Bekijk de volledige versie : Te koop HP Workstation
Thunderbunny
18th May 2005, 15:47
Beste mensen te koop
wegens gestrand carputer project een HP vectra workstation
P4 1,4 Ghz
512mb dual channel geheugen
8x agp
usb2.0
5.1 audio
Prijs: 75 euro
Ascona
18th May 2005, 16:45
workstation? of gewone desktop-pc... voor een echte workstation is dat verdikkeme weinig geld, maar als het een gewone desktop pc is, dan heb ik geen interesse
Vipergts/r
18th May 2005, 19:18
workstation? of gewone desktop-pc...
Ja, het zou handig zijn voor dit te weten. Een werkstation zou hier nog goed dienst doen als home - server. :D
ledeuw
18th May 2005, 19:44
Beste mensen te koop
wegens gestrand carputer project een HP vectra workstation
Ga je verder met je CarPC met andere onderdelen of is het project echt gestrand? Zou toch jammer zijn.....
Matthijs
18th May 2005, 21:31
Heb je dit zelf te koop, of heb je dit van een internetsite gehaald?
Thunderbunny
19th May 2005, 01:37
Voor de duidelijkheid dit is een echte workstation! :cool: geen desktop.
Ik heb het zelf te koop staan heb het bord van een vriend die het opeen moment niet snel genoeg meer vondt toen heb ik een ander kaal mobo gekocht en dit compleet bord gekregen mobo is bijna niet gebruikt geworden.
Reden dat ik het weg doe :( is dat ik een ander blok nodig heb voor mijn auto.
En dan moet je keuzes maken een carputer in een niet rijden de auto of een rijdende auto zonder carputer.
Gegroet Thunderbunny.
ledeuw
19th May 2005, 04:13
Voor de duidelijkheid dit is een echte workstation! :cool: geen desktop.
Ik heb het zelf te koop staan heb het bord van een vriend die het opeen moment niet snel genoeg meer vondt toen heb ik een ander kaal mobo gekocht en dit compleet bord gekregen mobo is bijna niet gebruikt geworden.
Reden dat ik het weg doe :( is dat ik een ander blok nodig heb voor mijn auto.
En dan moet je keuzes maken een carputer in een niet rijden de auto of een rijdende auto zonder carputer.
Gegroet Thunderbunny.
Goedkoop blok voor je auto, € 75... Waar kende die hale? :D Doe er mij tien... :D
Thunderbunny
19th May 2005, 13:22
75 euries voor een blokkie was dat maar waar dan hoefde ik de carpu niet te verkopen.
Blok kost veel meer, Hier heb ik alleen de boord comp voor.
blokkie is veel duurder.
Gegroet Thunderbunny
Erik B
19th May 2005, 15:54
Heb je mischien ook een scherm te koop ???
ledeuw
19th May 2005, 16:18
75 euries voor een blokkie was dat maar waar dan hoefde ik de carpu niet te verkopen.
Blok kost veel meer, Hier heb ik alleen de boord comp voor.
blokkie is veel duurder.
Gegroet Thunderbunny
Thunderbunny dat snap ik...was ook maar een beetje humor...heb je gekeken naar de tijd dat ik dit postte...deng, ik was brak, kon niet slapen en kreeg een ingeving.... :D
Wat voor blok is het? Type auto etc...
Matthijs
19th May 2005, 17:55
Hij is dus van jezelf.
Dan word dit topic verplaatst naar 'Te koop'.
Lees voor de aardigheid de 'Over ...' topic's eens.
Hier staat beschreven waar het betreffende forum voor is.
Thunderbunny
19th May 2005, 18:57
ok dan weten we de volgende keer waar ik het moet plaasten ;)
het betreft een astra gsi.
en heb de keuze tussen een 8 klepper zelfde als ik nu heb, een 16 klepper of een turbo blok. 8 klepper is vrij goedkoop 150 a 200 euro 16 klepper ligt rond de 800 en een let-je rondt de 1400 euries.
de auto wil wel een let-je maar de beurs protesteert. :mad:
denk dat ik ga voor een 8 klepper dan heb ik een blok voor onderdelen
als er nog goede onderdelen aan zitten :confused:
zit meer olie en koelvloeistof in de uitlaat dan in het carter en koel resevoir. :eek: :(
en heb eigenlijk ook nog niet echt gekeken wat er mis is maar heb een heel sterk vermoedden dat de kop gescheurd is. :mad:
hoop het ding aan de praat te hebben voor automaxx summer edtion maar ben bang dat dat wat krap wordt.
moet nog een stuk dorpel lassen en keuren
dan de audio er nog in pffffffffff
wordt weer een echte uitdaging ;)
hoop volgende week het blok optehalen dan nog schoon maken en dan kan ik die er in lepelen en dan maar hopen dat het blok goed is maar daar ga ik wel van uit.
Oh ja de workstation is verkocht!
ik had alles bij elkaar voor de carputer omvormer (die dc>dc voeding zuigen en blazen zich op aan de lopende band.)
mobo 19 inch scherm voor de kofferbak behalve een schermpje voor voor die moet ik nog halen dus daar kan ik je niet aan helpen of je moet 19 inch op je dash kwijt kunnen :eek:
Gegroet Thunderbunny
Matthijs
19th May 2005, 19:33
Om wat voor astra gaat het dan?
Een van na '96?!
ik had alles bij elkaar voor de carputer omvormer (die dc>dc voeding zuigen en blazen zich op aan de lopende band.)
Dat is natuurlijk heel erg grote onzin...
Thunderbunny
19th May 2005, 23:30
Ik ken diverse mensen die nooit meer een dc dc voeding willen hebben
het is het in bijna alle opzichten net niet, tenminste het is
ok voor een epia maar echt vergaande pc asparaties kun je vergeten.
Neem bv een 3ghz amd of een 3ghz p4
dan houd de pret snel op. heeft opzich ook wel voordelen zo als de aansluiting op het contact slot.
De astra is van december 92
Matthijs
19th May 2005, 23:40
Ik ken ook diverse mensen die nooit weer een omvormer willen (vermogen te kort, storing)
Sterker nog, ik ken veel mensen die nooit meer iets anders willen dan dc->dc.
Maar ieder zijn voorkeur...
Thunderbunny
19th May 2005, 23:48
Dat is opzich wel waar, Maar daar heb je ook oplossingen voor een ups (uninteruptable power supply) die zijn voor weinig te koop tegenwoordig.
het is natuurlijk maar net welke ervaringen je ermee hebt.
Ik denk dat wanneer er echte zware dc dc converters komen dat dat zeker toekomst heeft maar dan ga je wel praten over 350 a 400 watt en dat zie ik nog niet zo snel op de markt komen :(
Vipergts/r
19th May 2005, 23:52
Ik denk eigenlijk wel dat er maar weinig mensen zijn die een 3GHz als carputer gebruiken hoor. Zo ene die kan veel betere toepassingen kunne gebruiken. 3GHz is er echt gewoon over voor carputer.
Matthijs
20th May 2005, 00:22
Dat is opzich wel waar, Maar daar heb je ook oplossingen voor een ups (uninteruptable power supply) die zijn voor weinig te koop tegenwoordig.
het is natuurlijk maar net welke ervaringen je ermee hebt.
Ik denk dat wanneer er echte zware dc dc converters komen dat dat zeker toekomst heeft maar dan ga je wel praten over 350 a 400 watt en dat zie ik nog niet zo snel op de markt komen :(
Nee, dat zal nog wel even duren.
Maar idd, wat Viper zegt, wil je dat in de auto...
En zijn er converters die 400W RMS kunnen leveren?
Thunderbunny
20th May 2005, 01:31
die zijn er zeker zelfs tot 1kw! ok ze zijn niet te betalen of je moet van die B merk bagger nemen, maar ze zijn er zeker.
Nadeel je moet wel een hele sterke accu hebben een yellowtop zal niet toereikend zijn. :confused:
Mijn omvormer van 12 naar 220v is 400 watt continue meschien nog iets meer daar kan met gemak een vette pc met monitor op draaien. je moet niet vragen wat dat ding aan stroom trekt display van de amperes gaat tot 120 amp! :eek:
Heb het ding zelf nooit boven de 90 amp gekregen dan slaat die in protectie.
maar met een normale pc zal je dat echt niet lukken met een 400 watt pc voeding zit ik op 15 a 20 amp.
Het ding ligt stof te vreten op zolder dus voor mij is dit een goedkope oplossing.
Ja waarom niet had een mooi workstation bordje voor de auto maar nu ik die verkocht heb en daar voor weer opnieuw moet gaan kijken zal dit mobo dat ik nu thuis heb hoogst waarschijnlijk in de auto komen en dan praat je over een amd xp 3ghz met een geforce 4 ti 4800se grafische kaart.
zo kan je ook nog eens leuke spellen spelen :D
Gegroet Thunderbunny
ledeuw
20th May 2005, 13:14
Ik ken diverse mensen die nooit meer een dc dc voeding willen hebben
het is het in bijna alle opzichten net niet, tenminste het is
ok voor een epia maar echt vergaande pc asparaties kun je vergeten.
Neem bv een 3ghz amd of een 3ghz p4
dan houd de pret snel op. heeft opzich ook wel voordelen zo als de aansluiting op het contact slot.
De astra is van december 92
Verregaande pc aspiraties?? Je reinste verkill en grootste onzin om in de auto te plaatsen, een P3/P4. Met een Epia mobo kun je alles doen wat je wilt muv van gamen. Maar dat doe je niet in de auto tenzij je het fijn vind om op een 7" te gamen wat ook niet opschiet. Zet er dan een playstation/xbox etc in anders dubbel :D ...
Overgens met wat oudere mobo's is het met een dc-dc voeding ook goed te doen. Dan doen ze waar ze voor gemaakt zijn. Niet mee niet minder. :D
Quincy_Volvo240
1st June 2005, 15:11
@ Thunderbunny
Heb je die omvormer nog, zo ja Hoeveel Watt output en wat zijn de kosten?/
Thx Quincy
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.