PDA

Bekijk de volledige versie : Boot time

bad_luck
3rd July 2008, 10:36
Hey,

ben eens benieuwd, wat hebben jullie gedaan om de boottime te verbeteren van XP?

Ik heb het boot-logo uitgeschakeld, geluiden gedeactiveerd, onnodige programma's en services uitgeschakeld, en zit daar mee nu op een boot time van zo'n 40 seconden tot hij helemaal in windows zit. Heb wat gelezen over bootvis.exe, daarmee kun je het schijnbaar nog optimaliseren, denk echter dat dat nog maar weinig uithaalt na alles wat ik al heb gedaan.

Wat hebben jullie voor trucjes uitgehaald? Misschien nog slimme dingen die k kan doen?

gr. Bart

PS ook nog slimme dingen om het snel af te sluiten? Een snelkoppeling op mn desktop heb ik al hiervoor, zodat je niet via start dit hoeft te doen (die handeling kost al 3 seconden :P namelijk)

dash
3rd July 2008, 11:29
kijk hier maar ff. http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3795

ps je kunt ook in RR een knop aanmaken om de cpc uit te zetten en die in je skin verwerken.

bad_luck
3rd July 2008, 11:48
Zo te zien kan ik niet veel winst meer draaien ...
Bios checken, bootvis draaien en pc schoon maken zal allicht nog wat helpen (niet dat er veel zooi op staat, alleen t nodige).

T4Roger
7th June 2009, 20:13
afgezien van het feit dat ik geen idee heb wat ik met Nlite wel en niet mag weglaten om problemen in XP te voorkomen vraag ik me af of Nlite meer doet dan schijfruimte besparen.

Kun je een volledig geïnstalleede XP via diverse instellingen zo optimaliseren dat je weinig boottijd hebt, of heb je dan toch een lichtere versie op de schijf nodig?

Nlite maakt een iso bestand, en dat moet je dan met Nero oid branden..... heb al 4 verschillende progjes gedownload om te branden en het heeft me al 6 cd-roms gekost (telkens foutmelding aan het einde) en nero 9 krijg ik niet werkend, leek geinstalleerd te zijn maar dan kwam ik in een progje om nero te kopen en nero zelf (trial gedownload) kan ik niet proberen???

dus als het alleen om schijfruimte besparing nodig is neem ik die paar MB voor lief en probeer met instellingen in XP wel te minimaliseren

digeridoo
10th June 2009, 00:12
Nlite maakt een iso bestand, en dat moet je dan met Nero oid branden..... heb al 4 verschillende progjes gedownload om te branden en het heeft me al 6 cd-roms gekost (telkens foutmelding aan het einde) en nero 9 krijg ik niet werkend,

heb je "iso burner" al geprobeerd ....

cabrio bob
10th June 2009, 19:11
nog een item ter versnelling van de opstarttijd :

minlogon (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3176)

simjoc
11th June 2009, 03:41
Ik had met alle genoemde instellingen een boot time van rond de 25 sec. Dit was dan uit slaapstand natuurlijk. Met mijn nieuwe hdd een OCZ ssd schijf zit ik nu rond de 10 sec. Tevens is de temperatuur in mijn (kleine) case gedaald met gemiddeld 8 graden.

Ik had echt een ssd nodig ivm de strakke vering van mijn auto. Het is een redelijk dure aanschaf maar ik ben er zeer content over. Het laden van IGO en Sygic gaat nu ook echt supersnel.

T4Roger
14th June 2009, 17:15
heb nu een werkende versie van Nero (essentials 7) maar krijg nu geen bootable disk gemaakt van die iso-image:mad: werk te weinig met dat soort progs, inmiddels al 10 cd's naar het ronde archief verbannen en nog steeds geen snel opstartend systeem (volledige xp erop staan, maar duurt me te lang (ruim een minuut))

Greenthumb
14th June 2009, 17:49
Als het goed is kun je vanuit nLite zelf gewoon een cd branden, deze zou dan gelijk bootable moeten zijn.

GS_Golf_3
14th June 2009, 18:41
Ik heb vorige keer cdburnerxp gebruikt.
Werkt goed en zeer gemakkelijk.

klikie (http://cdburnerxp.se/)