Bekijk de volledige versie : soundcard installeren
Ascona
22nd May 2005, 19:29
ik heb een computer. op die computer draait dos 6.22. in die computer zit een soundcard. deze wil niet werken, aangezien er (bij voorkeur) drivers voor geinstalleerd moeten worden, ben ik op zoek gegaan naar een drivers, maar ik vind geen drivers voor onder dos.
heeft iemand een link, of een hint?
Vipergts/r
22nd May 2005, 19:54
Mss even melden welke dos versie je hebt, en vooral welke soundcard.
Ascona
22nd May 2005, 20:09
dos 6.22 en de kaart is een Analog Devices AD1846 SoundPort
Vipergts/r
22nd May 2005, 20:24
Zijt ge zeker van die nummer, want die lijkt niet te bestaan :confused: er is niks te vinden zelfs niet bij Analog Devices.
Ascona
22nd May 2005, 20:45
AD1946JP.
ik vind er wel iets van op driverguide, maar die is op de moment den eikel aan het uithangen
Matthijs
22nd May 2005, 20:45
Ik ken die kaart niet.
Ik had een Soundblaster Live, en die werkte bij mij na het laden van de driver voor deze kaart goed.
Maar als je nou eens gewoon de driver probeert voor de Soundblaster Live or compatible?
Al mijn kaartjes werkten met deze driver.
Vipergts/r
22nd May 2005, 20:59
Mss dat ge hier iets mee zijt: Link (http://list.driverguide.com/list/DOS/company82/)
Ascona
22nd May 2005, 22:06
matthijs, ik heb geprobeerd om een sb16 driver te installeren, maar dat lukt niet echt (PCI BIOS detect failed; BIOS extensions not supported)
viper, die link komt weer bij driverguide terecht, en na wat ik er vandaag al van gezien heb, wil ik daar eigenlijk niets meer mee te maken hebben ...
Vipergts/r
22nd May 2005, 22:33
Wat ik nu lees is dat Analog Devices geen geluidskaarten heeft gemaakt, ze hebben alleen de audio processor gemaakt. Kijkt dan is van welke fabrikant de geluidskaart is.
Ascona
22nd May 2005, 22:40
behalve die chip van AD, is er een chip van OPTi, en voor de rest staat daar niets op die kaart.
oh, wacht, op de achterkant staat "model no: MF-009". ahh anchor electronics company.
Vipergts/r
22nd May 2005, 22:58
Hier hebt ge de link (http://www.soundcard-drivers.com/drivers/19/19169.htm) voor het de driver te downloaden.
Ascona
22nd May 2005, 23:04
'k ben het erop aan het zetten.
stomme trage diskette-drives ...
pffff die driverguide is wel een kl*te pagina -> 600 offers voordat je iets mag en kan downloaden...
Probeerde ook ff te registreren om je file binnen te halen, maar dat gaat niet "ff" 1,2,3.....
Ik laat wel weten als ik hem te pakken heb...
oeps ik loop weer achter zie ik :p :D :D
Ascona
22nd May 2005, 23:16
nu zegt die doodleuk "soundcard not found" (ennee, ik ben niet vergeten de kaart terug in de pc te steken)
Matthijs
22nd May 2005, 23:16
Driverguide is idd wel een ellende geworden een paar maand geleden.
Maar als het eenmaal gelukt is om je te registreren is het weer net als vroegah.
Ascona
22nd May 2005, 23:17
ik denk dat ik eens moet rondkijken naar een andere geluidskaart... misschien dat deze gewoon naar de zak is :(
Vipergts/r
22nd May 2005, 23:28
ik denk dat ik eens moet rondkijken naar een andere geluidskaart... misschien dat deze gewoon naar de zak is :(
Heb je de vorige drivers weggedaan?
Ascona
22nd May 2005, 23:35
er waren geen vorige drivers. in die computer heeft noot een geluidskaart gezeten. tot nu :)
Vipergts/r
22nd May 2005, 23:39
er waren geen vorige drivers. in die computer heeft noot een geluidskaart gezeten. tot nu :)
Ah, ik dacht da ge voor het testen wa drivers geinstalleerd had.
Vind hem ook niks na reboot?
Ascona
22nd May 2005, 23:44
ik heb geprobeerd om drivers te installeren bij het testen, maar die wilden zich nooit laten installeren, omdat het "device not found"
Vipergts/r
22nd May 2005, 23:47
ik heb geprobeerd om drivers te installeren bij het testen, maar die wilden zich nooit laten installeren, omdat het "device not found"
Dan zou het wel is kunne zijn dat ze nogal fucked up is ja. Want ne driver installeert zich als de device gevonden is, maakt niet uit als het van juiste merk is.
Lexophilia
15th October 2007, 00:39
ik weet dat het een oude topic is maar ik bied het toch ff aan :P
ik heb hier 2x soundblaster 16bits liggen zowel PCi als ISA mag je zo hebben...voor creative kaartjes zijn zat dos-drivers te vinden...
Bovendien...betreffende de laatste posts...jullie hebben het over hardware dat mnoet worden geinstalleerd zodra de hardware gedetecteerd is....DOS detecteert niks als je iets wilt installeren dan moet dat handmatig...
Mjah dos is wel de shit als je ermee kan doen wat je wilt...ben zelf informatie aan t verzamelen voor een dos front-end...tot nog toe lijken alle problemen zoals multitasken oplosbaar te zijn met tooltjes :P
Ben alleen bacg voor grafische dingen...ik heb laatst al wel en tooltje gezien waarme je xvid en divx films via dos kon afspelen :P
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.