Bekijk de volledige versie : Mijn C5 Break out....
Cruiser
3rd August 2009, 19:02
Ik heb overall na gegaan om waar precies kon ik met met geplande opstelling onthullen maar dat is niet gelukt. Bij Opstelling dacht ik eerst het beste plekje moeten zijn maar ik heb nog niet uitgevoerd laat alleen beginnen... dus, wat ik ook nodig moest weten heb ik dat ook eerst achter te komen met behulp van jullie adviezen en tips enz... daar reken ik zeer op prijs... aub...
Als dit posting hierin verkeerd staat, zou de Moderator dan aub verplaatsen waar het eigenlijk behoren...? Bij voorbaat dank.:D
Ik ga in korte samenvatting doen anders snappen zeker enkelen van jullie helemaal niet waar ik aan toe dreefte... en anders, schakel ik over in het Engels... dus, neem mij niet kwalijk als het moeilijk te volgen is... vraag 't maar gewoon met 'n post OK?;)
Ik ga ook wat inbouwen doen op mijn C5 Break.
Ik zal niet, zoals de meesten van jullie die zelf creeren en bij mekaar innoveren en knutselen allerlei kabels en knopjes met elkaar, neen, daar heb ik de kennis en/of ruimte niet op die weg te doen dus, ik ga proberen wat kant 'n klaar materiaal te zien en halen en laten inbouwen... als het kan, en hopelijk met hulp van wie onder jullie die in staat en bereid is aan mij 'n handje te helpen... iedereen is welkom.
Ik wil de volgende laten inbouwen.
Tweede 12v accu, compacte moederbord, drie touchscreen schermen (1x voor van 9" en 2x achter van ongeveer 13"), 2x CCD IR Camera met 0,00045 Lux (achter om te parkeren en voor, met zoom effect en beide zijn in staat om continu surveillance), IP 9222 Schakel Module, 1x Netadapter > max tot 4x camera pluggen @ 12v/5000mA, Digital Videorecorder - 160Gb, 6Psi Lucht compressor met spiraal slang en pistolblaas, 5+1 surround systeem, Linux of Windows XP voor OS?
Wie kan mij de weg wezen om wat en waar of bij welke zaak te gaan halen en wat nog meer dat moet ook nog erbij zitten?
Ik heb al 'n tussen kast gemaakt, geverfd, ingezet tussen de twee voor stoelen waarbij een omvormer al zich bevindt en er is ruimte te bieden desnoods, ga ik zodanig uitbreiden met die kast waarbij de ophanging van die twee achter schermen kan geplaatst worden. Maar laat mij eerst horen waar het beste en waarom zou het beter zijn om de PC kastje elders moeten dan binnen de zit ruimte... ik hoorde graag van jullie sterke punten.
Ik zal wat fotos opnemen van de huidige binnen situatie, die voeg ik binnenkort.... zeker en vast.
De groeten..... :)
I am seriously looking for several items/solutions to install in my car (Station/Break). I need your advise on a complete package which can operate independently and safe from surrounding or accidental online WiFi hacking interference. Power source is 12v and direct from 2nd battery. Cameras are all mounted inside cockpit including rear baggage space for realtime reverse parking as well as online by Internet monitoring thru IP address.
I would like the following basic/fundamental hardware:-
1- 2x IR color CCD camera @ 0,5 lux = Left + Right side observation
2- 1x IR color CCD camera @ 0,5 lux = reverse parking / observation
3- 1x MR6204C IR color CCD camera @ 0,5 lux = Forward view + observation
3a- 1x VFDC87A3580M (or IR equivalent) Dome camera @ 0,00045 lux = Forward view + observation (not water resistant!!!)
4- 1x Netadapter > 4 pluggen @ 12v/5000mA
5- Digital Videorecorder - 160Gb
6- IP 9222 Schakel Module
454ss
3rd August 2009, 20:07
MOD:
Post verplaatst naar under construction.
Cruiser
3rd August 2009, 20:16
Bedankt 454ss dus daar hoort het toch te zijn! :)
Neonic
3rd August 2009, 20:32
Grootse plannen zo te lezen, ben zeer benieuwd :)
Ik zal wat fotos opnemen van de huidige binnen situatie, die voeg ik binnenkort.... zeker en vast.
Fotos ... altijd leuk ;)
454ss
3rd August 2009, 20:47
Begrijp ik het goed dat het primaire doel surveilance is? Als eerste moet je rekening houden dat je (2e) accu snel plat zal zijn bij continu gebruik. Ten tweede is een IP-cam leuk, maar deze moet daarvoor continu uploaden als je wilt zien wat de camera registreert. Dat is natuurlijk al een hobbel(tje) omdat de meeste gsm internetbundels een erg lage uploadsnelheid hebben en anders wat kostbaar worden.
De beste plaats voor je carpc is daar waar jij hem en de kabels het beste kwijt kan.;) Natuurlijk speelt de lengte van de kabels naar je devices ook een rol.
Je keuze van een omvormer is begrijpelijk, je hebt er veel gemak van. Als het enigzins kan zou ik echter voor een andere (dc-dc) voeding gaan. Dat is veel meer rendabel dan van 12VDC naar 230VAC en weer terug naar 12VDC.
Cruiser
3rd August 2009, 22:13
Hoi,
Zeer blij van jullie "brainstorming"....toff!
Allereerst, wat Neon opmerkte... zou best groot klinken maar ik denk van niet... integendeel omdat die hardware zijn allemaal standalone en verkrijbaar en zo te plaatsen.... met 'n beetje ingenuiteit toegepast... en daar zit me dwaas!
Tegenover wat ik tot dusver las en zie van wat jullie meemaakte... uitzagen, mold maken spuiten en nogmaals bijna tot skelet van je auto vrezen...LoL dat zijn knappe en heus grote plannen met risikos hoor!!!
OK... back to the reality hier.
I need constructief tips and suggestions with "ervaren inzicht" hier om mij te kunnen helpen tot 'n ware doel die moet lukken en toch binnen haalbaar realiteit qua kosten voor 'n reele begroting die anderen ook kunnen emuleren.
@ 454ss..... Neen, het surveillance is niet het primaire doelstelling... maar waarom niet met een klap, twee vliegen vangen? :D 'n kwestie van economics toegepast in dit geval.
Ik zit momenteel en toevallig, temidden in het ontdekken van die Vodafone usb dongle voor het Internet tijdens buitenhuis gebruik ongeacht of het in eigen land of buiten achter de bergen.
Nou, die dongle is zeker voor jullie geeen kunst om te begrijpen... voor mij wel en ALOT... belive you me.... dus, lach me niet uit aub als ik dat toegeeft.
Niettemin, weet ik 'n beetje meer nu toen ik bij de winkel van Vodafone instapte afgelopen week en heeft zo'n besteld voor mijn Australische + NZ reis binnenkort.
Plots, kwam ik ook te denken, hoe werkt zo een IP bordje die reeds data sturen zonder 'n PC selfs te hebben aangesloten??? Nou fellas, maak me dit wijs aub... I know you are smart, so tell me whats missing here I should also know?
De winkel zeg tegen mij, koop deze slimme en petit unit>>: IP 9222 Schakel Module en hij stuurt alle beelden en/of data de lucht in en ik kan wel volgen en zien op mijn lappy waar ik ook vertoefd op de aardbol... nou, dat is mij gewoon ongekende muziek voor mijn oren. Dit is wat ik ook wilde toepassen voor mijn woning elsewhere in Thailand maar eerst, deze auto wordt de proef-konijn om ervaring voor mij te geloven dat het werkt en goed werkte.
De omvormer is daar niet bedoeld voor die Carputer... nu dat ik begrijp 'n beetje meer inzake stroom vreten en echte nood van het verbruik. Die omvormer is eigenlijk bedoeld om kleine apparaten en only tijdens 'n lange rit of het gebruik van onze massage-belt en nek unit... gekocht in Engeland but made in Germany. Of andere zoals de laptops bv en mijn zware uitvoering koelkast voor lange ritten weer. De extra accu is daar ook juist bedoeld als ondersteuning want de C5 standaard accu is net genoeg voor al die elektronika en 10 minuten radio luisteren, met motor af, en die hele auto schakelt gelijk op eco mode staand!!!...Waanzinnig hoor!!!:confused:
Wat die beelden direct in de lucht sturen wordt eerst pas opgenomen in 'n recorder, zo heeft de winkel vertelt anders is het onzuivere internet verbinding soms lastig met droevige beelden tijdens stroom of storings situaties maar zodra die eerst worden opgeslagen, is het ophalen perfect te zien en volgen vanuit de recorder door de IP adres op mijn laptop.... Er is waarschijnlijk 'n kleine paar seconden timeout achter mekaar van de reele LIVE opnames door de cameras voordat ze weer de lucht in gaat. Hier moet ik nog zich verdiepen hoor, is nog wat zwaar om alles te omvatten...
So, spill out with more advies en/of tips... hoe kom ik het beste uit en wat weet jullie ook op cameras die IR or CCD of CMOS kleur sensoren te werken ging ? :)
Cruiser
4th August 2009, 22:05
Zonder enige fotos, weet ik hoe moeilijk het kan worden als jullie blijf afvragen over beschikte ruimte, waar ongeveer, en indeling van mogelijk hardware bij gewezen plaats enz... dus, hier heb ik wat fotos vanmiddag genomen... na mijn strand wandeling langs de kust in Scheveningen...lekker fris en 't weer was ook geweldig!!!
De kofferbak is altijd ruimschoots meer dan royaal maarrr, daar onder zou 't wel kunnen...
Links en rechte ruimtes kan ook wel dienen...
Hoewel, de ruimte van de reserve wiel kunt wel best gebruiken want ik komt bijna NOOIT aan de extra wieltje in de laatste 40 jaren met rijden... wiel kan eruit of op de ski-box boven.
Voorin staat al die omvormer binnen de midden kast....
Mijn tussen "kluisje" console waar ook mijn reserve VSOP cognac 'n plaats heeft :D
Is er ruimte over om ergens hier 'n 8" multimedia touchscreen te plaatsen?
Ik hoop van jullie ideeen te horen binnen kort.... alvast bedankt.:)
BadNews
5th August 2009, 00:53
Als ik jou was zou ik in je kofferbak de ruimte (net achter de passagiersstoelen achterin) gebruiken van links naar rechts.
Dan hoef je maar een paar cm ruimte te missen.Kabels worden natuurlijk wel wat langer, omdat je ze naar voren moet leggen.
Waar dient de hele behuizing voor (middenconsole van hout),
want dat zit helemaal vol met aparatuur, zou die misschien als daar de mogelijkheid voor is, ook achterin leggen. Of heb je die aparatuur binnen hand bereik nodig?
Je hebt ruimte genoeg, Ik zou het reserve wiel toch als reserve houden (de kans word (na 40jaar) steeds groter hè dat je hem misschien moet gaan gebruiken ;))
Hoewel... ik nu eigenlijk zie, dat de hele bodem openklapt.. :(
dat is natuurlijk niet handig om dan daar dus een behuizing te maken.
(dus misschien toch maar t wiel...?!)
Trouwens je kan misschien het 'klokje' op offeren (als dat glazen venstertje een klokje is?) foto van het dashbord, net naast de garmin (houder/antenne?)
Maar dan moet je je dash wat gaan aanpassen met poly of kunstof..
ligt er maar aan hoe groot je budget is, (ik bedoel als je veel kan uitgeven aan goede aparatuur, zou ik ook iets meer uitgeven en dan heb je ook nog iets moois weg gewerkt..) toch?
Neonic
5th August 2009, 02:07
Misschien een idee, wat badnews al zei ...
Je zou in je kofferbak een verhoogde vloer kunnen maken. Paar balkies eronder (frame maken) en daarop dan dat 'vloertje' wat je nou hebt.
Of je zou er zelf eentje kunnen maken, en de orginele als mal nemen, en dan netjes stofferen en er evt. wat fans in bouwen voor de koeling
En wat zit er, naast die omvormer, eigelijk allemaal nog meer op en onder die middenconsole ? en wat is dat voor 'discobal' ???
Cruiser
5th August 2009, 02:09
Wat fijn Baddie om je aanbeveling als eerste te lezen.;)
Allereerst, ik wou de C5 bijna laten vervangen maar de nieuwe C5 was niet zoals men had feitelijk verwacht dus, ik sla ff dat optie voorlopig uit.
Nou, wat ik nu wil is gewoon 'n PC die makkelijk erin en eruit kan, uit het zicht geplaatst en toch dood eenvoudig om weg te halen zoals het upgraden en of zware downloaden van alles die vele MegaBytes vereist om thuis te doen dan door die kleine Vodafone usb stickkie.
De ruimte van de reserve wiel zou ik eigenlijk gebruiken om die extra accu daar te plaatsen. De linker en rechter achter ruimtes kan wel dienen voor elektronika of contact eenheden... we zien het wel terzijne tijd.
De midden houten console wordt gebruikt om allerlei spullen als snoepjes, handoekjes, flesje VSOP water, grote thermo bekers voor twee koffies, bestek setje, makkelijk om snel wat te halen binnen bereik en daar is de omvormer voor stroom tijdens lange ritten om laptop te voorzien. Vanuit dit PC idee, is de visie wat anders geworden en kan uitgebreid worden waar PC en grote gebruik van scherm(en) in de achter bankje houden.
Die "klokje" is ook die default computer van Citroen en die blijft in ieder geval. Want ik verkoop die wagen zodra wij 'n juiste vervanging model heeft gevonden, niet perse binnen korte termijn, het is trouwens geen hoog prioriteit zelfs.
Dus voorlopig, wil ik wel iets bouwen, opstellen en makkelijk overplaatsen naar de volgende wagen zonder dat de volgende eigenaar of Dealer gaat zeggen...Whoa...wacht effe, zo koop ik jou wagen niet in!!! Omdat die is teveel van origineel gedeelten weggehaald.
Speakers of extra versterkers erbij inbrengen is toegestaan want die zie men niet en die kan zo blijven voor de volgende koper maar ik ga geen zware juke boxen neerzetten...hoor.
De cameras ook moet kunnen en makkelijk weggehaald zijn. Daar heb ik 'n dikke triplex plafond plaat al aangebracht tegen de hemel bekleding, men ziet het niet van buiten af.
Het PC zou voornamelijk dienen voor Internet browsing, maar ik heb ook 'n hekel aan al die Microsoft en Norton en Symantrac updates dat ik moet bedenken om hoe vlot kan ik eraf uit de wagen zodra het nodig is...ook als eens na twee of 4 dagen gebruik of na 'n week of twee... het moet niet vast zitten op 'n vervelende plekje. Misschien kan ik daar achter de houten console (rug) tegen hangen?
Welterusten en tot morgen... moet weer vroeg opstaan voor het beach wandeling....:D
Cruiser
5th August 2009, 02:14
Zeg Neon... wat geweldig van die aantekening je had voorgesteld.... fantastisch!!! Ik ga daar ff nadenken... Zeg... waar woon je? Ik voel ook op mijn gemak onder vier ogen naast hier uit te typen, elkaar kunnen babbelen en verder het stof bespreken.
Ik meen het hoor... maar helemaal naar Heerlen is wel wat ver ... ook voor slechts 'n biertje...:D
Naar Breda of Eindhoven of Amsterdam, Haarlem afstand is OK.
Gotta go hit the hammock after this.... we;lterusten en ik kom zeker terug later op de dag, welterusten.:)
De "discobal" is 'n kleine jaccuzi...heheh... Grapje.
Het dient als lucht verfrisser en zeer goed tegen de droogte (ik rij sinds begin, nooit zonder de airco aan) plus, hij helpt bestrijdt asthma en andere stoornissen door middel van speciale olie in te gooien.... die draai vervolgens als 'n lucht bevochiger.
Neonic
5th August 2009, 02:32
Zeg Neon... wat geweldig van die aantekening je had voorgesteld.... fantastisch!!! Ik ga daar ff nadenken... Zeg... waar woon je?
Ik woon in gouda, en ja ... een 'kaaskop' ;)
BadNews
5th August 2009, 09:51
Ik zit Donderdag in Best voor het 'werk' .... ;) dat is al een stuk dichterbij :P
Maar Ik zou er als ik jou was ook rekening mee houden, dat als het makkelijk los te halen is voor jou, dat dan ook geldt voor de eventuele dieven...(zeker als je naar het strand gaat, zullen er vele mensen langs je auto lopen)..
(niet dat ik je nu bang wil maken)
Ik heb het hier over het scherm, hè.. zou toch eens kijken wat er allemaal mogelijk is.
evt. een zelfde kapje halen (daar waar dat computertje zit van c5) is dan bijvoorbeeld een optie. Kan je alles weer origineel maken (heb ik namelijk ook zo bedacht en gedaan..
als iemand hem origineel wil (als ik hem ooit verkoop) is dat zo gedaan (na een dagje werken/sleutelen :P)
Vroeg me ook al af waar dat bakje voor was bij jou in de auto, voor je luchtverfrissende bol..is dat voor regenwater ? of is dat een spuugbakje ? :P
(*of is dat echt voor de alcohol, zoals eerder genoemd werd, volgens mij?)
anyway.. Ik zou als ik jou was toch proberen die dingen achter in te bouwen, als je er evt. de mogelijkheid voor ziet, of denkt te hebben. Schetsjes / voorbeelden kunnen we je altijd mee helpen (toch?)
bad_luck
5th August 2009, 10:10
wat een pimp-my-ride middenconsole ... :p
Die zou ik als eerste aanpassen haha :-D (lees verwijderen).
Je hebt ook subtielere bekerhouders, en bestek, tijdens het rijden? wtf?
Of wil je altijd een mes bij je hebben, zodat je de bochten af kunt snijden? :-D
Haha maar nu ff serieus ... 8 inch lijkt me moeilijk, ben ik bang.. Je kunt natuurlijk altijd zo'n indash monitor kopen, dat is t simpelst. dan heb je 7 inch.
Als je iets echt vast wilt maken, zul je hoe dan ook je dash aan moeten passen. Als je t verkoopbaar wilt houden (origineel) zul je dus een tweede dash(gedeelte) uit moeten halen, zodat je het terug kunt bouwen.
Wil je iets moois en goeds, dan raad ik je aan eens te kijken wat www.capricecustoms.nl voor je kan doen ;)
454ss
5th August 2009, 11:22
Als je de auto zo veel mogelijk origineel wilt houden dan wordt een en ander nog een tough cookie ben ik bang. Je moet voor het scherm en dergelijk houder(s) fabriceren en die moet je toch ergens aan vast maken. Schroefgaten zijn dan zo goed als onvermijdelijk. Daarnaast moet je het een en ander aan spaghetti aan gaan brengen en dan heb ik het niet eens over je extra accu die je in gedachte hebt.
Houdt ook rekening met je alternator (dynamo), die moet het ook allemaal kunnen trekken. Veel mensen met een een 2e accu laten een sterkere dynamo plaatsen. In verband met mogelijke toxic gassen die zouden kunnen komen tijdens het laden van de accu zou ik de accu liever niet in het interieur plaatsen. Maar dat is een persoonlijke keuze.
De serviceluikjes links en rechts in the boot zijn een mooie plek om extra usb-devices weg te werken. Vaak zijn ze niet groot genoeg om een complete carpc in weg te proppen. In mijn geval is het wel gelukt, kijk maar eens in mijn topic. Had mijn auto een actieve sub gehad af fabriek dan was me dat niet gelukt.
De optie met een vals vloertje zoals Neonic aangeeft is dan ook een makkelijk te realiseren optie. Grote voordeel is dat het makkelijk reversable is. Oude vloertje op zolder en het is zo weer teruggebracht naar origineel. Eventueel ook nog te fabrieken met plexi venster voor de sier. Het oog wil ook wat natuurlijk.
Eerder heb je aangegeven dat je het wilt laten inbouwen door een firma. Op carpc gebied ben je dan erg beperkt ben ik bang. Neem anders eens contact op met onze forumsponsor. Hij zal hem misschien niet voor je inbouwen, maar hij kan je wel goed adviseren en hij levert ook complete systemen.
Neonic
5th August 2009, 12:44
In verband met mogelijke toxic gassen die zouden kunnen komen tijdens het laden van de accu zou ik de accu liever niet in het interieur plaatsen.
In het interieur plaatsen is inderdaad niet zo'n strak plan. Een gewone accu 'produceert' (op de één of andere duistere manier) het zogenaamde 'knalgas'. Niet echt goed voor je gezondheid, vooral niet wanneer je veel rookt :rolleyes:
Daarom gebruiken ze voor dat soort doeleinden ook gel-accu's, welke dat probleem dus niet hebben. Ook kan je die naast de gewone manier ook op de zij monteren.
Gewone accu kan wel maar dan heb je wel een 'afvoer' nodig (ventilatie) ivm dat 'knalgas'.
Eerder heb je aangegeven dat je het wilt laten inbouwen door een firma. Op carpc gebied ben je dan erg beperkt ben ik bang
Ben er ook bang van ja. Meestal houd het wel op bij wat speakers en een sub denk.
Contact opnemen met de sponsor kan altijd natuurlijk.
Als ik die middenconsole van je bekijk dan moet de rest toch ook wel aardig gaan lukken ;)
Of ... anders, misschien een idee, een soort van workshoppie regelen ? Een keertje met een paar man en/ of vrouw beetje hobbien.
Kzou persoonlijk voor een verhoogd vloertje gaan. Evt. met een kastje tegen de achterkant van de achterbank aan voor de extra accu en dergelijke.
Kan je mooi vanalles inbouwen, en je heb geen last van (te lange) bekabeling en je behoud je vloer.
hansb42
5th August 2009, 13:29
Dit ga je niet menen :eek: :D :D :D :D :D :D :D Het betere knutsel werk :eek:
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.