Bekijk de volledige versie : Opel Corsa C inbouw
vincenttor
21st November 2008, 21:30
nou vandaag even lekker in de file gestaan om de carpc op te halen
maar hij is er eindelijk :)
hij word in deze auto gemaakt
nu nog even zo een din opvul bakje halen die ik wat moet bewerken voor de inbouw van mn scherm
wil het net zo inbouwen als de corsa c die ik op het internet al gezien had , lijkt mij de enigste nette oplossing
hier wat fotos van mijn setje
ik ga het natuurlijk zsm inbouwen denk eerst maar met het scherm te beginnen voordat ik de rest ga doen
is in princiepe niet eens zoveel werk zal alle stappen die ik maak hier neer zetten met wat fotos
- Lilliput 7 inch Touch Screen VGA met achteruit rij schakel signaal
- Voom PC Case Black
- M2-ATX Power Supply
- Commell LV677 Mainboard
- Intel Core2Duo 1,66GHz Dual Core FSB667/2MB Cache + Very Low Profile Active Coooler
- Kingston 512MB DDR2 667MHz Geheugen
- Seagate 80GB S-ATA Hard Disk
- Intel Wireless LAN 2215ABG MiniPCI met Antenne`s
- MSI Bluetooth unit
- Pioneer Slot-IN Externe Firewire DVD brander
- SirfStar III GPS ontvanger USB
- USB Game Joypad
- JVC FM Modulator en Scoche Ground Loop Isolater
- Digitenne ontvanger
-------------------------------------------------------------------------------------------
ik heb vandaag het scherm uit elkaar gehaald om het niet te beschadigen met inbouwen en ben
maar is aan het dashbord begonnen te slijpen / vijlen / zagen
hier wat fotos , neem aan dat jullie allemaal wel wat fototjes willen zien
morgen weer een dag
------------------------------------------------------------------------------------------
even wat verder gewerkt hieronder de resultaten
------------------------------------------------------------------------------------------------------
kon het niet laten was even verder gegaan er is nu opzich niet zo heel veel werk meer te doen
stukje trespa gebruikt lekker hard
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
vandaag na school weer even paar uurtjes eraan verder gegaan hier het resultaat
morgen mee naar mn werk en dan plamuren
little process speedup test :) and works just fine
slijptol met lamellen schijfje op de vinger gekregen :)
http://nl.youtube.com/watch?v=HwSpR_4u3wE
(http://nl.youtube.com/watch?v=HwSpR_4u3wE)
klein filmpje van het vastlijmen van t onderstuk aan boven gedeelte
24-11-2008
----------------------------------------------------------------------------------
de plamuur die ik gebruikt heb
een polyester 2 componenten plamuur
harder
kleur toevoeging zodat je ziet of je het goed gemengd heb
geschuurd voor betere hechting
spuitplamuur
gespoten in spuitplamuur
in de oven gehangen stond op 50 graden dus kan net
hoop dat het scherm nog goed is maar dan zien we dan wel weer
auto base
blanke lak hoogglans
blanke lag zijdeglans
metallic poeder
droogkamer
25-11-2008 dashbord finished
---------------------------------------------------------------------------------
27-11-2008
---------------------------------------------------------------------------------
ben weer even wat verder gegaan
hier een kleine aanpassing van de wifi antenne, de magneet was te slap om op de auto te blijven staan met snelheden hoger dan 50 km/h
dus maar een goedkope oude 27mc antenne gesloopt en omgebouwd
toen was deze klaar en bleek niet te werken :S had dus al mn twijfels want het coax kabeltje zat al een beetje losjes
heb dus het weer mogen slopen en opnieuw moeten maken
moet nog even plamuren schuren en spuiten zodat het mooi 1 geheel word
ook mn digitenne ontvanger erin gemaakt en een spiegel scherm, even de achteruit rij camera erop gooien
***UPDATE***
ik stond dus laatst weer met een lege accu midden in de nacht dacht nou dan pak ik mn jumperstart apparaatje wel
natuurlijk ook leeg
dus toen dacht ik nou pak ik lekker mijn 2e accu van de audio om te starten
auto gestart , zet die accu terug achterin, de hete draad kwam even op massa en poef alles uit, motor ook bijna
mooie vonken regen dus dikke kortsluiting
vond meteen dat mn lampjes binnen verdacht veel / fel licht begonnen te geven en zat te denken aan een kapotte spannings regelaar ( constant 13-14 volt regelaar)
volgende dag ik meten en ja hoor mn verwachting kwam uit helaas, hij gaf 17 volt nou dat vinden de apparaatjes nie zo lekker en accu's
dus moest ik mn dynamo vervangen aangezien daarop de spannings regelaar zit ,
heb ik meteen maar een 100Ampere laad dynamo genomen ipv mijn originele 70A dus hij laad even wat beter bij
en voor heb ik een 70A en achter een 70A accu gezet om gezeur voortaan te voorkomen
nu komt het mooie, ik had een diode blok ertussen gebruikt wat ze ook voornamelijk in campers gebruiken
dat zorgt ervoor dat beide accu's geladen worden maar dat je extra accu voor audio of wat dan ook, niet de start accu kan leeg trekken en andersom
klinkt allemaal goed maar,
een diode brug gebruikt 0.8 volt gemiddeld
als de accu aan het laden is krijgt ie rond de 14 - 14.4 volt dat min 0.8 V = te weinig om je accu goed te laden
dus vertelde die accu boer mij dat mn accu's altijd maar rond de 50-60 % volgeladen werden omdat er te weinig laadstroom was
nu heb ik ze maar parallel erop gezet
dus bega niet de zelfde fout als ik :)
hier wat fototjes
oude 35AH accu kleintje :)
oude 70a dynamo
http://nl.youtube.com/watch?v=Tm6N4TSEeHI
indash dvd writer
vast lijmen van scherm
http://nl.youtube.com/watch?v=HwSpR_4u3wE
plamuur aanmaken
http://nl.youtube.com/watch?v=-nx1iTqaoVE
spuit plamuur spuiten
http://nl.youtube.com/watch?v=M8i5ZBY-b4k
auto base spuiten
http://nl.youtube.com/watch?v=QJyKMx_sKmE
blankelak met metallic spuiten
http://nl.youtube.com/watch?v=NCF-pE-IAuM
=====================================
Erwin
23rd November 2008, 15:37
Hey Vincent,
Het ziet er goed uit. Neem je geen reserve behuizing voor je scherm voor het geval dat het plamuren mis gaat? Ik heb het in elk geval wel gedaan. Als je een 2e behuizing hebt kun je je schermpje altijd nog uitbouwen en los gebruiken.
Let er bij het plamuren op dat je de plamuur lang genoeg laat drogen/uitharden. Ik heb niet lang genoeg gewacht met het resultaat dat je oneffenheden gaat krijgen in de plamuur.
Veel succes met je inbouw.
vincenttor
23rd November 2008, 19:47
bedankt voor de tips erwin, maar ik werk in een spuiterij dus ben dagelijks bezig met plamuur
denk dat het me wel lukt :rolleyes:
maar het is inderdaad slim om een reserve behuizing te hebben had alleen nog niet echt gekeken waar dat te bestellen
moet ook namelijk nog een reserve kapje hebben wat bij die blower zit wat ik nu gesloopt heb voor als ik de auto verkoop bijv moet het er wel weer netjes standaard uitzien
ik heb vandaag even 3 uurtjes zitten klussen en het resultaat zie je hierboven
Neonic
23rd November 2008, 20:02
Lekker bezig geweest ziet ik, ziet er al goed uit.
Had ook toen ook aan een reserve kappie zitten denken maar ... koste mij een beetje te veel. En als je die ander naar de klote help kan je altijd nog een kappie kopen :)
Als je schermpie het dan nog doet (eigen ervaring haha)
dash
23rd November 2008, 21:15
Je dvd oplossing vindt ik erg geslaagd, schermpje vorderd ook al snel
Werkt in spuiteij, wellicht een hou to doe van plamuren en welke merken typen te gebruiken.
Heb zelf niks geplamuurd, maar er zijn er die heel lang hebben geschuurd en geplamuurden geschuurd en geplamuurd etc etc gepoten in de gewenste kleur en na verloop van tijd de barstjes erin zien komen. En das zuur na al dat werk.
Neonic
23rd November 2008, 22:31
Werkt in spuiteij, wellicht een hou to doe van plamuren en welke merken typen te gebruiken.
Heb ik ook aan zitten denken dash. Lijkt me inderdaad wel handig aangezien ik die ellende ook heb (gelukkig niet zo erg)
Heb bijvoorbeeld die middenconsole... toch telkens wel ergens een klein scheurtje
Vladimirke
23rd November 2008, 23:57
Die oplossing van de DVD is geweldig!:D
Maar hoe doe je het met de uitwerpknop?
Het is al gezegd maar ik had ook graag geweten welke merken plamuur de voorkeur genieten.
Ik ga nog wat met programma's experimenteren en daarna is mijn Corsa C ook aan de beurt om verbouwd te worden.
Intussen kom ik hier graag nog wat kijken hoe je vooruit gaat met je project.
Neonic
24th November 2008, 00:34
ah nog meer foto's ... nice
dat van die dvd is wel cool. gewoon domweg een dvd ineens naar boven ... tadaaaa :D
kijk alleen wel uit dat het hele zooitje niet te warm word daar achter dat brokkie dash.
d'r was hier iemand (digeridoo) die had daar ook z'n pc zitten maar die had geloof ik beejte last van warmte problemen.
vincenttor
24th November 2008, 01:09
bedankt voor alle reacties
over het plamuren kan ik wel een tutorialtje maken als dat erg gewild is
het is opzich niet echt veel werk plamuren als je maar de goeie spullen hebt is het natuurlijk het halve werk
schuren is eigenlijk grof beginnen wat logisch is 120 - 200 - 280 - 320 - 400 etc max mag er 100P tussen zitten
doe je dat niet dan kan je de krasjes die 120p gemaakt heeft bijna niet weg schuren met 240p dus rustig opbouwen scheelt een hoop,
dat barsten dat komt doordat plamuur altijd inzakt verdamping van middelen en uitharding hoe dikker je het opsmeert hoe meer last je van krijgt, dan komt er ook nog is bij invloeden van buitenaf , zoals zon volop het geplamuurde deel dat kan ook nadelig zijn
maar goed ik zal wel duidelijk fotos maken van als ik het plamuur
belangrijk is ook dat je de 2 komponenten goed mengt doe je dat niet dan hard het niet goed uit of kan het onder de laag gaan werken maar meer daar over later
zal dinsdag als ik weer moet werken de merknamen opschrijven van de spulletjes die k gebruik op mn werk
--------------------------------------------------------------------------
dat warmte probleem ben ik niet zo heel bang voor want daar zit alleen het scherm en de dvd brander, kan er natuurlijk altijd nog een klein vinnetje achter maken dat is geen enkel probleem.
---------------------------------------------------------------------------
het eject probleem, daar zat ik dus ook over te pijnzen, ik dacht shit hoe ga ik dat nu eens oplossen maar ik zat met mn neef te bellen en had het er zo over ineens bedacht ik het me en me neef zei het een paar sec erna
ja kan gewoon in windows zelf UITWERPEN aanklikken in deze computer
toen dacht ik dat is helemaal mooi natuurlijk geen gaatje voor een knopje etc want had al weer hele wilde plannen maar mooier zou het er natuurlijk niet op worden
-------------------------------------------------------------------------
dat groene van mn scherm is trouwens een stukje karton wat ik erin gelegd heb helemaal op maakt gesneden tegen vuil en andere troep wat er in zou kunnen komen aangezien ik na het plamuren nog is het in een laag spuitplamuur zet aangezien je daar de laatste restjes mooi mee weg werkt maar nadeel is het is vrij dik en net als de lak , wil je die niet ertussen en op je scherm krijgen
ben ook beetje huiverig met schermpje open te maken en uit elkaar te halen het is allemaal zo teer vanbinnen
-------------------------------------------------------------------------
morgen ga ik weer even verder een beetje kijken hoe en wat maar moet eerst naar school zal wel is de leraar ook raadplegen hoe en wat met plamuur en het voorkomen van scheurtjes.
454ss
24th November 2008, 13:42
Een plamuur-tutorial van een (semi-)pro is altijd welkom. Dat van die korrelgrootte bijvoorbeeld weet volgens mij bijna niemand. Ik denk dat de meesten 2 of 3 grootten gebruiken en that's it. Heb ik zelf trouwens ook gedaan.
Heel mooi dat je lekker veel foto's hebt gemaakt, een plaatje zegt altijd veel meer dan woorden.:)
Erwin
24th November 2008, 18:37
Een spuit en plamuur howto is altijd welkom, dan kan ik het de volgende keer in een keer goed doen. ;)
Leuk idee van die DVD speler. Het enige nadeel is dat er nogal makkelijk stof in kan vallen op deze manier van bevestigen.
vincenttor
24th November 2008, 18:53
ja inderdaad het is een min puntje dat er stof in kan vallen maar goed dat moet ik maar voor lief nemen
zal hem wel zo nu en dan uitblazen met de luchtspuit
niet teveel bar erop natuurlijk
er zit wel een soort anti stof lipje in ook in de brander zelf dus denk dat het wel meevalt en hij zit e rook niet recht onder beetje schuine hoek dus hoop dat het goed gaat
----------------------------------------------------------------------------
het plamuren, zoals ik al zei en de leraar bevestigde dat het komt door de dikke lagen
en hij stelde ook voor wat ik al dacht het in meerdere dunne lagen aan te brengen zodat het ook beter kan drogen
alleen hij rade aan als je meer dan 4 a 5 mm moet plamuren dat je beter voor een goeie onderlaag kan zorgen zoals bijv polyester matjes
ik ga nog even bekijken hoe ik dat ga doen heb namelijk die matjes en dergelijken nog liggen
zal er wel fotos van maken hoe ik het ga oplossen ga zo als ik eten gekookt heb er mee verder
dash
24th November 2008, 20:03
loopt wel los, slot in heeft inderdaad een antistof omranding die hem compleet afsluit, juist zodat er geen stof in valt.
vincenttor
25th November 2008, 01:21
nieuwe fototjes voor de liefhebbers
bad_luck
25th November 2008, 08:52
ben je niet bang dat dat los laat trouwens, met lijmpistool???
Mijn ervaring is dat het lijmpistool namelijk niet echt een geweldige lijmsoort is... Het plakt een beetje, maar er zijn veel betere alternatieven...
454ss
25th November 2008, 10:02
Tjonge, goed gewerkt hoor! Je zet er wel de sokken in is het niet?;)
ben je niet bang dat dat los laat trouwens, met lijmpistool???
Mijn ervaring is dat het lijmpistool namelijk niet echt een geweldige lijmsoort is... Het plakt een beetje, maar er zijn veel betere alternatieven...
Dat was alleen om het te fixeren. De andere kant van de DVD-drive heeft ie met epoxy vastgezet, muurvast dus.:) (althans, dat is mijn interpretatie van de fotoserie)
bad_luck
25th November 2008, 11:55
ah ja klopt, ja epoxy gaat niet los nee! :)
vincenttor
25th November 2008, 21:17
ja inderdaad dat lijm pistool is niet echt alles maar het is genoeg om hem even vast te zetten om te richten
die epoxy had ik nog liggen van toen ik in een scooterzaak werkte
daarmee lijmen ze die datatag troep vast en is snel drogend
het zit goed vast moet ik zeggen beetje aan zitten trekken maar bewoog niet
gelukkig maar :)
vandaag op mn werk ff snel geplamuurd in een uurtje en mooi geschuurd
daarna even langer gebleven en hem meteen maar gespoten in de aflak
ziet er aardig uit, heb ook filmpjes gemaakt van het plamuren etc zoals gevraagd was om een voorbeeld
ook meteen maar filmpje gemaakt van het spuiten
en kwam op nog een idee om meteen maar het kapje mee te spuiten en de kachel bediening met de zelfde blanke lak te spuiten
Edit: nieuwe fotos en filmpjes staan erop
kapje is klaar nu nog de rest erin maken
hopelijk hebben jullie beetje gezien hoe en wat met de plamuur
het is opzich niet erg moeilijk
stap 1: goed stof/vet vrij maken voordat je het ergens op smeert en ontvet het goed
die kleur
stap 2: goed plamuur mengen, gooi er bijv een kleur bij
soms zijn de harders al gekleurd, maar mijn ervaring is dat de gekleurde harders vaak erg lang duren voordat het goedje hard is
deze harder die ik gebruik is als je niet op past en er iets teveel bij doet binnen 2 a 3 min al aan t hard worden
ook proberen in te schatten hoeveel je moet aanmaken, de mengverhouding staat op het tubetje alleen word je niet echt wijzer van
staat vaak 1 tube op 1 fles ofzo
nou ja reken dat maar is uit, dus gewoon beetje proberen, niet teveel en niet te weinig, teveel kan ook zorgen dat delen niet uitharden maar te weinig harder erbij geeft
natuurlijk het zelfde probleem, het is niet erg moeilijk even testje doen en je hebt het zo onder de knie
stap 3: rustig aanbrengen, na het smeren niet teveel weer eroverheen smeren want het word het strakst / netst als je zo min mogelijk eroverheen smeert
niet te dik in 1 keer aanbrengen wegens het ontstaat van kleine scheurtjes dagen na aangebracht te hebben als bijv de zon erop staat
stap 4: gewoon lekker proberen , hoe meer je het doet hoe makkelijker het gaat, en polyester 2k plamuur word keihard
dus pas op met hoeveel je aanbrengt en waar, want het is hard
wil daarmee zeggen wat je teveel aanbrengt moet je ook weer weg schuren en dat gaat neit bepaald makkelijk
kijk naar het filmpje en wat fotos misschien dat je er wat aan hebt
sta
Vladimirke
26th November 2008, 00:39
Heb je soms paddestoelen gegeten? Je gaat zo hard vooruit dat het niet normaal is!:D
Maar het is wel geweldig gedaan. Ik ben benieuwd als je alles gemonteerd hebt.;)
454ss
26th November 2008, 10:10
Inderdaad een zeer hoog tempo! Maar ja, als je in een productie-omgeving zit is het toch anders. Wat dat betreft zijn de meesten onder ons gewoon prutsers (mezelf incluis :D).
Persoonlijk hou ik helemaal niet van glim-glim in een auto-interieur, maar da's een kwestie van smaak. Zelf hou ik meer van de OEM plastic-look, zijdemat dus. Desalniettemin heel erg mooi gedaan! Ben zelf helaas een stuk minder kundig (prutser dus). Mocht de carpc een hobby voor de lange termijn voor je worden dan zou je hier iets mee kunnen gaan doen. En dan bedoel ik schermpjes in plamuren voor anderen tegen (een schappelijke ;)) betaling.
Vooral dat filmpje van het plamuur mengen was goed om een keer te zien! Heb je dat filmpje ook in een iets hogere resolutie toevallig? Ik zou dat graag gebruiken voor een tutorial voor de nieuwe frontpage (in aanbouw) van het forum. Stuur me anders een pm of zo, dan blijft het hier on topic.
vincenttor
26th November 2008, 13:42
ja ging inderdaad snel maar kan nooit wachten
mn auto heb ik ook in een week gespoten bumpers erop plamure etc
zelfs 2 x al gedaan had een ongeluk gehad tijdje terug moest het weer effe snel opnieuw omdat ik ook die week daarop op vakantie ging
het is inderdaad iets teveel glans, maar ja als het pas droogt zie je hoe erg de glansgraad is
had namelijk bij de hoogglans zijdeglans gedaan om het wat doffer te krijgen
maar iets te weinig, had dr net nog even licht geschuurd en nog een x gespoten alleen ineens ging de onderlaag van het bolle kapje vant dashbord helemaal opwerken
dus die kaal gehaald met verdunning gewoon erop gewaagd dat het geen kwaad kon en opnieuw in de lak gezet
glans is weer iets te maar goed kan het zo weer een andere x spuiten nu maar eerst de rest erin
dat filmpje kan ik wel ergens uploaden zodat het wat betere kwaliteit is
is wel met mn telefoon gemaakt net als de fotos dus t is niet je van het maar goed je kan het zien
Vladimirke
26th November 2008, 18:19
Waar is de knop van je knipperlichten gebleven?:confused:
Ik let op details hoor want door jou project te volgen weet in intussen ook hoe ik mijn Corsa wil aanpassen.;)
vincenttor
26th November 2008, 20:12
ja ik had wat gelezen dat het in het zicht zou moeten
weet eigenlijk niet cker of dat wel zo is
apk regels dus ik zit daar nog een beetje mee
ga liever niet in mn dashbord zitten zagen enzo
want als ik de auto verkoop dan zit ik daar met een gat erin
en even een andere schakelaar erin zetten word niets want er zitten 5 contact punten op dus speciaal apparaatje
ik hou je op de hoogte hoe en wat ik t ga doen
edit:
zo dat was ff spannend het groene papier eruit trekken
zat dus aan 1 kant links boven vast , nog steeds een stukje
durf het niet weg te snijden beetje zitten klote met pincet en dergelijken
heb t opgegeven voordat ik t echt kapot maakte dus moet met een heel klein randje groen wat k uiteraard zwart ga maken met stift leven
en toen kwam t mooiste van alles, even testen of t scherm nog wel echt werkte aangezien ik wat had gelezen dat mensen hun scherm kapot was touchscreen dat bleef hagen of iets dergelijks
ik had onthouden dat van de adapter plug voor de lilliput de binnenste de hete draad was dus ik die ff aangesloten pc op de accu
pats , niets gebeuren
dus ik dacht nee toch, straks alles kapot
en hij sprong ineens aan na aantal seconden gelukkig maar :)
touchscreen werkt alles werkt
dan komt het andere probleem wat ik eigenlijk van te voren had kunnen voorzien natuurlijk
waar ga ik die kast plaatsen :S had het idee hem onder de bijrijders stoel te doen voorzien van zo een slot apparaatje dat je m nie zomaar eruit kan schroeven
maar tuurlijk zit er weer iets in de weg kan er niet onder
achter dashboard, ook niet dus ja helaas de achterbak die nog niet vol ligt hoor
heb fotos gemaakt alleen ga nu op bed morgen zal ik ze plaatsen
en toen ineens bedacht ik me, o nee toch, hij hangt op zn kop aan de hoedeplank is dat een probleem met de harddisk gezien ?
en het volgende, de subwoofers
ik heb het wel eens hard staan en t trilt best aardig ik denk niet dat dit erg bevorderlijk is voor de harddisk en misschien andere deeltjes :S
al met al klote dus
heeft iemand hier ervaring mee of ook zn carpc blootgesteld aan subwoofers ?
bad_luck
27th November 2008, 09:11
Ik heb vrij veel geluid in de kofferbak liggen, ca 40 cm van de carpc vandaan, en heb daar (nog) geen last van. Moet wel zeggen dat jij IETS meer hebt :P
Neonic
27th November 2008, 20:22
Kan je niet een leuk kastje maken dat tussen die subs past ?
Zelfde stoffie erover heen, paar kinky propellors en voila. Bekabeling kan je dan denk wel voor het grootste gedeelte (overlengte zegmaar) onder de achterbank proppen ...
vincenttor
27th November 2008, 21:43
nieuwe fotos staan er
en ik gok het er wel op dan met die harddisk en subs achterin
@neonic: niet zo een zin meer om dat allemaal te vebouwen is ook nie echt veel ruimte, in dat kistje tussen de subs zit een amateur zend versterker voor 27mc etc
ook daar ben ik een beetje huiverig voor wat die straling gaat doen
want vorige auto die ik had, als ik ging zenden ging mn muziek uit, ruitenwissers spontaan bewegen lampen knipperen binnen zowel buiten
heb op mn kamer een klv1000 staan ook een wat zwaardere versterker
deed dus een x zenden , pats csreensaver vast
hele pc vast gelopen
dus nie echt goed denk ikk zomaar
weet iemand trouwens raad met die lijnen op mn scherm, heb al een aparte post gemaakt genaamd lilliput 7"
bedankt
454ss
27th November 2008, 23:05
Ik denk dat de lijnen op je scherm toch signaalstoring is. Een beter afgeschermde (en/of kortere) kabel en uit de buurt blijven van stroomvoerende kabels zou dat moeten verbeteren.
Ik denk niet dat je harddisk dit lang gaat volhouden. De trillingen van de woofers (zeker als je ze een beetje opendraait) zijn te veel van het goede voor je hd. Als je de boel goed ophangt in rubbers heb je een kans dat het (langer) goed gaat. Anders vrees ik dat je hd geen lang leven is beschoren. De rest van je hardware zal je in eerste instantie weinig last van hebben, maar op den duur kunnen die ook vreemde symptomen gaan vertonen als gevolg van de trillingen.
Neonic
28th November 2008, 18:49
wist niet dat je daar dat zendding had liggen, heb ik gemist schijnbaar....
zat te denken aan gewoon een bakkie er tussen te zetten zegmaar, maar inderdaad met dat stralinggedoe lijkt het me denk niet zo handig ook.
dan is een bakkie (pc) in / onder de hoedenplank misschien ook niet zo handig
nog een idee ....
tegen het dak aan :)
Erwin
28th November 2008, 20:24
Hey Vincent,
Past hij niet (gedeeltelijk) in het dashboard kastje?
vincenttor
28th November 2008, 22:21
ja past helemaal hoor
zit alleen niet vast, ding gaat erin en eruit kabels los vast etc
ben druk bezig en t vast zetten gaat niet erg makkelijk dus vandaar maar zo, hij zit in princiepe goed vast alleen hij steekt er onderaan een klein stukje uit zo
dash
28th November 2008, 23:11
een magneet schijnt ook niet zo best te zijn voor en harde schijf.
Kan je kastje niet platter en dan toch onder de stoel?
@ wacht ff, je hebt een driedeurs? Heb bij een golf 3-deurs gezien dat hij achter het zijpaneel zat.
Met dempingsplaten stuk omgezet alu vastzetten en schroeven maar.
vincenttor
29th November 2008, 15:08
Hey Vincent,
Past hij niet (gedeeltelijk) in het dashboard kastje?
denk dat ik wat verkeerd gelezen heb
je bedoelde de carpc zelf cker ?
ik dacht dat je het over het paneeltje had wat ik gemaakt had voor t scherm
Erwin
29th November 2008, 19:16
Ik bedoelde de PC. Ik heb hem in de bovenste helft van het dashboard kastje ingebouwd. Zou dat in die Corsa ook passen?
vincenttor
30th November 2008, 16:17
ja misschien moet ik het dashbord kastje maar eraan op offeren
zal wel veel gedoe qua kabels schelen dan moet ik t kastje maar leeg laten
bad_luck
30th November 2008, 16:22
Ik heb nu mijn pc achterin .. Maar ben erover het denken hem naar voren te halen.
Zou het mogelijk zijn bij jou, om hem, net als wat ik van plan ben, achter de monitor te plaatsen? aangezien je daar nu eea heb weggehaald (verwarmingbediening denk ik) heb je misschien ook meer ruimte ??
gr.
vincenttor
30th November 2008, 22:59
nee ik was ook niet van plan meer te slopen het moet wel makkelijk allemaal te herstellen zijn.
En zoveel ruimte is er ook weer niet de pc last is vrij groot.
Ik denk dat ik het kastje er maar aan moet laten geloven.
Dat is ook makkelijk te ontvangen
Delirium
5th December 2008, 11:39
Wat is de reden dat je de gewone radio er ook nog in laat zitten?
Maak je er een switch tussen zodat je kan wisselen? Zo ja hoe?
Neonic
5th December 2008, 16:57
Wat is de reden dat je de gewone radio er ook nog in laat zitten?
De meeste laten de radio erin zitten voor ... 'radio'. D'r zijn wel alternatieven voor maar is nog altijd niet zo denderend vergeleken met een 'echte' radio.
Zelf luister ik nooit radio, heb nog niet eens me antenne aangesloten. Maar vind het wel makkelijk om 't volume te regelen (of bv fader, bas oid in te stellen). Geen gekloot, gewoon een draai aan de knop :)
En mocht de pc het niet meer doen kan je altijd naar een cd'tje luisteren.
vincenttor
5th December 2008, 17:16
jep dat zijn inderdaad zo een beetje de redenen
mijn reden was eigenlijk aangezien ik 3 versterkers erin heb zitten
dat ik ze allemaal apart wilde kunnen regelen en deze radio heeft dat dus
had wel een crossover in gedachte alleen ja waarom moeilijk doen en meer geld uitgeven als het ook zo kan
en als de pc nie werkt heb je ook inderdaad nog een stukkie geluid :p
EDIT: vergeten te melden had wat nieuwe fototjes en een filmpje toegevoegd wat ik vernieuwd heb
Neonic
5th December 2008, 17:35
Ziet er goed uit :)
Erg gaaf kleurjte geworden met die spikkels erin
Delirium
8th December 2008, 10:09
Besef me dat ik in mijn vorige post alleen maar vragen stelde zonder te commenten op jouw project.
Erg mooi! Super strak auto met strakke carputer!
Nu weer vragen :)
Je hebt de knopjes ook meegspoten begrijp ik uit de foto's, hoe zorg je ervoor dat die blijven werken als je het overspuit. Normaal plakt dat toch vast?!?
En die 3 versterkers zijn voor 1 achter, 1 sub, 1 voor ? Dus met regelen doel je op de rc out instellen?
Heb je de carputer dan aangesloten op de radio, zodat je daarmee de instellingen kan regelen?
vincenttor
8th December 2008, 12:38
haha maakt niet uit
beantwoord ze graag
ik heb voor een versterker voor de deur speakers
1 voor de hoedeplank speakers
en 1 voor mn subwoofers
die wilde ik dus apart kunnen regelen heb ik maar overwogen mn radio erin te houde aangezien deze 3 rca uitgangen had en je de subwoofer helemaal uit kan zetten
dus mooi alle "gewone" speakers eerst goed afstellen zodat ze nie beginnen te kraken of iets dergelijks en dan de subwoofer erbij
gaat het geluid ook 10x harder
en dat met die knopjes
ja ik heb ze afgeplakt en het er maar toen op gegokt
vond het niet zo mooi eruit zien dus heb ik t plakband eraf gehaald en ze meegespoten in kleur
ze zaten een heel klein beetje vast maar even met eenmesje of iets los snijden eromheen en ze werken weer
je moet opletten dat je ze nie vol baggert met verf dan valt het allemaal best mee
Delirium
8th December 2008, 13:43
je moet opletten dat je ze nie vol baggert met verf
rofl, ik houd van kleurrijk taalgebruik :D :D
Heb je de carputer op de radio aangesloten dan? Dus een jackplug van radio naar carputer (ik heb een 'mp3 speler' aansluiting (=jackplug) bij mijn radio zitten).
Op zich snap ik wat je bedoeld bij het afstellen, ik heb 2 versterkers maar kan ook de sub uitzetten in de radio. aparte versterkers zijn dan natuurlijk niet noodzakelijk ;)
vincenttor
8th December 2008, 17:42
ja dat bedoelde ik eigenlijk dat je het niveau van de subs kan instellen op de radio
de aparte versterkers heb ik omdat ik zoveel speaks aanstuur en ze best wat vermogen hebben
1 zo een grote versterker kopen was me net ff te duur en met deze red ik het ook prima voor de helft van de prijs
de carpc heb ik aangesloten vanuit de pc zelf jack 2.5mm naar 2 tulpstekkertjes die in de line-in van de radio gaan
dr zit een schermpje op me radio ook daar ga ik denk ik de composite uitgang van de carpc op zetten dan zie je t schermpje in t klein op de radio voor de lol :)
Delirium
9th December 2008, 10:17
Met dat schermpje lijkt me inderdaad mooi dan lijkt het ook veel meer 1 installatie. Je hebt voor de carputer gewoon een powerswitch?
Bij mij zit er op de radio een jackplug in.
Wat voor type radio heb je eigenlijk? En wat voor type carputer? Zie namelijk nergens gegevens staan, tenzij ik er overheen gelezen heb ;)
vincenttor
9th December 2008, 21:26
staat er wel hoor wat voor type carpc k heb bij de eerste post na een aantal fotos
en de radio weet ik even niet had ik nog liggen
t is jvc kavx11 of iets dergelijks
en heb hem gewoon via de geschakelde draad gezet
zodat als ik mn contact omdraai net als de radio hij aan springt
duurt ongeveer 20 a 25 seconden voordat ie in centrafuse enzo staat klaar voor gebruik
dus valt mee
vincenttor
25th December 2008, 15:33
ben weer even wat verder gegaan
hier een kleine aanpassing van de wifi antenne, de magneet was te slap om op de auto te blijven staan met snelheden hoger dan 50 km/h
dus maar een goedkope oude 27mc antenne gesloopt en omgebouwd
toen was deze klaar en bleek niet te werken :S had dus al mn twijfels want het coax kabeltje zat al een beetje losjes
heb dus het weer mogen slopen en opnieuw moeten maken
moet nog even plamuren schuren en spuiten zodat het mooi 1 geheel word
ook mn digitenne ontvanger erin gemaakt en een spiegel scherm, even de achteruit rij camera erop gooien
454ss
25th December 2008, 21:22
Goed dat je de 'veer' van de 27MC antenne niet gebruikt. Die is namelijk een onderdeel van het ontvangst-proces. Verder lekker bezig geweest.
Alleen dat spiegelscherm lijkt mij niets. Ziet er leuk uit, maar volgens mij zie je (zo goed als) niets als de zon schijnt of als het donker is. Maar goed, misschien heb jij een zeer goed cammetje en dan komt alles goed. Zelf zou ik liever een (clip-on) spiegel nemen met ingebouwd schermpje. Dan heb je gewoon 'analoog' spiegelglas en achter de spiegellaag zit dan tft-tje. As a matter of fact, dat is wat er in de pickup komt straks.:)
Hoe is je ontvangst met je digitenne-ontvanger?
vincenttor
25th December 2008, 22:29
mja deze als die uit is zie je gewoon alles hoor
wel iets minder als normaal maar t ziet er niet slecht uit
kan hem er ook zo weer afhalen das t mooie ervan
stekkertje los en de beugeltjes klaar orginele spiegel hangt er weer
en idd wat jij zegt dat wilde ik eerst eigenlijk ook nemen maar toen zag ik deze :P 50 USD is nie veel ervoor nieuw
helaas 50euro bij betalen door douane maar goed alsnog goedkoop
de digitenne ontvanger mja,
ned 1 2 3 regio kanaal Prima
de rest , mja als je in bedrijven gebieden rijd veel metaal is t nie super
en harder dan 140 doet ie het prima , niet dat ik tv zit te kijke onder t rijden hoor
maar zie maar mn andere topic over de antenne's want dit is nie echt wat ik er van verwachte
bad_luck
25th December 2008, 23:57
is dat niet juist vervelender? beeldscherm als achteruitkijkspiegel ??
vincenttor
26th December 2008, 16:35
nee hoor hoezo ?
hij kan ook uit
edit: om even terug te komen op de ontvangst en kwaliteit van digitenne
ik heb geen idee wat er gebeurd is maar het is ineens super
geen ruis of blokjes niets
en t is vrij scherp ook op mn schermpjes
toch denk ik dat als er een betere antenne is met meer DB het wel een aanrader is want op stukken huizen of bij veel metaal doet ie wel een beetje lastig af en toe
Delirium
27th December 2008, 23:08
Ziet er tof uit zo!
Nu blijft de antenne wel zitten?? :)
Is het zicht in die spiegel wel normaal dan (als je de input uitschakelt)? Niet veel minder scherp?
Heb je ook nog foto's van de antenne hoe het geworden is met het polyester?
Wederom bijna alleen maar vragen :D
vincenttor
28th December 2008, 02:01
haha mja idd alleen maar vragen maar goed geef graag antwoord
de antenne heb k nog niet af ben bezig met aanpassen , het verlies van de 1.5m lange coax is gewoon te hoog,
zodra ik de antenne op de usb stick meteen draai komen er 10x meer binnen en sterker
dus ga ff hem uit elkaar trekken weer en dan een ander stukje coax kopen met minder verlies
de spiegel ja hij werkt bes aardig nog ,
overdag is het prima, iets donkerder maar goed ik heb geblindeerde achter ramen dus zie je zoiezo al een stuk minder
Axxess
28th December 2008, 16:09
haha mja idd alleen maar vragen maar goed geef graag antwoord
de antenne heb k nog niet af ben bezig met aanpassen , het verlies van de 1.5m lange coax is gewoon te hoog,
zodra ik de antenne op de usb stick meteen draai komen er 10x meer binnen en sterker
dus ga ff hem uit elkaar trekken weer en dan een ander stukje coax kopen met minder verlies
overdag is het prima, iets donkerder maar goed ik heb geblindeerde achter ramen dus zie je zoiezo al een stuk minder
Let niet alleen op het verlies, maar meer op de afscherming ervan...
Neonic
29th December 2008, 01:11
Klopt ja, ken dat gevoel. Heb er ook nog een sticker op ;)
Kan je op dat spiegel / schermpie geen cameraatje bv aansluiten ?
vincenttor
29th December 2008, 01:16
jawel hoor dat is ook eigenlijk de bedoeling :)
Delirium
30th December 2008, 14:00
Dus je blindeert je ramen en koopt vervolgens een achteruitkijkspiegel waar je een camera op aansluit :D
Niet dat die ramen er niet mooi uitzien ;)
hondavfr
2nd January 2009, 01:21
Geinig gemaakt alleen ben je niet bang dat het polyester in de zomer gaat scheuren. Jouw behuizing van je schermpje is van ABS en ik denk je dash ook. Poly op ABS = :eek:
vincenttor
3rd January 2009, 01:51
ja als ie gaat scheuren dan repareer ik hem gewoon
is niet zoveel werk en het is er zo weer uit
wie weet maak ik wel weer wat anders dan, heb gemerkt dat ik eigenlijk wel zonder radio unit kan ondertussen
als ik de radio unit de equalizer gewoon alles op 0 zet
en dan in de carpc zelf ga stellen klinkt het nog best aardig
en doof word je toch wel als ie hard staat dus kan er met mn volgende projectje wel een groter scherm in zetten misschien
maar goed we zullen zien hoe het zich houd
het is iig wel al in de oven geweest op +/- 50 graden a 45 minuten
dus beetje hitte kan het wel aan
hondavfr
3rd January 2009, 18:18
Zou wel jammer zijn... als je het dan gaat repareren koop dan ABS korrels en een potje ACETON. Dan krijg je een papje wat makkelijker te verwerken is dan die poly en dan zit het meteen goed vast.
vincenttor
3rd January 2009, 19:18
ik denk eigenlijk niet dat het zo een probleem word want ik heb ook al een paar bumpers aangepast van een auto dat is ook van abs kunstof zit er al ondertussen 1.5 jaar op zonder problemen, heeft wel wat meer te voorduren dan iets in mn auto
maar goed bedankt voor de tips als het zover komt zal ik dat proberen
Delirium
5th January 2009, 12:39
Wtf is ABS? Naast dat het Anti Blokkeer Systeem is.
Ik ken wel de combi van piepschuim en aceton maar lijkt me niet dat je dat bedoeld :D
hansb42
5th January 2009, 12:46
Ik ken wel de combi van piepschuim en aceton maar lijkt me niet dat je dat bedoeld :D
Acrylonitrile butadiene styrene (ABS)
Wikipedia geeft wel meer info. maar is een thermoplast en wordt veel in bumpers, surfplanken en weet ik veel wat meer verwerkt.
454ss
5th January 2009, 12:53
Ga je straks ook nog vragen 'wtf is google'?:rolleyes: Beetje zoekvaardigheid verwachten we hier wel hoor...;)
Anyway, jouw vraag is door hansb42 voldoende beantwoord lijkt me.
Delirium
5th January 2009, 13:04
Ga je straks ook nog vragen 'wtf is google'?:rolleyes: Beetje zoekvaardigheid verwachten we hier wel hoor...;)
Lekker bijdehand:rolleyes:, ik heb al gegoogled maar met een naam als Acrylonitrile butadiene styrene weet ik nog niets en gezien het wikipedia artikel weinig anders oplevert.
Daarnaast is op ABS googlen nou ook niet heel erg handig, googlen op de volledige naam levert niet veel meer dan chemische verbindingen.
Als iemand me hier kan uitleggen (zoals hansb42; Dank u zeer) wat het is en waar het voor gebruikt wordt waarom zou ik het dan niet kunnen vragen.
Een forum is toch voor kennis overdracht, ik snap dat niemand zit te wachten op vragen die eenvoudig via Google opgelost kunnen worden. Toch vind ik dat dit zeer zeker daar niet tot behoort.
454ss
5th January 2009, 17:12
Wat is abs... (http://nl.wikipedia.org/wiki/Acrylonitril_butadieen_styreen)
Antwoord: een kunstofsoort, meer specifiek een thermoplast (http://nl.wikipedia.org/wiki/Thermoplast)
Waar wordt het voor gebruikt: zie onderaan artikel van bovenstaande link. (o.a. auto-onderdelen en lego-blokjes;))
Overigens: Dat abs een kunstofsoort is, is pretty basic knowledge. Wil je nog meer weten over abs dan kun je daar een eigen topic over openen, maar veel meer valt er eigenlijk niet over te zeggen. Verdere commentaren over abs binnen dit topic worden als off topic beschouwt en zullen verwijderd worden.
vincenttor
21st February 2009, 12:46
Deze kan gesloten worden
bdankt
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.