PDA

Bekijk de volledige versie : Drivers?

Geronimo
27th December 2007, 00:02
Na wat geexperimenteerd te hebben met verschillende OSsen.
(WIN2000 en XP) heb ik nu Tiny-XP geinstalleerd.
Moet zeggen het booten gaat lekker snel, alleen ik ben tegen het volgende aangelopen:
Ik krijg geen driver geinstalleerd voor de PCI to CARDBUS Bridge??
(geen idee wat het is)
Wat ik ook heb geprobeerd: nieuwe moederbord-drivers,SP2,opnieuw de hardware installeren het heeft allemal geen zin die vervelende gele vraagtekens en de melding dat er geen drivers zijn geinstalleerd blijven er staan.
Iemand een idee, of is de volledige versie van XP toch beter dan tiny XP.
Grtz,

imhotep
27th December 2007, 06:28
wat je wel kan doen is nu even voor de driverinstallatie op een andere partitie een volledige windows installeren en dan kan je ook zien of in de volledige xp de drivers wel zitten.

Als dat zo is dan kan je je tiny xp opstarten en van uit je tiny xp naar de drivers in de normale xp verwijzen en die gebruiken om te installeren.

Nadien kan je dan je volledige xp terug verwijderen.

Ik gebruik ook een xp lite omdat die sneller en kleiner is als een gewone xp, maar of je een volledige versie wilt gebruiken is iets dat je zelf moet uitmaken.

Greenthumb
27th December 2007, 09:59
Mijn ervaring is dat de lite en tiny XP versies vaak dingen missen die je toch nodig hebt.
Daarom kun je beter zelf Windows zelf zo ver mogelijk strippen met nLite, een uitleg staat hier ook op het forum.
Op die manier kun je er in laten wat je nodig hebt, en heb je een XP speciaal aangepast aan jouw wensen en eisen.

Geronimo
27th December 2007, 20:35
Goeie tip,
Ik begin opnieuw met een clean install. van de volledige versie.
Kijk ik later wel weer of een gestripte versie voor mij voordelen heeft.
Als het alleen de snelheid van het opstarten is, en de besparing van scijfruimte dan is de meerwaarde van een gestripte versie voor mij niet zo relevant.Eerst maar eens kijken of we de handel fatsoenlijk aan de gang krijgen.:o :)

Greenthumb
27th December 2007, 21:41
Je kunt inderdaad het best eerst zorgen dat je een werkende install hebt.
Hierna kun je gaan optimaliseren en aanpassen.
Het voordeel van een gestripte windows is de opstarttijd, en dat er minder op de achtergrond mee draait, dus je computer zal sneller reageren en dergelijke.