic, wat je ook kan proberen is een sleufje frezen in je plexi, en in dat sleufje "kleef" je dan een ledje.

Neonic
13th November 2005, 03:05
WOW !!! Die klauw is VET ! 8- )))THANKS, is nog een uitprobeersel van heeeeeel lang geleden

enne Inothep, heb eens wat geprutst met plexiglas en ledjes maar.... is niet echt wat geworden. normaal, als je ledjes er tegen aan plak, lichten alle lijnen enzo op. met allemaal schakelaars erin gaat het niet echt lukken wat ik van plan was. boven om een goed resultaat te krijgen moet je alle randen ook goed schuren, en aangezien er zowiezo al iets van 16 schakelaars in komen, leek me het niet zo'n goed idee.

dus vanavond nog een andere taktiek uit geprobeerd en vind het best wel wat hebben zo. alleen vind ik die 4mm mdf plaat te dik voor het mooie. denk dat ik dan een plaatje aluminum gaat halen, lijkt me wel gaaf

't is uiteraard niet echt, maar gewoon weer, een van de vele, proefplaatjes. denk dat het dit wel gaat worden, alleen word de verlichting dan blauw, paars of rood. denk dat het rood word, anders word het nogal 'fel' naar mijn mening. rood is toch wat 'rustiger' zegmaar. maar dat zie ik tegen die tijd nog wel. of anders zet ik er gewoon meerdere neon buizen in, kan ik kiezen ....

Neonic
14th November 2005, 23:24
Vandaag weer een nieuw idee ... geen plexiglas meer, maar een hele andere tacktiek :D
plexi moet je dus goed schuren om het mooi 'licht' te laten geven. op zich niet zo'n probleem.... allleen ik wil er zowieso iets van 16 schakelaars in zette, dus dat word dan ook minstens 16 keer boren en heeeel goed schuren. en met mijn handigheid en geduld .... gaat het niet worden denk ik :rolleyes:

maar ... vandaag kreeg ik dus ineens een idee toen me collega het over die verf had die s'avonds beetje gaat gloeien, zoals ie dat zei (van die 'glow in the dark' verf dus, waarvan ik ook nog een spuitbus van heb).

ik smeer gewoon van die UV verf op het 1e paneel, rondom die gaatjes waar de schakelaars in komen. daarover komt dan een paneel, denk aluminium, met gaatjes op dezelfde plek als het 1e paneel. maar dan boor ik die gaatjes een stukkie groter zodat je dus een geverfde cirkel rondom de schakelaar ziet. vervolgens plak ik dan ergens op het paneel een paar van die UV-buisjes (oftewel blacklight) van 10 en / of 30 cm en zo gaat de verf dan mooi 'light' geven.

mooi voorbeeld ... zie hieronder.

[/URL]

hier is een mooie site waar ik de verf en de lampies gaat bestellen.
enne ... daBigOne, ze hebben daar ook hele mooie lampies in het paars ;)

[url]http://www.pcmodshop.nl/catalog/advanced_search_result.php?keywords=verf (http://imageshack.us)

Neonic
6th December 2005, 01:22
Hier (alweer) een 'ontwerp' voor me middenconsole. Kweet niet of dit het gaat worden maar het zal er niet veel van af wijken denk ik zo.

kleine uitleg:
- bovenste stuk dus een 'controle' panel (komen wat ledjes in voor bv neon onder de auto enzo) en VU-meter vooor de subwoofer

- middelste stuk 3 schakelpanelen voor de neon etc. met daar naast 2 panelen voor pc, en bas
daaronder schakelpaneel voor de neon op en onder de auto.

- onderste stuk diagnose panel (net als ik die films, stuk met een berg zinloze willekeurig knipperende lampies, aangesloten op 4 looplichten) en een zooitje potmeters en een paar panelen met wat knoppies en lampies enzo.
Dit stuk is op zich gewoon 'opvulling'

Zoals jullie kunnen zien heb ik voor 2 panelen nog een ander idee verzonnen. Ben beniewd wat jullie er van vinden en wat jullie beter vinden staan van die 'extra' panelen ...

Neonic
6th December 2005, 01:34
Hier nog een plaatje van de schakelaars die er in gaan komen. De linker ga ik gebruiken voor de neon en zo, de rechter voor de andere panelen.

Als controle komen er duoleds, zoals op het plaatje. Zat eerst te denken aan groen / rood, maar aangezien er rode, paarse en blauwe neon in komt lijkt me rood / blauw er beter bij passen

Neonic
11th December 2005, 04:24
En voor de verandering .... NOG een tekening :)

na maanden puzzelen met schakelaars, leds, en andere onzin denk ik dat er eindelijk uit ben wat indeling betreft.
ipv alles vol te proppen heb ik het deze keer wat meer 'open' gehouden en ook, net als in die vliegtuigen, wat lijnen getekend. met name bij de schakelaars voor de neon. zo heb ik de schakelaars in 'groepen' verdeeld zoals dash, stoel, 'viper' en 'verbonden' met de schakelaar en potmeter om de leds te dimmen.

ook 'nieuw' in het design is het paneel met de volt en ampere meter

ben benieuwd wat jullie er van vinden ......... dus zou jullie mening graag willlen horen.
vind het zelf wel goed gelukt al zeg ik het zelf. heb nou eindelijk zo'n idee van 'dit vind ik wel wat'

p.s. alleen twijfel ik toch nog een beetje over de volt en ampere meter

Burner
11th December 2005, 10:43
Vind deze beter dan de vorige
Oogt een stuk rustiger en overzichtelijker
Die analoge meters voor volt en ampere vind ik echt cool, ik zou ze zeker toepassen.
Het heeft wel wat naast die LCD-displays (digitaal en analoog)

DaBIGOne
11th December 2005, 11:08
alleen twijfel ik toch nog een beetje over de volt en ampere meter

Gerede twijfel wat mij betreft, het is compleet anders dan de rest, en in vliegtuigen zitten de ronde meters ook van voren.
Ik zou voorstellen om er 2 digitale meters van te maken, bij voorkeur precies hetzelfde als de temp. meters bovenaan.

Verder: SUPER ! Lekker strak, niet "overdone".

imhotep
11th December 2005, 12:16
Ik vind deze ook beter als alle andere.

En die ronde meters hebben wel iets. Als je een turbo hebt zou het wel cooler zijn om er de turbodruk op te laten komen.

Of zo een meter om te tonen hoeveel van je pk's je aan het aanspreken bent.

Neonic
11th December 2005, 13:01
Bij deze .....
allemaal thanks, voor de snelle en zeer positieve reacties. doet me deugd :) .

@ Imhotep ... helaas heb geen turbo en bovendien is de plek voor zo'n meter niet echt ideaal daarzo... en om aan te tonen hoeveel pk je aanspreekt, heb maar iets van 60pk hehe

Haaaaaaaleeeluja
ben echt blij dat ik er nou, na weet ik hoeveel tijd en tekeningen, eindelijk uit ben ... nouja op een paar kleine details na dan. maar dat is maar een kleinigheidje. gauw maar eens beginnen met een lijstje maken en wat dingen gaan halen en dan ...... dan gaat 't gebeuren. :D

Neonic
11th December 2005, 13:05
wat Imhotep zei zit ook wel wat ik wat de meters betreft ....

heb natuurlijk een oud barrel, met allemaal analoge km-tellers, klok etc.
dus dan is denk ik inderdaad wel mooier om ook analoge meters in de console te plaatsen

maar goed, ga er nog effies een nachtje over slapen, hehe

imhotep
11th December 2005, 13:28
je kan natuurlijk ook al je reeds bestaande analoge klokken digitaal maken hé :D

rasmAn
11th December 2005, 13:51
je kan natuurlijk ook al je reeds bestaande analoge klokken digitaal maken hé :D
jaaaaaaa das vet :D moet je doen, hoe is aleen een andere zaak..
zo cliodash kun je heel fraai zo'n f1 cocpit inzetten, 1 grote digitaal voor je km, 1 grote oplichtende baan voor toeren

imhotep
11th December 2005, 13:54
jaaaaaaa das vet :D moet je doen, hoe is aleen een andere zaak..
zo cliodash kun je heel fraai zo'n f1 cocpit inzetten, 1 grote digitaal voor je km, 1 grote oplichtende baan voor toeren
en ook nog 50 knopjes op het stuur dan hé :D

Neonic
11th December 2005, 19:37
Digitaal dashboard gaat weer beetje ver e, gaan niet overdrijven natuurlijk

maar.....
heb nog wat, naar aanleiding van het analoge / digitale meter verhaal wat zitten proberen ... resultaat, zie hieronder.

1e: het 'orgineel' zegmaar, met de analoge en digitale meters.
2e: meters samengevoegd in 1 paneel
3e: zo'n baybus, orgineel voor in je pc ... (zie frozencpu.com)
4e: ook met een baybus ... (zie coolermaster.com)
opgevuld met een paneel met 3 NOS switches en een knipperled, om het onstane 'gat' op te vullen wat is onstaan. staat ook wel intressant op zich denk ik, die schakelaars.

persoonlijk vind ik de baybus (3e) beetje te overdreven

ben benieuwd wat jullie van deze 'mogelijkheden' vinden ....

imhotep
11th December 2005, 19:41
ik vind de laatste de schoonste.

Ge kunt natuurlijk ook gewoon 4 analoge klokken derin monteren ipv die baybus.

setsunakaede
12th December 2005, 14:36
Digitaal dashboard gaat weer beetje ver e, gaan niet overdrijven natuurlijk

(...)

NIET?????

hmmmm.......