Bekijk de volledige versie : Nieuwe Via Epia bordjes, zeer scherp geprijst!!
Uriel
8th October 2007, 00:03
Mooie nieuwe Via bordjes, kijk hier maar even; heb er weer eentje op proef besteld (de ene met tv-out).
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_57_58/products_id/481
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_57_58/products_id/482
Scherp geprijst!!:cool:
animus
8th October 2007, 09:47
komen die uit duitsland?
fs1
8th October 2007, 10:28
een stomme vraag mss, maar howcome zo goedkoop? 127€ lijkt me geen geld voor die specs...?
Uriel
8th October 2007, 13:06
een stomme vraag mss, maar howcome zo goedkoop? 127€ lijkt me geen geld voor die specs...?
Weet eigenlijk ook niet waarom zo goedkoop maar het kan dus ik bied ze aan voor deze prijs. Keek er zelf ook van op. Waarschijnlijk is de strijd tussen Jetway, Intel en Via los gebarsten om rond die prijs of lager een goed bordje voor bv carpc's aan te bieden. Ze zijn net op de markt.
Ik denk zelf dat het een vergelijkbaar bordje is als de Jetway 1.5 Ghz.
Greenthumb
8th October 2007, 16:02
Hmmm, misschien dat dit dan iets is voor mn server.
Moet dan wel een riser hebben met 2 PCI sloten er op, 1 voor een gigabit ethernet kaartje, en de ander voor een kaartje met extra SATA-poorten zodat ik alle schijven kan aansluiten.
Eens kijken wat daar de mogelijkheden voor zijn.
Uriel
9th October 2007, 01:04
Riser met 2 sloten heb ik ook liggen.
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_63/products_id/389
seninha
30th October 2007, 22:00
Is het mogelijk om een review te maken van het bordje (voornamelijk die met TV-out) :)
Lexophilia
30th October 2007, 22:39
Mooie nieuwe Via bordjes, kijk hier maar even; heb er weer eentje op proef besteld (de ene met tv-out).
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_57_58/products_id/481
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_57_58/products_id/482
Scherp geprijst!!:cool:
ik vindt die koelblokjes op die nieuwe epia's een beetje lijken op die P1 koelblokjes :P lekker simpel.
ik weet nog wel dat ik vroeger mn systeemkast eraf haalde omte laten zien dat ik een actief gekoelde processor had :Pstom nu is t uitzonderlijker als je een systeem zonder actieve koeling hebt :P
newayz..
die bordjes zijn wel OK epia pwns jetway..en die prijzenslag vindt ik wel wat, had alleen veel eerder moeten komen dan had ik geen 220 euri voor mn epia M10000 moeten betalen :(
Uriel
31st October 2007, 12:48
Ja je hebt gelijk die prijzenslag had eerder moeten starten, had een hoop mensen een hoop geld gescheeld. Komt nog een type van uit maar dan met SATA ondersteuning en passief gekoeld 1.2 Ghz processor onboard. Zodra ik er aan kan komen meld ik het.
seninha
31st October 2007, 21:24
Waar mij eigenlijk om gaat is dat de TV-out gewoon naar behoren werkt.
Want ik kanmet mn M1000 niet tegelijk bv een film op mn touchscreen en op mn hoofdsteun schermen.
Daarom maak ik gebruik van een Trust televiewer.
verder zou ik een snellere CPU willen hebben zodat Divx normaal werken.
Ik heb nu de meeste films voor de kindere omgezet naar MPEG2.:(
Lexophilia
1st November 2007, 00:01
Waar mij eigenlijk om gaat is dat de TV-out gewoon naar behoren werkt.
Want ik kanmet mn M1000 niet tegelijk bv een film op mn touchscreen en op mn hoofdsteun schermen.
Daarom maak ik gebruik van een Trust televiewer.
verder zou ik een snellere CPU willen hebben zodat Divx normaal werken.
Ik heb nu de meeste films voor de kindere omgezet naar MPEG2.:(
een m1000? ik denk dta je m10000 bedoeld.
Newayz, ik kan met mn m10000 normaal dvd's afspelen..maar ook divx, xvid mpeg bestandjes etc..
Ik had wel problemen met dvd toen ik een standaard stripje ddr erin had...nu zit er een snellere kingston in met snellere acces timings en het werkt prima.. maarja ik wil naar 1 gb toe.
Ik heb wel eens een poosje mn cpc als media center gebruikt met mn touchscreen monitortje erbij...dus tv via s-video en ook vga voor mn ts schermpje... kon na het installeren van de VOLLEDIGE software voor de VGA-adapter onboard gewoon mn beeld clonen, anders kon ik alleen uitbreiden...
Er schijnen ook problemen te zijn wat dit aangaat met de oudere m10000's...de boosdoener was het BIOS...maar daar ziijjn ondertussen al tig andere bios updates na gekomen..dus geowon de nieuwste proberen als je denk dat het daaraan ligt.
mjah het zal wel niet maar wat voor geheugen gebruik jij? ik ben nu al minstens 6 maand op zoek naar de informatie over de M10000 en zijn compatibiliteit met registered memory.
seninha
1st November 2007, 10:38
Nou , ik vraag me werkelijk af hoe je het voor elkaar krijgt om je divx goed te laten werken.
Ben echt weken bezig geweest. Heb zelfs al mn Divx opnieuw gecodeerd met lageren bitrate , maar nog steeds had ik het probleem dat flms af en toe gewoon te langzaam afgespeeld werden.
Ik kan namelijk wel het beeld clonen , maar zodra er een film aangezet wordt deze alleen op de achterschermen getoont en niet op alles.
Touchscreen blijft dan op zwart staan. (is trouwens een bekend probleem, videokaart schijnt dit niet aan te kunnen !)
daarom vraag ik me af welke BIOS jij heb die dit wel kan.
Wat geheugen betreft, zou niet weten. Volgens mij is het een Samsung stripje van 512mb.
Aangezien het een ramp is om de CPC kast te openen kan ik niet ff snel voor je kijken . (dit is trouwens een van de redenen dan ik een nieuwe Mobo wil die alles goed aan kan, dan kan ik een nieuwe gebruiksvriendelijke case gebruiken)
Lexophilia
1st November 2007, 19:30
Nou , ik vraag me werkelijk af hoe je het voor elkaar krijgt om je divx goed te laten werken.
Ben echt weken bezig geweest. Heb zelfs al mn Divx opnieuw gecodeerd met lageren bitrate , maar nog steeds had ik het probleem dat flms af en toe gewoon te langzaam afgespeeld werden.
Ik kan namelijk wel het beeld clonen , maar zodra er een film aangezet wordt deze alleen op de achterschermen getoont en niet op alles.
Touchscreen blijft dan op zwart staan. (is trouwens een bekend probleem, videokaart schijnt dit niet aan te kunnen !)
daarom vraag ik me af welke BIOS jij heb die dit wel kan.
Wat geheugen betreft, zou niet weten. Volgens mij is het een Samsung stripje van 512mb.
Aangezien het een ramp is om de CPC kast te openen kan ik niet ff snel voor je kijken . (dit is trouwens een van de redenen dan ik een nieuwe Mobo wil die alles goed aan kan, dan kan ik een nieuwe gebruiksvriendelijke case gebruiken)
wat voor case heb je??
ik heb een travla c134 maar kijk er elke keer tegenop om hem open te maken want weet dat het zo'n gepiel is om hem weer te sluiten :P
seninha
2nd November 2007, 09:49
Ik heb een home made PDF case:rolleyes:
Aangezien deze achterin de auto ligt , en er uit moet om de deksel te openen is het geen pretje om in te kijken.
Ook natuurlijk ivm al de draden die aan de kast vastzitten.:o
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.