Bekijk de volledige versie : Moet je je Pluskabel maar afzekeren :)
purplepolo
20th May 2005, 17:20
http://www.putfile.com/media.php?n=SRgtiFIRE
(lullig hoor)
ledeuw
20th May 2005, 17:24
Deng, da's echt lullig voor die gast. Goed afzekeren is idd aan te bevelen....:)
Wat een fik in die wagen..... :eek:
Vipergts/r
20th May 2005, 17:31
Zo een schoon auto'ke laten opfikken. En dan staan ze er zo lullig bij met hunne brandblusser. In plaats van echt te blussen.
ledeuw
20th May 2005, 17:41
En het nog rustig filmen ook, ik zou janken ipv filmen....
Ascona
20th May 2005, 20:08
ik had dat filmpje al op een ander forum gezien, en daar had ik ook al zo n vermoeden ... (pluskabel-ding)
Thunderbunny
21st May 2005, 13:09
Heb het zelf ooit eens meegemaakt en mogen ondervinden hoe het is en das niet leuk, Ik zelf stont te janken.
Veel blussen is er niet bij je kan niet goed in je dash komen laat staan daar blussen :(
was bij mij geen plus voedings kabel, instal speelde de gewoon door :D
tot ik de HU met grote kracht uit het dash trok alle kabels in de fik maar gewoon blijven spelen.
Men had aan de kabelboom in de dash geklooit en geen moeite genomen om alles te isoleren :mad:
Een geluk bij een ongeluk het gebeurde 700 van de brandweer vandaan
waren er snel bij en de auto is gelukkig nog gered geworden schade 1200 gulden.
Moest een ander dash kabelboom en hemel in.
en mijn tweeters waren opeens ovaal van vorm :confused:
Gegroet Thunderbunny.
Frankhan
21st May 2005, 14:01
In het begin kan je zien dat er iets met de turbo is gedaan. Ik denk dat er isolatie in de hens is gegaan. De brand begint onder de moterkap en komt daarna ps naar binnen. De plaats waar het begint zit denk ik het uitlaatspruitstuk en de turbo.
Blijft zwaar kl*** zo je trots te verliezen.
Matthijs
21st May 2005, 19:05
Ik kan hem helaas niet zien...
Neonic
21st May 2005, 20:01
Zonde van de auto bestwel, zag er wel gaaf uit. Zo zie je maar weer (als het niet dat turbo verhaal is) dat je beter een paar euro meer uit kan geven aan wat zekeringen :D
Zelf heb ik 2 aparte voedingskabels getrokken, 1 voor de install en 1 voor de neon. Ben zelf ook niet zo handig dus leek me dit wel verstandig :) zekere voor het onzekere.
Frankhan
21st May 2005, 21:07
Helemaal in het begin van de film zie je dat er aardig wat aangepast is onder de moter kap.
setsunakaede
23rd May 2005, 10:31
Les 0 met kabels zelf trekken: isoleren, en zo kort mogelijk op de accu/cap/andere energiebron een passende zekering steken...
Vipergts/r
23rd May 2005, 14:03
Les 0 met kabels zelf trekken: isoleren, en zo kort mogelijk op de accu/cap/andere energiebron een passende zekering steken...
Idd, best in de eerste 50cm. Ik heb de mijne goed gezekerd denk. Aan de bat gezekerd op 40A en dan een verdeelblok met zekeringen. Iedere aftakking is daarmee gezekerd op 40A.
Matthijs
23rd May 2005, 18:22
Ik heb nog nooit iets afgezekert gehad.
Alleen de zekeringen in de apparatuur zelf (die vaak na 1 keer knappen ook overbrugd werden)
Een zekering is een extra storingsfactor, en ik heb voldoende vertrouwen in mijn eigen knutselcappaciteit :)
Victor
23rd May 2005, 18:25
Als je een te dunne voedingskabel hebt en je trekt teveel stroom erdoorheen dan kan de kabel de fik ingaan en dan heb je dus niks aan een zekering op de apparatuur zelf. Ik neem liever geen risico's met dit soort dingen.
Matthijs
23rd May 2005, 18:41
Ik heb geen te dunnen voedingskabels gebruikt.
Ik wil dit niet promoten, maar ik durf het rustig aan.
Zekeringen in apparatuur is in principe alleen om de apparatuur zelf te beschermen.
Vipergts/r
23rd May 2005, 18:47
Met kabels kunt ge beter te dik kiezen als te dun, maar ik zou het toch zeker afzekeren zenne.
digeridoo
3rd June 2005, 20:01
wat een sukkels zeg als je auto begint te roken trek je toch de pluspool gewoon van je accu af !?
wat een zonde zeg van die wagen
als het mij zou gebeuren zou er het eerste half jaar wel geen feest met mij te bouwen zijn
ik moet er niet aan denken
we hebben het wel eens gehad met een sloop auto die in de schuur stond er was er 1 zo nuchter om een kniptang te halen
dat ging gelukkig net goed
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.