PDA

Bekijk de volledige versie : Nog een VW golf 3 carpc

Vance
14th August 2009, 11:54
Zo, het is zover.

Na een aantal maanden rondgekeken te hebben naar de mogelijkheden e.d. heb ik eindelijk besloten om er toch aan te beginnen.
Heb gisteren het e.e.a besteld bij carputershop.nl

De volgende onderdelen:

1 x MCS Carputer System, Atom 1.6 Ghz, 1 GB RAM
1 x 7" VGA Monitor Touchscr.

Nou hoop ik dat ik ze vandaag/morgen binnenkrijg en aan de slag kan. Het is de bedoeling dat ik het scherm op een standaard ga zetten op het dashbord, zodat ik hem eraf kan klikken mocht ik de auto geparkeerd hebben. Aangezien zon scherm wel redelijk diefstal gevoelig is denk ik. (Eventueel ophangen aan een beugel voor mijn ventilatieroosters, hoe ik dat ga doen? geen flauw idee).

Nu is mijn vraag, mijn autoradio heeft geen AUX-in optie. Dus ben ik verplicht om de audio uit de pc via een jack-tulp verloopstuk rechtstreeks op de versterkers achterin aan te sluiten. Dit zou geen probleem op moeten leveren denk ik?

Volgende vraag, wat voor kabels heb ik allemaal nodig om de boel aan de praat te krijgen?

Kan ik dezelfde remote gebruiken als die ik voor beide versterkers gebruik? dus de remote vanaf de autoradio 3 keer splitten?

Hoop dat ik deze vragen in dit topic mag stellen.

Info over de auto:

VW Golf 3 ( 3drs)
17 inch lichtmetalen velgen
Verlaagd.
Angel eyes chroom look
Xenon
Booskijkers(zelf gespoten).
Nieuwe voorgrill incl racegaas (zelf gespoten, alleen nog monteren).
Blauwe neon bij beenruimte bestuurder en passagier.
Chrome ventilatieroosters.
Jap style einddemper.
Sportfilter

Audio:

Subwoofer: GT5-2402BR ( bevat 2x 12 inch)
Versterker: GTO7001 (stuurt de sub aan)

Custom made hoedenplank met MDF.
2 3weg speakers van Hertz. type even niet bij de hand.

Bedankt alvast voor de reacties en hoop dat ik snel aan de slag kan!

p.s. Fotos zullen volgen.

Neonic
14th August 2009, 12:37
Van je pc naar je versterkers moet geen probleem zijnl lijkt mij. Hoe wil je dat dan doen met je radio enzo, die gaat toch ook naar je versterkers ... dus gewoon allebei zegmaar ?

Wat kabels betreft heb je de 'standaard' kabels nodig. Stroom, audio/video enzo. Als je je pc ergens achterin gooit dan is een extra (netwerk) kabel wel handig voor het aansluiten van evt. knoppies (om bv je pc aan/uit te zetten) en evt. wat ledjes (power, hdd ledje ...)

Je kan dezelfde remote gebruiken, geen probleem. Je zou er voor de zekerheid ook een relais tussen kunnen zetten.

p.s. Fotos zullen volgen.goed bezig, altijd leuk foto's

Vance
14th August 2009, 12:47
Dankje Neonic voor de snelle reply,

Nu je het zo zegt loop ik tegen probleem nr1 aan. Ik heb de voorspeakers direct op de radio aangesloten. dus ik ben eigenlijk verplicht om het via de radio te laten lopen. :( Dit betekend dus denk ik dat ik een andere radio moet aanschaffen, of een andere versterker met meer kanalen om ook de voorspeakers aan te sturen.

En ik wil de pc onder de bijrijderstoel monteren, lekker dichtbij en uit het zicht.

Vance
14th August 2009, 15:18
Nou heb me pakket binnen, ik maak de doos open... lege touchscreen behuizing en een lege pc behuizing :confused:

Heb meteen gebeld, ze doen vandaag een nieuwe op de post, als het goed is morgen binnen.

bad_luck
14th August 2009, 16:29
en die lege behuizingen? :p

454ss
14th August 2009, 17:11
Welkom op het forum Vance.

Als je de aanschaf van een nieuwe radio nog even wilt uitstellen kun je ook gebruik maken van een fm-modulator (http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=378063) of een fm-transmitter. De eerste zet je tussen je antenne en de radio (fysiek), de tweede is draadloos en kun je krijgen vanaf een tientje tot bijna 100 euro. Op die manier krijg je het geluid van je pc toch over je radio.

bad_luck
14th August 2009, 17:25
let wel, dat je met die fm transmitters, als je het gewoon standaard aansluit, verschrikkelijke ruis krijgt over je systeem. Zit je transmitter op een andere spanningsbron, dan is dr niets aan de hand. Wellicht dat je het dus uit kunt filteren, maar het is niet zomaar klaar is kees dus. zo'n modulator weet ik niet hoe dat werkt.

Neonic
14th August 2009, 17:40
heb je geen wisselaar aansluiting ?

Midas
14th August 2009, 21:59
Wordt het geluid via zo'n FM transmitter niet meteen ook FM kwaliteit dan? Dat lijkt mij heel erg zonde. CD's en MP3's afspelen klinkt kwalitatief zoveel beter dan FM radio.

Mij lijkt een aparte versterker voor je speakers voor een veel betere oplossing, die versterker alleen al is een enorme verbetering voor het geluid. Beetje demping in de deur als je toch bezig bent :)

Zelf wil ik de SPDIF uitgang van de geluidskaart van de PC gebruiken en een aparte DAC converter tussen de PC en de versterkers plaatsen. Heb je meteen een surround opstelling voor de DVD's. De radio laat ik helemaal weg, ik wil graag FM via een USB radio op de PC ontvangen.

Waar ik nieuwsgierig ben is hoe het spuitwerk is gelukt. Ik moet mijn achterbumper opnieuw (laten) spuiten ben ik bang.

Vance
15th August 2009, 20:13
Ja ik heb een wisselaar aansluiting ben ik achter gekomen, ik heb vandaag een wisselaar naar TULP verloopstuk gekocht voor JVC radios.

Tulp laten overlopen naar jack en die in mijn pc gedrukt, nu kan ik echter geen EXT IN of CD-CH kiezen als ik op source druk op de radio. Geen enkel idee hoe dit kan.

Heb trouwens een verloopstuk voor me wisselaar ZONDER kastje ertussen. Het is gewoon een verloopstuk. vraag me af of dit wel de goede kabel is??

Vance
15th August 2009, 23:32
Nou vannochtend om 11 uur kwamen dan alsnog de bestelde producten binnen:D .

Meteen aan de slag gegaan, jonge jonge wat een werk om het aan de praat te krijgen. Ik dacht dat doe ik ff snel, maar toch niet. Uiteindelijk is het toch gelukt en het draait als een trein.! Moet alleen de massa even controleren want ik hoor de dynamo door al me speakers, en niet zo zuinig ook.

Ik zal binnenkort ff een paar kiekjes maken voor jullie.

En over dat spuiten, is heel goed zelf te doen. Goed voorbewerken is het halve werk. Ff ligt schuren, primer erop en dan heel ligt spuiten in 2/3/4 lagen. Daarna de blanco lak erover(het moeilijkste deel). en goed uit laten harden. :cool:

Midas
16th August 2009, 02:22
Ik heb nou nog geen idee hoe je het aangesloten hebt maar als het werkt dan zal 't wel goed zijn :) Heb je er nou een 2e versterker bij? Dynamoruis is een lastig probleem soms maar massa is vaak wel de oorzaak inderdaad.

Nog even over dat spuiten dan: waar doe je dit nou mee? Heb je een compressor met verfspuit? En in wat voor ruimte doe je dit dan?

Vance
16th August 2009, 15:29
Ik heb nou nog geen idee hoe je het aangesloten hebt maar als het werkt dan zal 't wel goed zijn :) Heb je er nou een 2e versterker bij? Dynamoruis is een lastig probleem soms maar massa is vaak wel de oorzaak inderdaad.

Nog even over dat spuiten dan: waar doe je dit nou mee? Heb je een compressor met verfspuit? En in wat voor ruimte doe je dit dan?

Ik heb het nu als volgt aangesloten:

CarPC > Jack naar tulp > Tulp naar cd wisselaar aansluiting > Radio > Versterker subwoofer > versterker achterboxen.

Ik heb de massa van de carPC op dezelfde massa als 1 van de versterkers aangesloten. En aangezien de dynamoruis ook uit de voorspeakers komt moet het probleem wel bij die massa liggen. Want de voorspeakers zitten niet op een versterker aangesloten(rechtsstreeks op de radio.

En over het spuiten, ik heb gewoon een spuitbus besteld bij de VW dealer samen met de blanco lak. Heb het trouwens gewoon buiten onder de carport gespoten. Maar als je een complete bumper wil spuiten heb je met een groter oppervlak te maken. Dat is lastiger en heb je sneller last van kleur verschil e.d. Dus weet niet of dat slim is om zelf te doen.