PDA

Bekijk de volledige versie : Hulp gevraagd

Vipergts/r
22nd May 2005, 21:24
Ik heb hulp nodig met PHP. Ik wil gebruik maken van PGD (Php Gmail Drive)
Nu, ik heb de code enzo al geupload en ik krijg gewoon ne hoop errors. Eigenlijk maar een paar, maar ze herhalen zich constant.

De link (http://jkviper.sin.khk.be/pgd)

Nu wat de code zou moeten doen: De Gmail drive connecteren. Zoals Gmail Drive, maar dan rechtstreeks online. Dus geen inlog problemen meer. Ook niet met simultane connecties, want er is zogezegd maar 1 connectie. Het voordeel ervan is dat je met die tot 1000 Gmail account's aan elkaar kunt hangen. Dit geeft dus een 2TB opslag.
Heel mijn site staat in het teken van carputers en vooral van het carputerforum. Dus ieder lid van het CPF heeft er baat bij. Dus mensen help mij. :D

Alvast bedankt.

Matthijs
22nd May 2005, 22:01
Chmod config.php eens naar 777 (als je ftp client werkt met vakjes, vink dat alle permissie's aan)

Vipergts/r
22nd May 2005, 22:12
Is al gebeurd.

Ascona
22nd May 2005, 22:14
wat staat er op regel 49 en regel 50 van je config?

Vipergts/r
22nd May 2005, 22:17
Dit zijn de 3 regels waar dat hem moeilijk over doet:

49 $fd = fopen(D_FILE, "a+");
50 fwrite($fd, "<?php ".$str." ?>\n");
51 fclose($fd);

Ascona
22nd May 2005, 22:21
ik denk, dat het de permissies zijn van die D_FILE die moeilijk doen. kijk effe na naar welke file(s) D_FILE verwijst (als dat vindbaar is), en pas daar eventueel de permissies van aan.

Vipergts/r
22nd May 2005, 22:22
Die verwijst naar de Debug.php en die staat op chmod 777.

Ascona
22nd May 2005, 22:33
verander in uwe config.php op regel 32 de "1" is naar "0"

Vipergts/r
22nd May 2005, 22:39
verander in uwe config.php op regel 32 de "1" is naar "0"

Thx, man. De errors zen al weg. Nu nog de bestanden kunnen zien en tis ok.

Vipergts/r
22nd May 2005, 22:54
De errors zijn dus niet weg, maar ge ziet ze nu alleen nimeer. Pfff.

Ascona
22nd May 2005, 22:58
huh? hoedatzo?

Vipergts/r
22nd May 2005, 23:03
Den debug.php, libgmailer, ... worden niet geladen.

Ascona
22nd May 2005, 23:12
ik weet niet of debug nodig is voor het prgramma zelf. en libgmailer zou aangeroepen moeten worden in uwe config op regel 10. voor de rest kan ik er geen verwijzingen naar vinden

Vipergts/r
22nd May 2005, 23:19
Dan moet er een fout zitten in de Libgmailer, want die moet contact maken met de gmail drive en dat gebeurt niet.

Ascona
22nd May 2005, 23:46
hier kan ik u niet meer helpen ...

Vipergts/r
22nd May 2005, 23:49
hier kan ik u niet meer helpen ...

Ge zijt ni den enigste, van de code van libgmailer snap ik dus niks. Van de andere gaat het, maar die libgmailer :confused:

saknopper
23rd May 2005, 00:13
Even contact opnemen met de auteur van libgmailer?

edit: overigens, de link werkt niet (meer).

Vipergts/r
23rd May 2005, 00:15
Ik heb al contact opgenomen, maar ik krijg geen reactie. Er was ook een forum van, maar dat is weg.
De link naar mijne site werkt nog wel hoor. Je moet wel ff wachten, maar het werkt wel.

saknopper
23rd May 2005, 11:23
Overigens kun je dat debugging beter aanzetten, dan krijg je tenminste nog een idee van wat er mis is. Als alles dan goed gaat kun je het altijd nog uitzetten.

Als ik nu de site bezoek lijkt alles namelijk goed te gaan terwijl dat niet zo is (denk ik).

Vipergts/r
23rd May 2005, 13:58
Overigens kun je dat debugging beter aanzetten, dan krijg je tenminste nog een idee van wat er mis is. Als alles dan goed gaat kun je het altijd nog uitzetten.

Als ik nu de site bezoek lijkt alles namelijk goed te gaan terwijl dat niet zo is (denk ik).

Idd. Ik was het ook van zin terug aan te zetten.

Vipergts/r
23rd May 2005, 15:09
Heb de code nog is nekeer nagezien, ne andere libgmailer gezet, maar waar hem problemen over blijft maken is dit stuk:

class Debugger {
function say($str) {
if (D_ON) {
$fd = fopen(D_FILE, "a+");
fwrite($fd, "<?php ".$str." ?>\n");
fclose($fd);
}
}
}

Vipergts/r
23rd May 2005, 15:37
Ok, mensen het werkt. :D
Nu da nog een beetje organiseren se en da komt hier goed.
Ik ga het wel maken dat enkel leden van mijne site eraan kunne e.

Het duurt wel ff vooraleer het geladen is maja. Dan maar gewoon op het bestand klikken en je kan het downloaden.

Je krijgt niks te zien als iemand met het progske Gmail drive ingelogd is. Dus dit wordt zo weinig mogelijk gebruikt.

Waarom zou Gmail drive dan nog gebruikt moeten worden?
Om bestanden die geupload zijn een ordenen.

Vipergts/r
28th May 2005, 00:20
Ik vraag nog maar eens hulp. Als dit probleem opgelost is, kunne we rap veel uitbreiden. Link (http://jkviper.sin.khk.be/pgd/index(2account).php).
Kijk daar eens, dan zie je het probleem. Ik heb in de code gezet require_once'debugger.php';
Dus zou hij normaal toch maar 1 keer moeten gebruikt worden e. Maar hij wilt die debugger herdeclareren.

Zoals gezegd, als dit probleem is opgelost zal het snel gaan. Voorlopig zou de space al verdubbelen. (4GB) Natuurlijk, als dit probleem opgelost is er niks nimeer dat er ons van weerhoudt om een serieuze uitbreiding te doen. Heb voor de moment bij mijn eigen nog 100 invites staan en een paar mensen hebben mij al hun invites beloofd. (nog eens 200 invites).
Dus dit betekent 300 x 2GB = 600GB. Deze worden wel telkens per 2GB apart getoond. Hoe dat ik dat praktisch ga organiseren ben ik al over aan het nadenken, maar alle sugesties zijn welkom.

Alvast bedankt voor de hulp.

saknopper
28th May 2005, 12:04
Ik ken dat pakket niet maar weet je zeker dat je op de juiste plek die regel hebt ingevoegd of dat dit al ergens anders in het script wordt geregeld?

Waar kan ik trouwens de source van dit script bekijken?

Vipergts/r
28th May 2005, 14:05
Ik ken dat pakket niet maar weet je zeker dat je op de juiste plek die regel hebt ingevoegd of dat dit al ergens anders in het script wordt geregeld?

Waar kan ik trouwens de source van dit script bekijken?

Ik heb u een mail gestuurd.

saknopper
28th May 2005, 14:14
Is dit het stuk wat je zelf hebt geschreven?

Vipergts/r
28th May 2005, 14:19
Een stuk daarvan heb ik zelf geschreven ja. Voor zoiets zelf te schrijven ken ik daar bijlange nog ni genoeg van.

saknopper
28th May 2005, 14:24
Er zijn nogal wat dingen die ik niet helemaal snap namelijk, misschien ligt het gewoon aan een andere gewoonte van scripten, maar dit soort dingen zouden bijv. niet mogen:

$iets = "$ietsanders\n";

Ik heb nog niet naar de javascripts gekeken, want misschien is het daarvoor nodig, maar normaal gesproken zet je om een variabele nooit "" en als dat wel nodig is omdat de variabele deel uitmaakt van een zin, dan krijg je iets als dit:

$iets = "{$ietsanders} gaat lekker zo.\n";

Verder ben ik nu eerst bezig met de hele boel een consistente opmaak te geven want zo zie ik door de bomen het bos niet meer...lol

Heb ik nu enkel nog dat "libgmailer" nodig om het werkend te krijgen? Dan kan ik namelijk e.e.a. testen op mijn eigen server...

Vipergts/r
28th May 2005, 14:32
Kzalt u ff doormailen. Ik zeg, ik heb er maar een klein stukje van die pagina zelf geschreven. De html code, de inlogvoorwaarde, alleen de kleine dingen dus maar.

Vipergts/r
29th May 2005, 15:24
Ik ben alweer iets verder. Kijk hier (http://jkviper.sin.khk.be/pgd/index(2accounts).php) maar even. Ik ben er dus nimeer ver vanaf. Ik denk dak gewoon sommige declaraties moet aanpassen. Ik zal nog is verder doen.

Edit: Heb het inloggen bij deze pagina ff afgezet. Het is dus iets anders als sommige declaraties, heb het al geprobeerd, maar blijft hetzelfde.