PDA

Bekijk de volledige versie : Creations of PUR

Neonic
7th October 2007, 20:04
Om me eigen topic (Gothic Clio) enigzins beejte overzichterlijk(er) te houden heb ik deze topic verzonnen, aangezien ik met nogal een paar dingen tegelijk bezig ben :rolleyes:

Vandaag effe bezig geweest om een soort van ingang te maken van een grot voor voor me kijkdoos.
Na een lange tijd weer eens met pur lopen klooien.

1 / 3 - plaatje gezaagd, cm of 40 in het vierkant, en voor me kijkdoos gehouen.
vervolgens maat afgetekend en gat. alles op maat gezaagd dus en ondergepurd.
toen beetje rondom alles weggezaagd en het gat wat groter gemaakt met behulp van een stukkie mdf.
4 - grote klodder pur aan het eind. gewoon na het purren nog effies doorspuiten tot er (bijna) geen lucht meer uit komt. zo kan je de bus er na ook gebruiken.
5 - gat rondom gezaagd waar me 'poortwachters' in gaan komen.
heb dat wel eens in films gezien dat ze van die wachters hadden die in een opening in een muur stonden.
6 - pur er uit gestoken met plamuurmes
7 - alle randen enzo wat bewerkt met een rasp
8 - zwart gespoten, als soort van ondergrondje
9 - stukkie vinger ook meegespoten :rolleyes:

[/URL]

update: 8 oktober 2oo7

hierboven, laatste plaatje ... vanmiddag ff gepast in de auto, op zich niet verkeerd :)
moet alleen nog iets van 8mm van de onder kant af (dikte van de plaat mdf die er normaal ligt)

En het begin van een nieuwe berg ...

1 - maten opgemeten, plankies gezaagd - 2- aan elkaar getimmerd - 3 - en purre maar

(http://imageshack.us)

update: 13 oktober 2oo7

1 - wat grijze verf er overheen gespoten, van af 1 kant. begint er al op te lijken vind ik zelf.
door eerst de ene kleur te spuiten en dan de andere, vanaf 1 kant, krijg je een beetje een schaduweffect.
2..5 - van de week 2 zijkanten en bovenkantje gezaagd en vandaag alles aan elkaar getimmerd
6..9 - het geheel in de schuur gezet en begonnen met purre. eerst bovenkant gedaan en later de, één voor één de zijkanten ivm het druipen enzo.
morgen effe de 'oneffenheden' aan de binnenkant strak maken en hier en daar wat met de rasp bewerken en dan weer spuiten

[URL=http://imageshack.us]

454ss
8th October 2007, 08:18
Nice Peter! Als je dat zelfde spul zou gebruiken als boven op je dash en dan weer zwart spuiten, dan krijg je volgens mij nog mooiere 'rotsen'. Net als bij de computerkist, maar dan zwart.

dash
8th October 2007, 14:59
wordt al wat zo, maak je ook nog ledjes in de oogkassen?

[mp3]neo
8th October 2007, 22:33
hmm brengt ie em weer op ideeen :)
en hij heeft al zoveel lampjes.:P

Jurriaan
8th October 2007, 23:56
Haha, die Peter zou z'n eigen forumdeel moeten krijgen hier :D

Zoveel ideeën in één Clio ;)

Neonic
9th October 2007, 00:42
http://www.carputerforum.nl/carpc/showpost.php?p=48296&postcount=1

maarten_vw
9th October 2007, 10:16
Pur is opzich wel leuk spul... als het droog is kan je het met vanalles zo weer bewerken :)

RST-Smurf
9th October 2007, 20:24
De Pur man is weer trug!:D :D :D

Maar ziet er wel kik uit Peter!;) :cool:

Neonic
13th October 2007, 23:12
En er is weer een nieuwe UPDATE
http://www.carputerforum.nl/carpc/showpost.php?p=48296&postcount=1

@ 454ss - ben nog wat aan het 'experimenteren' met verf enzo.
heb pas wat gespoten met flexstone en gewone grijze spuitplamuur, en daarna van af de rechterkant zwart er op gespoten voor een beetje het schauduweffect (afgekeken van een DVD over modelbouw ;) )
moet zegge ... ziet er al niet echt verkeerd uit vind ik.
kga toch nog ook eens met dat 'graniet' spul klooien van de week, eens kijken hoe dat uitpakt.

@ dash - who knows ;)
maarten had het er ook al over. lijkt me op zich wel gaaf inderdaad.
dat ze zo nu en dan eens oplichten zegmaar. dat ze langzaam aan en weer uitgaan zo nu en dan. lijkt me wel 'spooky' :)

454ss
14th October 2007, 00:04
Dat schaduweffect ziet er inderdaad goed uit! Het wordt wel mooi zo.

En die ledjes in de oogkassen is eigenlijk wel een must hoor, lekker spooky!:D

Lexophilia
14th October 2007, 02:20
joh op die 3e foto (kan em niet linken ivm imageshack) lijkt het net een enorme slagroomtaart :P

is maar goed dta ik het niet doe anders kon ik nog wel eens een pur-schuim vergiftiging oplopen :)

Neonic
16th October 2007, 21:43
Vandaag begonnen met de 'basis' van me nieuwe pur-creatie...
Deze komt achter me sub. Het rode is een soort van frame waar me crossover in komt. Als de pur dan hard is kan in het langs het frame wegsnijden. Het blauwe zijn uitsparingen, voor bijvoorbeeld luidspreker kabel. Bedoeling is dat ik de berg er zo in kan zetten, dus over de crossover heen, ivm spuiten enzo.

[/URL]

En nog effe fotootje van me andere creatie. Moet alleen nog een stukkie van die skeleten af en boven de '' sparing' nog beetje bijpurre en vervlolgens de plekkies bijspuiten.
Nog een voordeel van dat pur gedoe is dat je niet zo netjes hoef te spuiten:) Eigelijk hoe rotter hoe beter hahaha
Verder moet ik links en rechts in de hoek bovenop een plekkie maken voor een spike. Hiermee komt het geheel dan 'vast' te zitten aan de kijkdoos zelf.

[URL=http://imageshack.us] (http://imageshack.us)

454ss
16th October 2007, 22:11
Verder moet ik links en rechts in de hoek bovenop een plekkie maken voor een spike. Hiermee komt het geheel dan 'vast' te zitten aan de kijkdoos zelf.

Is een magneetje of klitteband geen makkelijkere oplossing?

Focus
17th October 2007, 05:31
Ziet er allemaal veel belovend uit :) .

Kun je die spikes niet gewoon vast kitten of moet het geheel ook nog open kunnen?

Neonic
17th October 2007, 18:31
Ziet er allemaal veel belovend uit :) .

Kun je die spikes niet gewoon vast kitten of moet het geheel ook nog open kunnen?

Thanks...

En ja, moet nog wel open kunnen. Lijkt me wel handig aangezien er 2 versterkers in zitten ;)
Deksel ligt er nou gewoon los op, trilt ook niet ofzo. Dat pur-ding wilde ik er dan gewoon tegen die kijkdoos aanzetten (nouja half erover heen zegmaar) en dan aan de bovenkant aan beide kanten zo'n spike erin proppen. In plaats van een schroefje een stuk draadeind. Zit ie gelijk 'vast' aan de kijkdoos.

Neonic
22nd October 2007, 21:33
Vanavond weer effe zitten kliederen. Eerst me bergie achterin me kofferbak wat verder in vorm gepurred (nog geen foto van ...) en daarna maar effe wat anders gedaan

boven ... Van de andere ook effe stukkie afgezaagd en gelijk de hoekies ook maar.
En stukkie er bij gepurred zodat het pur ietsie erover komt te zitten en zo je dus dat witte randje niet meer ziet

onder ... Begonnen met 't bergie voor achter me sub. Eerst maar eens de randen gedaan.

Neonic
29th October 2007, 00:03
Van 't weekend de ergste 'kieren' dichtgemaakt door er wat poly in te gieten.
Verder de rand pur voor in me kofferbak wat bewerkt.
Onder zie je al me 'bergen' tot nu toe. Voordat ik het nog wat gespoten heb met een aantal verschillende spuitbussen.

Neonic
17th November 2007, 18:57
Vandaag weer effe verder gegaan aan me berg ...

Nieuw zijkantje, achterkantje en onderkantje gezaagd voor tegen me zijpanelen. De nieuwe onderkant vastgeplakt met ductape aan het al bestaande stukkie 'berg' en vervolgens alles effe ondergeplakt met stukkies krant en ductape.
Had geen zin om overal een fotootje van te maken dus ... maar effe tekeningetje gemaakt (pur moet toch hard worden é)
Had eerst 2 bergies gemaakt voor tegen me zijpanelen en een stuk uit de 'strook' berg gezaagd zodat het paste. Maar aangezien je dan weer een kier had en ik iets moest verzinnen om die 2 stukkies berg vast te krijgen heb ik besloten (na soort van 'brainwave') om die stukken gewoon er aan vast te purre. Die dinge pastte ook niet echt lekker dus ...
Dus stuk hardboard gezaagd met zelfde vorm als wat ik er toen afgezaagd had, plus het stukkie 'extra' voor de berg tegen me zijpanelen. Ook gelijk nieuwe zijkanten gezaagd met daar een stuk wat op de andere plaat komt, voor wat extra stevigheid.
Zijkanten nog effe vast geklemd met 2 kleine lijmtangetjes en begonnen met purre.
De oude bergies...

Neonic
29th December 2007, 01:49
aangezien ik toch bezig ben met foto's op het forum te kwakken ...

nieuw in de Neonic 'bergen'-collectie ;)

454ss
22nd January 2008, 10:49
Waarom kleed je de bergen niet wat aan door er wat kleine diorama's op te knutselen?

Wat ideetjes:
- Je kunt in de dierenspeciaalzaak vaak van die geinige kasteel-achtige dingetjes krijgen voor in je vissenkom/aquarium.

- In modelbouwzaken hebben ze soms ook van die tinnen figuurtjes van ridders/draken e.d. Leuk veldslagje maken of zo? (tip: zoek op warhammer)

- Zelf een mini-stonehenge maken van wat blokjes PUR. Daar wat druïdes in en...
- Schedels/skeletten er in verwerken. Zoiets (http://dierenwarenhuis.nl/warenhuis/producten/aquaria/aquarium_decoratie/polyrin_skeletten) bijvoorbeeld.

Nou ja, je hebt zelf ook wel voldoende fantasie om het rijtje aan te vullen...;)

setsunakaede
22nd January 2008, 14:49
Als je Stonehenge gaat namaken heb ik nog wel wat documentatie voor je. Ik heb daar namelijk op de middelbare school een behoorlijk lijvig werkstuk over gemaakt, incl. een 1:100 maquette van speksteen.

Neonic
22nd January 2008, 20:44
Waarom kleed je de bergen niet wat aan door er wat kleine diorama's op te knutselen? Ben ik ook zekers van plan. Heb al wat geinigs gevonden.
Maar moet toch nog eerst een beetje dat berg gedeo onder de knie krijgen zegmaar. Begint er al beetje op te lijken.
Dat van die aquarium ellende is ook wel goed plan ja. Dat beweegt vaak ook nog eens. Wat dan ook nog eens een grappig effect geeft natuurlijk. Enne ... lampie d'r bijeeee.
Kzal van de week ook eens gaan kijken naar die warhammer dingen, klinkt ook wel geinig.

Als je Stonehenge gaat namaken heb ik nog wel wat documentatie voor je. Ik heb daar namelijk op de middelbare school een behoorlijk lijvig werkstuk over gemaakt, incl. een 1:100 maquette van speksteen.Thanks voor het aanbod. Kzal er eens aan denken mocht ik er aan beginnen. Op zich wel geinig denk. En dan een grote propellor in de midden voor de koeling van .... weet ik veel.

Damn, nog meer ideeeën :p