PDA

Bekijk de volledige versie : GeeDee's Z06 Carputer project

GeeDee
22nd June 2009, 10:42
Met het vorige project nog in het achterhoofd, en een soortgelijke nieuwe auto gekocht moet er natuurlijk een soortgelijke computer ingebouwd worden.

Het is altijd feest als we beginnen aan een Car PC project. Deze keer bracht de Sint een pakje van CarTFT.

Centrafuse zal de Frontend worden. Door zijn mooie grafische afwerking, zeer goede ondersteuning en blijvende ontwikkeling, leekt me dat een goede keuze. Ik werk al een tijdje met Centrafuse, en ben het hoe langer hoe meer gaan waarderen.

Als eerste zal ik deze keer beginnen met het inbouwen van het scherm in de console. Omdat ik mijn originele console niet wil beschadigen, heb ik van 't internet een soortgelijke gekocht om in te dremelen en zagen.

Eerst alle overbodige stukken uit de console losschroeven.

En dan eindelijk de dremel erin.

Dit is het bracket van het LCD scherm. Dat zal vastgepolyesterd moeten worden aan de bestaande console.

De originele aircomodule heb ik ook gedemonteerd, zo kan het voorfront hiervan ook mee vastgepolyd worden aan de console.

Hier ben ik al begonnen om de boel in de juiste vorm te dremelen.

Neonic
22nd June 2009, 18:46
Goed bezig :)
gewoon ding los halen en de dremel erin
ben beniuewd

maar ... wat voor auto heb je nou dan ? ook zo'n amerikaans barrel of ... heel iets anders ?
ps. heb je nou een espace ???

454ss
22nd June 2009, 19:10
Al gezocht met google op Z06 (http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial&channel=s&hl=nl&q=z06&meta=&btnG=Google+zoeken) Neonic?;)

'k vind dat toch wel lef om zo'n kostbare auto zo te verbouwen. Natuurlijk is dit dan wel een los frontje, maar toch, kabels ed moeten ook allemaal getrokken worden...

hulde!

GeeDee
23rd June 2009, 21:35
Goed bezig :)

ps. heb je nou een espace ???

Ik heb inderdaad een Renault Espace gehad, daar had ik ook een CarPC ingebouwd. Dat was mijn eerste projectje, een paar jaar terug. Liep van geen kanten.:) :) :)

Dit is het karretje waar ik nu mee cross.., en waar de dremel ingaat..

http://www.npcc.be/foto.php?fotonaam=fotoalbum/luxemburg1_2009/NPLBW_012_m.jpg

:D :D

Neonic
23rd June 2009, 22:45
Beetje groot kwijlgehalte geloof ik :)

Ook niet echt 'drempelproof' volgens mij

GeeDee
29th June 2009, 00:08
Beetje groot kwijlgehalte geloof ik :)

Iedereen uitgenodigd om tzt eens mee te rijden.

Ook niet echt 'drempelproof' volgens mij

Nee helemaal niet, ik moet zo nu en dan een laagje polyester bijplakken onderaan of de spoiler schuurt helemaal weg. Ben nu aan het kijken of ik daar geen aluminium plaat kan onderschroeven.

Maar goed, verder met het projectje.

Dit is het raampje van het scherm en het frame van de radio. Omdat die onder elkaar gezet gaan worden ga ik die aan elkaar polyesteren.

Hier al een druppeltje polyester tussen de stukken laten lopen. Dat droogt dus ontzettend snel en is echt wel sterk dat spul.

Het raamwerk van het scherm, en de frame van de radio gaan er niet zomaar in, daarom moet ik een stukje uit de bovenkant van de console dremelen.
Dremelen = :D :D

Vanaf nu zijn het frame van het scherm en van de radio één geworden.

Zo zal het uiteindelijk uit gaan zien.. hoop ik.

Wordt vervolgd..

Neonic
29th June 2009, 01:25
Kijk eens aan, al lekker bezig geweest :)

wat dat meerije betreft .... :D hou ik je aan