PDA

Bekijk de volledige versie : Opel Corsa C - 2003 - met filmpjes

Pagina's : [1] 2

vincenttor
21st February 2009, 12:36
Ik heb dus ook maar een carpc ingebouwd kon niet achterblijven en hieronder het werklog bij gehouden

daarna heb ik ook een website gemaakt van mn hele auto waaronder ook de carpc opbouw hangt

je kan die ook natuurlijk even bezoeken

http://opelcorsac.19division.nl

hij is deze auto gemaakt

hier wat fotos van mijn setje

- Lilliput 7 inch Touch Screen VGA met achteruit rij schakel signaal
- Voom PC Case Black
- M2-ATX Power Supply
- Commell LV677 Mainboard
- Intel Core2Duo 1,66GHz Dual Core FSB667/2MB Cache + Very Low Profile Active Coooler
- Kingston 512MB DDR2 667MHz Geheugen
- Seagate 80GB S-ATA Hard Disk
- Intel Wireless LAN 2215ABG MiniPCI met Antenne`s
- MSI Bluetooth unit
- Pioneer Slot-IN Externe Firewire DVD brander
- SirfStar III GPS ontvanger USB
- USB Game Joypad
- JVC FM Modulator en Scoche Ground Loop Isolater
- Digitenne ontvanger

-------------------------------------------------------------------------------------------

little process speedup test :) and works just fine

slijptol met lamellen schijfje op de vinger gekregen :)

http://nl.youtube.com/watch?v=HwSpR_4u3wE
(http://nl.youtube.com/watch?v=HwSpR_4u3wE)
klein filmpje van het vastlijmen van t onderstuk aan boven gedeelte

harder

kleur toevoeging zodat je ziet of je het goed gemengd heb

geschuurd voor betere hechting

spuitplamuur

gespoten in spuitplamuur

in de oven gehangen stond op 50 graden dus kan net
hoop dat het scherm nog goed is maar dan zien we dan wel weer

auto base

blanke lak hoogglans

blanke lag zijdeglans

metallic poeder

droogkamer

ik stond dus laatst weer met een lege accu midden in de nacht dacht nou dan pak ik mn jumperstart apparaatje wel
natuurlijk ook leeg

dus toen dacht ik nou pak ik lekker mijn 2e accu van de audio om te starten
auto gestart , zet die accu terug achterin, de hete draad kwam even op massa en poef alles uit, motor ook bijna
mooie vonken regen dus dikke kortsluiting
vond meteen dat mn lampjes binnen verdacht veel / fel licht begonnen te geven en zat te denken aan een kapotte spannings regelaar ( constant 13-14 volt regelaar)

volgende dag ik meten en ja hoor mn verwachting kwam uit helaas, hij gaf 17 volt nou dat vinden de apparaatjes nie zo lekker en accu's
dus moest ik mn dynamo vervangen aangezien daarop de spannings regelaar zit ,
heb ik meteen maar een 100Ampere laad dynamo genomen ipv mijn originele 70A dus hij laad even wat beter bij
en voor heb ik een 70A en achter een 70A accu gezet om gezeur voortaan te voorkomen

nu komt het mooie, ik had een diode blok ertussen gebruikt wat ze ook voornamelijk in campers gebruiken
dat zorgt ervoor dat beide accu's geladen worden maar dat je extra accu voor audio of wat dan ook, niet de start accu kan leeg trekken en andersom
klinkt allemaal goed maar,
een diode brug gebruikt 0.8 volt gemiddeld
als de accu aan het laden is krijgt ie rond de 14 - 14.4 volt dat min 0.8 V = te weinig om je accu goed te laden
dus vertelde die accu boer mij dat mn accu's altijd maar rond de 50-60 % volgeladen werden omdat er te weinig laadstroom was

nu heb ik ze maar parallel erop gezet
dus bega niet de zelfde fout als ik :)

hier wat fototjes

oude 35AH accu kleintje :)

oude 70a dynamo

http://nl.youtube.com/watch?v=Tm6N4TSEeHI
indash dvd writer

vast lijmen van scherm
http://nl.youtube.com/watch?v=HwSpR_4u3wE

plamuur aanmaken
http://nl.youtube.com/watch?v=-nx1iTqaoVE

spuit plamuur spuiten
http://nl.youtube.com/watch?v=M8i5ZBY-b4k

auto base spuiten
http://nl.youtube.com/watch?v=QJyKMx_sKmE

blankelak met metallic spuiten
http://nl.youtube.com/watch?v=NCF-pE-IAuM
=====================================

ik heb even wat meer eraan gedaan
zie hier de verandering

http://www.mijnalbum.nl/Foto-KUXI8YYH.jpg

de logo's heb ik thermo lak voor gebruikt
onder de 20 graden zijn ze zwart
iets daarboven beginnen ze doorzichtig te worden en geven ze de onderlaag weer
evenals mn rem trommels die worden zwart/rood :)

dash
21st February 2009, 12:58
mooi gemaakt, en handige filmpjes :)

Neonic
21st February 2009, 13:25
Toch handig als je in zo'n ruimte kan klooien en met die spuiten. Zit zelf in de schuur met spuitbussen te klooien ;)
Dus d'r is wel het een en ander wat nou ook gedeelte een andere kleur gekregen heeft :)
Hoeveel lagen zit er trouwens wel niet op op dat laaste filmpje ? trouwens wel handig zo'n draai ding. met ik ook maar eens gaan fabrieken denk.

vind dat plaatje met die slijptol wel geinig. vond dat van mij al aardig aan de radicale kantl, stuk van me dash afzagen met een grote ijzerzaag haha

toch, 1 van de gaafste dingen vind ik toch wel dat die CD gewoon ergens 'domweg' uit een gleuf omhoog komt
echt zo van ... tadaaaaaaaa

vincenttor
22nd February 2009, 13:38
uhm er is 1 laag spuitplamuur op gegaan

1 laag basecoat zwart

1 laag blankelak met 9006 zilver deeltjes

1 laag blanke lak

dus 4 lagen in totaal

de spuitplamuur is het dikste de rest is vrij dun 20 um ongeveer per laag

vincenttor
3rd May 2009, 15:10
heb het topic een beetje geupdate voor de geïnteresseerden
zie de foto's

Neonic
3rd May 2009, 15:39
kwil niet veel zeggen maar ... erg geil kleurtje :D mooi man

thermolak ... apart, klinkt leuk

ps. volgens mij ben je niet zo gelovig haha

vincenttor
3rd May 2009, 15:47
nee idd, ik wist dat eerst ook niet van die vis hoor
vond het wel geinig een haai ervoor hehe

dash
3rd May 2009, 17:36
mooi kleurtje, lijkt het zo of is het zo'n verkleurende lak (de auto zelf)

Neonic
3rd May 2009, 17:49
Komen die velgen van 1e foto in je topic er weer onder of die er nou onder zitten ?
Vind die er nou onder zitten beetje truttig eigelijk, vooral nou met dat kinky kleurtje.
Misschien een idee omdat zwarte van die velgen met dat blauw/paarse spul te spuiten ?

vincenttor
3rd May 2009, 19:59
ik heb die velgen gelukkig niet meer
reden , kut dingen
17" rijd voor geen meter
benzine verbruik is 150km hoger dan met 14"
trekt amper op
aanlopen in wielkassen
kan nog wel even door gaan met de was lijst
vandaar was ik het na een jaar helemaal zat ermee te rijden , geld wat ik bespaar alleen al aan benzine kan ik leuke andere spulletjes voor kopen

dus dat is de reden dat ik deze velgen erop heb,
zat er wel aan te denken nog daarop wat kameleon te spuiten

hansb42
4th May 2009, 10:04
ik heb die velgen gelukkig niet meer
reden , kut dingen
17" rijd voor geen meter
benzine verbruik is 150km hoger dan met 14"
trekt amper op
aanlopen in wielkassen
kan nog wel even door gaan met de was lijst
vandaar was ik het na een jaar helemaal zat ermee te rijden , geld wat ik bespaar alleen al aan benzine kan ik leuke andere spulletjes voor kopen

beetje onzin verhaal vind ik. Je moet lagere banden nemen zodat de omtrek gelijk blijft. Wordt het comfort wel een beetje minder van dat wel maar geen probleem met aanlopen en benzine verbruik. hier (http://www.onlinecarshop.nl/content/nl/Bandenwijzer.html) vind je een tabel met maten.

bad_luck
4th May 2009, 10:59
banden worden vaak ook breder, en DAT heeft wel invloed op benzineverbruik..

Neonic
4th May 2009, 18:33
Ligt er maar helemaal wat voor banden je hebt inderdaad. in princiepe zou je banden moeten hebben zodat de omtrek van je wiel hetzelfde blijft. ook handig voor je km-teller enzo.
Van die grote velgen met van die nichterige dunne bandjes (net als die rappertjes) vind ik echt spuuglelijk.

En over het algemeen worden velgen breder naarmate ze grote worden. Je hebt ook hele kleine brede velgies ;) german style :D

vraagie ... ga je ook delen van je dash enzo spuiten met dat spul ? zal wel cool zijn
heb dat soort spul ook gezien in ;t autostyle boek, in een spuitbus, toevallig ervaring mee ?

vincenttor
4th May 2009, 19:27
beetje onzin verhaal vind ik. Je moet lagere banden nemen zodat de omtrek gelijk blijft. Wordt het comfort wel een beetje minder van dat wel maar geen probleem met aanlopen en benzine verbruik. hier (http://www.onlinecarshop.nl/content/nl/Bandenwijzer.html) vind je een tabel met maten.

je kan het best onzin vinden
maar wie heeft er nou een jaar mee gereden
wie heeft het nu meegemaakt ?
dus dan lul ik uit me nek zeg je eigenlijk...
denk wat jij wil denken vind het prima maar ik ben er klaar mee
bespaart me zootje tank beurten nu en hij gaat teminste lekker met het verkeer me
eerst trok die weg als een fucking slak
en bedenk er wel bij dat het maar een 1.2 motortje is dus die moet er zoiezo al aan trekken

edit: dat met de omtrek etc daar zullen ze vast en zeker wel aan gedacht hebben waar ik de velgen gekocht heb denk je ook niet
en ze waren toch iets groter dan mn originele banden want dan komt het verhaaltje weer wat neonic ook zegt krijg je van die "coole" platte stuiter bandjes erop
en dat gaat wat kosten en weg comfort

dash
4th May 2009, 19:51
Nog een voordeeltje, bij regen heb je met de normale afmeting banden meer grip dan met van die brede sloffen.

Maar staat er op de foto's ook nog een spoiler, of lijkt dat maar zo, want die zit er "nog" niet op

vincenttor
4th May 2009, 19:57
ja was dat helemaal vergeten wat ook zeer irritant was bij de kleinste beetjes water op het wegdek begon aqua planning heel erg
helemaal dat ik naar België reed was het een groot feest
en idd goed gezien spoilertje zit er nog niet op durfde het er nog niet op te lijmen aangezien de lak nog niet volledig uitgehard is
zal wat wezen als straks de spoiler eraf wappert en dan nog een mooi stukkie lak mee trekt

hoop die er zo snel mogelijk op te monteren en mn collega heeft zo een mooie spiegel reflex camera geval , ff alles netjes maken rubbers invetten etc en fototjes maken
ziet er toch even iets beter uit dan fotos gemaakt met me telefoon

dash
4th May 2009, 21:54
Daar moet je dan nog iets van een week geduld mee hebben, want dat zou inderdaad zonde zijn.
Vind het er goed uitzien :)

hansb42
5th May 2009, 12:17
je kan het best onzin vinden

edit: dat met de omtrek etc daar zullen ze vast en zeker wel aan gedacht hebben waar ik de velgen gekocht heb denk je ook niet
en ze waren toch iets groter dan mn originele banden want dan komt het verhaaltje weer wat neonic ook zegt krijg je van die "coole" platte stuiter bandjes erop
en dat gaat wat kosten en weg comfort

dat is nu net wat ik bedoel. er wordt niet over nagedacht door de koper en de verkoper intereseert het geen moer. Ik had het zelfde met mijn kar. 14" reed voor geen meter en ik dacht dat ze er verstand van hadden. Gelukkig zag ik bij montage dat 17" ging aanlopen en dat wilde ze toen op vangen met 40 of 30 serie banden en/of hardere veren. Op mijn opmerking dat dat te koste gaat van het comfort kreeg ik wazige opmerkingen dat dit zo hoort. Ik heb toen de boel afgeblazen en heb ergens 15" velgen gevonden, die niet aanlopen met fatsoenlijke banden. Een ervaring rijker en een illusie armer over de geweldig service van de banden schuivers Profile in wormerveer.

vincenttor
12th May 2009, 00:20
mja , wie weet is dat bij mij ook wel het geval geweest.
ze willen natuurlijk graag verkopen maar lijkt mij dat ze gedonder krijgen als ze verkeerde maten erop gaan gooien en het zootje gaat kapot

Erwin
17th May 2009, 21:52
Wow, je bent nog flink bezig geweest de laatste tijd. Ziet er goed uit!

vincenttor
30th May 2009, 21:16
dank u voor de reacties

ben weer aan de slag gegaan vandaag
stelt nog niet zoveel voor maar goed je moet toch ergens beginnen
zo meteen even de slijptol meenemen en dan in het dashboard beginnen te slijpen hakken zagen etc zoals je van me gewend bent :)

hier al een paar foto's waar ik mee bezig ben
het is niet al te recht uitgezaagd maar goed daar zie je toch niets van
dit is een soort van frame wat ik in het dashboard wil bevestigen zodat ik niet het dashboard ook op 60 graden in de oven mee stook
dit stoken doe ik omdat ik niet het probleem weer wil hebben dat je inzakkingen krijgt en kleine aftekeningen
misschien een tip voor als iemand zoiets gaat doen, breng met 2k plamuur niet lagen van 8mm aan blijf max bij 5mm want daardoor ontstaat dus die aftekeningen randjes etc die er doorheen schijnen zodra deze door de zon verhit worden
als je toch dikkere vlakken moet aanbrengen, gebruik dan fiberfiller, dat is een soort plamuur met glasvezel erin als je die als bodem gebruikt en daarop dan de 2k afwerk plamuur doet niet te dik heb je amper/nergens last van

op dit frame ga ik een aluminium randje maken die ik polijst of iets dergelijks
met van die bolkop moertjes erop beetje industrieel effect ofzo :)

dat klepje dat er zit is van de airbag die eruit geklapt is, ga daar dat oude 7" scherm in maken denk ik haha :)
dus helaas mn bouwwerk afbreken en daarin maken maar goed dat is zomaar een idee moet nog even zien of ik nog zin heb om dat erin te maken als ik het grote scherm er al in gemaakt heb

Neonic
30th May 2009, 21:24
Ziet er al goed uit, lekker bezig geweest zo te zien :)
Ben wel benieuwd hoe je dat scherm erin gaat 'kleie'.

Erwin
31st May 2009, 11:41
Zonde dat je weer opnieuw gaat beginnen met je middenconsole. Ik vond die vorige ook wel mooi uitzien. Is dit nu ook een groter scherm?

vincenttor
31st May 2009, 12:14
ja dit is 12" wilde eerst 17"" erin doen maar had een normaal 17" ervoor gehouden en dat werd even iets tegek
ik wilde eerst niet een ander scherm maar die 7" vind ik gewoonweg te klein en hoe deze stond was niet ideaal
aangezien de zon wel is naja altijd erop stond zag je niets alleen de achterbank in de weerspiegeling
dus met navigatie en muziekje zoeken is dat knap vervelend
vandaar deze creatie
het is ook een harde plaat het touch gedeelte mijn oude scherm begon wat krasjes en kapotte plekjes te vertonen dus neem aan dat deze wel even wat steviger is

vincenttor
31st May 2009, 12:29

Vladimirke
31st May 2009, 15:24
En als het bekleed is? Poly smeren en flocken?:confused:

vincenttor
1st June 2009, 14:43
ja mooi afwerken glad maken en dan flocken
ziet het er al heel anders uit zo 1 geheel

vincenttor
2nd June 2009, 00:42

Neonic
2nd June 2009, 18:09
Begint al vorm te krijgen, nice :) ziet er al goed uit.
wat voor spul gebruik je nou eigelijk ? poly hecht niet echt, althans bij mij dan

vincenttor
2nd June 2009, 19:26
ps73 ofzo is het , voor harde kunststoffen , grof schuren goed ontvetten natuurlijk en hopen dat het blijft zitten
moet zeggen zit aardig vast, zat eraan te trekken maar kreeg het niet los
en als die eerste laag goed zit in de ps73 of wat het ook was dan smeer ik die ps28 of 27 gewone poly erop
en fiber filler om dikke kuilen weg te halen etc

some more work ive done today when i came home

Neonic
2nd June 2009, 20:47
ps73 ofzo is het , voor harde kunststoffen ,
Da's mooi. Effe eens halen vrijdag voor me 'bumper-taktiek' :rolleyes:

Had mijn pillarpod dingen met poly gedaan, liet los zoals ik verwachte, en vervolgens gewoon vastgekit en verder geplamuurd.

Dat ziet er bekend uit, mooi spul é. Heb ik op me bumpers gesmeerd, op de ergeste gaten en butsen enzo, werkt goed.
Maar ... word het niet lastig om dat hele dash gebeuren 'recht' te krijgen, bedoel niet dat het een soort van golfslagbad word,
of gaat dat wel lukken met een plamuurrubber oid ? Lijkt me best lastig met zo'n groot ding met veel vormpies.

vincenttor
3rd June 2009, 00:15
ja ik denk dat het best pittig gaat worden het mooi strak maken
denk dat ik daar ook lang mee bezig ben
even snel nog meer polyester rommel erop geplakt

hier nog wat foto's

Vladimirke
3rd June 2009, 00:36
Heeft al iemand gezegd dat je een freak bent?:D

Ik ben wel reuze benieuwd als het af is want het ziet er al goed uit.

bad_luck
3rd June 2009, 12:18
da's niet meer echt een bescheiden schermpje he ....

:p

Neonic
3rd June 2009, 17:22
Denk ook niet dat ie zo'n nichterig pennetje nodig heeft om iets aan te klikken :D
Zal zo zonder ook wel goed lukken

bad_luck
3rd June 2009, 17:48
man, je kunt dingen met je volle vuist aanklikken :p

vincenttor
3rd June 2009, 19:52
haha ja deze kan je lekker aantikken
was eerst zo een gedoe onder het rijden ff iets intikken werd ik gek van
en deze zit een soort van glasplaat op ff net iets steviger voelt het aan ook
pennetje werkt niet erop vertelde die kerel waar ik m vandaan had ook

edit:

weer druk bezig geweest na ik thuis van sporten was een best verder gekomen
het vlakstrijken zie ik wel redelijk gaan moet ik zeggen dacht eerst dat word helemaal niets maar heb pittig met die fiber filler lopen smeren en op het eerste gezicht is het een stuk rechter/strakker dan voorheen
nu nog als het droog is een glasvezel mat eroverheen en dan word het bijna al het gevaarte afwerken met 2k plamuur en veel schuren zodat het een beetje egaal oogt

1 voordeel is doordat het een beetje mat/doffe kleur word door de stof zodat je deuken een stuk minder ziet dan dat iets hoogglans is

vincenttor
4th June 2009, 20:22
kwam iemand ineens met het idee de kachel knoppen beetje op het zelfde te houden als de scherm rand

dus ff snel de slijptol erin gezet hehe

Neonic
4th June 2009, 20:28
weer lekker creatief bezig geweest :)

vincenttor
5th June 2009, 00:31
meteen nog wat gemaakt een stukje ernaast even opvullen matje erop etc daar de schakelaars insteken die linksonder me stuur zaten maar daar komt nuj de headunit te zitten

edit:

454ss
9th June 2009, 20:20
Mooi man! Dit is een serieuze dash-mod zullen we maar zeggen.:D Op welke resolutie ga je het scherm straks laten draaien?

vincenttor
9th June 2009, 23:51
ik dacht zelf aan 1024 x 768 moet ff kijken wat het mooiste en beste kijkt

vincenttor
10th June 2009, 23:07
hier nog een filmpje van wat de logo's eerst deden maar helaas nu niet meer :@

lekker dure lak en maar een maandje plezier ervan gehad

http://www.youtube.com/watch?v=WvJOuqZ3Z1c

had nog een filmpje op mn telefoon zag ik

vincenttor
27th June 2009, 00:18
ik zal maar weer is wat van me laten horen
helaas gaat het dit keer lang duren aangezien ik gister te horen kreeg dat mn linkerarm ook een golf/tennis arm an het vormen is
en rechts had ik er al pittig last van
komt waarschijnlijk door mn werk / boksen /trainen etc
heb nog zoveel te doen en kan gewoon niets meer echt balen
gaat ook nog is mn telefoon kapot vandaag / geluidskaart van me pc boven
het zit me wel mee

dus geen updates de komende maanden helaas

Neonic
27th June 2009, 00:26
da's dan mooi balen voor je. kan je dan helemaal niks meer of ...
voor ons jammer, geen updates, hmmmmm
succes met je arm en alles, wel rond blijven hangen é :)

Vladimirke
27th June 2009, 12:49
Dat is balen voor je!

Maar nu vooral de raad van de arts opvolgen en eerst je arm laten genezen.

vincenttor
27th June 2009, 14:28
mja ik kan wel natuurlijk dingen doen maar bijna alles wat ik nog te doen heb vereist schuurwerkzaamheden of iig dingen dat ik met me armen moet doen :(
naja de 10 julii ga ik tot 17aug op vakantie

Cruiser
3rd August 2009, 16:30
Hoi Vincent ... hoe is 't met je vakantie waar je nu bent?

Ben ff geweest op je Opel pagina/site and die YouTube gekeken. Hopende je je tennis en golf arm beter is genezen door de vakantie.

Mooi afgewerkt en glanzend is je Opeltje zeker.... ;)

Toen hoorde ik vaak... OPEL staat ook bekend voor Overall Pech En Lekkerbanden.... :D

vincenttor
7th August 2009, 19:25
haha ja lekker hoor vakantie zit in frankrijk op t moment
en ja opel slopel opel roest opel dit dat
zo heeft elk auto merk wat
heb toen een opel gekocht gsi omdat ik wat snels wilde deze was uit 1982 dus die vertoonde wel een roestplekje hier en daar maar motorisch nog nooit pech gehad of veel reparaties
deze auto die k nu heb onderhoud ik gewoon altijd en tot nu toe nog nooit stil gestaan of weet ik wat , laten we het zo houden
mn arm is nog steeds 3x niks maar ik ga gewoon verder eraan werken het gaat toch niet weg door rust
de 24e dan ga ik langs de "fysio" van www.tennisarm.nl
die beweerd me eraf te kunnen helpen
mja zit nu al aan een 550 euro aan kosten van de gewone fysio waar ik totaal niets aan gehad heb
dus ja dan maar naar deze wonderen dokter
word helaas niet vergoed allemaal door mn verzekering , komt omdat ik "vroeger" nooit iets had last etc en nu dit geintje

vincenttor
27th August 2009, 23:37
nou ik ga weer aan de slag beetje bij beetje

en ik moet de 11e september 18e en 25e naar die kerel van www.tennisarm.nl
hopelijk is het dan kort erna weg en kan ik volop weer aan de slag
dashboard is zo goed als af maar moet nu nog ff mooi nabewerken keertje in de spuitplamuur spuiten
en daarna proberen of flocken lukt

heb ondertussen maar weer een speeltje voor de auto gekocht :)

gnzw12 1250rms

nu nog even wachten op de versterker jbl gto 14001

hij is wat zwaarder en groter dan ik verwacht had :)
ff snel mooi kistje in elkaar timmeren beetje polyester er misschien omheen

en op de sloop of ergens deurpanelen zien te vinden voor een 5 deurs zodat ik daar die jbl speakers in kan polyesteren heb wat mooie 150rms speakertjes op de kop getikt
maar ga niet erin zitten zagen etc voordat ik "reserve" heb dus dat zal nog wel ff duren

454ss
28th August 2009, 10:12
Wel erg vervelend van je arm. Hopelijk heeft die tennisarm-meneer een oplossing voor je.

454ss
28th August 2009, 10:13
MOD:

Aangezien er nog volop 'geklust' wordt, het topic even verplaatst.

Neonic
28th August 2009, 11:36
ben benieuwd naar je bouwplannen voor je kist.
sub ziet er goed uit :)

wanneer gaat het flocken gebeuren ?

vincenttor
17th September 2009, 22:25
sorry even over mn eigen topic heen gekeken
flocken ga ik mee beginnen zodra mn plamuur/polyester schuurwerk af is
moet nog de voorste deurpanelen aanpakken daar een mal in maken met polyester zodat ik daar wat extra speakers in kan hangen
ondertussen ben ik mooie spulletjes beetje bij beetje aan t verzamelen die erin komen

heb weer een nieuw speeltje erbij :)

en dat voor maar 99 euro ipv 810 wat op de sticker stond :)
is ook wel wat ouder maar ja voldoet aan mijn wensen altans dat hoop ik hehe

454ss
18th September 2009, 10:22
Kijk, dat zijn de leukere aankopen.:)

vincenttor
20th September 2009, 01:08
inderdaad het mag ook wel si een keer mee zitten :)

hier staat ie voor de 2e keer in de spuitplamuur met alle gaatjes dicht en mooi afgewerkt
nu alleen nog schuren 180 - 240 - 320 - 400 korrel
en dan vind ik het wel welletjes

Vladimirke
20th September 2009, 01:23
Ziet er lekker strak uit!:eek:

Ga je hem nog flocken?

vincenttor
20th September 2009, 02:03
ja dat was wel de bedoeling
maar moet mn deurpanelen eigenlijk eerst nog even aanpakken met polyester
de speakers erin maken voordat ik ga flocken anders is het dubbel werk allemaal, t liefst haal ik in 1 keer de auto leeg en stop ik alles er in 1 keer weer in

Neonic
20th September 2009, 03:09
dashboard ziet er wel cool uit zo
maar ... flocken ? is het dan niet zonde zo, ziet er net zo netjes en strak uit.

in hoeverre moet het strak / glad zijn wannneer je wil gaan flocken ? is het niet zo dat wat kleine oneffenheden niet meer zichtbaar zijn na het flocken ?

bad_luck
20th September 2009, 09:14
Ziet er lekker strak uit!:eek:

Ga je hem nog flocken?

de spuiter of het dashboard? wel duidelijk zijn :P

Neonic
20th September 2009, 11:42
denk niet dat de spuiter het lekker gaat vinden als ie geflocked word é
dus zal wel dashboard bedoelen ...

BadNews
20th September 2009, 12:24
denk dat het ging om het 'lekker uit zien' ging ;)

vincenttor
20th September 2009, 13:32
flocken is gewoon spuiten maar dan met een soort stof vezels
ziet het eruit als fluweel achtig
ben niet zo gek op een helemaal glad dashboard
wat wel is met flocken dat je minder oneffenheden ziet dus dat is alleen maar in mijn voordeel van
nadeel van flocken is dat het waarschijnlijk dus niet zo super sterk is qua krasvast maar goed moet nog even kijken hoe
en wat ik ermee ga doen

Vladimirke
20th September 2009, 15:55
de spuiter of het dashboard? wel duidelijk zijn :P

Het gespoten dashboard.:p

vincenttor
20th September 2009, 18:08
ik dacht wel ff vandaag wat verder te schuren en me spul meenemen
dus niet, dam tot dam loop alles pot dicht waar me werk zit beetje jammer
dus maar ff mn auto na maanden gewassen nog niet schoon haha maar goed kan er mee door

toen meteen wat fototjes gemaakt , dacht ik moet ook is wat leuke fototjes hebben met mooie achtergrond
is nog best lastig wat bijzonders te vinden
en om echt mooie foto's te maken zoveel in te stellen op die camera raak een beetje de weg kwijt hehe
zal wel een cursusje doen een keer en dan maak ik misschien net zulke fototjes als die noogy :P

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-P4PZSQIH.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PEFWLANK.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H4C7TWLZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N4CKYYED.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-O6LXBDQZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JQS78NY4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4AE46HUJ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LQOQ6HPU.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TZFJHANW.jpg

vincenttor
23rd September 2009, 19:34
alleen nog t dashbord kastje in de spuit plamuur en wat andere onderdeeltjes zoals op de foto te zien is
en nog een paar kleine plekjes een beetje plamuur smeren dan kan die erin :)

moest het 1 en ander aan t scherm veranderen maar t is gelukt

454ss
23rd September 2009, 21:45
Nice... lekker groot scherm zo. Ook altijd mooi om iemand z'n rommelige werkhok te zien, erg herkenbaar.;)

vincenttor
24th September 2009, 00:50
haha ja dat is het "elektra" gedeelte van de schuur
daar is t al een tijdje overvol met rommel
moeten nodig weer weg gaan gooien maar ja net als de vorige keer dan zie je dat je het net weer mist :P

andere gedeelte is gelukkig wel goed loop/leef/sleutelbaar hehe
moet ook de grond eruit slopen , de oude isolatie is zo verrrot het hout dat het gewoon aarde is geworden onder de dikke verflaag :D

Axxess
28th September 2009, 18:10
Gespot op de N247 vandaag!

vincenttor
18th October 2009, 23:22
hey, ja zou best eens kunnen
waar kwam of ging ik heen ? richting hoorn misschien ?
was opweg naar cursus vaarbewijs

ben ook maar weer een beetje aan de slag gegaan
dashboard is zo goed als klaar nog alleen flocken/spuiten en toen dacht ik eerst nou haal de achterbank eruit maar leek me toch een slecht plan en

waarom ?
nou dan heb ik lekker veel ruimte wel om alles weg te bouwen en geen mensen die achterin willen zitten meerijden maar de reden was dus diefstal gevoelig.

als er 3 versterkers en een zootje speakers mooi op een rijtje indrukwekkend in het zicht zitten dan is de verleiding natuurlijk net een tikje groter om het te "lenen" dan dat je niets ziet.

vandaar wat ik vrijdag gemaakt had weer heb aangepast en toen maar de achterband een mooie plaats gegeven achter de bestuurders stoel :P scheelt toch weer 1 passagier.

en ik wisselde om het half uur nog van indeling maar uiteindelijk is het dit geworden.
zoals gewoonlijk een lading foto's :)

nu even wachten tot de 4e laag droog is en dan beetje schuren en strak maken spuiten klaar :)

Neonic
18th October 2009, 23:58
Ziet er al goed uit, ben benieuwd :)
En .. wat voor kleur gaat het worden, ook van dat vage blauw/ paars, staat wel gaaf denk.

al die kleine stukkies was zeker ivm al die rondingen enzo of nie.

vincenttor
19th October 2009, 00:15
mja ik zat er even over na te denken alleen denk niet dat ik het kameleon ga spuiten aangezien die lak pittig aan de prijs is
en ik de logo's op mn zij deuren nog weg moet spuiten
denk ook niet dat ik het hoogglans ga doen maar goed ik spuit het gewoon als het niet mooi is spuit ik t nog een keer :)
erg lastig altijd betreft zoeken wat mooi is en wat je mooi vind

ow ja en de kleine stukjes ,
na een aantal keer met polyester gekl*** te hebben vond ik dit toch de makkelijkste manier
grote stukken is wel erg makkelijk scheeld een hoop geschuur maar dan zit je met lucht bellen vaak en rondingen
die je niet mooi krijgt
vandaar maar ietsje meer schuren en dan plamuren

bad_luck
19th October 2009, 08:39
ja t ziet eruit alsof er FLINK wat plamuur op zit, zag dat al gebeuren in het begin, dat dat niet goed strak bleef. Hopelijk gaat dat goed, maar daar kom je maar op 1 manier achter :D

En ach .. anders maak je d'r toch nog eentje, van fouten leer je :)

vincenttor
19th October 2009, 18:09
valt wel mee hoeveel plamuur erop zit meeste is eraf geschuurd.
en t is vrij vlak ben daar totaal niet bang voor.
me dashbord is ook helemaal strak geworden.

en nog een keer ? haha dat gaat zeker niet gebeuren heb ik geen zin in
of het lukt of het lukt niet maar dan maak ik het tot het goed is

geen zin meer in meer werk had het achteraf nooit moeten doen want ja ik wil het allemaal in een week afhebben.
maar als ik als een idioot begin te schuren etc heb ik straks weer last van me golf en tennis arm wat nog stiekem op de loer ligt:mad:

Neonic
19th October 2009, 18:39
ow ja en de kleine stukjes ,
na een aantal keer met polyester gekl*** te hebben vond ik dit toch de makkelijkste manier
grote stukken is wel erg makkelijk scheeld een hoop geschuur maar dan zit je met lucht bellen vaak en rondingen

Dat dacht ik al ;)
Heb het ook wel eens, van die luchtbellen. Dan schuur ik het gewoon 'open' en smeer er nog wat overheen. Werkt wel.
Misschien een idee ... van die losse glasvezeltjes. Gebruik dat ook regelmatig bij dingen met van die irritatante hoekies en rondingen.

hondavfr
21st October 2009, 07:20
Moet je je voorvering ook niet aanpassen... dashboard lijkt me wel heel erg zwaar nu... ziet er wel strak uit, ben benieuwd naar het eindresultaat.

'"|"' ( ) |\/|
21st October 2009, 18:28
Ziet er veelbelovend uit!!! Super mooie corsa ook :)
Ga je wel eens naar opelmeetings? Dan kom ik zeker een keertje bij je kijken!

Groetjes,
Tom

vincenttor
21st October 2009, 18:48
@ hondavfr

het valt wel mee ik denk dat ie misschien een kilo of 10 zwaarder is geworden dan normaal
het is niet zo een hele dikke laag dus de vering aanpasse zal wel niet nodig zijn
is dat wel het geval dan zal ik dat zeker even veranderen

@ tom

nee ben nog nooit naar een meeting of iets dergelijks geweest
iets trekt me niet zo erg dus je zal me er waarschijnlijk nooit tegen komen

hondavfr
22nd October 2009, 15:55
Ik was vergeten een knipoog aan mijn post toe te voegen ;)
Maar het lijkt me wel een massief geheel nu :D, maar het ziet er goed uit!

vincenttor
22nd October 2009, 18:12
haha ik dacht al
meent ie het nou serieus :P

morgen even me velgen poedercoaten en daarna naar de polyservice wat van die glasfiber plamuur bende halen
dan denk ik dat ik het geval af ga maken
en die lak heb ik besteld naja een poging gedaan die spuitleer zooi laat ik t zo maar noemen :)

ben benieuwd

vincenttor
23rd October 2009, 20:48
vandaag even potje fiber filler gehaald en beejte lopen smeren

ook vandaag velgen van de straler terug ,
meteen ff gepoedercoat en wat geprobeerd
zo meteen ff terug naar me werk plakband erafhalen en dan in de blanke lak spuiten

hier al vast wat fototjes

niet echt goede foto's van me telefoon zal straks ff met me andere mooie foto's maken

Midas
23rd October 2009, 21:50
Mooi die velgen zo. Hoe werkt dat poedercoaten nou precies? Is dat moeilijk? Speciale spullen voor nodig?

454ss
23rd October 2009, 23:01
Nice... Ben benieuwd naar het eindresultaat bij daglicht.

Voor een telefoon maakt ie anders hele behoorlijke foto's dan.:eek:

vincenttor
24th October 2009, 03:10
@ midas, ja poedercoaten kan je niet thuis doen
ten eerste moeten de meeste poeders afgebakken worden op 180-220 graden

dus als je al iets groots hebt moet je een pittige oven hebben ipv huis tuin keuken oven :P

en het apparaat om het aan te brengen laad de poeder op zodat het een soort van statisch/magnetisch word en blijft plakken op je metalen voorwerp

meer is het niet

ja en t voordeel dat na het stoken als ie afgekoeld is het klaar voor gebruik is dus na 1 uurtje bijv is het klaar om aan te pakken

@ 454, het is een sony ericson c905.
dacht laat ik eens een andere dan nokia kopen elke keer gedonder met die telefoons en jahoor.

heb hem nu 7 maanden doe er niets vreemds mee, 6 toets werkt amper nog geluid klinkt als een blikje , heeft soms een eigen leventje
dus gebruik ik m alleen op me werk om radio te luisteren en een foto / filmpje hier en daar te maken
voor betere foto's heb ik een nikon aangeschaft dat is toch wel een verschil
nu alleen nog leren fotograferen :P

vincenttor
24th October 2009, 12:24
gister avond blanke lak erop gespoten en meteen wat meer rommel van een vriend van me
altijd leuk dingen spuiten :)

dit is t spul van een vriend van me

edit: zo even de velgen van me werk gehaald en meteen bij ander licht fototje gemaakt
iets donker maar je ziet ze wel mooi van kleur overlopen

Vladimirke
25th October 2009, 00:21
Verdikke, dat is mooi!:eek:

Als je maar aan de juiste apparatuur kan geraken en fijne vriendjes hebt.:D

Neonic
25th October 2009, 02:03
Ben zelf niet zo'n fan van 'donkere' velgen. Had persoonlijk de rand zelf gewoon glimmend gelaten.
Maar voor de rest ziet het er echt wel stoer uit :)

vincenttor
25th October 2009, 12:34
bedankt voor de reacties

@ neonic, hoe bedoel je de rand glimmend ?
deze is nog zwart hoogglans hoor
of bedoel je een chroom rand erop of iets dergelijks

eerste instantie wilde ik dus de buiten rand een rood lijntje op aan brengen of kameleon maar dit is zo moeilijk om netjes af te plakken dat het rond is
was amper te doen, in ieder geval ik heb een 30 minuten zitten rommelen maar t wilde nie echt.

vincenttor
25th October 2009, 17:37
weer even langs me werk gereden verveelde me toch maar
en begonnen met schuren
toch maar een beetje spuit plamuur erop zodat het ff iets makkelijker schuren is
maar t begint een aardig vulkaantje te worden :)

morgen weer een dag

Neonic
25th October 2009, 19:32
wat ga je aan/ met de randen doen eigelijk want dat ziet er nog niet uit.
komt daar nog wat aan of maak je dat gewoon 'recht' ? moet dat niet ergens op aansluiten of ....

voor de rest ziet er al goed uit. als het net zo klinkt als dat het er uit komt te zien dan zit het wel goed :)

vincenttor
25th October 2009, 19:35
ik slijp de randen eraf met een slijptol natuurlijk
heb ik al iets op t forum neergezet wat er niet uit zag :P ?

uiteindelijk word het vast mooi haha
had alleen nog geen slijptol bij de hand op mn werk om het eraf te slijpen :D

'"|"' ( ) |\/|
26th October 2009, 00:18
Ziet er goed uit hoor!
Die velgen zijn echt dik :cool:
Wat betreft dat rode lijntje, kan je de velg niet op een draaiend plateau zetten en dan met de vaste hand pinstripen?
Ik denk wel dat het het helemaal afmaakt.

vincenttor
26th October 2009, 01:01
Ziet er goed uit hoor!
Die velgen zijn echt dik :cool:
Wat betreft dat rode lijntje, kan je de velg niet op een draaiend plateau zetten en dan met de vaste hand pinstripen?
Ik denk wel dat het het helemaal afmaakt.

ja ben niet zo goed in kwasten :) ahah
maar is inderdaad wel een goed plan vastmaken bijv op zo een uitbalanceer apparaat en rond draaien
bdankt voor de tip :)

454ss
26th October 2009, 11:36
Alles is een kwestie van smaak natuurlijk, maar zou ipv van een rood een goud lijntje niet mooier staan bij de rest van de auto? Het is maar een idee hoor... Rood leek mij iets minder kleuren bij de rest van de auto.:o

Neonic
26th October 2009, 17:24
Misschien ook een idee ... plakke
Op 't Clioforum had er eentje een rode clio en die had op zijn velgen een rood 'randje' geplakt.
Ben het wel met maarten eens. Denk ook niet dat rood er zo bij past. Goud of zilver lijkt me inderdaad mooier.

vincenttor
26th October 2009, 18:12
als ik het gedaan had was het rood geworden
maar ik begin er toch maar niet aan, de ovebuurman die bouwt van die custom chopper dingen en die zei dat ie wel iemand wist voor pinstriping
maar de prijs voor zo een streepje is ff teveel van het goede

heb ooit een witte lijn gemaakt rond de velg met zo een heel smal afplak tape en om dat rond te krijgen was geen succes

dus heb maar besloten het zo te laten vind ze mooi zat :P
moet alleen nog een lap rubber omheen:D

vincenttor
29th October 2009, 20:26
lak vandaag binnen gehad, ff beetje gespoten
het is even kijken hoe en wat het mooiste effect geeft
valt me niet tegen maar op die foto's ziet het er netjes uit denk dat ik meer effect erop had moeten spuiten

en dr werd weer wat moois achter gelaten op me werk vanmiddag :)

moet alleen ff mn polyester plank geval iets aanpassen deze is wat groter dan ik eerst besteld had :)
2400wrsm 1%thd 1 0hm :)
zal meteen mooie hangertjes maken voor oorkleppen in mn auto

454ss
29th October 2009, 20:55
lak vandaag binnen gehad, ff beetje gespoten
het is even kijken hoe en wat het mooiste effect geeft
valt me niet tegen maar op die foto's ziet het er netjes uit denk dat ik meer effect erop had moeten spuiten
Pickie?:)

vincenttor
29th October 2009, 21:23
pickie ?

dat is een lak ofzo ?
het ging hier over de lederoptik.de lak
spuitleer om zomaar te zeggen :)
zal wel foto's maken morgen als ik mn camera mee neem naar me werk

vincenttor
29th October 2009, 22:38

bad_luck
29th October 2009, 22:48
geinig resultaat, ben alleen benieuwd naar slijtvastheid, zeker op iets als een muis...

vincenttor
29th October 2009, 22:50
muis was een test
dashboard zit je niet te strelen de hele dag :) naja is niet de bedoeling haha
en ja stel t is versleten, gaat het zootje eruit en spuit ik het ff opnieuw :D

bad_luck
29th October 2009, 23:20
ja nee dat is ook zo, in het geval van een dashboard, maar ook omdat ze dat al op hun site lieten zien van een gsm, en een muis, vroeg ik het me af... anders is t toch wel zonde, als t miss. na 2 maanden vaal wordt omdat je steeds met je zweet-jatten eraan zit :P

vincenttor
29th October 2009, 23:44
ja inderdaad daar heb je gelijk in
we zullen zien , ga de rest van mn interieur ook spuiten erin alleen de panelen bij de deur beneden de entree plank of hoe het ook mag heten

die wilde ik wel in skai leer bekleden want denk als je er met je grote voeten op staat dat de pret snel is afgelopen

454ss
30th October 2009, 00:08
pickie=picture natuurlijk:rolleyes:

Ziet er goed uit die muis! Door te variëren met de spuitafstand verandert zeker de structuur? Volgens mij had ik zoiets ergens gelezen. Ik zie toch wel mogelijkheden hiervoor, ziet er erg 'oem' uit!

GS_Golf_3
30th October 2009, 10:08
De lak ziet er echt wel goed uit.
Mooi resultaat.

En die amp:eek:
Mooi spul. Ga je effectief de subs op 1 ohm derop zetten?
Dan zal je zeker hard knallen:D

Greetz Giel

Neonic
30th October 2009, 11:17
Ziet er wel gaaf uit eigelijk.

Hoe zit het eigelijk met die structuur ? Hangt ook af van de afstand van het spuiten of ... en als je nou een krasje oid heb, zou je dat dan gewoon kunnen 'bijspuiten' dat je weet ?

Zit net te denken ... als je je dashboard en alles ermee ga spuiten, is het misschien wel gaaf om dat subwoofer / versterker bouwwerk er mee onder te spuiten.

bad_luck
30th October 2009, 11:37
T is allemaal "wel gaaf" maar ik denk persoonlijk dat als je OVERAL dit nepleer op gaat spuiten, het alleen maar averechts werkt. Overkill gewoon. Moet er niet aan denken dat m'n heeeeeeeeele auto vol met ledjes zat bijv :p haha (grapje)

Neonic
30th October 2009, 12:14
Bedoel meer dat dat 'leer' zegmaar weer 'terugkomt' in de kofferbak, zodat het 1 geheel vormt met de rest.

bad_luck
30th October 2009, 12:20
sjah .. ik zou dan liever een paar dingen in t interieur zo maken ( en ECHT maar een paar ...) en de kofferbak als iets op-zich zien. Maargoed smaken verschillen.

vincenttor
30th October 2009, 19:28
dashboard spuiten,

en dan de helft van me interieur de bovenste helft ga ik bekleden met dat alccantra achtige + de hemel.
de deurpanelen bekleed ik het stuk waar al stof zit,
de rest eromheen spuit ik in dit leer achtige spul.

denk dat ik misschien nog een liter zwart erbij haal je kan t ook mengen krijg je wel geinig spul zei die kerel.

maar eerst alles gereed maken zoals dat polyester geval voor achter
kwam vandaag op t werk gister even wezen schuren.

en ja hoor hele ding vol barsten, beetje vreemd want de ip 300 polyester spuitplamuur geeft de laatste tijd al problemen,

blijkt dat er een productie fout is met die spuitplamuur :S g grrrrr alles moeten kaal bikken liep met een kunststofhamer te slaan op me poly bouw werk hopen dat het eraf sprong:P

maar natuurlijk deed dat het niet en t is pittig hard de poly dus dat het breekt ofzo door de sub ben ik niet zo bang voor als je zag hoe hard ik erop sloeg haha

vincenttor
31st October 2009, 20:42
vandaag even alle interieur delen eruit gesloopt zodat ik deze kan bewerken dat ze klaar zijn voor bekleding en spuiten,
en wat van dat bitumen aangebracht.

heb deze eerst getest , met een brander heet gemaakt en op stuk plank gedaan
kwam amper geur van af .

daarna het plankje in de oven gedan zodat het weer warm werd tot 50 graden en er aan ruiken,
je moet er dus met je neus boven hangen 1cm vanaf wil je wat ruiken dus ik denk dat het wel goed zit.

stinkt het wel ? najaa dan rij ik in een asfalteer wagen haha

hier wat foto's

er zat zo te zien al op meerdere plekken een soort van bitumen mat op zoals deze foto

bad_luck
31st October 2009, 21:05
why??

vincenttor
31st October 2009, 21:34
geluid demping
trillen van metaal geluid binnen houden etc
kan wel even doorgaan :)
als je het over de bitumen matten hebt
het kost me niets op google vind je genoeg info
en ik kan er nu goed bij

Midas
1st November 2009, 13:20
Ik had in mijn Lantra ook alles onder geplakt met bitumen. Ik had eerst kant en klare stukken gekocht in doosjes en daarmee de binnenkant en buitenkant van de deuren bekleed. Werkte enorm goed, geen trillingen meer in de deur en had daarmee een soort klankkast gemaakt waardoor het geluid echt een stuk verbeterd was.

Daarna heb ik nog grote plakken van een vierkante meter gekocht en die in de kofferbak verwerkt. Ik had daar eerst die bestaande dunne plakjes zoals ook op jouw foto uit de wagen gebikt. Het nieuwe spul was 4 mm dik en ik had zowel de bodem als de kofferklep gedaan. Dat spul rook ik trouwens wel maar na verloop van tijd werd dat wel minder. Alleen was de auto wel een flink stuk zwaarder geworden. Met de subwooferkasten achterin erbij hoefde ik achter in ieder geval niet meer te verlagen :)

Nu ga ik het eens met ander spul proberen wat een stuk lichter is maar wel trillingen absorbeert.

bad_luck
1st November 2009, 14:21
als je t nou aan je zijpanelen (deuren etc.) gaat vastplakken ... wordt dan de lak aan de buitenkant niet te heet ??? Je gaat t toch verhitten met n brander of verfbrander ofzo?

Neonic
1st November 2009, 14:45
Zo heet hoef je het ook weer niet te stoken ;)
Ze kunnen ook je wielkasten uitrollen zonder dat je hoeft te spuiten. Dan verhitten ze je lak ook van te voren dus het kan er wel enigzins tegen.
Die matjes op de verwarmig leggen schijnt ook wel leuk te werken (mits ie brand é)

Midas
1st November 2009, 20:56
De verwarming werkt inderdaad maar beter is het om ze een tijdje in de oven van 50-60 graden te leggen. Ze worden dan lekker soepel om goed te kunnen verwerken maar je kunt ze dan nog goed met je handen aanpakken zonder blaren. Voor de lak zal het dus geen kwaad kunnen.

Ik zal even wat foto's zoeken van de ingepakte deuren.

vincenttor
1st November 2009, 21:35
ja ik zag het ook al niet zo zitten met de brander om in de deuren het te plaatsen en steeds warm stoken
dus in de oven leggen is een goede manier
maar wat voor matten gebruik jij ervoor dan ?
waar kan je die halen bedoel ik

Midas
2nd November 2009, 14:14
Bij Merford (http://www.merford.nl) in Gorinchem. Het spul heet vibraflex (http://www.noisecontrol.nl/vibraflex.html)

vincenttor
2nd November 2009, 19:26
bedankt midas,
als je het plaatje ziet zit het er verdacht veel hetzelfde uit als de gene die ik heb :)
deze ruikt/stinkt minder dus ?

vincenttor
7th November 2009, 15:33
mn interieur maar even in de filler gezet

dit moet dus glad geschuurd worden

vincenttor
7th November 2009, 21:51
nou de leer spuit achtige rommel is af te raden op grote vlakken
in ieder geval de bruine kleur wel
ik vind het er niet uit zien lijkt opl een grote drol
en het is vreemd gaan doen op een plek, effect kwam niet op gang en kwam een beetje vage plek tevoorschijn
dus al met al K*T

wel goed voor kleine dingetjes maar grote vlakken is het af te raden

Neonic
8th November 2009, 01:30
't is volgens mij niet echt helemaal de bedoeling die 'scheuren' maar ziet er op zich wel goed uit. jammer dat het niet helemaal gelukt is. vond het wel chique staan eigelijk.
ook wel apart icm de kleur van je auto en dat subwoofer gebeuren.
kan je zulke plekkies trouwens niet 'bij spuiten' of krijg je dan weer kleurverschil en/of verschil in structuur ?

454ss
8th November 2009, 10:48
Is het niet van het 'afbakken'?

vincenttor
8th November 2009, 12:27
nee ik heb alles gedaan zoals op de TD stond van de lak
en die scheuren dat moet het leer effect geven, heb de duitser al een mail gestuurd om te vragen of ik dat zo eroverheen kon spuiten
ben er alleen bang voor maar goed hoor dat hopelijk maandag
vind alleen op grote vlakken de kleur erg overheersend

verveelde me kapot,
had nog potje bison tix staan en ben het nog maar een keer gaan proberen

t is ff beetje bezig zijn maar t plakt een stuk beter dan die spuitlijm

vincenttor
26th November 2009, 00:54
mn plan met de achterbak polyester geval ben ik helemaal zat
geen zin meer in t schuurwerk omdat het zo kei en keihard is qua bewerking

en op de 1 of andere manier kwamen er elke keer barsten en kleine scheurtjes in, misschien slechte mengverhouding qua harder en fiber filler gedaan maar goed die is er vanochtend dus aan gegaan
helaas geen foto van maar hij was zo taai dat er een auto overheen gereden was 2x en hij was nog niet gebroken haha helemaal niks
lopen springen en dat gaf niet, toen een bommetje erop geplakt en was t klaar ;P

dus maar even aan de slag gegaan ander ideetje meteen gemaakt.

kwam thuis en was een mooi pakketje en toen zag ik even dubbel :)

van t weekend weer wat te doen dus, en meteen een ander ideetje maar gaan proberen

ik heb het zo verzonken omdat ik daar een plexiglas plaat in druk zodra het bekleed is met skaileer

op de kunststof plaat plak ik de vorm van het mannetje af en de vorm van de 2 speakers dan spuit ik de rest zwart of weet ik welke kleur dat mooi staat
in de zijkanten van t plexiglas boor ik een heel klein gaatje waarin een led past of onderin moet nog even zien hoe ik dat voor elkaar krijg
en dan hoopte ik dat het hele plaatje verlicht werd :)

mja kwam zomaar ineens in me op hehe

GS_Golf_3
26th November 2009, 07:55
Zeer mooi vincenttor
Wel radicaal verschil he, van poly instal, naar een rustige vlakke MDF instal:D

Maar het kan me bekoren.

Het plexi plaatje gaat wel mooi zijn. Maar mijn idee zou zijn.

De vorm van de box en het mannetje in de plexi fresen. Gewoon enkele mm diep.
Dan de ledjes in de zijkant van de plaat zetten dat het licht van de ledjes gebroken wordt op de groeven van het fresen:p
Dan gaan die vormen mooi oplichten:D

Greetz Giel

Radiance
26th November 2009, 10:14
Ziet er netjes uit! heb zelf ook een sub van ground zero... eigenlijk is heel mij audio van ground zero :P Ik ga zelf ook het weekend beginnen met een dubbele bodem dus kon hier goed kijken hoe dat ook al weer ging :D

454ss
26th November 2009, 10:28
Rusteloze ziel...;)

Als je een ledje wilt plaatsen om het plexi op te laten lichten dan zul je inderdaad zoals gs_golf_3 zegt iets moeten uitfrezen wat op gaat lichten. Anders gebeurt er niets namelijk. Alleen de buitenste rand van de plexi zul je dan zien.

Wel mooi trouwens zo om met die frees een mooie cirkel te maken. Zou zelf een decoupeerzaag nemen en vervolgens falen...:( Ben zelf te veel prutser om het dan netjes te krijgen.:D

GS_Golf_3
26th November 2009, 21:00
Rusteloze ziel...;)
...
Wel mooi trouwens zo om met die frees een mooie cirkel te maken. Zou zelf een decoupeerzaag nemen en vervolgens falen...:( Ben zelf te veel prutser om het dan netjes te krijgen.:D

Ja met een decoupeerzaag gaat dat nooit echt mooi rond. Dat heb ik in het begin ook geprobeerd.
En als je dan 1 keer met een frees werkt, dan zie je zoveel mogelijkheden ermee:D

Greetz Giel

vincenttor
26th November 2009, 23:28
ja een frees is leuk alleen moet je wel een goede mal hebben of iets dergelijks

want uit de losse hand frezen dat word helemaal niks

dat frezen in t plexiglas heb ik ge probeerd maar word niet veel bijzonders dus hou ik t maar bij het oude plan

wel even een hoedeplank gemaakt , nog even een soort van kistje om de speakers heen timmeren kijken of het geluid daardoor beter word of niet

bad_luck
26th November 2009, 23:46
hoe t klinkt weet ik niet, maar t ziet d'r wel goed uit :p

vincenttor
26th November 2009, 23:55
haha ja mooie is dat ik ook niet weet hoe het klinkt
subwoofer ook nog niet getest met die zware versterker
normaal gesproken kan ik niet wachten als het binnnen is meteen aannsluiten etc

maar nu heb ik t zootje eigenlijk al vrij lange tijd klaar liggen en nu begint alles beetje binnen te druppelen zodat ik t tegelijk aan kan sluiten :rolleyes:

bad_luck
27th November 2009, 10:30
wel zonde als t ECHT niet mooi klinkt ... alles mooi gemaakt, kun je t weer wegflikkeren ...

454ss
27th November 2009, 10:37
dat frezen in t plexiglas heb ik ge probeerd maar word niet veel bijzonders dus hou ik t maar bij het oude plan

Moet je natuurlijk wel de mogelijkheden voor hebben, maar (zand)stralen wordt ook mooi. Hoef je alleen een malletje te maken van triplex oid.

Die ovalen gaten wel met de decoupeerzaag gedaan?;) Komen zeker nog mooie roosters overheen? Of ga je dat gaasspul daarvoor gebruiken?

BadNews
27th November 2009, 13:42
Die ovalen gaten wel met de decoupeerzaag gedaan?;) Komen zeker nog mooie roosters overheen? Of ga je dat gaasspul daarvoor gebruiken?

zo'n frees kan je (bijna) overal voor gebruiken..

Maar ik vind het wel een beetje neer buigend.. Dat gaas wat er op ligt is toch ook mooi :) :D

OT:

Erg leuk/mooi gedaan allemaal.. ook die gespoten intrieur delen.

vincenttor
27th November 2009, 16:36
de interieur delen die wit zijn dat is spuitplamuur
moet het goed schuren zodat de structuur weg is want pp schuren dan ben je toch wel zo achterlijk lang bezig

en ja over de plank komen roosters vandaar dat de ovalen met de decoupeerzaag gedaan zijn dus beetje afgeraffeld :P

als dat rooster pas gemaakt is trek ik de plank over met alcantra zodat je niet de gaten van de speakers ziet

@ badnews, idd als het niet klinkt met een kistje of iets eromheen mja helaas

het is denk ik half uurtje werk kistje zagen even met de zaag tafel is het zo gedaan dus wel de moeite waard denk ik

@454 idd , ik zat ook aan zandstralen te denken, de overbuurman van waar ik werk heeft een zandstraal pistooltje was al even plannen aan het maken daarheen te gaan

malletje uit triplex/multi is wel goed plan ja bedankt voor de tip

vincenttor
28th November 2009, 00:08
heb ook van iemand een rol skai gekregen , kan ik mooi ff testen hoe dat werkt en gaat wel aardig
beetje stoffig op de foto maar ja t is maar de extra accu bak en de eerste keer dat ik iets ermee bekleed :)

en ook even voor het plexiglas plaatje een idee gemaakt /mal voor te zand/parel stralen
morgen dat even doen kijken wat voor effect dat geeft

tja ben ook maar een amateur :P

454ss
28th November 2009, 10:19
Misschien een idee om een iets minder statisch poppetje te nemen? Of eentje met een koptelefoon op? Is natuurlijk wel lastiger zagen, maar geeft het wel iets meer 'swung'.:)

vincenttor
28th November 2009, 12:07
ik denk dat ie al een grote kop telefoon heeft ;)
en dit is het bestaande logo, echt makkelijk is het niet wat netjes zagen
ik geef het je te doen haha

edit:

ff bezig geweest met asfalteren weer :P
in de deuren en t dak ga ik toch maar die geurloze rommel doen want als de zon er natuurlijk op gaat schijnen ruikt ie wel iets wat sterker

hier de foto's

vincenttor
29th November 2009, 23:30
weer ff bezig geweest wat bevestigings beugeltjes gemaakt

moet nog maar ff zien of het klinkt, zo niet gaatje erin boren pijpje en testen

soort tocht strip schroeven erin en hopen dat het beetje lucht dicht is
zodat ik wel het ooit nog kan open trekken als er een speaker kapot is ofzo

1 gepolijst ziet er denk ik wel beter uit op zwart skaileer

morgen naar de buurman even zn straal pistool lenen om het logo op het plexiglas te stralen

Neonic
29th November 2009, 23:35
Ziet er al goed uit:)
Lekker bezig geweest zo te zien.

GS_Golf_3
30th November 2009, 07:15
Hmmm begint al aardig vorm te krijgen he.

Ziet er wel net uit met die zwarte skai.
Werkt lekker hé:p
Maar ik zou je scharniertje van de accukist wel zwartspuiten. Dat zou beter uitkomen met het zwart skaileer.

De bevestigingsplaatjes, zitten die gebout in originele gaten in het chassis? of heb je die zelf geboord?

Gaat wel lekker zijn als het af is.

Greetz giel

vincenttor
30th November 2009, 21:02
ja dat skai, ik vind deze niet bijzonder mooi maar goed gekregen paard moet je niet in de bek kijken

de bevestigings plaatsen dat zijn originele plekken, 1 waarop de bank zit

de andere 2 zat niks

ook even de beugeltjes mee genomen en gepoedercoat zodat ze niet weg roesten

en mn speeltjes zijn binnen gekomen de versterkers maar ja dit weekend word het niet veel denk ik aangezien ik ook naar duitsland ga voor essen motorshow eens zien wat daar te koop is

en dan ook nog naar venray wat ophalen erg druk dus

vincenttor
1st December 2009, 20:48
hier wat foto's wat ik ff in de pauze had gedaan op me werk

nog niet klaar, misschien spuit ik t morgen wel ander kleur even zien hoe en wat en de logo's afplakken / spuiten

zilver metallic was het vond het niet erg mooi dus maar even wat blauw en geel erbij gedaan tot het beetje leuk eruit zag

vincenttor
12th December 2009, 00:11
vandaag dat "speciale" dempings bitumen opgehaald in leerdam en dit plakt toch wle ff stukje beter

weet niet of het iemand is opgevallen wat voor koekblik geluid er van je auto af komt als iemand de deur dicht "gooit"

hier filmpje wat een verschil het maakt denk dat het wel helpt want zelfs met de originele speakertjes als k die wat harder zet loopt alles te trillen

filmpje

http://www.youtube.com/watch?v=x6mIHkOoSC0

454ss
12th December 2009, 14:06
weet niet of het iemand is opgevallen wat voor koekblik geluid er van je auto af komt als iemand de deur dicht "gooit"
Ehhm... Nee, dat doet mijn auto niet. Ik heb denk ik een degelijke Duitser.:D;)

Dat filmpje is wel overtuigend, dat scheelt veeel! Dat moet een mooi resultaat gaan geven straks.

vincenttor
25th December 2009, 02:53
was gister pittig koud geinig fototje gemaakt

weer even beetje in de schuur aan de slag gegaan ringen van mdf gemaakt wat een takke werk zeg 16 stuks maken moet er nog 4 nu gelukkig van dunner mdf
en de panelen uit elkaar gesloopt zodat ik het met polyester kan gaan bewerken zonder me druk te maken over het stofje , ook meteen mooi stofferen daarna hele zooi weer in elkaar

daarna schuur opruimen wat een zootje daar ook uur mee bezig geweest en me dashbord bijna af gemaakt nu nog de randen aansmeren met polyester zodat het er wat netter uitziet

vincenttor
26th December 2009, 13:56
weer wat bedacht om te maken haha, stopt maar niet hier wat foto's

die letters zie die komen er dan uit als ik het dashbord en andere delen ga flocken

454ss
26th December 2009, 22:29
Mooi man! Dit gaat toch wel erg mooi worden, petje af hoor.

vincenttor
28th December 2009, 23:33
dank u ,
mag ook wel na al dat werk zal een hel anders gezicht zijn als die geflocked is
kan eigelijk niet wachten maar moet eerst wat ander spul ook afmaken voordat ik alles ga flocken

hier weer wat fotos , was vandaag met een vriend naar een auto sloop die was echt achterlijk groot en alle soorten merken netjes op rij

moet de panelen vast zetten en nog 2 ringen frezen daarna doek erover spannen ringen erop schroeven insmeren met polyester en heb nieuwe deurpanelen
als alles goed gaat natuurlijk :D

GS_Golf_3
29th December 2009, 00:39
Haha dubbele 16,5 compo's rulen:D

Ik ben benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien...
Gaat er ook een grilletje voor komen?

Greetz Giel

vincenttor
29th December 2009, 11:41
het is een GZNK 165 setje
en een GZNC 1650 setje

dus kickbas en compo set en wat info ingewonnen waar te plaatsen voor beste geluidsbeeld
ik ga daar dat doek over spannen zealum deze kan je insmeren en hoeft geen glas mat meer op omdat deze sterk genoeg van zichzelf is
echt ideaal spul schuren is 10x makkelijker ook nog is zonder jeuk en ongein

daarop ga ik de originele deksels doen die erbij zitten deze doe ik mooi spuiten en daar valt de kap straks overheen zodat je alleen de speakers ziet en het filter'

naja dat is het plan hopen dat het uitpakt zoals ik in gedachte had

GS_Golf_3
29th December 2009, 13:02
Hmmm dat zealum doek klinkt wel interessant!
Het werkt wel een stuk makkelijker neem ik aan...
Is dat ook hetzelfde doek dat je over je middenconsole hebt getrokken?

Maar ik zou je deuren toch maar heel goed dempen.
Met zo'n geweld in de deuren gaat het rammelen.
Ik had die van mij ook ingebouwd zonder dempen met bitum. Dan heb je geen muziek maar geratel :D

Plannen zijn er om tijdens de werken lichtjes aan te passen...
Of nou net niet:p
Het komt wel goed.

Greetz Giel

vincenttor
29th December 2009, 19:15
ja dat om t middenconsole is het gene waar ik t over heb
kost 30 euro voor 1500 x 2000 maar daar kan je wel wat mee beplakken

gaat alleen achterlijk veel hars in zitten want hij moet doordrenkt zijn

vincenttor
31st December 2009, 02:34
let niet op de spagetti , valt opzich nog mee moet ff wat van die hoesjes eromheen doen en me versterker + sub spuiten
maja als je het spul al zo lange tijd hebt liggen moet je het toch even horen haha

morgen even testen hoe dat gaat :)

Vladimirke
31st December 2009, 10:45
Je kan er zelfs geen halve krat bier meer in kwijt.:D

vincenttor
31st December 2009, 11:36
als de afdek plaat er in staat kan er zelfs 1.5 krat bier in,
en nog mooier als ik het rekje voor over de sub gemaakt heb wel weer 2 :)

maar goed me achterbank is eigenlijk me achterbak hehe

vincenttor
3rd January 2010, 13:48
ja ik vraag me af of dit bij mij is gebeurd of dit niet eerder was
heb het in friesland gekocht de versterker maar natuurlijk nooit open getrokken , had hem aangesloten en de lampjes branden gewoon toen dus nam aan dat het wel goed zit

tenslotte je koopt wat bij een audio zaak die hier aangeraden werd door iemand

dus de pret was snel voorbij met de subwoofer :@

versterker stond lekker te roken

GS_Golf_3
4th January 2010, 15:05
Bah dat is zo kut he.
Ik heb het ook eens voor gehad met mijn vorige amp.
2e hands gekocht van iemand die op een ander forum veel materiaal verkoopt (en een heel goede reputatie heeft).
Ik koop men ampje + subs en na een anderhalve maand, stopt de amp.

(een van de vorige) eigenaar(s) had em ooit gewoon te warm gestookt...
Voor enkele euro's dan wel nog kunnen laten maken.

Had je die van jou ook 2e hands gekocht?
Of nieuw in een winkel?
In een winkel = garantie hé.
2e hands, tja dat zal laten maken worden bij een officiële verdeler...

vincenttor
4th January 2010, 18:57
ja het is een demo model van de winkel
hij verzekerde me dat het een goed werkende versterker was

heeft al met magma-audio contact opgenomen zegt ie om te vragen hoe en wat
zo niet dan soldeer ik die eind torren er uit en stop er nieuwe in met de hoop dat die weer werkt dan natuurlijk

vincenttor
27th January 2010, 22:51
moest het ff laten zien :P

beetje zitten kloten met me oude versterker vond het wel best geinig geworden

454ss
27th January 2010, 23:08
In eerste instantie dacht ik dat het spuitwerk mislukt was, maar bij nader inzien zijn die 'druppels' opzet (toch?). Vind het wel gaaf eigenlijk. :)

vincenttor
27th January 2010, 23:24
ja,
het is eigenlijk erg simpel
ik heb gewoon water gebruikt alleen dat doet het toch net niet
zit niets voor niets een speciale toevoeging bij dat spul wat je kan halen
je druppelt het erop, zorgt dat je met hele lage druk dan vanaf 1 kant gaat spuiten hele dunne nevel

mooiste is een erg contrasterende kleur zwart/wit zwart/silver metallic etc

dan laat je dat drogen zakt de druppel in de lak erop heb je 3d effect met schaduw
blanke lak paar lagen tot ie mooi glad is en voila

wat er met kraan water gebeurd, de lak blijft niet echt goed aan 1 kant zitten het trekt beetje over de druppel heen
maar geeft toch best aardig effect vind k zo :)

vriend van me wil al zn apparaten in ze klus bus van ze bedrijfje gespoten hebben met dit effect hehe
die is er helemaal weg van :P

Neonic
27th January 2010, 23:35
vriend van me wil al zn apparaten in ze klus bus van ze bedrijfje gespoten hebben met dit effect hehe
die is er helemaal weg van :P
Geef m geen ongelijk :)

Heb dat wel eens op Discovery gezien bij How its made. Dat deden ze bij helmen, dacht rugby ofzo. Op zich wel simpel trucje, en gaaf.

vincenttor
31st January 2010, 13:30
na mn middenconsole kapot getrapt te hebben omdat ie niet helemaal was wat ik wilde heb ik hem maar opnieuw gemaakt
nu alleen nog 2 gaten maken voor de voltmeters en met skai bekleden

zoals gewoonlijk een berg fotos :)

kleine winkel haha

laatste keer in de hars gezet

temperatuur sensor om de temp in te stellen wanneer de koeler aan moet slaan

koeling voor de versterkers achterin

Neonic
31st January 2010, 13:42
zoals gewoonlijk een berg fotos :)
Altijd mooi é, foto's :)

Ziet er goed uit, ben zeer benieuwd wanneer ie bekleed is.

454ss
31st January 2010, 14:29
Hee... Heb ik wat gemist?? Een 2e schermpje?!?

'"|"' ( ) |\/|
31st January 2010, 17:05
Netjes hoor! Ziet er goed uit.

vincenttor
31st January 2010, 21:16
haha nee niks gemist,
dat is het " oude" scherm wat ik eerst in me dashbord had gemaakt

zonde om in de kast te leggen en ik dacht misschien wel leuk om die erin te maken en
daarop de odb2 info te displayen had in de config gezien dat je scherm 1 of 2 kon kiezen daarvoor
extra beetje onzin wat hem speciaal maakt :))

vincenttor
3rd February 2010, 23:47
zal weer ff fototje plaatsten
heb me wagen volgeladen vol met mooie spulletjes :P

mooie uitgang voor de lucht die de versterkers koelt :)

TubeHead
4th February 2010, 23:20
Tamelijk geniaal die koeling haha ! :D

vincenttor
5th February 2010, 00:20
mja en koelen dat ie doet :P
geluid valt ook best mee, schakelt ook pas aan bij... aantal graden
als ie die temperatuur bereikt dan draai ik toch hard de muziek anders word ie amper warm

en dan even voor het eerst met skai gewerkt naja goed skai dan
iets te kort afgesneden maar goed ik kan er zelf mee leven vind het best zo

zijn de instaplijsten trouwens

ging makkelijker dan verwacht en een verfbrander/fhon doet wonderen met dit spul

454ss
5th February 2010, 09:57
Sow.. dat ziet er strak uit zo te zien! Volgens mij ben jij er zo'n eentje met gouwe handjes. ;)

bad_luck
5th February 2010, 11:30
volgens mij gewoon met teveel vrije tijd !!!

'"|"' ( ) |\/|
5th February 2010, 14:45
Ziet er goed uit hoor! Ik doe het je denk ik niet na;)

vincenttor
5th February 2010, 15:43
vrije tijd ? naast me werk/sporten/bouwen/engels curus/school en nog wel is uit gaan bedoel je ?

ik vind dit gewoon leuk en uitbesteden kan iedereen...

ow en zo lang duurt het ook weer niet ongeveer 30 minuten en t zat erop, wie niet waagt wie niet wint he..

hoop dat het nog een keer lukt met de andere instaplijst hehe

en heb me pp plaatje bij een smeltboer ook gehaald dus dat topic kan dicht :) mag het zelfs bij de beste man in zijn werkplaats doen + met ze smelt apparaat spelen :)

Neonic
5th February 2010, 16:11
Weer lekker bezig geweest zo te zien :)
Ziet er goed uit. Hoe ga je de rest afwerken met die versterkers enzo ? Wel mooi zo die versterkers in de kleur van je auto.

vincenttor
5th February 2010, 16:46
ja leuke is dat je de versterkers niet ziet hehe

ben een framepje aan het lassen dat eroverheen valt,
daarop gaat dan een plaat denk beton plex vanwege de stevigheid of mdf t is beide zwaar.

en daarin ga ik soort sloten maken altans is t plan ,
stel er komt een ongenodigde gast is het enigste wat ze mee kunnen nemen de subwoofer want de plaat om de versterkers + andere materialen bij te komen gaat er niet zomaar af
en t alarm staat al te loeien dan + me telefoon gaat af zoveel tijd hebben ze niet

dus dat is beetje mn plan

Neonic
5th February 2010, 17:24
Kan je dan niet nog een plaat maken, alleen voor de show oid ? Wel zonde dat je die versterkers niet ziet.

vincenttor
5th February 2010, 17:28
plexiglas erin , tja zou een idee kunnen zijn ja
zal nog is er over nadenken.
kan natuurlijk als het gat niet te groot is er nog amper er wat uit trekken
heb al een ideetje hoe te maken maar goed dat zie ik nog wel

454ss
5th February 2010, 20:53
Anders een 1 centimeter dikke plaat plexi er over die je vastzet met 30 torx-schroefjes. Knappe vent die daar doorheen komt of die 30 schroefjes er snel uit heeft. ;)

vincenttor
7th February 2010, 23:52
dat is idd wel een idee hou ik in me achterhoofd

ook van t weekend de maaier af gemaakt , engiste wat nog mist is de carpc hehe

ik dacht laat het ff zien :P

me pa heeft zo een ding gekocht meteen uit elkaar getrokken die zelfde avond likkie verf gegeven :)

haha zie je m al gaan over de berg in frankrijk :P

uitlaat demper / toeter / xenon setje moeten er nog ff op dan is ie klaar ::lol:

en ik had weer TE VEEL vrijetijd....

454ss
8th February 2010, 10:05
Als je echt te veel vrije tijd had dan had je er een 600cc motorfietsblok ingezet. Oerend hard!! :D

Verder goed bezig, ziet er mooi uit die baskist!

Neonic
8th February 2010, 17:35
en ik had weer TE VEEL vrijetijd....
Dat vind ik nou nooit zo erg eigelijk :)

Ziet er goed uit, zal wel hoop herrie uit gaan komen denk.
Grasmaaier is ook wel lache, ben wel benieuwd hoe het gaat worde.

Maarten ... ook wel geinig inderdaad. Heb wel eens grasmaaier race gezien op tv. Echt lache, zo'n beetje alles mag ... als er maar een motor in zit van een grasmaaier.

vincenttor
8th February 2010, 19:41
ja het TE VEEL vrije tijd was voor badluck bedoelt
er zijn idd grasmaaier races voornamelijk in amerika maar goed
kan ook te ver gaan haha hij is om te maaien.
als je alleen ziet hoe de wielen voor "gelagerd" zijn haha
gewoon staf rond en t wiel erop deze vast gehouden door een splitpen :P

skelter praktijken dus haha

bad_luck
8th February 2010, 21:11
volgens mij spuit jij je tandenborstels zelf nog, of niet ???

vincenttor
8th February 2010, 21:46
tja als je goed wil worden moet je oefenen...
bespeur ik enig jaloezie misschien ? aan je antwoorden te lezen ben je het ergens niet mee eens

beetje jammer

bad_luck
8th February 2010, 23:42
was niks negatiefs aan bedoeld hoor ! Echt niet !
Heb alleen soms het idee, dat je op momenten van verveling door je huis loopt en je bedenkt wat je nog meer zou kunnen spuiten ! (wat ik misschien zelf ook wel zou doen als ik de beschikking had over ruimte + apparatuur)

Ben het niet altijd even eens met hoe je dingen aanpakt, maar het spuitwerk en bekleedwerk en houtwerk en .. eigenlijk alles tot nu toe, ziet er zeer netjes uit, waar je trots op mag zijn. seriously.

vincenttor
9th February 2010, 00:13
ok dan heb ik het verkeerd opgevat , sorry
ik dacht die is boos of jaloers of wat dan ook
niet de bedoeling natuurlijk

tja ik zeg altijd maar als het in elkaar komt is het goed en van fouten leer je
al vaak genoeg onderuit gegaan en dan weet ik hoe het niet moet .
maar ja als je niet wat probeerd dan leer je ook niks :)

en ja ik spuit graag dingen zo gek mogelijk hoe gekker hoe leuker vooral effect lakken vind ik leuk om te doen
dat is nog iets met beetje moeilijkheidsgraad erin een plaat of deur of wat spuiten recht toe recht aan is niet zo bijzonder meer

en de tijd dat ik er mee bezig ben zal je versteld staan dat deze vrij weinig is

bad_luck
9th February 2010, 10:08
nee nee, niet boos, niet jaloers, no hard feelings.
nou ja, jaloers misschien beetje maar dat bedoelde ik d'r niet mee :P hehe

Nou goed, back on topic maar weer ;)

vincenttor
9th February 2010, 23:38
stiekem weer na t eten even de schuur in geslopen en wat knip en plak werk gedaan

en kreeg vandaag me volt /ampere metertjes uit hongkong binnen ,
kosten: 22 euro + verzendkosten :)

in nl betaal je voor 1 metertje al 29 euro hehe weer mzltje dus

ook de gewone TID pas gemaakt aangezien ik graag de temperatuur zie toch wel handig om te weten of t glad kan zijn etc
even mooi afwerken en dan kan deze ook in t leer overtrokken worden

Neonic
9th February 2010, 23:50
Ziet er zeer intressant uit :)
wat kwam er nou in dat lege vakkie achter je pook ?

vincenttor
10th February 2010, 00:00
7" lilliput schermpje
me oude uit het dashboard heb ik daarin pas gemaakt
of bedoel je dat niet ?
dat andere gat is van de handrem

Neonic
10th February 2010, 00:08
bedoel dat kleine vakkie, net boven de metertjes.
dat frame wat je er in gemaakt heb.

vincenttor
10th February 2010, 00:47
oke haha dacht al :)
dat is de TID time info display
had er 1 van dat dashbord op de sloop meegenomen
wilde toch graag datum/tijd/tempratuur zien

454ss
10th February 2010, 09:18
Krijg je nu straks 3 (4) verschillende displays bij elkaar? Of wordt het straks 1 van de 3 kandidaten?

vincenttor
10th February 2010, 11:10
word bij elkaar en t is zo min mogelijk in het zicht
me handrem hangt er ook boven

1 volt meter de kleine is voor de voorste accu
en de grote volt/ampere meter is voor de achterste accu
dat met het rode scherm is de temperatuur regeling voor de versterkers te koelen hoeveel graden etc
naja en de TID die boven aan zit waar niet de handrem boven hangt

komt nog een schermpje bij maar dat gaat ergens anders dat is namelijk voor de geluids regeling bit one van audison
goedkoop op de kop weten te tikken

Jaimieberkhout
10th February 2010, 14:29
komt nog een schermpje bij maar dat gaat ergens anders dat is namelijk voor de geluids regeling bit one van audison
goedkoop op de kop weten te tikken

Hoe zit dat eigenlijk? Kan je dat schermpje rechtstreeks op de bit one aan sluiten?

vincenttor
10th February 2010, 20:47
dat is de volume/setting controller die erbij zit
gewoon klein lcd dingetje met een knopje zodat je volume kan regelen en dit is waarschijnlijk wel nodig bij mij
aangezien ik het via optisch ga laten lopen het geluid en de geluidskaart die erin zit kan je niet de optische poort regelen
het is geluid met signaal meer niet niet stelbaar

Jaimieberkhout
10th February 2010, 21:54
Oke thanks. Wil ook zo,n Bit one hebben. Maar wist niet dat er een schermpje bij geleverd zit.
Ik heb een demo driver van de Bit one op me pc. Zag er erg mooi uit. Dus zal ook wel goed willen werken op de cpc.

vincenttor
10th February 2010, 23:19
Eerlijk gezegd heb ik hem nog niet eens geprobeerd of iets hehe
ligt in de doos bij de andere spullen.
Reden is ook natuurlijk de carpc , ik heb nog een panasonic av100 ofzoites liggen is in nieuwstaat

dit is een DSP alleen zonder equalizer functie maar wel 5.1.
Misschien zoek je daar naar , engie is dat deze met los frontje is en niet via de computer te regelen.
Heeft mij 100 euro gekost maar heb hem niet gebruikt omdat ik alles actief ga aansturen.

Maar even de auto in de schuur gezet , lekker sneeuw/ijs vrij morgen ochtend.
En toen bleef ik weer half uurtje hangen :P

Mooi plekje gevonden voor de versterker koeling even een aanzuig kapje maken dat ie alleen door het speaker rooster lucht aanzuigt,
En een mooi stuk slang zoeken dat de lucht naar de versterkers toe gaat.

En de gaatjes gemaakt in het middenconsole , op me werk even het stukje van de TID met de primer gespoten zodat ik een hechting kan krijgen als ik het in het polyester verwerk.
Dus morgen dat erin steken en afwerken dan het in skai overtrekken is er weer iets klaar

454ss
11th February 2010, 09:47
Hoor je die fan niet als ie draait? Natuurlijk als er muziek speelt niet, maar het zou mij misschien kunnen gaan irriteren dat ik elke keer tussen de nummers in of bij zachte passages zo'n stofzuiger hoor draaien. Maar misschien dat het erg meevalt, dat kan ik niet zien aan het plaatje. :D;)

Wel creatief opgelost trouwens. Alleen zal hij warme lucht afzuigen, dat ronde gat met de schoepen is de ingaande kant. Het roostertje met de flapjes onder de klepsluiting zal waarschijnlijk worden dichtgetrokken door de zuigende werking. Je kunt natuurlijk ook het andere speakerrooster als inlaat laten fungeren. Het mooiste zou zijn als de warme lucht via dat roostertje onder de klep de auto verliet.

vincenttor
11th February 2010, 14:03
de versterkers worden alleen echt warm als de muziek hard staat.
en haha als ie bij mij hard staat hoor je echt niet de afzuiging :)
heb een temp sensor en die kan ik bij t middenconsole instellen dus als ik het zat word zet ik hem hoger zodat ie niet meteen aan slaat.
de koeling is trouwens niet eens echt nodig maar ja omdat ik een 2e bodem heb dacht ik het kan geen kwaad :)

hij zuigt inderdaad warme lucht uit de cabine/auto en dat blaast ie langs de versterkers en dat gaat via het overdruk klepje naar buiten toe.
dat klepje wat erin zit dat zuigt ie niet dicht hoor, ik bedoel wat in de uitgang van de ventilator zit ern komt me toch een berg lucht uit.
ja het kan beter maar ik heb verder geen ruimte, en zit er niet op te wachten een gat te zagen/boren waar die koude lucht kan aanzuigen.
want in het plaatwerk lopen hakken enzo verlengt niet de levensduur van de auto qua weg rotten.

moet ook nog zodat die echt alleen door het speaker rooster aanzuigt even van polyester of ander materiaal een stukje maken zodat die mooi aansluit en zat aan een filtertje te denken ervoor of iets maakt in princiepe niet zoveel uit maar goed voor de leuk :P

454ss
11th February 2010, 15:45
Je hebt gelijk, als ik nu de foto's beter bekijk zuigt ie uit het interieur en blaast het in de dubbele bodem. Ik dacht dat het anders om was, sorry.:o

Als het enkel afdichten is, kan misschien een stukje simpel schuimrubber een oplossing zijn?

Neonic
11th February 2010, 16:36
Ben wel benieuwd je console gaat worden. Ziet er in ieder geval intressant uit met al die klokkies en metertjes :)
Ga je die frampies er van nog spuiten of ... is denk wel mooi, en dat icm dat stoffie.

vincenttor
11th February 2010, 18:34
vergissing is menselijk 454 :) heb ik ook zoveel hehe,
schuim is idd een goed idee.
ik wilde het weer veel te moeilijk make meteen eigenlijk haha

@ neonic had al wat topics gezien en daar uitk begrepen dat jij de led/lampjes/metertjes man was :)
dacht dat je het wel mooi zou vinden haha

dat is trouwens een erg goed idee om het te spuiten in de zelfde kleur als mn auto
ga ik over maadje of 2 weer in andere kleur spuiten kan ik het wel meespuiten
bedankt voor de tip :)

Neonic
11th February 2010, 21:57
@ neonic had al wat topics gezien en daar uitk begrepen dat jij de led/lampjes/metertjes man was :)
dacht dat je het wel mooi zou vinden haha
Hebbie helemaal goed gedacht :)
Vind het wel wat inderdaad. Hoeft nog niet eens echt nut te hebben haha

dat is trouwens een erg goed idee om het te spuiten in de zelfde kleur als mn auto
bedankt voor de tip :)
Was eigelijk meer een vraag haha. Maar leek me wel gaaf, zelfde kleur als je auto. Of alu look oid.
Wat voor kleur ga je je auto nou weer spuiten dan ??? of ... word dat nog een verrassing ?

vincenttor
11th February 2010, 23:06
ja hou het spannend
kleur is er al en ga een vriend van me zijn auto ook die zelfde kleur spuiten
even naar hem toe in friesland rijden kunnen we daar de hele dag voor 60 euro in de auto spuitcabine staan
kennis van hem ofzo :)

word ie mooi stof vrij ook hoop ik

bad_luck
11th February 2010, 23:30
huh? ik meende dat je zelf op het werk beschikking had over spuitcabine?

zelfde kleur spuiten is wel cool :) (vooral als je vaak samen rondrijdt :P)

Neonic
12th February 2010, 00:02
Ben je niet in de war met die 'omgebouwde' schiuur ?
Ben wel nieuwsgierig wat het gaat worden voor kleur. Wel met één of andere vage gloed ofzo denk :)

Weet je trouwens hoe lang je ongeveer nodig heb ? bedoel zo'n cabine ... Had er toen ook aan zitten denken omdat dat toch wel wat handiger is dan op straat, voor de deur, te zitten kloten met tape en papier :rolleyes:
Ken in de buurt zo'n ding huren maar heb (nog) geen idee hoe lang je nodig zou hebben en hoe dat allemaal in zijn werk gaat. Toch maar eens binnenkort langsgaan denk.

bad_luck
12th February 2010, 00:19
nee op zn werk meende ik ... maargoed misschien heb ik dat fout.

'"|"' ( ) |\/|
12th February 2010, 01:32
Boeie... het vorige spuitwerk zag er allemaal super uit, dus het zal er vast weer goed uitzien!

Met dezelfde kleur rijden is best wel vet, ik rijd ook vaak samen met 2 anderen die dezelfde auto in dezelfde kleur hebben. Dan zie je op de weg mensen vaak wel ff 2 of 3x kijken ;)

bad_luck
12th February 2010, 11:09
da's toch logisch tom !!!

als er 2 of 3 mooie auto's langskomen, kijken mensen ook 2 of 3 keer :P haha

vincenttor
12th February 2010, 15:26
ik heb op me werk een cabine alleen dit is geen industrie cabine
zuig wand dus, en een auto spuitcabine heeft vaak een water bed eronder en de aanvoer van bovenaf
en ja het is bij ons van verre weg al te zien dat het niet stof vrij word

toevallig gister weer alles opgeruimd en papiertjes opgehangen voor die kalveren dat er rond lope dat er niet maar dan ook niet geschuurd mag worden in de spuitcabine
wat ze voorheen dus wel deden, tja dan is het vragen om problemen natuurlijk
en ook omdat er een poedercoat installatie staat daar komt ook zootje stof af loop je naar binnen

vandaar dat ik bij hem in friesland in de cabine ga staan, ander voordeel is dat er een verwarming in zit die tot 75 graden kan
dan is de lak laag binnen 30-45 minuten uitgehard en kan die eruit bij me werk is dit max 44 graden

@ neonic, ja de tijd dat je nodig hebt.
het afplakken etc doe je toch buiten de cabine moet zorgen dat je laatste deel natuurlijk in de cabine plakt want moet wel de auto nog erin kunnen zetten

alleen de spuit tijd ja ik weet niet wat je allemaal van plan bent hoeveel lagen lak etc
ga er maar vanuit dat je een 30 min bezig bent met spuiten altans dat heb ik
alleen met die kameleon ben je wel f langer bezig want daar aan zootje lagen op en moet je op de uitdamp tijd letten

hangt af van verschillende factoren en natuurlijk hoe je spuit of het snel gaat etc hangt van jezelf af allemaal bijkomende tijd

ook nog mooi, kwam net bij de kunststof lasser vandaan even vragen hoe en wat
zegt ie gewoon zaag de onderdelen wat je erin gelast wilt hebben maar uit dan las ik het wel even snel voor je dr in :)
beter kan niet hehe

bad_luck
12th February 2010, 19:41
jawel kan wel beter.. als ie zegt kom maar met je bumper (of wat t ook is) dan maak ik het wel helemaal zelf :D

vincenttor
13th February 2010, 01:32
ja ben hier al lang blij mee,
zal ook het eerste zijn wat ik niet zelf doe aan mn auto
eigenlijk gaat het beetje tegen mn princiepes in maar goed heb nog te veel te doen eigenlijk

de tuin zwaan :P
ja sommige mensen hebben een kat sommige een hond, wij hebben een zwaan

dat kreng is klaar, even de bedrading in orde maken nog.
moet ook nodig het overige kunststof zoals de pook en dat stukje in de kleur spuiten ziet er niet echt netjes uit vergeleken t verse skai

alleen even zien hoe zoiets los gaat

bad_luck
13th February 2010, 10:13
ziet dr netjes uit hoor ... alleen jammer, was er geen plek waar je de metertjes betr kon zien ??? ik had dat ook bij m'n civic, en irriteerde al vrij snel..

van de andere kant je hoeft dr niet continue op te kijken he?

454ss
13th February 2010, 11:27
Mooi hoor, netjes gedaan.

Wat ik me afvraag, kun je dat skai ook in kleur spuiten? Mijn interieur van mij daily driver is namelijk blauw en die van mijn hobby auto wordt beige/zand...

Neonic
13th February 2010, 11:41
nice :)

vincenttor
13th February 2010, 11:53
ja ik weet het niet, denk dat het kan want het is een soort kunststof
en een jongen waar ik wel is kwam had zn auto bij de grote beurt gehad

celica die in rood zwart gespoten was en hele interieur zelfde als de buitenkant
zijn dashbord leek leer maar was gewoon gespoten

bad_luck
13th February 2010, 12:38
je kunt skai verven, moet alleen de juiste verf hebben ... hoe anders kun je ook bijv. blauw leren motorpak hebben? blauwe koeien geeft t zich niet :P hehe

Neonic
13th February 2010, 13:02
blauwe koeien geeft t zich niet :P hehe
paarse wel

vincenttor
13th February 2010, 19:13
moet nog wat aan gebeuren maar goed voor die prijs mag dat ook wel

Neonic
13th February 2010, 19:25
Zijn mooie velgies.
Ben benieuwd wat dat voor kleur gaat worden. Jou kennende blijft het niet zo denk :)
Je gaat ze toch niet zwart spuiten é

vincenttor
13th February 2010, 19:34
zat even te kijke

ik ga hem zwart poedercoaten
en wat het makkelijkste af plakken is is het hart
dus denk dat ik het hart zwart hou en de rest spuit ik in de kleur van de auto zelf

vincenttor
19th February 2010, 17:06
had een velg meegenomen naar t werk ff zien of het goed ging als ik ze ging poedercoaten
aangezien de vorige eigenaar het een beetje had zitten mooi maken wist ik niet of er natlak op zat
maar goed zat er dus niet op zo te zien had ff snel de kleur die nog in t apparaat zat erop gespoten

zien er meteen weer als nieuw uit

geschuurd

primer

in de poeder voor die in de oven is

net uit de oven

het is 9011 zwart vandaar beetje grijstint maar komt ook door de flits

even andere velgen meenemen en dan zien wat voor kleurtjes ik ze ga spuiten

vincenttor
23rd February 2010, 20:42
nog een testje gedaan
soort hamerslag met best geinig effect
van ver af lijkt het donker grijs/zilver antraciet
dichterbij word het meer helder

is alleen met telefoon genomen dus weer niet bijzonder goede fotos

Neonic
23rd February 2010, 20:50
Ziet er goed uit :) apart ook

GS_Golf_3
23rd February 2010, 21:52
Ja inderdaad wel een lekker effectje.
Ik denk wel dat het een geslaagde try-out is!

Hoe heb je dat zo gespoten?

vincenttor
23rd February 2010, 22:04
nou ja , het is gewoon de poeder die het werk doet
zal ee soort van siliconen inzitten die de zilver /zwart door elkaar heen haalt

vincenttor
27th February 2010, 23:03
ook maar weer eens aan de slag gegaan
en het mooiste van alles laat ik wel later ff zien :)

454ss
28th February 2010, 10:54
Met stof overtrokken en dat ingesmeerd met polyesterhars? Die overgang is wel mooi zo. Ik vroeg me al af hoe je de overgang van de speaker-'bakken' ging doen. Dit is wel mooi 'naadloos'. :)

vincenttor
28th February 2010, 14:25
ja het is zealum, gewoon soort fleece doen maar dit is 550gr cm2 dus vele malen dikker snijden/knippen is best lastig ook
maar doordat deze zo dik is gaat er ook veel hars in natuurlijk maar is het als goed is niet nodig meer glasfiber erop te doen

al heb ik dat wel gedaan omdat ik het echt sterk wil hebben deurpaneel krijgt wat te voorduren natuurlijk

hie wat fotos van de rest alleen nog leer erom en weer wat klaar

zoals je ziet bedrading is nog niet klaar moet snakeskin op

bad_luck
1st March 2010, 10:22
waar laat jij nou precies je kratten bier ? :p

vincenttor
1st March 2010, 20:35
haha ,
ik drink eigenlijk amper nog dus niet meer nodig :P
als t echt moet kan de achterbank bomvol haha

was eigenlijk mn opzet want wist toch dat ik de achterbak vol met muziek speelgoed ging doen
vandaar een 5 deurs zodat ik makkelijk bij de achterbank kon :)

'"|"' ( ) |\/|
1st March 2010, 21:24
Beste speakertjes, mooi hoor! Zijn ze op een kist geschroefd? Ziet er goed uit verders, die deurpanelen zien er ook veelbelovend uit!

vincenttor
1st March 2010, 21:32
ja zitten erop vast met schroeven,
moet alleen nog een rubber ring voor 1 speaker want hij is niet lucht dicht dus als ie harder staat begint ie te fluiten

GS_Golf_3
1st March 2010, 23:43
Ja datzelfde heb ik ook met mijn woofers als het echt luid gaat.
Mijn gedacht was om de woofer te "bekleden" met verfplakband en er dan kit op te spuiten. Als de kit dan droog is, heb je een perfecte dichting he.

Greetz Giel

Neonic
2nd March 2010, 00:16
of van dat band plakken wat ze tussen kozijn en ruit plakken, tussen de glaslatjes ?

vincenttor
2nd March 2010, 00:30
de rubber ring hoort bij de speaker,
neem aan als je een 12" hebt dat je deze ook gewoo zo kan bestellen
het merk is gznw 12" van groundzero die ik heb

1 speaker heeft wel deze ring en is dan ook lucht dicht
maar wat jij bedacht heb zou ook kunnen werken natuurlijk

GS_Golf_3
2nd March 2010, 07:43
Ja voor Audio System bestaan die ringen niet meteen dat ik weet. Maar als ik deze ondersteboven zet, enkel dan zit ik met het probleem. Maar dat hoort niet echt in jouw topic thuis.
Wel handig dat je zo'n rubbere ringen kan kopen voor jou woofer!

Maar ik denk wel dat je deurpanelen en je koffer der lekker strak uit zullen gaan zien!
Ga je je deurpanelen zelf ook nog dempen?

Greetz Giel

vincenttor
2nd March 2010, 21:02
maakt niet uit hoor,
als de omtrek hetzelfde is als mijne dan zou de ring waarschijnlijk ook passen
kan m wel opmeten als je dat wil maar neem aan als je 12" woofer hebt dat deze past
voor 15" had ik m ook gezien bij die zaak ooit

en ja ik ga de deurpanelen ook dempen heb nog 5m2 liggen van die bitumen rommel en dat gaat er denk ik wel in ook
als ik m iets hard zet rammelt er nog steeds van alles en mn sleutelbos springt op en neer hehe
merk ook goed het verschil 1 deur de bestuurders kant is niet gedempt deze komt gewoon helemaal naar buiten gedrukt als ie goed staat te knallen

dak/deuren/achterklep blijven stijf dus zit denk ik genoeg demping op :)

vincenttor
2nd March 2010, 23:34
zo,
even in de pauze vandaag 2x 10 minuten lopen smeren
en na werktijd 45 min schuren volgas
bijna klaar nu kleine dingetjes afwerken en spuitplamuur erop voor mooi glad te maken

zou ik hier het open maken en het groundzero glas/filter doorheen doen of zou t het paneel verpesten ?

GS_Golf_3
2nd March 2010, 23:50
Ik zou het wel open doen. Want als je het met zwarte skai gaat bekleden (wat ik veronderstel), dan gaat het wat eentonig worden zonder het filter.

vincenttor
2nd March 2010, 23:55
nee word geflockt het dash deurpanelen en nog aantal dingen

Neonic
3rd March 2010, 00:24
Dan krijg je beetje dit idee .. vind het wel wat hebben zo

Komt er ook nog iets op die speakers ?

vincenttor
3rd March 2010, 00:42
haha das makkelijk bedankt :)
geeft weer een betere indruk
bedankt

en ja komen de originele roostertjes op deze ga ik in de kleur van de auto spuiten denk ik

ook weer vandaag ondertussen als ik plamuur over had op t werk erop gesmeerd :)
en even wezen schuren

laat het denk ik maar glad en ga er onderin led strip bevestigen die aan gaat zodra de deur open gaat :)

en witte platen erin gezet

vincenttor
16th March 2010, 19:33
na enige tegenslagen is het me toch gelukt en kan ik weer verder gaan met wat eigenlijk "moet" haha
koppakking was beetje kapot dus moest ik even "snel" vervangen (bedankt opel om me op t verkeerde been te zetten)

maar goed voor de eerste keer is het toch aardig gelukt want hij beweegt weer :)

en toch weer rond de 1000 euro bespaart door de hobby bob uit te hangen