PDA

Bekijk de volledige versie : BadNews projectje

BadNews
21st February 2009, 21:31
UPDATE OP PAGINA 10.. Nieuwe foto's van de achteruit-rijd-camera..

UPDATE OP PAGINA 8.. Nieuwe foto's van het gespoten scherm..

Hallo, hier dan even wat foto's van me nieuwe projectje.

Het tft'je word erin gelast.. Later volgen nog meer foto's..

Neonic
21st February 2009, 21:48
ben benieuwd :)

hoe ga je de rest dichtmaken / opvullen ? knoppies, helemaal dicht of ...

bad_luck
22nd February 2009, 12:14
onderin grote gat komt verwarming bediening terug, linksboven alarmlichten en rechtsboven de achterruit verwarming terug.
hij WOU nog n dvd speler erbij wegwerken maar of dat gaat lukken ??

BadNews
22nd February 2009, 15:43
Zoals Bad_Luck al zegt, het gat links en rechtsboven en linksboven zijn knipperlicht en achterruit verwarming, onder in het midden de verwarmingbediening.*en die komen dus weer mooi terug.
en de gaten links ern rechts naast het scherm worden 'opgevult' met abs.
De afwerking word of spuiten of overtrekken met skaileer.
*denk eerder spuiten aangezien er geen poly word gebruikt.

maar dat zien we wel als ie af is :P

Zo ziet het dashboard er normaal uit:

Bovin komt dus het scherm, Onder in het vakje komt de radio (zit de radio nu al)

BadNews
22nd February 2009, 15:58
onderin grote gat komt verwarming bediening terug, linksboven alarmlichten en rechtsboven de achterruit verwarming terug.
hij WOU nog n dvd speler erbij wegwerken maar of dat gaat lukken ??

Ga ik toch maar in het dashboard kastje verwerken, zo vaak zal ik toch geen dvd kijken..(mooi helemaal tegen de bovenkant (als het vakje open is))

Btw, Ik zou graag zeggen dat ik het scherm, in het paneeltje verwerken, zelf doe (maar dat kan niet, want die vriend van mij die dat voor mij doet zit ook op deze site :rolleyes: )
Dus zal ik maar eerlijk zijn, En zeggen dat HIJ dat doet.

ps. die gene die daar nu mee bezig is voor het scherm in t paneeltje te verwerken is CapriceCustoms (http://capricecustoms.nl).

bad_luck
24th February 2009, 10:55
Denk dat wat jij zegt alleen lukt als je een erg platte externe dvd drive hebt ... Zoveel ruimte heb je daar niet.
Onder je stoel bijv. is ook nog een optie heh? Kun je s over nadenken.

BadNews
24th February 2009, 12:55
Ja daar was ik ook al over na het denken (Word de kabel ook een stuk korter :P) als ie maar tot onder de stoel moet.

bad_luck
24th February 2009, 12:58
dat is t minste waar je heen moet kijken ....
moet kijken naar wat handig is, wat mogelijk is, en hoeveel werk je erin wilt steken... en wat mooi is...

bad_luck
24th February 2009, 17:26
Haike, zet bij post #5 eens www. bij de link van tom zn site, misschien werkt hij dan wel ;) hehe

BadNews
24th February 2009, 18:35
Haike, zet bij post #5 eens www. bij de link van tom zn site, misschien werkt hij dan wel ;) hehe

check jou link ff..

de mijne klopte...

bad_luck
24th February 2009, 19:12
ow... zie net dat http://capricecustoms.nl wel werkt hier thuis ... maar op t werk deed die het niet en met www. ervoor wel??
hoe dan ook mijne werkt gewoon... dus wrom moet ik mijne checken .. ?

BadNews
24th February 2009, 19:21
Omdat die van jou het hier niet deed :

fout melding :
iets van mylxc fout.. Maar dat deed ie bij jou link en mijn link..
Maar beide links werken NU wel weer..

BadNews
25th February 2009, 01:46
ZO weer even een update'tje.

bad_luck
25th February 2009, 09:56
ben je bij tom geweest gisteravond??

ziet er goed uit hoor .. !!! witte is gelast, en monitor erin gelijmd, toch??

Nou nog rondom de monitor mooi afronden, en dan is t af toch?? nice :)

bad_luck
25th February 2009, 11:18
denk er wel aan dat, als je hem straks wilt bekleden met skai-leer, je alle openingen waar dingen in vallen (alarmlicht, achterruitverwarming, en verwarmingsconsole) iets ruimer moet uit-frezen. ongeveer halve milimeter denk ik?? Maar misschien dat spuiten in jouw geval ook wel mooi is .. (omdat je anders straks een skai-leer front hebt, waar de verwarmingsbediening zelf weer plastic is. Of je moet die ook al (gedeeltelijk) kunnen bekleden dat alleen de knopjes overblijven.. maar weet niet of je t front-kapje daar af kunt halen. Moet je testen.

BadNews
25th February 2009, 12:29
ben je bij tom geweest gisteravond??

ziet er goed uit hoor .. !!! witte is gelast, en monitor erin gelijmd, toch??

Nou nog rondom de monitor mooi afronden, en dan is t af toch?? nice :)

Ja ik was ff naar tom gegaan (paste niet zoals we de eerste opstelling hadden gemaakt, de achterkant ging er niet meer op nml.)

Maar we hebben een oplossing gevonden,
Zoals hij nu dus zit, past achter alles erop.

Mag niet te veel vertellen :P maar de witte plaatjes worden/zijn gelast
en het monitor frame is gelijmt (omdat het wel erg dun materiaal is, En daardoor zeker zal vervormen (of nouja. de kans zit er dik in)

denk er wel aan dat, als je hem straks wilt bekleden met skai-leer, je alle openingen waar dingen in vallen (alarmlicht, achterruitverwarming, en verwarmingsconsole) iets ruimer moet uit-frezen. ongeveer halve milimeter denk ik?? Maar misschien dat spuiten in jouw geval ook wel mooi is .. (omdat je anders straks een skai-leer front hebt, waar de verwarmingsbediening zelf weer plastic is. Of je moet die ook al (gedeeltelijk) kunnen bekleden dat alleen de knopjes overblijven.. maar weet niet of je t front-kapje daar af kunt halen. Moet je testen.

Ik wil hem gaan spuiten.
Lijkt mij het mooiste in dit geval.

bad_luck
25th February 2009, 12:39
ben benieuwd ...

dus dat gaat weg, samen met stootstrips, kentekenplaathouder, spiegels, en je auto die rotte plek? :) nice ...
als dat autokleur wordt, zou k overwegen om ook dat te doen met ventilatieroosters, en bijv. tellerbak. Je hebt gezien hoe simpel die uit elkaar gaat.

BadNews
25th February 2009, 13:01
Ja is wel een goed idee.

Ga ik eens over na denken wat er allemaal mee gespoten wordt.

BadNews
1st March 2009, 15:49
Zo, een (zelfde als Bad_Luck) schakelaar gemaakt. zodat de pc aan of uit kan blijven (uit) tijdens het kort verplaatsen van de auto of (aan) tijdens het tanken.

In het bakje (dat kleine zwarte knopje, is de 3weg schakelaar)
links en rechts naast het knopje komen nog 2 usb-plugs aansluitingen.

BadNews
5th March 2009, 12:49
Weer even een update'je...

Het schermpje schiet al aardig op..Hier weer even een foto:

bad_luck
5th March 2009, 13:07
hij levert weer net werk ...
had mij de foto ook al gemailed.

netjes hoor .. ! Nog wat plamuurwerk aan om t echt strak te krijgen maar lijkt al ergens op ;)

Zou trouwens toch denken over skai-leer ....

BadNews
6th March 2009, 14:05
Weer een update:

Usb plugs 'geïnstaleerd' zitten mooi weg gewerkt in de middenconsole.
Als je heeeeel goed kijkt zie je in het bakje waar ook de radio in zit verwerkt, een randje van 1 van de usb-plugs...

Hier een foto vanuit de andere kant.

Op deze plek is hij naar mijn id het beste uit het zicht verwerkt (had natuurlijk ook in het dashboard kastje kunnen zitten, Maar dan is het niet echt handig omdat je iedere keer je dashboard moet open maken)...

bad_luck
6th March 2009, 14:08
Nice, zou ik wel s verzonnen kunnen hebben ;)

:D

Neonic
6th March 2009, 14:27
Ziet er goed uit zo, mooi plekkie ook.
Lijkt me alleen niet zo heel erg handig maar ... elke dag zal je het ook niet gebruiken toch.

bad_luck
6th March 2009, 14:48
denk ook dat je t amper gebruikt.

Is puur voor af en toe data om te zetten vanaf n usb stick of externe schijf.

BadNews
6th March 2009, 14:54
de plek is best ideaal. naar mijn idee. maar dat merken we wel vlug genoeg naar mate ik hem vaker ga gebruiken.
het enige waar ik hem voor zal gebruiken is voor een usb stick ff op aan te sluiten, een hd-disk, controler (voor games)... en evt. een usb toetsenbordje..

BadNews
6th March 2009, 14:55
Nice, zou ik wel s verzonnen kunnen hebben ;)

:D

ohja ? :D

bad_luck
6th March 2009, 15:44
toetsenbordje zou k gwoon rechtstreeks op de hub aansluiten en in dashboard kastje leggen .. gebruik je toch (mijn ervaring) geregeld.

BadNews
6th March 2009, 15:51
Zodra ik het scherm terug heb van Tom, kunnen we alles aansluiten.
(dan kunnen we alles mooi weg leggen)....

bad_luck
6th March 2009, 16:34
als je nou zo'n achteruitrij camera gaat bestellen als ik ook heb.. bij mountain *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* hierboven, bestel dan meteen zo'n toetsenbord mee als ik ook heb..
Niet duur, vind ik, en wel full-function. Kun je meer mee dan dat ding wat je nu van me hebt geleend.

BadNews
10th March 2009, 11:49
Alweer ff een update mbt het scherm...
Hij is bijna klaar, moet alleen hier en daar nog wat worden geschuurd.

check:

ingezoomd:

grtz

454ss
10th March 2009, 14:52
Ziet er mooi uit. Zelf had ik de knopjes weggelaten, die heb je toch niet nodig zolang je het oogje van de ab vrij laat. Dan krijg je nog meer een OEM-look.

bad_luck
10th March 2009, 15:33
als je gaat spuiten kan dat niet... maar wat ik doe is met skai overtrekken en dus kan ik de knopjes gewoon erin zetten, en alleen afvlakken. kan dan door de skai heen toch induwen. Da's de theorie in elk geval :D

Erwin
10th March 2009, 19:28
Dat ziet er al mooi uit. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

Neonic
10th March 2009, 20:54
Ziet er goed uit al :)
Ben zeer benieuwd als het gespoten is en in je auto zit.

als je gaat spuiten kan dat niet...
Wat kan nie ?

bad_luck
10th March 2009, 22:14
wat ik erachteraan type.... over de knopjes heen trekken :p

bad_luck
13th March 2009, 09:58
Heb gisteravond het schermpje gezien in het echt, dus vraag me af waar de nieuwste foto's blijven :p

BadNews
13th March 2009, 10:56
Nou hier dan alvast de foto om te zien of die nog werkte ;)

ik ga kijken of ik hem vandaag krijg ingebouwd.
nog even een uitleg over de camelion kleur .... hij is nu eigenlijk klaar voor het spuiten (maar dat doe ik pas zodra ik de andere delen (onderdelen van de auto, ga laten spuiten)...

misschien komen er vandaag nog foto's van het inbouwen..grtz

bad_luck
13th March 2009, 10:59
Mocht je de auto wegdoen ooit, kun je het scherm altijd nog zo neerzetten als tweede monitor bij je laptop :D haha
Foto's is meervoud, dit is maar 1 foto ;)

En niet "misschien ga ik hem inbouwen". Ga hem maar gewoon inbouwen :p
T is toch niet dat je wat beters te doen hebt :p haha

454ss
13th March 2009, 13:04
En het is natuurlijk mooi weer vandaag...;)

BadNews
13th March 2009, 15:35
Mocht je de auto wegdoen ooit, kun je het scherm altijd nog zo neerzetten als tweede monitor bij je laptop :D haha
Foto's is meervoud, dit is maar 1 foto ;)

En niet "misschien ga ik hem inbouwen". Ga hem maar gewoon inbouwen :p
T is toch niet dat je wat beters te doen hebt :p haha

aangepast.. ;)

zo ff de drivers nog instaleren... zometeen ff een internetkabeltje gooien naar de auto (voor het begint te regenen)

foto's ben ik nu t uploaden naar de pc.
(dan moet ik ze erna nog ff uploaden naar de photo-server)
En dan komt me volgende post later vandaag..

bad_luck
13th March 2009, 15:51
regenen ?? het is hier geweldig weer man .. zit maar 5km van je af ?
Hopelijk lukt t allemaal met je drivers, en helderheid van je scherm etc.
Anders kom je maar ff langs straks.

gr.

BadNews
13th March 2009, 16:53
Zooo..

Hier dan weer een update:

ff laten zien hoe hij op deze ochtend nog was:

Hier dan even de platen aan de onder kant van het dashboard weg gehaald:

Knopjes verwijderd (hier achter zitten de schroeven verstopt):

Paneeltje verwijderd:

Gaten afgeplakt, hendeltje (voor boven of midden roosters) verwijderd (anders steekt ie me beeldscherm lek van achterlangs):

Mijn nieuwe paneeltje met scherm er weer op (plus knopjes):

Alle kappen weer op de plek:

Einde van de middag:

En nog eentje:

Omdat de zon hier zo erg schijnt. worden me foto's overbelicht..
Hoop dat het toch wel duidelijk is voor jullie.
Het scherm word binnenkort gespoten (gelijk met een aantal andere onderdelen van de auto)...

grtz

Neonic
13th March 2009, 17:05

Duidelijk zat hoor :)

Ziet er goed uit, netjessss
Toevallig nog meer plannen qua interieur of ...

bad_luck
13th March 2009, 17:06
vind t n mooi resultaat ....
ben alleen t twijfelen of je nu t paneel mat zwart moet maken (zie kleur verwarming bediening) of alles in paars metallic van je auto (incl. de verwarming-bediening)

BadNews
13th March 2009, 17:36
Duidelijk zat hoor :)

Ziet er goed uit, netjessss
Toevallig nog meer plannen qua interieur of ...

Thnx

andere interieur plannen zijn:
plasma teller platen.
usb plugs heb ik er al in zitten, zie wat eerder post's...
of bedoelde je dat niet? :rolleyes:

vind t n mooi resultaat ....
ben alleen t twijfelen of je nu t paneel mat zwart moet maken (zie kleur verwarming bediening) of alles in paars metallic van je auto (incl. de verwarming-bediening)

Ja nu ik dit zo zag. ga ik het toch voor 99procent zeker zwart (laten) spuiten.

bad_luck
13th March 2009, 17:44
is denk ik mooier ...
Ik persoonlijk hou niet van een met felle kleurtjes gespoten dashboard. Kijk nou bijv. dat je dat bij je starlet al had .... En die was budget budget getuned... Dat zegt toch al genoeg eigenlijk... Het KAN de finishing touch zijn, maar vaak is het juist een beetje billig ....

Neonic
13th March 2009, 18:02
Dat bedoelde ik inderdaad ;)
dat soort dinge

Zwart is inderdaad misschien ook wel mooi(er) wanwege dat kachelpaneeltje.
misschien gewoon effe spuiten om te kijken, of photoshoppe.
Naast die plasmaplaten ... nog neon erin, traanplaat oid ?
of wou je het beetje 'normaal' houden zegmaar...

BadNews
13th March 2009, 19:04
Naast die (plasma)platen, eigenlijk aan de binnenkant niet veel meer.
buitenkant nog wel wat plannen.
velgen, spuiten (stootstrips/spiegels in auto kleur)

bad_luck
13th March 2009, 19:57
traanplaat zou ik niet doen ..... neon wil ik wel weer straks inbouwen ... vind k gwoon gaaf :D

Erwin
14th March 2009, 21:18
Mooie inbouw!

Ik hoop dat het niet gaat aftekenen, dat ik bij mijn vorige project helaas wel gebeurt.

bad_luck
15th March 2009, 01:31
Dit is allemaal hetzelfde materiaal... allemaal abs. Dus als t goed is kan het niet eens gaan aftekenen...
Maar inderdaad, dat is wel zonde als dat gebeurt !!

BadNews
15th March 2009, 01:34
Mooie inbouw!

Ik hoop dat het niet gaat aftekenen, dat ik bij mijn vorige project helaas wel gebeurt.

Thnx, maar wat Bart al zegt. weinig kans aangezien het grootste deel abs is wat er bij gemaakt is.

Maar wel vervelend dat dat bij jou wel is voorgekomen.

Erwin
15th March 2009, 02:53
Misschien een domme vraag, maar wat is ABS en waarom tekent dit niet af?

bad_luck
15th March 2009, 10:03
ABS is een kunststofsoort.
In dit geval is het achterpaneel ABS, en het gebruikte vulmiddel ook ABS.
Alleen het schermpje zelf, wat hier in is gelijmd met speciale lijm voor beide soorten kunststof, is ander materiaal, maar als het goed is mag deze overgang dus ook niet gaan aftekenen.

Ik las in jouw andere topic al dat je monitor los-brak bijna vanzelf uit je paneel? Dan denk ik inderdaad dat je t foute hebt gekozen voor jouw situatie, en omdat het "los" zat er beweging mogelijk was en het dus is gaan aftekenen.

PS domme vragen bestaan niet.

Cruiser
1st August 2009, 22:34
Zooo..

Hier dan weer een update:

En nog eentje:

Omdat de zon hier zo erg schijnt. worden me foto's overbelicht..
Het scherm word binnenkort gespoten (gelijk met een aantal andere onderdelen van de auto)...

grtz

Mooie eind resultaat!!! Tenminstens... voor wat voor mijn ogen ziet en beschouwd.:)

Blijf die scherm vast op die 15 grade hoek? Of is hij toch kantelbaar?

Als het niet is, hebt je wat last met zonneschijn wanneer het komt tevoorschijn?

Hier is wat je je alvast kan bedekken en die gaat ook voorkomen wanneer je 's avonds rijdt en browsen tegelijk, dat er geen reflectie weer katst tegen je voorruit.

Wat het doet en prima was het voor 'n Prius, is bij jouwe geval nog meer nodig zelfs...denk ik.

Nogmaals, ik ben reus beniuwd om je mooi afgewerkt CarPuter zien... je komt naar de 30e Augustus Meet? ;)

BadNews
2nd August 2009, 02:56
thnx voor t compliment :)

Hij 'hangt' inderdaad een beetje naar achter.
Deze hoek zit vast en is niet meer kantelbaar.

Jou idee is wel een mooie oplossing tegen het weerkaatsen s'avonds en s'nachts, echter bij mij zou dat denk ik niet mooi passen. ivm knoppen links en rechts. En omdat ik het toch een beetje OEM-look wil maken/houden.

En voor overdag is het overbodig, licht inval is vrij minimaal overdag
(moet ik natuurlijk wel me dakraam en schuif dicht houden,dan is t donker genoeg) Alleen als de zon lager staat zodat hij door de zij-ruiten naar binnen schijnt, dan schijnt hij wel op het beeldscherm (maar dat houd je dan met zo'n kap ook niet meer echt goed tegen)...

De meeting wordt een probleem denk ik, omdat hij eigenlijk altijd midden in Nederland is.

454ss
2nd August 2009, 10:44
[off topic]

De meeting wordt een probleem denk ik, omdat hij eigenlijk altijd midden in Nederland is.
Aangezien iedereen een meeting kan en mag organiseren, bepaal jij zelf waar de volgende meet is. Wil je hier over discusieren/overleggen open daar dan een nieuw topic over. Dan hoeven we niet onnodig jouw project-topic te vervuilen.;)
[/off topic]

BadNews
2nd August 2009, 14:26
[off topic]

Aangezien iedereen een meeting kan en mag organiseren, bepaal jij zelf waar de volgende meet is. Wil je hier over discusieren/overleggen open daar dan een nieuw topic over. Dan hoeven we niet onnodig jouw project-topic te vervuilen.;)
[/off topic]

[off topic]
Is goed :D
[/off topic]

Ik heb, samen met wat hulp, electrische bedienbare ramen ingebouwd.
Ook heb ik ff mijn kofferbak aangepakt, aangezien de woofer en de pc los achter in de kofferbak lagen (en ik dit geen prettige gedachte vond, zeker niet als ik door de bochten moest)..

Hier onder dan wat foto's:

Slopen (stoelen+bank eruit):

omdat ik voor de elect.bed.ramen de kabelboom van voor (*net achter de zekeringskast) tot achter (tot en met de achterbank), moest ik ook alles demonteren..

Over de middenconsole loopt mijn carpc kabelboom :D

De nieuwe kabelboom *bovenste deel op de foto, is het aansluitpunt op de zekeringskast, voorin de auto.

Vanwege de druppels regen, hadden we maar ff een zijl over de auto gegooit, zodat ik door kon blijven gaan.

kabeltjesssss

De handbediening vervangen voor een motortje

De nieuwe deurpanelen er ook weer terug op

binnenkant (rechts)

carpc-scherm dan nog fftjes

Hier dan mijn kofferbak zoals hij nu is..

(gelukkig nog plek voor een boodschappen mandje/kratje) :D

carpc bevestigd aan de rugleuning voor plaats besparing

En binnenkort is mijn schermpje gespoten.. (hoop toch eigenlijk wel eind deze maand...Maar dat zien we dan nog wel)

edit:

op de foto's gaat het inbouwen lekker snel :P
We hebben wel wat tegenslagen gehad, doordat ik èèn ding miste in me auto,
hadden we alle zekeringen gechecked, alle bedienings panelen, motoren. In een vergelijkbare auto (trabarts auto ;))
En toen zagen we op de zekerings kast een relais zitten, die erbij mij niet zat.
Die even opgestoken, en alles werkte.. Helaas voor mij wilde Hij hem weer terug, en ben ik hem maar gaan halen bij de dealer..

edit2:

woofer staat vast doormiddel van latjes op de onder plaat (hij zit vast tegen beide kanten, en kan geen mm schuiven)

Cruiser
2nd August 2009, 15:12
En toen zagen we op de zekerings kast een relais zitten, die erbij mij niet zat.
Die even opgestoken, en alles werkte.. Helaas voor mij wilde Hij hem weer terug, en ben ik hem maar gaan halen bij de dealer..

Dat is 'n aardige klusje om te knutselen... ik heb intussen wat later meer vraagjes bedacht maar daar kom ik later terug bij het juiste rubriek thread anders loopt het OT in deze.

Die overgebleven baggage ruimte is zeker amper genoeg voor 'n kerst mandje...:D
Dat zou ik niet omruilen voor mijn Groenendael hondje....heheh.

Wat de speciale gemaakte zonnescherm voor je touchscreen PCtje betreft is geen vaste aanzetje hoor.... je mag heel makkelijk eraf doen wegens de velcro die erom heen wordt bevestigd. Het andere voordeel, en daar miste velen in het doel is het potterkijkers van zijdelings tijdens de rit en bij het stoplichten maar vooral, het tegen houden van zonneschijn op welk hoek of tijd van de dag en zelfs als de zonnedak open staat.

Maar gaaf (Not BAD indeed!!) is het zonder twijfel want je doel is nu toch opgeleverd volgens je verwachting en dat inspireerd me tot nader plannen van mijne...

Neonic
2nd August 2009, 15:26
Lekker bezig geweest zo te zien. Altijd leuk é, spaghetti :)
Ziet er al goed uit dat schermpie.

Nog plannen voor je kofferbak of ...

BadNews
2nd August 2009, 15:31
Dat is 'n aardige klusje om te knutselen... ik heb intussen wat later meer vraagjes bedacht maar daar kom ik later terug bij het juiste rubriek thread anders loopt het OT in deze.

Die overgebleven baggage ruimte is zeker amper genoeg voor 'n kerst mandje...:D
Dat zou ik niet omruilen voor mijn Groenendael hondje....heheh.

Wat de speciale gemaakte zonnescherm voor je touchscreen PCtje betreft is geen vaste aanzetje hoor.... je mag heel makkelijk eraf doen wegens de velcro die erom heen wordt bevestigd. Het andere voordeel, en daar miste velen in het doel is het potterkijkers van zijdelings tijdens de rit en bij het stoplichten maar vooral, het tegen houden van zonneschijn op welk hoek of tijd van de dag en zelfs als de zonnedak open staat.

Maar gaaf (Not BAD indeed!!) is het zonder twijfel want je doel is nu toch opgeleverd volgens je verwachting en dat inspireerd me tot nader plannen van mijne...

Achja, de over gebleven ruimte is dan niet zo groot. maar ik heb nog een achterbank, en een bijrijderstoel ;)

Is het niet het doel om andere mensen af te leiden, zodat ze het scherm zien :D :rolleyes:

Maar het was inderdaad wel handiger geweest, als ik ook geen last had van mijn zonnendakje..
(ik heb mijn projectje afgekeken van een vriend (Trabart hier op het forum), maar die heeft geen zonnendakje, dus daar hebben we ook geen rekening mee gehouden bij mijn ontwerp)...misschien een idee voor een volgend projectje ;)

thnx 4 the compliments.
btw.. dat is de hele opzet toch? dat je een beetje kan leren van andere mensen of foutjes van je zelf of andere ;)

BadNews
2nd August 2009, 15:35
Lekker bezig geweest zo te zien. Altijd leuk é, spaghetti :)
Ziet er al goed uit dat schermpie.

Nog plannen voor je kofferbak of ...

Ja lekker die spaghetti ;)
(ben blij dat alles weer weg gewerkt is)

Voor mijn kofferbak niet meer, tenminste tot nu toe nog niet.
Misschien dat ik nog wat leuks bedenk of zie.. dan kan dat natuurlijk nog altijd hè ;)
Maar ik wil gewoon nog een beetje ruimte over houden voor booschappen :D
(En helaas is in deze auto die ik nu heb de kofferbak mega klein, in verhouding met wat ik eerst had (5deurs toyota corolla liftback).

Maar neemt niet weg dat ik blij ben met deze auto :D

Cruiser
2nd August 2009, 15:46
thnx 4 the compliments.
btw.. dat is de hele opzet toch? dat je een beetje kan leren van andere mensen of foutjes van je zelf of andere ;)

Ik ben blij en verheug me ontzettend ...heus heren!!! toen ik hier werd toegewezen door een ene Tom van 'n andere forum site.

Ik leer het nu wel van je voorbeeld Baddie....:D als ik mag je zo vrolijk noemen (geen slechte bedoeling hoor)...

Vanochtend, zit ik te bedenken wat ik met mijn achterbankje dan zou omtoveren... waar ik liever de CarPC daar zou plaatsen, dichterbij de airco en zijn climatic circulatie control, tenzij de compressor lawaii maakte en bovendien, vond ik heus interessant ook, tijdens lange ritten, vrouwke kan beter achterin zitten en blow away op de Net met een groter scherm en toetsen board is daar beter ook te bedienen en ik wil nog ook zien voorin met die tweede maar kleine scherm zelfs.

Mijn wagen is ook donker getint en dat is privacy echt voor bedoeld dus, potterkijkers hoeven wij niet aan te lokken met "see what I have on board mateys!!!"...:rolleyes:
Niets voor mij eerlijk gezegd. Privacy is heilzaam.

Btw, (Trabart hier op het forum) wie of wat is Trabart hier? Ik dachtte eerst dat je ging over 'n Trabant autotje... maar dat is zeker niet geloof ik???

BadNews
2nd August 2009, 15:55
Ik ben blij en verheug me ontzettend ...heus heren!!! toen ik hier werd toegewezen door een ene Tom van 'n andere forum site.

Ik leer het nu wel van je voorbeeld Baddie....:D als ik mag je zo vrolijk noemen (geen slechte bedoeling hoor)...

....

Btw, (Trabart hier op het forum) wie of wat is Trabart hier? Ik dachtte eerst dat je ging over 'n Trabant autotje... maar dat is zeker niet geloof ik???

Je noemt me maar zoals jij wilt ;) ik reageer toch wel (waarschijnlijk) :D

Trabart.. tsja.. ik moet nog ff wennen.. Trabart aka Bad_luck (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3892&highlight=luck) .. hij heeft zijn nickname veranderd.
Hij heet Bart, en heeft een aantal Trabantjes. (dus het is wel in de richting wat jij dacht ;))

Cruiser
2nd August 2009, 16:50
Hij heet Bart, en heeft een aantal Trabantjes. (dus het is wel in de richting wat jij dacht ;))

Aaah... nu snap ik... en jullie beiden komen uit Heerlen zelfs!:) Bedankt Baddy voor het verduidelijken:)

BadNews
30th August 2009, 14:18
onder tussen maar even nieuwe velgjes eronder gezet.

bad_luck
4th November 2009, 12:41
zeg, wanneer laat je je schermpje eigenlijk afwerken door CapriceCustoms??

En, rij je nu de winter aan komt eigenlijk ook op die 17ers door ??

BadNews
4th November 2009, 15:48
zeg, wanneer laat je je schermpje eigenlijk afwerken door CapriceCustoms??

En, rij je nu de winter aan komt eigenlijk ook op die 17ers door ??

Haha..

Mijn schermpje is net opgehaald door CapriceCustoms (http://www.capricecustoms.nl)!!!
Dus hier over snel een update..

Ik heb geen 17" velgen onder me bak zitten in de winter, daar heb ik mooie gouden 14" velgen voor..

Foto'tje online:

bad_luck
4th November 2009, 16:20
aaaaaah, zo te zien zijn dat stalen toyota velgen, toch? Pastte dat zomaar? Ik dacht dat die een iets kleinere diameter hadden in het middelste gat ??

Ziet d'r geinig uit, word alleen scheel als ik naar je spoiler kijk. Lijkt net of ik dubbel zie door weerkaatsing van het raam van je overburen !!

bad_luck
4th November 2009, 16:26
trouwens ..
MOCHT je d'r over denken om goedkope alu's uit te halen ... de standaard honda 13 inch alu's passen qua diameter wel, maar past niet op ons model civic omdat de remklauw daarvoor teveel naar de zijkant van de auto uitsteekt (raakt de velg net van binnen dus tegen de spaken).

Waak je dus, voor een miskoop.

BadNews
4th November 2009, 16:44
aaaaaah, zo te zien zijn dat stalen toyota velgen, toch? Pastte dat zomaar? Ik dacht dat die een iets kleinere diameter hadden in het middelste gat ??

Ziet d'r geinig uit, word alleen scheel als ik naar je spoiler kijk. Lijkt net of ik dubbel zie door weerkaatsing van het raam van je overburen !!

Die passen gewoon hoor. geen enkel probleem. gewoon goed aandraaien.
Welke weerkaatsing? (mijn raam is open)...

trouwens ..
Waak je dus, voor een miskoop.

Ik heb toevallig een setje 13" liggen, ik heb ze nog niet onder de auto gehad. dus ik verkoop ze wel weer door dan.. eerst even goud eraf halen.. ;)

BadNews
6th November 2009, 15:06
pfff. wachten duurd lang :( :rolleyes:

Duss.. dan morgen maar even de pc opnieuw instaleren, alles opnieuw erop zetten bij Bart (Bad_luck) thuis..

En dan hopelijk dat mijn schermpje snel klaar is...

bad_luck
6th November 2009, 16:00
aah ben benieuwd, altijd goed af en toe, frisse installatie.

Heb je cd speler dan op je carpc aangesloten ? of hoe ga je dat doen ??

En, hoe wil je je pc installeren, als je geen scherm hebt ? dat lijkt me nog lastig worden ....

grtz..

454ss
6th November 2009, 16:59
@bad luck: Zo te lezen gaat hij er van uit dat jij nog wel een schermpje / cd-drive hebt liggen.:cool:

bad_luck
6th November 2009, 17:03
haha ja was ook grapje, we hebben ontdekt dat t veilig is om xp via usb te installeren (ik was het proefdier) en ik heb nog 2 schermpjes liggen waarmee je in 1 geval kunt kijken en in t andere geval ook t touch kan gebruiken :p

bad_luck
11th November 2009, 11:50
waar blijven je foto's ?????

Ik heb ze al gezien, maar aan jou de eer om ze te posten ;)

BadNews
11th November 2009, 14:15
had ff bezoek. binnen 5 min. een update hier.. met foto's :D

Edit:
Hieronder dan het resultaat dankzij CapriceCustoms.
Vanavond even ophalen... En dan asap inbouwen..
Foto's van het inbouwen volgen dan snel.

bad_luck
11th November 2009, 16:37
nou nou mooi hoor ;)

Ben benieuwd naar t gemonteerde resultaat !!

BadNews
12th November 2009, 13:07
Zo gister avond even bezig geweest, vanmorge ook nog...
Maar het resultaat mag er zijn.(hieronder de foto's)

Ook heb ik gelijk even de pc een verse installatie gegeven. Hij loopt weer als een zonnetje, of draaid als een zonnetje, loopt als een perfect geolie'de motor.. :rolleyes: of zoiets..

Anyway,

1 dilemma nog, me gps muis heel mooi weggewerkt, blijkt ie niet te werken :S
De instalatie heb ik al 3 keer gedaan van de gpsmuis, verschillende poorten, eerst via een hub, daarna rechtstreeks op de kast. .. ik zou het niet weten :(

maar goed, zoals eerder gezegd, hier onder het resultaat.

Edit:

bad_luck
12th November 2009, 13:19
bedenk me nu net .... hang die gps muis eens aan je laptop ? met sygic erop geinstalleerd ofzo even ... Kijken of die werkt. Dan zou het kunnen zijn, dat je gps poort toevallig ook nog kaduuk is. Daarmee kun je in elk geval al e.e.a. uitsluiten.

Enne, opgelost met je touch ? Openen, in windows, die pulldown menu's als je ergns klikt, die normaal met rechtermuisknop gaan? dan heeft ie nml waarschijnlijk gewoon n korreltje ergens tussen zitten ofzo, waardoor hij "ingedrukt blijft" en dus "rechtermuisknop geeft". Dat had ik ook nml. na het bekleden.

ziet iig al goed uit. Al dat opstartscherm weg? en je xp "gestript" ?

BadNews
12th November 2009, 13:28
touch is al opgelost, gewoon opnieuw geïnstaleerd, en een 25punts uitlijning gedaan.. voor niets alle kappen weg gehaald :P .. DOH..
Maar goed het werkt.

Opstart scherm krijg ik dus niet weg, als ik dat via start en dan uitvoeren en dan typen, control userpasswords2 zoals hij aangeeft, dan krijg ik niet meer 'mijn' wachtwoord gevraagd, maar het Administrator wachtwoord (gelukkig dat ik die jongen ook ken :D)...
Maar goed, dat scherm krijg ik dus echt niet weg.
En dat strippen... t******ring, wat een lange lijst...... (nee, werd gedemotiveerd door de lange lijst :P)

bad_luck
12th November 2009, 14:26
haha die lijst is lang door de uitleg ... in 10 minuten ben je dr doorheen gefietst ...

van t wachtwoord is dan vaag ... ff zelf op googlen, dit was mijn eerste hit op google toen k daarop zocht.

hondavfr
12th November 2009, 15:11
Ik draai TINY XP en dat werkt ook perfect.

bad_luck
12th November 2009, 15:56
die HAD ik ook, maar had ik ook toch wel wat beperkingen op, waar ik niet mee kon leven ... (weet helaas niet meer welke :P)

454ss
12th November 2009, 16:45
Zo gister avond even bezig geweest, vanmorge ook nog...
Maar het resultaat mag er zijn.(hieronder de foto's)

Wow!! Dat is echt retestrak!:eek: Kudos (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kudos_%28computerterm%29) voor CapriceCustoms.:) In de auto komt ie pas echt tot z'n recht, ben beetje jaloers...

Al het diagnose programmaatje geprobeerd van je gps-muis? Bij mij deed ie het daar wel maar niet in CF. Bleek een instelling in CF te zijn. Sowieso moet je hem in CF op NMEA zetten ipv SIRF. Geen idee waarom, maar anders werkt het niet. Met Sygic heb ik geen ervaring.
Vindt hij je muis niet of heeft je ontvanger te weinig signaal om je positie te vinden? Met dat diagnose-programmaatje kun je dat mooi zien. Tevens kun je daar in zien welke virtuele compoort hij gebruikt. Bij mij stond ie door al het proberen op een gegeven moment op com14... :(

bad_luck
12th November 2009, 17:25
GPS muis is mijn oude. T/m het moment van uitbouwen werktte hij bij mij.
Dat ie op NMEA moest staan weet ik niet meer, ik dacht SIRF, maar beiden hebben we geprobeerd. Hij ziet hem wel, kunt hem installeren, in CF zie je bij de COMpoort ook gewoon de omschrijving, maar hij zegt in t navigatieding een rood kruis (wat oranje / groen hoort te zijn, de pijl dus).

Ik ben bang, dat we m kapot hebben gemaakt bij t los "breken" van t kapje waar die op geplakt zat, maar vind t dan ERG vreemd, dat hij wel zichtbaar is gewoon?

bijvraagje: die magneet is dr onderuit gegaan tijdens t losbreken. hebben we wel terug gezet. Maar die is toch alleen voor bevestiging op metalen vlak? Of heeft die n ander doel nog ?? Kan t daar aan liggen ?

gr.

ps diagnoseprogrammaatje?

BadNews
13th November 2009, 16:17
okej dan. update:

muis (nieuw) zit te goed weg gewerkt volgens mij (luchtrooster systeem, onder de voorruit, 1 klein dun stukje plastic zit er tussen hem en de voorruit..), hij vind maar 2 goede satalieten.

muis oud (die met vertraging) werkt wel zodra hij op de hoedenplank ligt. Maar die heeft dus nog steeds die irritante vertraging, en hij springt van hot naar her (geen juiste positie) ... :(

bad_luck
13th November 2009, 16:55
kanttekeningen:
MIJN nieuwe muis, ligt op exact dezelfde positie, in hetzelfde model auto.
Deze nieuwe locatie is ca 15cm verwijderd van de oude locatie, waar hij zich in mijn auto bevond, waar de ontvangst goed was.

BadNews
13th November 2009, 16:57
Ja en TOCH heb je met DEZE muis niet DEZE positie gehad. Mijn oude muis werkt nog minder goed.. hoe kan jij dat verklaren dan ???

bad_luck
13th November 2009, 17:29
als ik het kon VERKLAREN, had ik het verklaard.
Maar ik kan het NIET, en dus geef ik nog even een KANTTEKENING (dat staat dr letterlijk) waar specifiek dus staat welke gps op welke positie heeft gewerkt (en daaruit kun je concluderen dat DEZE muis niet op DEZE positie gezetten heeft), voor eventuele mee-denkers :)

BadNews
13th November 2009, 18:48
Nu ik het nog een keertje na lees, lees ik het heel anders.
Daar straks misschien een fout gelezen door mijn koppijn :(

Maar goed. Dus evtuele meedenkers.. Laat je horen !!!

454ss
7th January 2010, 15:03
MOD:
Heren, graag eea on topic houden. Gezelligheid over het weer is verplaatst naar hier (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?4578-Wat-is-het-koud-he&p=62704).

BadNews
25th March 2010, 14:31
Zoooo, een Cam geïnstaleerd.

zie je hem?
[/URL]

Hier onder nog een aantal foto's van 'how to'.
(http://s583.photobucket.com/albums/ss279/BadNews_photo_album/?action=view&current=cam_behind1.jpg)

klep omhoog ;) (ff kijken of hij recht stond).. na dat ik de foto had gemaakt, heb ik hem nog iets gedraaid.
(http://s583.photobucket.com/albums/ss279/BadNews_photo_album/?action=view&current=cam_inbouw2.jpg)

klep omlaag:
(http://s583.photobucket.com/albums/ss279/BadNews_photo_album/?action=view&current=cam_view2.jpg)

[URL=http://s583.photobucket.com/albums/ss279/BadNews_photo_album/?action=view&current=cam_beeld1.jpg]

Waarschijnlijk moet hij nog iets schuiner staan, zodat ik ook nog een beetje het 'verkeer' achter mij kan zien.

bad_luck
25th March 2010, 14:58
jammer van die nummering erop ...

fijn he, dat ik die voor m'n pa nog had liggen! :D Kabels en maten zijn toch gelijk aan die wat jij krijgt :)

grtz.

454ss
25th March 2010, 16:43
Kijk, dat is profi ingebouwd. Netjes hoor, mooi stealth. :D Je zult maar mazzel hebben dat het zo 'makkelijk' past in je kofferdeksel. ;) Heb bij mezelf wel eens gekeken, maar helaas te weinig plek voor om het netjes in te bouwen. Nu het vrouwtje leren dat ze niet meer in het midden mag pakken ivm vette vingers. ;)

Maarre... die velgen, dat kan echt niet hoor!

BadNews
25th March 2010, 17:31
Thnx!

Ja echt een geluk dat ie daar zo heel mooi past..
Hebben wel in de auto (kofferklep) moeten flexen. omdat hij natuurlijk wel een stukje de kofferklep inkwam.
Verder hebben we de kabels mooi weg kunnen werken door de kabelgoot/rubber (van klep naar auto), zodat ook niets zal lekken.

En over de velgen... tsja dat is winterstijl-look ;) die gaan er volgende week weer vanaf en mijn 17'ers er weer op. En dan gaan die wintervelgen weg, voor 'nette' 15inch wintervelgjes.
Alleen een beetje dom van mij zelf om mijn eigen 2 setjes 15inch te hebben verkocht, en een best mooi setje te hebben door verkocht, wat ik goedkoop kon krijgen. :P

bad_luck
26th March 2010, 11:53
voor 150 euro weet ik mooie 16 inchers liggen, dat weet je ...

Is alleen hard op gereden, dat zag je gisteren ook aan de rijstijl van de verkoper :P

denk dat vette vingers nog altijd schoner zijn dan wat mijn auto nu is, haha ! die winter heeft onze auto's geen goeds gedaan ...

BadNews
23rd June 2010, 15:37
Zo weer ff een update.
Weinig text ivm een handicap (arm operatie gehad), kan maar met 1 hand typen dus...

Camera zat niet perfect gericht, het infarood licht weerkaatste op de nummerplaat waardoor t scherm/beeld in het donker overbelicht was.
Even laten bij stellen door Caprice Customs:

Vervolgens is het naar de spuiter gebracht net als mijn auto, zoals je hier onder op de fotos kan zien (moest ff wat roest worden weggewerkt).

Alles wordt meteen in kleur mee gespoten.

BadNews
7th July 2010, 00:55
Auto terug van de spuiter, erg mooi werk afgeleverd:

voor:

achter:

Heb vandaag de kentekenplaathouder ook vervangen (ook in kleur) Met achteruit rijd camera.
Alleen hier nog geen foto's van. Komen asap!

Miss. heeft Bad_luck wat foto's om te plaatsen.. ;)

454ss
7th July 2010, 09:36
lekker weer strak in de lak! Kan ie er weer even tegen.;)

bad_luck
7th July 2010, 16:07
deze foto's?

454ss
7th July 2010, 18:38
Nice!! Erg mooie oplossing dat cameraatje zo in die 'pod'. Al getest met het beeld?

bad_luck
7th July 2010, 20:43
uiteraard is alles getest voor het gemaakt werd :) Het beeld is precies goed, ziet de bumper, maar ook ver (4/5 meter?) achter de auto, ideaal dus :)

Dus, ik ga me zo'n zelfde laten maken :P (is eens een keer haike de proefpersoon ipv ik :P)

BadNews
7th July 2010, 22:22
Ik zal morgen (dan heb ik wat meer tijd) ff een foto maken van het beeld.
Maar het is inderdaad erg mooi/precies goed gericht.

@Bart (aka bad_luck): thnx voor de foto's. :)

vincenttor
7th July 2010, 23:25
netjes staat ie er weer bij, idd jammer van de cam met de aanduiding.
had daar bij mij specifiek op gelet dat ik die niet zou kopen.
je had toch ook niet een tennis arm ofzoiets mag ik hopen ?

BadNews
7th July 2010, 23:45
thnx.

Bij de website waar wij ze vandaan hadden, stond dat volgens mij niet vermeld, dat er een aanduiding op zat.
Als ik hard rijd, valt het niet eens op :P ;)
En ach met parkeren is het eigenlijk best handig.
Ik kan nu parkeren op 2meter, 1meter60, 1meter10, 40cm :P ;) ofzoiets

'Gelukkig' had ik geen tennis arm..
Ik had een tumor/gezwel/lypoom in mijn arm.(die ze 2weken geleden hebben verwijderd)
Gister ook de uitslag gekregen en die was positief voor mij, En volgens de doktor 'negatief'.
(Eerst foto zie je links boven op de onderarm een deel van het litteken.)

vincenttor
8th July 2010, 19:39
ik zag het idd ja,
nou beterschap en hopen dat zoiets niet terug komt

BadNews
6th August 2010, 19:58
zoooo, eindelijk dan de foto's van het beeld dat de achteruitrijdcamera geeft:

binnen:

buiten:

Camera is ongeveer een beetje uitgemeten.
Maar geeft geweldig goed beeld.

extra:

454ss
6th August 2010, 20:44
Netjes, mooi beeld ook.

Vond de dealer dat wel goed, twee van die oude grafbakken voor de deur? Geintje!!! :D
Nee hoor, auto's zien er prima uit, niks mis mee.

BadNews
6th August 2010, 20:56
nostalgie..

Geen idee, die was al naar huis ;)

bad_luck
7th August 2010, 10:28
was na sluitingstijd, en bovendien hadden we onze kentekens onherkenbaar gemaakt :p haha

BadNews
17th August 2010, 00:05
ff een kleine update.

betreft: Wintervelgen

Heb in plaats van de 14inch 'gouden' stalen velgen een 15inch ATS Cup velgen set gehaald.
Deze zal een lichte opknap beurt krijgen voor ze onder de auto gaan.
Ik heb ze hier alleen even gepast.
Deze week even 2 nieuwe bandjes er op laten leggen. En dan kunnen ze in de winter er onder.

voor

achter

achterkant

BadNews
4th September 2010, 00:33
Even kijken of het lukt met de foto's:
Achterbak even bekleed met stof.

bad_luck
4th September 2010, 09:16
damn you ... "even" zegt ie :p

GS_Golf_3
4th September 2010, 09:58
Ziet er netjes uit he.
Maar ik had de kist misschien ook wel bekleed.
En heb je geen last van dat die woofer en de poort van de kist zo kort op de hoedenplank staat?
De luchtverplaatsing kan nu toch niet vlot verlopen...

bad_luck
4th September 2010, 17:07
kist IS bekleed ... alleen met ander stof :p (en al een jaar geleden :P)
de hoedenplank is verhoogd, zodat de woofer in ieder geval niet ertegenaan kan komen... maar het zou inderdaad beter zijn waarschijnlijk. gat in hoedenplank is oplossing, maar of je dat wilt ?

GS_Golf_3
4th September 2010, 19:54
Je kan een gat in de hoedeplank maken, maar dan bekleed je dat met speakerstof he.
Dan zie je het gat niet, maar de luchtverplaatsing kan zonder problemen verlopen!

Greetz Giel

bad_luck
4th September 2010, 20:47
dan moet haike binnenkort maar 's een tweede plank halen :)

BadNews
6th March 2011, 18:49
Weer eens een update(je) .. Nieuwe (iets) betere kwaliteit foto!

bad_luck
7th March 2011, 19:49
en waar heb je op gemikt bij deze foto ? :P

BadNews
7th March 2011, 20:51
als je kijkt naar de naam van de foto...
zie je dat het over de achter uit rijd camera gaat!
en dan met name (zoals er staat) een betere kwaliteit dan de vorige.
(En het hek in de spiegel (rechts) en op t beeld)

bad_luck
9th March 2011, 11:04
sorry, natuurlijk had ik dat kunnen weten als ik op rechtermuisknop klik om de naam van de foto te bekijken .. dan zie ik meteen dat deze 1299342137033.jpg is en had ik die conclusie zelf kunnen trekken :P

Maar oke, mooi hoor ! :) Nu je zegt dat het gaat om je achteruit rij camera gaat en het beeld met de spiegel wou vergelijken, duidelijk :)