Bekijk de volledige versie : welke windows XP versie ??
bad_luck
10th February 2009, 10:01
Haj,
ik heb mn pc nu draaiend, heb er Tiny XP op gezet, maar al t installeren van de drivers belooft niet veel goeds ... Bij installatie van de audio-driver bijv. vraagt ie om enkele bestanden (bijv. dll-bestanden) die hij niet vindt. Wat ik dan doe is ze op mn laptop zoeken, kopieren, en dan op de carpc installeren. Dat pakt ie, geen probleem dus.
Maar... Als ik het eenmaal allemaal gedaan heb zou het dan afgelopen zijn? Of zou ik problemen blijven ondervinden? Misschien is het verstandig om er een andere versie op te zetten.. Ik kan wel gewoon windows erop zetten maar dat doe ik liever weer niet ivm schijfruimte (heb 8gb cf kaartje, waar ik ook minstens centrafuse en sygic op wil hebben staan, dus niet al te veel ruimte :P)
gr.
454ss
10th February 2009, 10:15
Als het werkt dan werkt het. Totdat je mogelijk iets nieuws wilt installeren, dan moet je opnieuw bekijken of je nog iets mist.
Je kunt ook zelf met nlite (http://www.nliteos.com/) een nieuwe XP installatie CD maken waar je dingen mee weg kan laten. Hoe meer functionaliteit je wilt, hoe meer je echter nodig hebt. Als je bijvoorbeeld besluit geen internet in de auto te willen, dan kun je o.a. het netwerkgebeuren er uit laten.
Het is helemaal niet moeilijk om met nlite te werken en het is gratis. Er gaat echter wel wat tijd inzitten, maar dan heb je wel een XP helemaal op maat.;) Je kunt ook SP3 en hotfixes mee slipstreamen zodat je systeem niet meer gepatcht hoeft te worden als het geinstalleerd is.
bad_luck
10th February 2009, 10:34
Kan ik eens mee gaan testen ... Maarja is natuurlijk wel lastig of niet? Als je niet weet waarmee je bezig bent ...
Zal thuis t progje eens downloaden en checken hoe t werkt. Probeer voor zover deze xp verder werkend te krijgen, hopelijk is dat niet veel te veel gedoe .. !!! Probleem is natuurlijk dat ik nu wel fijn beeldscherm, geluid etc. werkend kan maken, maar dat ik straks in de auto de gps er pas op kan installeren ... die zit te moeilijk weggewerkt om hem "even" uit te bouwen..
Denk dus dat k maar n auto-lader moet kopen (om de pc toch van binnenuit indirect te voeden).
PS iemand een goeie tip voor video codecs ? Ik heb een heel groot codec-pack, maar zoals ik al zei, dat is een hele grote ;)
bad_luck
10th February 2009, 11:48
k-lite heb ik... maar die is toch best groot of verkijk ik me daar op..
Ach ja ... terug naar t windows-verhaal :)
MOD:
Ik heb er al een apart topic (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=4261) van gemaakt. Graag bij het onderwerp blijven een geen zijspoortjes begaan heren.
dash
10th February 2009, 14:18
Had op de oud ssd van 8Gb win xp-pro, full staan, alleen handmatig wat sevices uitgeschakeld. ook stond op de schijf navigon en RR. En daar was die groot genoeg voor.
Nadeel van een N-lite, is dat je er pas achter komt dat je wat mist als je het nodig hebt. En niet alles werkt dan met een simpele copy past.
Je hebt een cpc en die wil je uiteindelijk toch een x uitbreiden.
bad_luck
10th February 2009, 14:29
daar zit ook wat in ....
Dus jij zegt gewoon xp volledig erop ??? en zelf strippen zogauw het erop staat? Dat kan natuurlijk altijd ... o.a. fonts weet ik dat ze er uit kunnen. Heb daar ooit n pagina van gezien .. Op mn oude carpc had ik t eigenlijk ook zo gedaan..
454ss
10th February 2009, 14:35
Met nlite op je carpc kun je ook met een omweg weer terug naar een andere 'image' mocht je iets missen. Zie ook de faq van nlite (http://www.nliteos.com/faq.html#Q9).
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik op een gegeven moment nlite heb laten liggen en een full-XP er op gezet. Ik wilde opstarttijd besparen maar door andere technische problemen ben ik gestopt met nlite om eerst de andere problemen op te lossen. Toen dat gefixt was had ik geen zin meer om weer met nlite aan de slag te gaan.
dash
10th February 2009, 20:17
Niet echt strippen, maar gewoon services uitzetten die je niet gebruikt. Ze staan dan nog wel op je schijf / in je register, maar door ze uit te zetten wordt je opstarttijd beter, en daar gaat het om. Zo heel veel ruimte neemt xp nu ook weer niet in, daarnaast heb je meer dan genoeg geheugen (meen dat je ook 2 g hebt) en dan kun je de swapfile van xp uitzetten afhankelijk van je harde schijf wordt hij wat sneller (bij mij maakt het niet uit ;) ), uitzetten naar hybernate duurt dan wel wat langer, maar dan verlaat je de auto toch en merkt je er niets van. Geen swapfile scheelt ook weer schijfruimte. Het 8 GB schijfje werd voor 4 gb ingenomen door os, RR en navigon (navigatie)
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.