PDA

Bekijk de volledige versie : iets met bomen en het bos ;)

Delirium
27th November 2008, 12:40
Ik realiseer me dat ik net kom kijken maar juist daarom viel dit des te meer op;

Er zijn te veel sub-forums.
Ik moet zeggen dat ze inderdaad allemaal een duidelijk onderwerp hebben maar als een forum sommige sub-forums leeg heeft dan is het misschien handiger om iets minder en meer algemenere sub-forums te maken.
Op die manier zit je ook minder terug naar de frontpage te klikken.

454ss
27th November 2008, 13:23
Er zijn inderdaad een behoorlijk aantal subfora, alleen zijn ze geen van allen 'leeg'. Ze lijken misschien leeg omdat er enkel posts van een bepaalde ouderdom en nieuwer worden getoond. Bij elke nieuwe gebruiker staat die periode vrij (veel te) kort.

Als je hier wat langer rondzwerft zul je steeds meer het bos zien tussen de bomen.;) De logica wordt dan duidelijker waardoor je ook makkelijker dingen kunt terugvinden. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je de ouderdomsperiode op (bijvoorbeeld) 'begin' zet, links onderaan. Ook in je control panel bij 'wijzig opties' kun je dat instellen ('standaard onderwerp leeftijd verval').

Delirium
27th November 2008, 14:14
handig, heb het gelijk goed gezet.
Misschien moet ik er maar aan wennen dan ;)

the green
27th November 2008, 16:15
Gewoon klikken op Nieuwe Posts
Veel makkelijker ;)

Neonic
27th November 2008, 20:25
Doe ik ook altijd
Slinger me pc aan en druk op 'nieuwe post' en klaar :)

dash
27th November 2008, 20:48
Ja maar voor een nieuw lid werkt dat niet, die zoekt nog veel info en het meeste ervan staat niet bij de nieuwe posts. Een zoekopdracht wil ook nog wel eens wat veel hits opleveren dus de bomen en het bos kan ik wel begrijpen.
Maar kijk eerst eens bij de tuturials, daarna zoeken en dan vragen.

Delirium
3rd December 2008, 12:46
Is het misschien niet handig om voor nieuwe accounts default die 'standaard onderwerp leeftijd verval' setting hoger te zetten?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die daar overheen heeft gekeken.

454ss
3rd December 2008, 13:49
Is het misschien niet handig om voor nieuwe accounts default die 'standaard onderwerp leeftijd verval' setting hoger te zetten?
Inderdaad een goed idee. Is ook al vaak geopperd maar helaas nog niet doorgevoerd.

I-1
4th December 2008, 13:06

Hey,

Wat bedoelen we hiermee ....

Dan ga ik meteen kijken of dit makkelijk aan te passen is in de forum software.

Delirium
4th December 2008, 17:52
Je vind het onder:
Gebruiker CP > Wijzig opties (links) > (onder) Opties voor Onderwerp Weergave > Standaard leeftijd verval

Die optie die zorgt er dus voor dat je standaard veel posts niet te zien krijgt (maak maar eens een nieuwe account aan).
Daardoor dacht ik (onterecht) dat er heel veel lege forums waren.

Neonic
4th December 2008, 18:15
Waarom zit die functie er uberhaupt op eigelijk ?

454ss
4th December 2008, 19:17
Waarom zit die functie er uberhaupt op eigelijk ?
Standaard functie. Kan handig zijn als er (mega-) veel gepost wordt.

I-1
5th December 2008, 13:59
Je vind het onder:
Gebruiker CP > Wijzig opties (links) > (onder) Opties voor Onderwerp Weergave > Standaard leeftijd verval

Die optie die zorgt er dus voor dat je standaard veel posts niet te zien krijgt (maak maar eens een nieuwe account aan).
Daardoor dacht ik (onterecht) dat er heel veel lege forums waren.

Hij staat standaard voor mij op "Toon alle onderwerpen"

Waar zouden jullie dit op willen hebben dan?

Delirium
5th December 2008, 14:42
Op 'Toon alle onderwerpen' (wat mij betreft) voor nieuwe leden handiger, anders krijg je (meer) van die vragen die al lang beantwoord zijn.

Ik heb net even met Safari een nieuwe account aangemaakt.

Het leeftijd verval staat default op 'Gebruik Forum Standaard', het lijkt me dat jij dit in de admin aan kan passen.

In de HTML kan ik zien dat die op selected="selected" staat en dus bij iedereen default geselecteerd zal (moeten) zijn.

p.s. als ik de registratie afmaak krijg ik:

Bedankt, $username. Je registratie is nu complete. Die variabele wordt dus blijkbaar niet geparst.

Je mag mijn account wel weggooien de account heet 'test-verwijder'.

I-1
8th December 2008, 10:50
Op 'Toon alle onderwerpen' (wat mij betreft) voor nieuwe leden handiger, anders krijg je (meer) van die vragen die al lang beantwoord zijn.

Ik heb net even met Safari een nieuwe account aangemaakt.

Het leeftijd verval staat default op 'Gebruik Forum Standaard', het lijkt me dat jij dit in de admin aan kan passen.

In de HTML kan ik zien dat die op selected="selected" staat en dus bij iedereen default geselecteerd zal (moeten) zijn.

p.s. als ik de registratie afmaak krijg ik:

Die variabele wordt dus blijkbaar niet geparst.

Je mag mijn account wel weggooien de account heet 'test-verwijder'.

Ik kan dit niet terug vinen in de standaard admin opties voor gebruikers...
Uiteraard kan dit aangepast worden met wat gehack... maar dan heb ik liever dat een gebruiker die dit relevant vind dis zelf aanpast.

Wat de variabele fout betreft ... dit moet iff nog steeds opgelost worden ...
Ik heb al een keer een poging gedaan met het opnenen van een case bij vbulletin zelf ... maar dat is verwaterd...

Ik zal van de week (als ik mijn 3G internet dongle heb) het wel in de trein op proberen te lossen onderweg naar huis ...

Delirium
8th December 2008, 12:14
Is het geen optie die in een config file staat dan?
Is natuurlijk merkwaardig dat een optie waar ingesteld staat 'gebruik forum standaard' geen in te stellen default waarde heeft.

I-1
23rd December 2008, 18:11
Is het geen optie die in een config file staat dan?
Is natuurlijk merkwaardig dat een optie waar ingesteld staat 'gebruik forum standaard' geen in te stellen default waarde heeft.

Yo,

Nee dit is geen standaard optie ... in de code kan je vast wel het 1 en ander bij elkaar hacken ... maar default is dit geen optie die je zomaar kan aanpassen ...

454ss
23rd December 2008, 18:31
Wellicht in de nieuwe versie? Laatste stable versie is 3.7.4(pl1). Ik kan me niet voorstellen dat wij de enige zijn die hier tegenaan lopen.

Delirium
23rd December 2008, 20:54
inderdaad, en als iets op 'gebruik forum standaard' staat dan moet er toch een standaard optie in te stellen zijn....