PDA

Bekijk de volledige versie : HQCT onbekend apparaat

PrutserXXL
6th March 2008, 10:25
Hey mensen ben nu bijna klaar met alles voor mijn computer(heb alles ingebouwd nu)

alles doet het perfect behalve mijn HQCT module.
Ik heb deze eerst intern op mijn moederbord aangesloten, werkte hij als radio controller of iets dergelijks. Maar na 2 keer opnieuw opstarten deed hij het niet meer en herkende Windows XP het appraat als onbekend apparaat :S

Dus ik heb met Datalex gebeld, overigens nemen ze echt de tijd voor je, en hij wist het ook niet precies maar hij raadde mij aan een usb kabel extern zegmaar (type A ofzo). Ik gedaan en hij deed het!

Maar na 2 keer opnieuw opgestart te hebben (en echt niks verders uitgehaald) was het weer een onbekend apparaat.

Ik heb op MP3car gekeken en sommige hebben het ook gehad maar ze zeggen niet hoe ze het hebben opgelost. Weten jullie misschien wat ik fout heb gedaan/doe?? ik heb overigens een Windows uitgeklede versie maar daar kan het toch niet aan liggen :S :S

seninha
12th March 2008, 12:47
Vroeg me af of je de adapter ontvangen heb en of je probleem opgelost is.
Zelf heb ik dus ook sinds ik een nieuwe moederbord gebruik dat mn module niet herkend wordt door XP.

Alleen als ik de molex conector loshaal terwijl de pc aanstaat, en weer in stop dan krijg ik de juiste apparaat te zien. En doet de module z'n werk.

Heb met Alex gemaild (een van de makers) en gaat ook een module opsturen zodta ik dus met een normale USB kabel aan kan sluiten.

PrutserXXL
14th March 2008, 10:13
Hey kerel,

Ik heb dus de adapter al ontvangen maar sinds deze week doet hij het elke keer weer, ik verdenk dus echt een slechte kabel en ga gewoon die adapter erop schroeven en een andere kabel monteren. Dat is het enige waar het bij aan kan liggen ik hoef de stroom er niet vanaf te halen namelijk...

seninha
14th March 2008, 19:29
Heb zelf jammer genoeg nog niets ontvangen. Heb wel vanmorgen ff de USB kabel opnieuwgesoldeerd voor het geval er toch iest niet goed zat, jammer genoeg lost het niets op:(

Dan maar wachten op de adapter.

PrutserXXL
16th March 2008, 17:15
Ik heb verder echt niks gedaan aan de rds ontvanger en hij blijft het doen , de adapter heb ik nog steeds niet ertussen geplaatst, ook geen instellingen verandert ofzo :S. Maar heb je inmiddels al het adaptertje ontvangen?

dash
16th March 2008, 17:52
Heb je wel voldoende stroom op je systeem, dat heeft ook wel eens invloed op je usb herkenbaarheid.

seninha
17th March 2008, 09:55
Op zich moet een M2-ATX het goed trekken dus ik zeg ja. Tevens is het systeem aan een 500Watt PSU gehangen en deze gaf het zelfde resultaat.

Daarom ga ik er van uit dat het geen stroom probleem is.

Adapter heb ik in de tussentijd ontvangen ,aar het probleem is er niet mee opgelost.
Daarom gaat de unit vanmiddag richting de maker. Zij willen er even naar kijken.

(zo jammer dat we de HD radio uit de states niet kunnen gebruiken, had eigenlijk deze graag in huis willen halen :( )

PrutserXXL
17th March 2008, 22:17
Hmmz ik heb hem op een 300 Watt voeding van Cartft gehangen... en ook thuis aan de 500 watt ja :P maar seninha balen gek, ik zou je graag willen helpen maar ik heb niks gedaan hij doet het nu gewoon goed ik kan er echt ff niet bij...

T4Roger
23rd March 2008, 00:42
Ik heb begrepen dat je de HQCT best niet op de molex van het moederbord kunt aansluiten omdat je dan (veel) kans op storing vanuit de processor en fans hebt, mij is geadviseerd een losse voeding te gebruiken en gnd van computer en hqct wel aan elkaar te verbinden (alles aarden aan chassis auto)

Ook begreep ik dat inbouwen in de behuizing waar ook je MB en CPU zitten ook negatief werkt op de ontvangskwaliteit, beter dus extern gebruiken....

Mijn HQCT had dit probleem van onbekend apparaat ook toen ik begon met testen, later niet meer, geen idee wat er nu precies mis was. En inderdaad, de mails met antwoorden komen (overdag) vrij snel en er wordt echt geprobeerd om het probleem goed en snel te verhelpen.. Goede service!

seninha
23rd March 2008, 08:19
Kreeg een mail van Alex (van Datalex). Ze hebben mn module ontvangen, getest en schijnt goed te werken :(
Hij gaat nu verder met testen ism een laptop en hibernation.
Ook wordt er een nieuwe firmware opgezet.
Hopelijk lost dit het probleem op.

PrutserXXL
1st May 2008, 18:51
Hmmz ik heb nu best een aantal dingen geprobeerd, andere kabels andere voedingen buiten de kast niks werkt? is de jouwe nu wel heel?

dash
1st May 2008, 20:30
ik heb de hqct nu achterin bij de antenne zitten met een zelfgemaakte usb kabel en nog een verlengkabel erbij, via een hub, dus niet eens zijn eigen prive usb aansluiting, maar dat werkt gewoon.
Al eens alle stroom van de mobo afgehad, zoadt de usb-apparaten zich opnieuw moeten aanmelden? Dat moet haast wel werken.