PDA

Bekijk de volledige versie : Seat Ibiza 6K cpc install

Paultje~
15th January 2008, 22:24
Oorspronkelijk stond dit topic vermengd in dit (http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?p=51796#post51796) topic. Voor de orde en netheid is het gesplitst.

imhotep
15th January 2008, 22:26
als je rond die link zet, dan zijn de foto's zichtbaar op het forum.

Paultje~
15th January 2008, 22:27
Ja klopt, maar zie net dat ik de verkeerde link van http://www.imageshack.us/ heb gekopierd.

Paultje~
15th January 2008, 22:40
Heb de links aangepast, nu zijn de foto's wel zichtbaar. Sorry voor het grootte formaat.

Neonic
15th January 2008, 22:46
Ziet er al goed uit dat met dat schermpie. Echt, als ik had geweten dat ik ook aan dat carputer gebeuren zou beginnen zou ik geen Clio genomen haha. Damn wat is dat toch makkelijk als je gewoon het voorkantje er af kan halen van je dash.
Mooi schermpie trouwens. Geeft mooi beeld é (heb 'm namelijk ook:) )
Word wel aardig wat schuurwerk denk, zo te zien. Maar word wel wat. Enne ... wat voor kleur ga je het spuiten ? Kleur van je auto, dashboard kleurtje of ...

En uiteraard WELKOM

Wanneer iemand geintresseerd is kan ik daar wel foto's van posten.wanneer iemand geintreseerd is, hmmm 'domme' opmerking é .... TUURLIJK ;) zoals 454ss al zei, we like pictures haha

Paultje~
15th January 2008, 22:49
Hehe kijk dat komt dan mooi uit! Schermpje is inderdaad een fijn schermpje! Morgen zal ik nieuwe foto's maken want als het goed is kan ik morgen al gaan spuiten. Dus dan moeten er natuurlijk nieuwe foto's gemaakt worden. Over het voorkantje, zelfs dat is nog een klote karwei om dat helemaal los te halen haha. Maarja bij de 'nieuwe' auto's gaat dat tegenwoordig allemaal niet meer zo makkelijk.

Paultje~
15th January 2008, 23:31
Nog even terug op jou post 'Neonic'. Het middenconsole wordt gewoon weer zwart gespoten met normale bumperlak. Dit leek mij het mooiste. De kleur van de auto is ook wel mooi maar aangezien ik een kiwigele auto heb is deze lak niet zomaar te krijgen.

Paultje~
16th January 2008, 17:32
Oke, vandaag weer begonnen met schuren en ging allemaal goed. Ik stond op punt om te gaan spuiten en hing mijn middenconsole op aan de waslijn. Valt ineens mijn middenconsole van de waslijn. Resultaat is dus dat het plamuur op 1 plaats scheurd is en dat er een stuk is afgebroken. Meteen begonnen met repareren en het ziet er nu weer gelukkig uit als vanouds.

Paultje~
17th January 2008, 21:07
Morgen worden paar nieuwe foto's geplaatst van het resultaat. Als het goed is, wordt het morgen tijd om het middenconsole te gaan spuiten.

Uriel
18th January 2008, 02:37
Ziet er goed uit, lekker klodderen en prieken met Poly. Mooi spul om de console te verbouwen!! Weet er alles van!:D :cool:

Paultje~
18th January 2008, 23:15
Haha bedankt, het is inderdaad mooi spul om mee te kloten. Heb trouwens vandaag het middenconsole gespoten. Vind persoonlijk dat het best goed geluk is. Hier en daar zit een klein plekje maar dit zul je niet zien wanneer alles weer is ingebouwd. Morgen zal wel foto's posten hoe het totaal plaatje eruit ziet.

Lexophilia
19th January 2008, 03:14
Haha bedankt, het is inderdaad mooi spul om mee te kloten. Heb trouwens vandaag het middenconsole gespoten. Vind persoonlijk dat het best goed geluk is. Hier en daar zit een klein plekje maar dit zul je niet zien wanneer alles weer is ingebouwd. Morgen zal wel foto's posten hoe het totaal plaatje eruit ziet.

tis nu al 2 uren en 15 minuuten morgen :P waar blijven die foto's nou hehe

maargoed ziet er al aardig uit...jij hebt wat te doen dit weekend in iedergeval :)

Neonic
19th January 2008, 10:59
tis nu al 2 uren en 15 minuuten morgen :P waar blijven die foto's nou hehe :)

haha, inderdaad ... OPSCHIETEN :)

Paultje~
20th January 2008, 19:43

Paultje~
20th January 2008, 19:46
Foto's zijn niet super duidelijk. Hier is het middenconsole in ieder geval net gespoten. Foto's wanner alles werkt en ingebouwd zit volgen volgende week (hopelijk). Verder heb ik nog wat slechter nieuws. Toen ik gisteren bezig was met het inbouwen van mijn middenconsole en het schermpje had aangesloten, kwam ik erachter dat het scherm nu kapot is. Er lopen strepen over het scherm en heb geen beeld meer. Een kennis gaat hem nakijken en hopelijk valt het nog te maken. Anders wordt het dus hetzelfde schermpje nogmaals aanschaffen?

Neonic
20th January 2008, 21:17
Blijft dat zo glimmen ? ziet er goed uit zo.
Wel mooi jammer van je schermpie. Hopelijk is er nog wat aan te doen. Misschien kabeltje los van binnen ....

Paultje~
21st January 2008, 00:44
Bedankt! Ondertussen is de lak al wat doffer en ziet het er uit zoals het hoort. De lak is ongeveer hetzelfde als orgineel. Schermpje wordt morgen getest. Daarna kijk ik even of er nog iets aan te doen is. Verder zijn alle kabels wel aangesloten dus daar zal het niet aan liggen. Morgen volgen er nieuwe foto's van het middenconsole.

'"|"' ( ) |\/|
21st January 2008, 01:05
Ziet er strak uit! Ben benieuwd hoe het er uit ziet als t af is!
Zonde van je schermpje! Balen...:(

Paultje~
21st January 2008, 15:53

454ss
21st January 2008, 16:40
Nog wel wat putjes/bultjes hier en daar, maar verder erg mooi! Ik vind het altijd erg strak zo'n OEM-look. Hopelijk gaat dat bij mij ook nog een keer lukken.

Paultje~
21st January 2008, 18:52
Ja inderdaad maar ik kreeg hem niet helemaal strak. Ben meer als een week bezig geweest met plamuren en strak maken maar krijg hem niet veel strakker als dit helaas. Misschien ooit nog keer helemaal opnieuw strak maken. Ben nu wel tevreden met het resultaat. Zal jou ook wel lukken! Het is niet erg moeilijk, kost alleen wat tijd.

Neonic
21st January 2008, 19:36
Wat voor spul (plamuur etc.) heb je eigelijk gebruikt ?

Paultje~
21st January 2008, 23:16
Ben begonnen met het strak trekken (opvullen) van het onderste gedeelte van de middenconsole. Dit heb ik gedaan met polyester matjes en hars met verharder. Toen dit goed droog was ben ik met plamuur begonnen het onderste gedeelte te plamuren. Hierna heb ik de behuizing van het scherm en het gedeelte van de kachel erin gelijmt en met plamuur de behuizing van het scherm en het gedeelte van de kachel vast geplamuurd. Toen dit droog was heb ik alles geschuurd en waar nodig was bij geplamuurd. Hier en daar daarna gaatjes opgevuld met opvul plamuur en alles weer netjes strak geschuurd. Toen al het schuur en plamuur werk klaar was ben ik begonnen met het spuiten van de middenconsole. Het middenconsole is een aantal gespoten om alles goed in kleur te krijgen. Dit alles laten drogen en klaar is kees ;)

Neonic
22nd January 2008, 00:07
Kweet niet wat jij voor spul gebruik maar ik gebruik zelf altijd polyesterplamuur (ook gewoon op hout trouwens) . Vind dat wel fijn spul om mee te werken. Je kan 't makkelijk 'smeren' en alles. Alleen 't schuren is wat minder. Schuurt wel goed maar komt nogal wat stof vanaf, wat nou niet echt goed voor je gezondheid is maar goed ....
Heb je trouwens ook spuitplamuur gebruikt ?

Paultje~
22nd January 2008, 00:40
Haha sorry had het verkeerd begrepen. Ik gebruik ook polyester plamuur om te plamuren. Heb hetzelfde probleem met schuren en stof haha. Heb geen spuitplamuur gebruikt. Misschien wel verstandiger geweest omdat ik dan had kunnen zien welke gaatjes nog opgevuld moesten worden.

setsunakaede
22nd January 2008, 09:31
Schuren komt altijd k****spul van af, ook als je hout aan het schuren bent.
Buiten doen of heeeeel goed ventileren en zuigen achteraf, en een stofmasker op is het devies.
Stof op zich is namelijk gewoon al superslecht voor je, schuurstof is helemaal gemeen spul.

Paultje~
23rd January 2008, 11:41
Ik heb mijn middenconsole gewoon in de schuur zitten schuren. Geen stofmasker gebruikt, maar was inderdaad misschien wel verstandig. Tijdens het schuren komt er veel stof vanaf. Wanneer ik de volgende keer weer zou moeten schuren liever buiten dan in de schuur omdat er veel rotzooi vanaf komt.