Bekijk de volledige versie : VW Caddy CarPC
MarFox
22nd May 2009, 01:46
Dames en Heren,
Begonnen met een carpc projectje, had al een en ander in de auto zitten maar was neit echt mooi.
Dus ben nu maar eens serieus begonnen.
Vandaag lekker weer om alles een netjes in te gaan bouwen!
PC.
Oude laptop met defect scherm
Core 2 Duo
2,5Gb mem
80gb hd
Touche screen ingebouwd in dashboard.
Gaat om een volkswagen caddy. In het dashbord zit al een schermpje, nu is ook boven het hoofd ruimte gemaakt voor de laptop en een passagiers/achterin zittende scherm.
Anyway, we hebben lekker geklust en graag zou ik wat fototjes laten zien ;)
locatie voor het scherm!
Montage van de beugel.
Gaten voor enige koeling.
Linker paneel gemaakt!
Gemonteerd!
Klaar maken voor opvullen.
Gevuld!
Na 20 min wachten!
Schuren!!!
Schuur resultaat!
Deel + schuurwerk.
We hebben btw ook een USB hub in het rechter paneel verwerkt zodat we altijd genoeg kunnen aansluiten!
Achter zijde, nu zie je ook de usb hub goed!
Gaatjes voor de Fans. Systeem moet ook goed gekoelt worden uiteraard.
Deze worden straks serie geschakeld zodat deze halve kracht draaien maar toch geen herrie maken.
Plannen zijn om links tuimelschakelaars te plaatsen waar mee alles ook handmatig kan worden bediend!
Het geheel in de auto!
USB !!
Scherm dat ik al eerder had gemaakt!
Ik zal in een later stadium wat meer posten ;)
Neonic
22nd May 2009, 02:05
Plannen zijn om links tuimelschakelaars te plaatsen waar mee alles ook handmatig kan worden bediend!
Was zeker lekker weer ja, lekker bezig geweest zo te zien :)
Ziet er al goed uit, mooi 'weggewerkt' zo boven je hoofd. Ga je het nog verven / beleden ?
Je hebt ook inderdaad mooi plekkie voor wat schakelaars. Misschien nog een thermometertje er bij, of ... status ledjes ;)
MarFox
22nd May 2009, 02:12
@ Neonic
Yes,
Laat vd week zelfde kleur verf maken als het dashboard. Dan blijft enkel het scerm zwart.
Plan is om via een relais gekoppeld aan portier een systeem te maken waarmee ik de pc aan uit kan zetten door middel deuren open / dicht te doen.
Tevens komt er een adapter 12 naar 220v in met een klein stopcontact. Deze wil ik aansturen dmv een relais en een tuimel schakelaar. Ik ga proberen daar ook een status led onder te plakken zodat je weet waarneer deze aan of uit staat.
Ook komt er een 0 / 1 / 2 tuimelschakelaar zodat ik de ventilatoren 0 uit /1 serie /2 parallel kan schakelen. Dan kan je namelijk de fans harder zetten indien nodig. (kan op vakantie in bv frankrijk handig zijn kwam ik vorig jaar achter!).
Neonic
22nd May 2009, 02:18
je hebt trouwens ook tuimelschakelaars met een lampie erin, misschien een ideetje
454ss
22nd May 2009, 10:29
Leuk project en trouwens welkom op het forum.
Mooie plek om een 2e scherm te zetten. Komt daar nog meer in behalve het scherm? Stel dat je de omvormer in de kofferbak zet dan heb je de koeling eigenlijk niet nodig. Die schermpjes worden ook in hoofdsteunen gebouwd en daar hebben ze ook geen koeling van achteren. Persoonlijk vind ik die roostertjes niet zo bijzonder mooi, een speakergrilletjes zou mooier zijn. Ik zou ze wel om en om monteren, de een blazen en de ander zuigen. Zo krijg je echt een flow.
Wat ook mooi is om daar in die ruimte te zetten is een slot-in cd/dvd-loopwerk. Kun je dan mooi wegwerken. Die USB-hub zit daar ook wel mooi weggewerkt. Klein puntje kan zijn dat als je iets hebt met een draad (externe 2,5" disk bijvoorbeeld) dat je die dan nergens kan wegleggen.
Maak je gebruik van een M2 oid? Dan zou je ook nog gebruik kunnen maken van een schakelaar voor het opstarten; permanent aan/permanent uit/geschakeld (op de deur bijv.). Met statusledje erbij want ik heb zelf ervaren dat dat toch best handig kan zijn.
Of je hem op laat starten dmv het versluiten van de deuren moet je zelf weten. Op het contactslot kan ook en dat je dan 20 - 30 seconden moet wachten voordat je muziek hoort, ach dat went allemaal vanzelf. Tenslotte moet je toch ook nog je autogordel aan doen en je coole zonnebril opzetten. Kost bij elkaar ook weer 15 seconden of meer.:cool:
EKooij
22nd May 2009, 11:27
Dames en Heren,
Begonnen met een carpc projectje, had al een en ander in de auto zitten maar was neit echt mooi.
Dus ben nu maar eens serieus begonnen.
Vandaag lekker weer om alles een netjes in te gaan bouwen!
PC.
Oude laptop met defect scherm
Core 2 Duo
2,5Gb mem
80gb hd
Touche screen ingebouwd in dashboard.
Gaat om een volkswagen caddy. In het dashbord zit al een schermpje, nu is ook boven het hoofd ruimte gemaakt voor de laptop en een passagiers/achterin zittende scherm.
Schuren!!!
Met dank aan mij neem ik aan? ;) Ben ik trouwens met de schuurmachine. Maar goed van die vrienden kan ook geen bedankje bij zo`n project meer af haha
Binnenkort zal ik mijn Carputer posten in een Golf V Variant. Netjes werk Marco, vond het leuk!
Groet,
Erwin
Neonic
22nd May 2009, 11:49
Als ik dat laaatste berichtje lees dan ... 'we hebben lekker geklust' ... Krijg op de 1 of andere manier meer het idee dat Erwin heeft lopen klussen :D (je bent toevallig ook niet diegene met dat schroefmachientje...) en dat er eentje lekker van het zonnetje heeft zitten genieten ... biertje er bij ... haha, maar lekker bezig zo. ben benieuwd naar de rest.
effe voor de duidelijkheid ... dat paneeltje met dat scherm zit pal boven je hoofd toch ? als ik die zonnekleppen enzo ziet ...
zie je dan die statusledjes wel goed ? dat van die fans lijkt het me ook beter om er dan eentje te laten zuigen en de andere te laten blazen ivm 'airflow'. misschien een ideetje om ze aan te sluiten op je M1/2 atx voeding, mocht je die hebben. dan kan je ze aansluiten op de 5en 12volt.
is wel erg leuk plekkie zo boven je hoofd. kzou bijna jaloers worden :) zou het wel weten hoor. DVD-speler erin, swap-bay voor harddisks etc. (nutteloos maar wel leuk) en uiteraard een zooitje knoppies en lampies.
vincenttor
22nd May 2009, 17:58
ziet er netjes uit ja
als ik zoveel ruimte tot mn beschikking had oei oei :)
haha nog mooi kleedje erop en dan is het net echt :)
MarFox
24th May 2009, 23:45
Met dank aan mij neem ik aan? ;) Ben ik trouwens met de schuurmachine. Maar goed van die vrienden kan ook geen bedankje bij zo`n project meer af haha
Binnenkort zal ik mijn Carputer posten in een Golf V Variant. Netjes werk Marco, vond het leuk!
Groet,
Erwin
Inderdaad,
Hij krijgt graag complimentjes en hij is mede verantwoordelijk voor de bijdrage aan dit project. Samen werken we redelijk vaak aan onze auto's en carpc's.
Meneer kooij rijdt golf variant met een leuk setup-je. En ik als op de foto's een caddy. Beiden werken we in de ICT en zijn net een beetje gestoord.
AS weekend gaan we de schakelingen omtrent opstarten afsluiten van de pc's. Bedoeling is dat deze straks worden ingeschakelt dmv de VW afstandsbediening voor de portieren. Afsluiten ook maar dan dmv deuren sluiten.
We gaan weer flink foto's maken en zullen er ook voor zorgen dat onze beide auto's asap op de "show you car" pagina staan!
Tot gauw
MarFox
Neonic
25th May 2009, 00:07
We gaan weer flink foto's maken en zullen er ook voor zorgen dat onze beide auto's asap op de "show you car" pagina staan!
goed bezig alvast :)
capricecustoms
27th September 2009, 12:40
Hoi mark,
ik heb ook een vw caddy. en ben van plan om er een cpc in te gaan bouwen.
hoe groot is jou scherm in het dashboard?
en is dat alleen het radiofront geweest wat je daarvoor hebt moeten opofferen of ook de lijst die eromheen zit?
mvg
Tom
alias CapriceCustoms
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.