PDA

Bekijk de volledige versie : Mr.Borrie's White-Rice *Volvo 760TIC*

mrborrie
26th March 2008, 20:40
Hi Jongens,

Tijd geleden dat ik iets heb gepost hier, ben vooral op tunings forums bezig geweest voor mijn volvo 760. Ik heb de Blauwe volvo inmiddels weg gedaan en dus ingeruild voor een witte 760 turbo, heb een log bijgehouden van de dingen die ik tot nu toe heb gedaan op een engels forum.

wellicht leuk voor jullie ook om te lezen, gaat alleen iets veder dan alleen een carputer. ik hoor het graag wat jullie ervan vinden :)

- B230ET
- Manual gearbox with overdrive
- Xtra wide Rims
- Spoiler (who knows what brand it is?)
- All power mirror/windows/roof

THE ADD
Pic of the car how it was in the sale add

Then I decided I wanted to pimp and tune the **** out of the car.. the day after that though it died on me. So I put it in the garage and made a list of mods I wanted to do and decided that I should fix the car and make it all pretty before putting it back on the road.

Engine
Before I could start making my 760 into "white-rice" as i decided to call the car i had to make it run again. turned out that the last maintenance check was a while ago. I replaced all the usual stuff and cleaned ALL the connectors and brushed al the grounds. Also installed those Taylor wires

had to replace some rubbers and cleaned the whole intercooler part, and then it would run like crazy again! time for some more fun stuff:

Tuning

There were only 2 big choices here, Do a MS installation or chip the ECU. And I am not that great in wires and stuff so I decided to go for the chip tuning bit, there is a chip waiting for me to be installed. The specs are:

MAXIMUM POWER 158 kW / 215 hp
MAXIMUM TORQUE 305 Nm / 3400 rpm

Exterior
First of i wanted to put on the SE-Bodykit i already got but never had the time to install on my previous 740. Here I found out that does not fit the -89 models .. great its time to tweak.

I got the bumper shocks for a 940 mk 1993. And gave them an antirust treatment ( I found out my car seems to like collection rust so better prevent it) now the bumpers would fit nice. BUT they front still had a gap in it

2 December 07

All the broken bit are filled and the gap has been closed with the use of the old bumper.. they are now ready for the paintjob, they will be done tomorrow if im lucky

3 December 07

Today my dad painted the bumpers and the skirts. came out pretty good.. might work them over again in the summer for the last detail. but as you can see they look pretty neat now

Front bumper fitted:

Interior
When the music is all good you start to look around.. well green seats.. Pullman is pretty sweet but I like leather more. So the green stuff had to make room for a grey leather interior I found.
Here some pics of the removal an install of the seats

Audio/Computer

Then we had the stock radio, this was the most expensive one you could get back in 86’. It still was crap to me it had to make room for a pioneer HUD and a tft touch screen wired up to a computer in the trunk .. Say what? .. wait me show you

This is a VroomPC casing with a EPIA 900 /512MB and 120GB harddisk

the old radio

3 December 07

There are 2 main problems with Volvo if you would ask me. First off there are too few wheels that will bold on without spacers. Secondly: There is no easy way of installing a normal radio without looking ****ly, so installing 2 radio’s is just completely insane, all the electrics are within a few MM of the radio. So doing something like that is stupid and would take a few moments of your life time.
Here is the result for now.. its not even close to be a clean unit but it’s good enough for now. The 2 units will fit and I am still able to put the astray back to make it look sort of stock and get “easy” access to the fuses.

[INSERT IMAGE OF NEW SITUATION IN PROGRESS]

dash
26th March 2008, 20:58
Mooi, wit met zwart doet het altijd goed. Wit begint weer in te komen in autowereld. Hebt ook andere knippers aan de voorkant, staat veel beter dan die oranje.
Gechipte turbo, das genoeg vermogen.
Is het de foto, of zijn de strips bij de koplampwissers een andere kleur, zou die dan ook wit spuiten.
Intereur ziet er ook netjes uit. Ga je het schermpje inplamuren, of een uitklapbaar scherm?

mrborrie
26th March 2008, 21:03
als het goed is zijn al je vragen beandwoord door de foto's die nu wel werken, maar veel te groot zijn eigenlijk :rolleyes:

dash
26th March 2008, 21:19
Dus de stripjes zijn zilver, ga je die nog wit spuiten?
De een na laatste foto is het schermpje in ingeklapte vorm?
Klokverlichting ook groen? Heb namelijk een RR volvo-skin gemaakt met groen basiskleur, onthulling op de meet in april.

digeridoo
26th March 2008, 21:23
als je bij image shark ff die forum link pakken.
en op view image klikt en dan de 2e regel pakt
krijg je dit

mrborrie
26th March 2008, 21:24
De strips spuit ik inderdaad nog in kleur en ik neem gelijk de onderkant van de witte knippers ook mee, ik zit ook te denken om gedeeltes van het dash wit te spuiten voor een sportieve look net zoals die race porsches.

Maargoed dat doe ik pas als ik de bumpers nog een keer spuit, hadden te weinig verf daarom zijn de sideskirts ook niet mooi geworden , ook de reden dat ze er nog niet opzitten.

Ik wil ook nog van die meters in de astijl doen en ze mooi verwerken in de strip.. vraag me af of ik die strips dan ook meteen moet spuiten of dat het dan een beetje too much word, ik ga het nog wel eens photoshoppen

en de 2e foto van onderen is inderdaad het zooitje ingeklapt

dash
26th March 2008, 23:54
Zou binnen alles zwart houden, staat wat klassieker en is wat vriendelijker voor je ogen.

Jurriaan
27th March 2008, 10:24
Gaaf zeg, zo'n dikke Volvo turbo :) Gefeliciteerd met de aanschaf. Is in goede handen zo te zien.

mrborrie
30th March 2008, 14:25
Zou binnen alles zwart houden, staat wat klassieker en is wat vriendelijker voor je ogen.

Ja ik weet het niet, aan de ene kant denk ik dat je gelijk hebt qua fel voor je ogen maar als het echt zo erg is had Porsche het dan wel gedaan?

En ik wil juist geen klassieke look hebben aan de auto, anders had ik niet zoveel moeite gedaan voor een bodykit ect, en het hout laten zitten :rolleyes:

dash
30th March 2008, 18:52
Dacht eerst dat je het had geshopt als voorbeeld, niet echt mijn smaak, overkill (ook al is het een porsche)

Greenthumb
30th March 2008, 19:44
Ik vind het ook niet echt mooi.
Als je toch wilt veranderen zou ik denk ik eerder voor donker(hout)bruin gaan, of carbon als je er van houdt.

Neonic
30th March 2008, 21:40
Ik wil ook nog van die meters in de astijl doen en ze mooi verwerken in de strip.. vraag me af of ik die strips dan ook meteen moet spuiten of dat het dan een beetje too much word...
Bedoel je van die metertjes, in je a-stijl, wat je veel bij van die opgefokte japanners ziet ?
Heb eens op showyoursound.nl gezien, was zo'n gozer die 't zelf gemaakt had. Zag er wel gaaf uit.
Wat spuiten betreft ... je zou het inderaad in een kleur kunnen spuiten die je ook ergens anders heb gebruikt. Of dezelfde kleur als de bestaande a-stijl, maar dat word lastig denk, om dat zo te krijgen.

Ja ik weet het niet, aan de ene kant denk ik dat je gelijk hebt qua fel voor je ogen maar als het echt zo erg is had Porsche het dan wel gedaan?
Afgezien dat ik er persoonlijk geen ruk aan vind denk ik dat het 'felle' wel meevalt. Wat ik wel weet is dat je het in ieder geval niet de bovenkant wit moet doen. Heb zelf me bovenkantje gespoten met 'fleckstone' en daardoor zie ik de vent. roosters al reflecteren in me voorruit. Vent. roosters heb ik ook 'silver effect' (ofzoiets) gespoten, helpt ook wel handje mee denk.

Dat van dat die Porsche heeft op zich wel wat aangezien je ook een witte auto heb. Alleen persoonlijk vind ik dit een beetje aan de erge witte kant. Als je een gedeelte, zoals bv vent. roosters alu-look spuit dat het dan al een andere look geeft.
VInd het nou nogal een beetje te erg 'JandeBouvrieig'

mrborrie
1st April 2008, 02:31
Tjha misschien dan maar pianozwart. Wit is geen goede kleur voor binnen word te snel vies.. we zullen zien de metertjes zijn een van de laaste dingen. en ja ik bedoelde die in de A stijl zoals bij die opgefokte japannertjes.

Ik heb voor dagelijks al een hele mooie nette Volvo 960 met super 6 cylinder motor (3.0) dus wil deze echt lekker sportief maken maar dan wel met het idee dat volvo het zelf had kunnen doen.

Vandaar ook de originele bodykit niet extreem maar wel "dik"

454ss
1st April 2008, 08:39
Zoals Neonic al aangeeft zijn lichte kleuren voor de bovenkant van je dash minder verstandig ivm reflecties van de zon. 'Houten' paneeltjes ed kun je echter wel een andere kleur geven, omdat die niet continue de zon reflecteren. Natuurlijk is dat een al wat oudere auto, eentje uit de tijd dat houten paneeltjes nog sjiek waren. Zelf vind ik dat mooi voor een klassieke engelse sport-auto, maar niet meer dan dat. Voor jouw auto zou inderdaad een carbon- of alu-look wel mooi staan denk ik. Past dan mooi in het geheel zeg maar. Leuk project trouwens.;)

Topic verplaatst. Je geeft zelf al aan dat je auto niet klaar is, vandaar naar 'under construction'.