PDA

Bekijk de volledige versie : Opel Vectra BII Advanced I.C.E.

HDLM
9th January 2009, 10:08
Ik zal hier de voortgang van de inbouw in mijn auto bij gaan houden.

Allereerst de auto :

Ten tweede de plannen :

Men neme een : wat oudere maar 'full-option' laptop, 7" touchscreen, wireless supermini keyboard, rearview camera incl. IR, Wifi en zo'n beetje alle andere 'leuke' features en stoppen dat in een Vectra.

Maar, ik wil volledige gaan voor de OEM / factory look. De mensen die een Vectra B2 weleens van binnen hebben gezien weten dat het dan weleens een erg lastige klus kan worden. Voornamelijk i.v.m. het dashboard.

Het dashboard van een Vectra B2 is, bij wijze van spreken, de minst geschikte om een OEM-look te creëren. Maar ik ga het toch proberen, geïnspireerd op onderstaand voorbeeld :

Maaaaaarrrrr, dát is niet mijn dashboard. Ik heb geen goede foto van mijn dashboard, maar dat van mij is een behoorlijk stuk saaier, oftewel, standaard.

Mijn dashboard lijkt meer op :

Er is dus weinig plek om, met name, het scherm te integreren. Maar ik heb er toch een plekje gevonden. Dit moet het worden :

De luchtroosters verdwijnen, ik gebruik ze toch niet. Het scherm moet in plaats daarvan komen. Iets naar achter-gekanteld voor de zichtbaarheid, maar verder vlekkeloos en volledig glad ingebouwd alsof Opel het zelf verzonnen heeft.

Er komen 2 óf 4 USB aansluitingen tussen de knoppen van de raambediening. Het ligt aan de afmetingen hoeveel aansluitingen het worden, dat moet ik nog checken. De USB aansluitingen worden uiteraard zo goed mogelijk weggewerkt, alsof het er hoort.

De laptop zelf komt in een 'portable dockingstation' in de kofferbak te hangen. De laptop kan dus gewoon nog in en uit de auto gehaald worden, zonder enkel probleem. Hoe of wat precies moet nog blijken, als ik maar zo weinig mogelijk ruimte verlies. Verder wil ik zo min mogelijk, of zelfs helemaal geen, bekabeling zichtbaar door de auto heen, dus het halve interieur zal op een gegeven moment los moeten. Dat maakt weinig uit, zolang het allemaal maar weer netjes en prima in elkaar komt te zitten.

Het laatste wat ik nu nog kwijt wil is dat de hele meuk niet op Microsoft Windows komt te draaien, maar op een Linux distributie. De details daarvan heb ik nog niet allemaal uitgewerkt, maar dat komt helemaal goed, uiteindelijk.

Dat zijn een heleboel plannen waarvan sommige waarschijnlijk erg lastig uit te voeren zijn, maar ik ga het toch proberen. De voorbereidingen duren nu al zo'n 6 maanden en ik heb een aantal handige hulpjes in mijn vriendenkring. Mensen die een auto reparatie-garage hebben, elektromonteurs, ICE inbouw medewerkers, software developpers e.d. Eigenlijk kan er weinig misgaan, behalve bij de uitvoer ;)

Ik hou jullie wel op de hoogte...

Neonic
9th January 2009, 10:26
Zoals ik al in je andere topic zei ...
Ziet er goed uit die plannen voor je scherm inbouw. En misschien wel leuk om delen van je dash blauw te spuiten omdat je ook een blauwe auto heb ? Evt. wat roosters etc. (kleine dingen) alu kleurtje spuiten. Ziet er dan gelijk wat sportiever uit vind ik. En toch niet te overdreven.

Je hebt trouwens van die inbouw usb-stekkers. Dan boor je gewoon een gaatje en kan je ze er inklikken zegmaar, net als bv wipschakelaars.

Als je zo min mogelijk ruimte kwijt wil dan zou je een verhoogd vloertje kunnen overwegen. En als je dat bekleed met bv zelfde stof als je kofferbak ziet je er niks van. Daaronder kan je dan alle computerzooi, bekabeling etc. gooien.

... mensen die een auto garage hebben, elektromonteurs, ICE inbouw medewerkers...
altijd handig. heb zelf niet eens een gewone garage, zelfs geen carpoort :rolleyes:

HDLM
9th January 2009, 11:14
Ja die USB inbouw dingetjes heb ik ook gezien. Vandaar ook het idee eigenlijk.
Over het (in)kleuren van het interieur met chrome/alu kleur of de kleur van de auto moet ik nog even nadenken. Ik wil namelijk mijn interieur uiteindelijk ook vervangen door een creme/beige interieur. Alleen de 'onderzijde' dan, inclusief stoelen + bank zodat je een soort two-tone interieur krijgt. Dan vind ik de kleuren er niet meer zo bijpassen. Maar dat komt allemaal wel ná de inbouw van de carpc...

Bedankt voor de tips, en alle andere tips, how-to's en info is altijd meer dan welkom...

bad_luck
9th January 2009, 12:31
Usb inbouw stekkers, die je in kunt klikken...

Waar?? waar ??

Ik heb 2 vrij lompe grote ronde... (gat van 22mm?) Heb liever kleinere, dus ben nieuwsgierig :)

Dreamcatcher
10th January 2009, 14:38
ziet er goed uit en klinkt goed maar volgens mij staat de topic wel verkeerd
omdat het nog niet af is moet het 1 hoger staan

T4Roger
16th January 2009, 20:55
Ik wil namelijk mijn interieur uiteindelijk ook vervangen door een creme/beige interieur. Alleen de 'onderzijde' dan,

Toch wel goed bekeken of je bij de inbouw niet delen van het dash moet aanpassen die je daarna weer gaat vervangen hoop ik? anders kun je het dan nog een keer gaan doen......

misschien handiger om de operatie in één keer te doen, een dash op de werkbank is makkelijker te bewerken dan in de auto

454ss
17th January 2009, 00:45
@Dreamcatcher: scherp! Ik zal het meteen aanpassen.