PDA

Bekijk de volledige versie : Nog een Corsa C

Vladimirke
6th December 2008, 13:27
Na veel experimenteren met frontends en diverse software ben ik vandaag dan eindelijk begonnen met de ombouw van het scherm.
In tegenstelling tot m'n Corsa-collega vincenttor (http://www.carputerforum.nl/carpc/member.php?u=1196) kies ik voor een OEM-look.

Opel Corsa C inbouwframe dubbel DIN

Lilliput 629GL-70N

Het intussen gedemonteerde frontje van het scherm

Het gedeelte waar de toetsen zich bevinden is afgezaagd en het inbouwframe is ook aangepast. Voorlopig is de boel even gefixeerd met enkele druppels smeltplastic. Dit hoop ik vandaag nog op een degelijke manier met elkaar te verbinden. Eerst nog wat huishoudelijke klusjes.;)

Neonic
6th December 2008, 13:33
Ben benieuwd :)

Laat je die knoppies helemaal weg of ...

Vladimirke
6th December 2008, 13:38
De knopjes blijven helemaal weg want ik heb het probleem van aan-/uitschakelen softwarematig kunnen oplossen via onderstaande link.
http://www.mp3car.com/vbulletin/lcd-display/107692-programming-your-629-a.html

Om toch in het schermmenu te komen moet ik dan wel een gaatje boren voor het infraroodledje.

Ik feite bouw ik gewoon een bestaande oplossing na.
http://bybyte.com/ABS-install.htm

vincenttor
6th December 2008, 18:15
:) ben benieuwd hoe het gaat
had inderdaad ook later gedacht over die knopjes eraf te laten maar goed was toen al te laat
hoe ga je dat doen met geluid aansturen ?
geen radio unit ertussen houden of iets dergelijks ?
en moet zeggen het kijkt wel een stuk lekkerder hoor als het scherm wat schuin daarboven zit zoals ik heb dan daar beneden
qua navigatie helemaal ,. had eerst de avic f900bt das ook double din met navigatie
en dat steeds kijken naar beneden is niet echt bepaald bevordelijk voor t rij gedrag enzo
succes ermee ben benieuwd naar fotos enzo :)
EDIT: dat aan en uit schakelen hoeft toch niet of is het bij mij al ingesteld ?
want zodra ik m contact omdraai en de pc start gaat mn beeld ook aan

Neonic
6th December 2008, 18:23
Heb zelf alles gewoon 'heel' gelaten. Alleen heb de gaten waar normaal de knoppies zitten dicht gesmeerd. Heb alleen het gaatje open geboord waar dat ir-ding achter zit voor het geval ik iets in wil / moet stellen.
Had nou niet echt zin om dat ding er af te gaan solderen. Wist ook niet of dat zomaar kon eigelijk dus heb het gewoon zo gelaten.

Ben wel benieuwd naar de vorderingen van je schermpie, al een beetje opgeschoten ?

Vladimirke
6th December 2008, 18:58
:)geen radio unit ertussen houden of iets dergelijks ?

Ik zet er een USB-stick van ADS op (Silabs-kloon) maar eerst eens zorgen dat alles in de wagen komt.

Op termijn wil ik het volume regelen met een Space Navigator (http://www.3dconnexion.com/3dmouse/spacenavigator.php)

Maar vandaag heb ik weinig tijd om nog verder te doen, heb nog epoxy aangebracht gelijk jij dat aan de achterkant gedaan hebt. Verder ga ik ervoor zorgen dat de plamuur zeer dun kan aangebracht worden en neem ook voldoende tijd om het te laten uitharden.

Erwin
7th December 2008, 12:23
De knopjes blijven helemaal weg want ik heb het probleem van aan-/uitschakelen softwarematig kunnen oplossen via onderstaande link.
http://www.mp3car.com/vbulletin/lcd-display/107692-programming-your-629-a.html

Om toch in het schermmenu te komen moet ik dan wel een gaatje boren voor het infraroodledje.

Ik feite bouw ik gewoon een bestaande oplossing na.
http://bybyte.com/ABS-install.htm

Als ik jou was zou ik de knoppen laten zitten. Met die knoppen kun je ook het contrast regelen en een soort van auto sync. Ik heb exact het zelfde type Lilliput scherm en heb vooral die auto sync regelmatig nodig omdat de Lilliput op de een of andere manier de resolutie van mijn PC niet helemaal begrijpt. Als ik een keer op die sync knop druk gaat het wel goed.

Vladimirke
7th December 2008, 12:29
Gisteren nog met epoxy heel de boel vastgelijmd. Wat een plakboel zeg!

Daarna een laagje epoxyplamuur wat maximum 2mm dik is.

De boel netjes geschuurd

En nu nog afwerken met een laag fijne plamuur om de laatste oneffenheden te vullen.

Vladimirke
7th December 2008, 12:30
Als ik jou was zou ik de knoppen laten zitten.
Dat gaat niet meer want je kan op de foto zien dat ik er de zaag al ingezet heb. Maar via de afstandsbediening heb je die functies ook, dus die gaat dan ook de wagen in.

vincenttor
7th December 2008, 14:17
t gaat al de goeie kant op

Vladimirke
10th December 2008, 00:07
Gisteren heb ik het dubbel DIN frontje in spuitplamuur gezet en tot vandaag laten uitharden.

Vandaag is het dan in z'n definitieve kleur gelakt. In tegenstelling tot de Corsa van vincenttor is dat bij mijn wagen zilvergrijs.

dash
10th December 2008, 00:24
ziet er niet verkeerd uit, hoop dat je het niet te snel hebt gedaan, er lopen er nogal wat rond die last van scheurvorming hebben.

Delirium
10th December 2008, 11:01
ziet er mooi uit, hoe wil je het volume gaan regelen met die space navigator?

Vladimirke
10th December 2008, 19:54
ziet er mooi uit, hoe wil je het volume gaan regelen met die space navigator?

Dank je.:D

Die Space Navigator is volledig programmeerbaar en dan kies ik uiteraard het links en rechts draaien voor het volume. Wat die andere functies betreft kijk ik eens wat onze Duitse vrienden er mee doen want daar is dat ding redelijk populair.

Neonic
10th December 2008, 20:01
Kijk jij maar eens effe :) lijkt me ook wel geinig zo'n ding

Enne ... ziet er goed uit trouwens.

Vladimirke
29th August 2009, 23:41
Eindelijk de draad weer eens kunnen opnemen.

Na een defecte pc die overigens onder garantie vervangen is ben ik er dus weer eens ingevlogen.
Het scherm is opnieuw geschuurd en gespoten nadat ik de IR-oog ingezet heb.

Voor de pc heb ik een steun gemaakt waar hij op rust en met een spanbandje vastgehouden wordt.
Dudelijke pics komen later, ik wil eerst het koffer afwerken.

De originele voeding is gesloopt en de M2-ATX in de plaats gezet. Wel lang moeten puzzelen hoe dit heb beste ging wat er mag nergens iets raken ivm kortsluiting.
Maar alles past netjes en ook de aansluitingen zijn naar buiten gebracht.

Schermpje weer netjes in elkaar gezet en ook voor de montage van de printjes heb ik een eenvoudige oplossing gevonden. Afstandsblokje van hout en heel de boel met silicone vastgezet.
Het touwtje dient om het scherm vast te zetten omdat de onderste haakjes weggevallen zijn.

Eerste poging in de wagen. Om een nog onbekende reden doet de Tripcomputer het niet. Waarschijnlijk een instelling over het hoofd gezien.
Maar de navigatie werkt prima en de muziek doet het ook. Wat wel serieus tegenviel was de radio (ADS, een Silabskloon). Op tafel deed hij het perfect maar ingebouwd was enkel een lokale radio te ontvangen.

Nu eerst een versterker inbouwen en de koffer netjes afwerken.

bad_luck
30th August 2009, 02:01
wat is dat voor programmaatje? met die snelheid etc ?

Vladimirke
30th August 2009, 08:49
Je bedoeld dat ronde ding?
Dat is een plugin voor Centrafuse en heet Trip Computer.

Ik heb het van het Duitse Centrafuse forum gehaald.
http://www.centrafuse.de/board/wbb/index.php?page=DownloadDBData&dataID=24

Intussen weet ik dat het niet werkt omdat er een XML-file ontbreekt. Daar ben ik nu naar op zoek.

Greenthumb
30th August 2009, 12:06
Als je die plugin van het Centrafuse forum haalt werkt hij wel.
Ik gebruik hem zelf ook en werkt wel fijn.

Vladimirke
10th September 2009, 21:02
De koffer maar eens netjes afgewerkt voordat thuis iemand gaan klagen.:D

En omdat een carpc geen geweldig geluid leverd is er meteen een versterker ingezet. Klinkt al heel wat beter (luider):p

Volgende stap is de usb-soundkaart erbij hangen.

Neonic
10th September 2009, 21:21
ziet er wel netjes uit zo met dat luik aan de zijkant.
komt er aan de andere kant ook zo'n luik of ...

vincenttor
10th September 2009, 21:41
ziet er mooi uit hoor netjes afgewerkt
plugin is ook wel grappig idd
alleen pakt deze de snelheid van de gps af of de snelheid van de imbd2 port ?
neem aan aan het kompas te zien dat het via gps gaat
de versterkers rechtop zetten dat is ook wel een idee trouwens beugeltje maken
aangezien ik 3 versterkers erin heb straks en beetje ruimte gebrek heb
mooi werk :rolleyes: ben jaloers haha

Vladimirke
10th September 2009, 22:56
ziet er wel netjes uit zo met dat luik aan de zijkant.
komt er aan de andere kant ook zo'n luik of ...

De versterker zal waarschijnlijk zo blijven.

Maar ik heb nog van dat vilt over om de boel te bekleden.
Toch nog effe over denken.:rolleyes:

Vladimirke
10th September 2009, 22:58
ziet er mooi uit hoor netjes afgewerkt
plugin is ook wel grappig idd
alleen pakt deze de snelheid van de gps af of de snelheid van de imbd2 port ?

Hij pakt de poort van de gps en daar gaat het dus grondig mis bij mij.
Xport doet stijfkoppig en voorlopig is er dus maar één vrije com-poort.
Maar ik ben naar een oplossing aan het zoeken.

vincenttor
11th September 2009, 00:00
ik heb dat x-port nog nooit gebruikt maar verder ook nog nooit problemen gehad ofzo

bad_luck
11th September 2009, 08:45
damn, netjes hoor .. maar tering wat een kleine kofferruimte :P

Neonic
11th September 2009, 16:31
over het algemeen is het klein auto, klein kofferbakkie ;)
zo iets was het bij mij ook