PDA

Bekijk de volledige versie : windows ce 5.0

Asuran
9th November 2009, 18:22
hey allemaal ik zit met een probleem en weet ni wat doen .
Ik heb 4maanden geleden een carpc gekocht het past perfect in mijn golf 5.
het was echt een goei toestal had opties: bluetooth, navi,dvd,mediaplayer,.....volledig touthscreen en had een windows ce 5.0 operation. het probleem is dat ik een partitie op mijn flashmemory heb geformateerd . dus ik denk dat ik mijn windows ce 5.0 eraf heb gedaan . want als ik mijn radio opstart nu komt het zwarte scherm van windows ce er niet meer op en blijft gewoon een blauwe scherm. heb ookal reset knop gedrukt maar helpt ni. weet iemand hoe ik terug windows ce 5.0 kan recoveren
het is een dure carpc en het zou zonde zijn moest ik er niets meer aan kan doen .
als iemand een oplossing heeft .
http://www.carstereoplayer.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=346&zenid=9a809083280cd8adf362d808df9dc3fa

alvast bedankt

bad_luck
9th November 2009, 22:45
garantie gebruiken, terugsturen, als je een bon erbij hebt gekregen tenminste ;).

Dit is een carpc forum, geen radio forum.

hondavfr
10th November 2009, 10:11
Idd beroep doen op garantie, en volgens kun je CE 99 van de 100 keer niet eraf gooien :D

bad_luck
10th November 2009, 10:15
denk overigens toch niet dat ie dit leest .. volgens mij wilt ie alleen de vraag stellen, en hem via email beantwoord krijgen van deze helpdesk .. ;)

BadNews
10th November 2009, 19:47
....en hem via email beantwoord krijgen van deze helpdesk .. ;)

HA.. maar goed dat we niet zoo vriendelijk zijn. om dat ook nog te doen.
Moet ie zich maar een echte carpc aanschaffen :D :rolleyes:

Asuran
17th November 2009, 18:05
HA.. maar goed dat we niet zoo vriendelijk zijn. om dat ook nog te doen.
Moet ie zich maar een echte carpc aanschaffen :D :rolleyes: Ja sorry mensen maar ik ben volop aan het zoeken naar een antwoord op mijn vraag . Het is een echte carpc hoor . Ik weet dat ik mijn partitions op mijn flashmemory heb geformateerd . het zou normaal gezien gerecoverd moeten worden maar weet nog niet juist hoe .

hier is een link naar mijn carpc.

http://www.carstereoplayer.com/index.php?main_page=product_info&cPath=65&products_id=346&zenid=9a809083280cd8adf362d808df9dc3fa

bad_luck
17th November 2009, 18:32
ooooooooh ik neem terug wat k gezegd heb. t is idd een soort carpc ja .. zo ziet t wel uit iig. Maar hoe je dat dan terug krijgt ?? Lastig ... Zou toch even contact opnemen met je leverancier, ook al heb je misschien geen garantie meer, toch kunnen ze je vast zeggen wat je moet, of kan, doen.

Asuran
17th November 2009, 23:27
ooooooooh ik neem terug wat k gezegd heb. t is idd een soort carpc ja .. zo ziet t wel uit iig. Maar hoe je dat dan terug krijgt ?? Lastig ... Zou toch even contact opnemen met je leverancier, ook al heb je misschien geen garantie meer, toch kunnen ze je vast zeggen wat je moet, of kan, doen.

Ik heb al contact opgezocht met mijn leverancier en hij zei dat ik de nodige informatie kan vinden op deze site:http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=123171&whichpage=6
Ik heb deze site bekeken en gelezen maar vind het nogal moeilijk om te zien wat ik moet doen .

En ik weet dat ik een partition heb verwijderd in mijn flashmemory. en daardoor nu niks meer doe . buiten da ik tijdens het opstarten dat ik alleen een blauw scherm zie , zoals je kan zien op foto.

bad_luck
17th November 2009, 23:58
stel anders eens op dat forum jouw vraag ?
Lijkt erop, dat daar meer mensen zitten die daar specifiek verstand van hebbe.

Asuran
18th November 2009, 00:07
stel anders eens op dat forum jouw vraag ?
Lijkt erop, dat daar meer mensen zitten die daar specifiek verstand van hebbe.

ja heb da dat al gedaan ben aan het wachten op een reactie :d

hondavfr
20th November 2009, 12:13
Zo moeilijk is het niet als je Engels kunt.

Formatteer een SD kaart (FAT)

Deze computer -> SD kaart klikken met rechterknop -> formatteren en dan FAT kiezen.
Donwload die file en zet hem erop.
Stop die SD kaart in je carputer.
Trek de accu los voor 24 uur.
24 later de accu weer aansluiten.
carputer weer aanzetten. En dan instructies volgen op het scherm...

Succes en laat even weten wanneer het wel of niet gelukt is.

Asuran
20th November 2009, 17:04
Weet iemand hoe dat je windows Ce installeert en waar ik die kan downloaden voor mijn carpc?

mijn carpc heeft een usb poort , cd/dvd poort en een sd lezer

bad_luck
20th November 2009, 17:06
euh .. is dat niet wat hondavfr hierboven net schrijft ??

Asuran
20th November 2009, 17:12
Dit is wat ik heb gedaan ?
Click on Start -> control panel
Click on Storage Manager
Select Microsoft Flash Disk
There should be 3 partitions - select the middle one - Part01
Click on Properties
Click on Dismount
Click on Format
Click on the format window
- On the keyboard - press the enter key
It will format
Click OK on the finished dialog
dat heb ik gedaan en dan mijn carpc uitgezet. toen ik die terug aandeed kreeg ik gewoon een blauwe schern en verder gebeurde er niks meer kon dus ni meer in mijn windows of op mijn bureablad. Dus ik denk da ik windows heb geformateerd .weet er iemand hoe ik da er terug opzet ? heb een usb poort, SD lezer en dvd/cd lezer?

Asuran
20th November 2009, 17:24
Zo moeilijk is het niet als je Engels kunt.

Formatteer een SD kaart (FAT)

Deze computer -> SD kaart klikken met rechterknop -> formatteren en dan FAT kiezen.
Donwload die file en zet hem erop.
Stop die SD kaart in je carputer.
Trek de accu los voor 24 uur.
24 later de accu weer aansluiten.
carputer weer aanzetten. En dan instructies volgen op het scherm...

Succes en laat even weten wanneer het wel of niet gelukt is.

Hey welke file bedoel je dan ?
zou het ook gaan moest ik windows ce dan op een cd zet want weet ni zeker of hij mijn sd kaart ga lezen als ik hem er in steek.

Asuran
20th November 2009, 17:26
euh .. is dat niet wat hondavfr hierboven net schrijft ??

ja zie ik nnu net maar welke file bedoelt hij ? windows ce ? zoja waar kan ik die downloaden ?
grtz

hondavfr
20th November 2009, 17:54
Van de links denk ik dan...

software:
(all free issue)
All credit to original programers/uploaders

original firmware with wince5 in chinese--> http://rapidshare.com/files/268894977/AutoUpdate_Chin_Untouched.rar
updated firmware with wince5 in english--> http://rapidshare.com/files/268703257/AutoUpdate_Eng_Untouched.rar
original sdk used by the developers--> http://rapidshare.com/files/268903643/wince5.0_SDK.msi
miopocket v3--> http://www.gpspassion.com/FORUMSEN/topic.asp?TOPIC_ID=126303

other possibly usefull info:
1. the bulk of the firmware appears to come from "nowada"(="NWD") tho the hardware is either from them or from some other chinese board manufacturer that copies theirs and then uses their firmware.
2. nowada is a break away company from masada (thats the connection to the "masada_2440" that we see with the gps software)

things id like to find out:
1. how to change the resolution (have i mentioned that before? )
2. any other way to get the sdcard to self boot/autorun
3. any "hidden" features not documented
4. any button press combinations on the unit or the remote that do unexpected things (like the ">||" on the remote changing the gps to gps2)

hope this all helps someone

Asuran
20th November 2009, 21:05
MOD:
Onnodige quote verwijderd.

ja das van die site gpspassion , ik heb die al bekeken en ook gedaan heb een sd kaart gepakt geformateerd en dan die updated firmware with wince5 in english erop gezet maar da lukte ni . heb dat er in gestoken maar er gebeurde niks en die bestand is ook te klein denk ik om een heel windows ce software te zijn.

hondavfr
20th November 2009, 21:23
CE is niet groot... ik geloof ook niet echt dat je het eraf kunt gooien. Meestal zetten ze CE op ROM en is hij ook niet te updaten. Maar goed, heb je al eens geprobeerd 24u de spanning af te halen. Heb je überhaupt al ooit de spanning eraf gehaald?

Asuran
21st November 2009, 15:28
ja kheb al de carpc eruit gehaald en de spanning ontkoppeld en terug aangesloten. maar 24u niet nee. waarom is da nodig als ik vragen mag. IK heb toen ook die http://rapidshare.com/files/26870325..._Untouched.rar software op een cd gezet en geprobeerd en is ook niet gelukt .

454ss
21st November 2009, 16:55
Dat is nodig omdat dat staat in de instructies.:rolleyes: Waarschijnlijk omdat hij anders niet op de juiste manier boot en ook de installatie niet goed start.

Instructies zijn er om opgevolgd te worden, alle short-cuts omdat je het zelf beter denkt te weten leiden vaak niet tot het gewenste resultaat.

Asuran
21st November 2009, 19:28
ja kheb mijn radio nu afgesloten kzal die tot morgen van de spanning laten en dan hopen dat het werkt :) . ik laat nog iets weten

Asuran
24th November 2009, 19:39
Ik had mijn carpc meer dan 24uur afgekoppeld van de spanning en heb alles gedaan zoals het hoorde heb die file op een sd card gezet. maar is helaas ni gelukt .

bad_luck
24th November 2009, 19:52
dan zul je ermee naar een bedrijf toe moeten ben ik bang, bijv. waar je hem hebt gekocht.

Asuran
28th November 2009, 15:31
kan het eraan liggen dat ik eerst de carpc van de spanning heb genomen , dan die file op de sd kaart heb gedaan , dan 24u later die sd kaart in de" carpc gestoken en terug op de spanning gezet.