PDA

Bekijk de volledige versie : codecs, welke nemen?

bad_luck
30th September 2009, 12:34
Joost van het forum heeft nu net z'n pc geinstalleerd. Vanuit CF kan hij echter geen films spelen, lijkt mij door ontbreken van codec packs.
Nu is het zo, dat ik vaker van badnews (haike) op t forum clips heb gekregen, die bij hem goed afspeelden. Codecs op zijn pc? onbekend. Als IK die clips op mn pc zet, maakt niet uit met welke speler (cf, mediaplayer, vlc) dan knalt de player eruit. Ik heb een hele uitgebreide, geloof dat het nemo codec pack heet.

Wat is nu de beste codec pack om op je pc te zetten ??

bad_luck
30th September 2009, 12:38
nimo is het. die ik heb.

Maar die is dus NIET de beste want dan knal ik er soms uit :p

gr.

454ss
30th September 2009, 17:51
K-lite en dan de gewone standaard versie is een veelgebruikte. Ik gebruik die zelf ook zonder problemen. Zorg altijd dat je maar 1 codec-pack hebt geinstalleerd omdat je anders conflicten kunt krijgen. Vanuit Fluxmedia adviseren ze trouwens om alleen FDDShow te installeren.

Wat betreft afspelen in CF, speelt hij hem niet af of ziet hij hem niet? Zie anders ook de FAQ (http://forums.fluxmedia.net/faq.php?faq=media#faq_picturetype) van Centrafuse. Het kan zijn dat je de toegestane extensies moet uitbreiden in de config.xml. Hoe je dat doet staat ook in de FAQ.

bad_luck
30th September 2009, 20:08
speelde niets af, doet gewoon niks, dus gok codec-pack.

thnx

bad_luck
1st October 2009, 23:18
je bedoelt denk ik ffd show trouwens ?
Die heb ik nu erop, nu trekt hij breedbeeld films fullscreen (op zich niet onoverkomelijk) maar clips die bij haike gewoon afspelen, doen bij mij uberhaupt niets (en andere avi bestanden dus weer wel). Vreemd...

Het eruit knallen van CF bij bepaalde clips heb ik wel gevonden denk ik ... die hebben in mediaplayer ook een foutmelding, iets met downloaden codecs error. En krijg daar ook geen preview van.

Dus, morgen effe die k-lite checken. en ffd dus eerst eraf, als ik t goed begrijp.

hansb42
2nd October 2009, 10:43
Dus, morgen effe die k-lite checken. en ffd dus eerst eraf, als ik t goed begrijp.

k-lite doet het op mijn gewone pc perfect. op mij carpjuter heb ik het niet want ik speel daar geen video op af.

Maar ja eerst alle andere codecs en afspeel programa's er af. k-lite zal fdd show weer installeren.

bad_luck
2nd October 2009, 10:57
k-lite werkt !!
(en t verwijderen van "corrupte" bestanden).
Ze speelden zojuist allemaal gewoon af !

thnxxxxxxxxxxxx