Bekijk de volledige versie : Mathjes Projekt Dombo
Math.s
9th August 2008, 05:01
Zo, dit is mijn eerste zet naar een in-carpc
Ik kan nu even geen foto's erbij zetten want mijn fotocamera is momenteel bij mijn vriendin.
Mijn bedoeling is het een mooi ingebouwde 7"/"8" beeldscherm in mijn peuguot te zetten, deze wil ik eigenlijk graag kunnen bedienen door een paar knopjes in het midden van mijn (nog nieuw te maken) console, en over touchscreen. verder wilde ik graag het geluid over mijn bestaande sony autoradio laten lopen, en proberen het internet te laten lopen over mijn handy internet account van t-mobile.
Zo beginnen bij het begin
Ik ga eerst opzoek naar software, ik heb al een 30 dagen editie van het carfuse programma, heb op ftd gezocht maar kan helaas geen andere versie vinden.:(
Tevens heb ik bluesoleil nodig enz.enz, dus ..
Als ik mijn software gevonden heb ga ik weer lekker verder.
Neonic
9th August 2008, 08:57
Veel succes en plezier met je project.
En laat de fotos maar komen :) ben benieuwd
Is zon dashboard toch ?
Kan je wel wat leuks van maken denk
Dreamcatcher
9th August 2008, 11:17
leuk project
he neonic volgen mij rijd hij aan de goed kant van de weg dus verkeerde dash
Math.s
11th August 2008, 08:33
Jaja Dreamcatcher, ik rij aan de andere kant, maar Neonic het klopt wel ongeveer hoor, gespiegeld is dat bijna mijn Dashboard.
Ik denk wel een erg lastig dashboard, bijna geen ruimte hierin, of ik moet de ventilatie kanalen weglaten!!!.
Oei, oei, ik krijg het nu al warm.
Maar eerst de software aan het werken krijgen, komt misschien een andere auto.:)
Ik heb veel met hardware gewerkt, maar software schijnbaar niet genoeg, want begrijp helemaal niet waar ik de andere software (navigatie)in Centrafuse kan instellen, ik zie geen ini bestand of iets dergelijks, kan me iemand een gouden tip / link geven
454ss
11th August 2008, 11:21
Centrafuse heeft standaard als navigatie-engine Destinator ingebouwd zitten. Het enige wat je nodig hebt zijn de kaarten en die kun je vast wel ergens op internet verkrijgen.
Als je een CF licentie koopt (bijv. bij de forumsponsor) dan krijg je er ook een licentie bij van Bluesoleil, dat is standaard onderdeel van Centrafuse. In de Trial-versie zit ie er volgens mij ook gewoon bij. Belangrijk is wel dat je alle andere bluetooth stacks verwijderd van je pc als je dat wilt gaan gebruiken.
Math.s
11th August 2008, 18:44
Destinator kaarten heb ik nog van mijn HP Compaseo, deze had ik er al bij gezet, maar wil toch graag een ander pakket (microsoft route of Sygic)
Ik ga zeer veel naar duitsland, dan moet ik de gehele tijd schakelen tussen benelux map en germany map, dat is ......:mad:
krijg die andere niet aan het werken, omdat ik niet weet waar ik de instellingen moet zoeken
454ss
11th August 2008, 18:57
Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Kijk hier (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3980&highlight=sygic) anders eens.
Neonic
11th August 2008, 19:17
Hoezo schakelen ...
Naar Duitsland zelf rijen is toch niet zo moeilijk :)
Math.s
11th August 2008, 21:15
dank u 454ss, ik ga dat allemaal eens goed doorlezen.
Neonic ik heb bijna altijd mijn navi aanstaan (htc touch met tomtom 7 Europa), deze hoef ik niet om te zetten als ik een ander land inrij. ik woon in het grensgebied, als ik 2 kilometer rij ben ik al in duitsland. en ik moet zeggen zonder mijn navi met flitspalen, had ik aanzienlijk wat bekeuringen moeten betalen, dus staat hij bijna altijd aan.
Ascona
31st August 2008, 21:45
Jaja Dreamcatcher, ik rij aan de andere kant, maar Neonic het klopt wel ongeveer hoor, gespiegeld is dat bijna mijn Dashboard.
Ik denk wel een erg lastig dashboard, bijna geen ruimte hierin, of ik moet de ventilatie kanalen weglaten!!!.
die "kap" over uw instrumenten verbreden, meer naar het midden toe, uw ventilatie blazers monden naar gans het bovenste "vak" plaatsen, en dan het huidige radio+blazers "vak" gebruiken om 'n scherm in te gooien.
met 'n beetje geduld is zoiets best nog wel goed te doen ;)
Neonic
31st August 2008, 22:13
die "kap" over uw instrumenten verbreden, meer naar het midden toe, ...
Beetje ála Clio, 16kleppers.
Kan wel goed plan zijn ja. Moet ook wel vrij makkelijk te doen zijn.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.