PDA

Bekijk de volledige versie : PoloPC

StanlY
21st September 2007, 17:03
Goeiemiddag!

Ik rij al een tijdje in een vw polo 6n rond. Mjin eerste eigen auto:D

Na hem vant zomer van buiten licht "gecleaned" te hebben wil ik vant winter met een carpc beginnen. Heb al ergens een mooi oud systeempje weg gehaald. Een pentium 3 667mhz. 192 mb intern geheugen, en 32mb videokaartje. Niet het allernieuwste systeem dus:P

Heb er windows XP lite opstaan, met als frontend RoadRunner.

Voor het beeldscherm neem ik waarschijnlijk een 12" inch touchscreen, die ik in me dash wil zetten.

Kzit alleen nog met me voeding, denk dat ik vanavond maar es in deze materie duik. Heb ik aan een m2-atx genoeg? en hoe sluit ik deze dan aan?

Zodra ik thuis ben zal ik wat pics posten!

fs1
21st September 2007, 18:28
12"? da's wel groot :-) ik ben benieuwd! en ik hoop dat de specs van de pc niet te licht zijn, hou ons op de hoogte!

Focus
21st September 2007, 18:30
Eej. Welkon hier op het forum,

12 inch scherm?? :confused: Niet een beetje te groot. Weet ook niet of het past. Anders zou ik gewoon een 7 of 8 inch nemen.

Op zich is een M2-Atx voeding het makkelijkst. Is gewoon hetzelfde aansluiten al s een normalen voeding alleen moet je de plus en min op de accu aansluiten en de remote op je geschakelde plus. De voeding moet het makkelijk kunnen op een 667 mhz pc. Ik heb er een Amd 3500+ op draaien en alles doet het lekker.

Edit; zoals fs1 al zegt ben ik bang dat de specs wel erg ligt zijn. Ik zou proberen ergens een 800 mhz processor te nemen. Mijn ervaring is dat win xp boven de 800 Mhz lekker draait.

dash
21st September 2007, 20:20
welkom en succes, m2 is niet alleen je voeding, maar ook je start-up / shut down controler, anders ff een manual dowloaden, heb je alle info, LET OP plaaje 1 van de ahndleiding is de m1 en de draden van + en - zitten anders, plaatje 2 is wel de m2, fabrikant: mini-box.com

setsunakaede
21st September 2007, 22:13
12" is behoorlijk aan de maat idd, hoewel ik in eerste instantie een laptop met 14" wilde inbouwen.

Ik houd het nu "bescheiden" met een 10", ook al een aardig formaat voor in de auto hoor.

Neonic
23rd September 2007, 11:53
WELKOM :)

Voor het beeldscherm neem ik waarschijnlijk een 12" inch touchscreen, die ik in me dash wil zetten.

12" touchscreen in je Polo ... uitslover :D haha (geintje)

je zal denk wel hebben zitten kijken of het past (of niet) maar ... ben wel benieuwd hoe je dat er in gaat krijgen. Wat die M2-atx voeding betreft ... lijkt me wel genoeg. En aansluiten is ook niet zo moeilijk. Gewoon de + en de - op de + en de - van de accu en de remote op de ... remote.

StanlY
28th September 2007, 09:35
Sorry voor de late reactie, maar het is in een naastgelegen dorpje feestweek geweest. En ik denk dat menig kerel nu weet hoe ik mij voel :cool:

Mijn m2-atx is besteld, en ik hoop dat ik hem morgen binnenkrijg!

Dit systeem kon ik zo bij iemand meenemen, kwil het eerst gaan gebruiken om te kijken of het wat is. Een nieuw systeempje kan altijd nog. Zo beperk ik de kosten eerst.

Mijn eerste prioriteit is nu het scherm, kzit ernstig in 2strijd. Kheb de keuze uit de volgende schermpjes:

- een 12inch touchscreen die voor een desktop pc bedoelt is.
voordelen: bruut groot.
nadelen: Lastig in te bouwen, en zoiets werkt gewoon op 220, lijkt
mij ook een probleem?

- een 7inch tweedehands touchscreen waar ik deze informatie van krijg:

Het merk van het schermpje is mijn ook onbekend want er zit onderaan in hetmidden geen logotje op ofzo.En op het boekje staat ook niks. Toen ie mij verkocht is zeiden ze dat hetvan Panasonic was.Kan natuurlijk zijn dat er onderdelen van Panasonic in gebruikt zijn, ikweet het ook niet precies. Aansluitingen. 1x vga voor naar de pc1x usb voor naar de pc 2x video ingang voor dvd speler enz. PAL/NTSC Er zit ook nog een voetje waar ie aan kan en daarmee kan je hem ergens aanvast zetten.Afstandsbediening en een pennetje. Resolutie 800*480Spanning DC 11.5 tot 14.5V 600mA

voordelen: mooi formaat om in mijn dashboard te fixen, en je zit niet
met het 220 probleem.
nadelen: geen idee of dit een goed schermpje is?

Ben benieuwd hoe jullie ervaren carputeraars hierover denken? :D

454ss
28th September 2007, 09:57
Een 12" scherm met touchscreen is inderdaad gewoon bruut. Het grootste nadeel is het lastig inbouwen, je moet er plaats voor hebben in je dash. De voeding hoeft niet perse een probleem te zijn. Sommigen hebben namelijk een externe voeding van 230V naar (bijv.) 19V DC. Ik heb een 15" huis tuin en keuken-scherm dat zo werkt. Die zou je met een auto-laptopvoeding kunnen voeden. Anderen hebben een ingebouwde voeding, de 230V stekker gaat dan rechtstreeks in de behuizing. Dan is het inderdaad lastiger. Als het geen nieuw scherm is zou je hem open kunnen maken en kijken of je het 230V voedingsgedeelte kunt verwijderen en dan via de 12V van de auto kunnen voeden.

Neonic
28th September 2007, 12:38
Sorry voor de late reactie, maar het is in een naastgelegen dorpje feestweek geweest. En ik denk dat menig kerel nu weet hoe ik mij voel :cool:
Uhhh, denk koppijn ? :p

Mijn eerste prioriteit is nu het scherm, kzit ernstig in 2strijd. Kheb de keuze uit de volgende schermpjes:

- een 12inch touchscreen die voor een desktop pc bedoelt is.
- een 7inch tweedehands touchscreen ...

Ben benieuwd hoe jullie ervaren carputeraars hierover denken? :D

Zo'n 12" ding is op zich wel kicke natuurlijk in je auto. Beetje lastig inbouwen inderdaad. Beste kan je ff kijken of je zo'n ding uberhaupt er wel in kan krijgen. Zo niet dan is de keuze stukkie makkelijker é.
Dat stroomgedoe moet volgens mij geen probleem zijn. Heb zelf een 'gewone' 17" thuis staan en daar zit ook een blokkie tussen (trafo) dus denk dat die dingen ook wel rechtstreeks op 12 volt of misschien wat meer volt aan te sluiten zijn. Als het meer volt is kan je misschien wel zo'n laptop adapter gebruiken.
En of dat 2e hands schermpie goed is ... zou je eens moeten kijken of je dat kan zien, hoe het zit met lichtinval etc. Maar dat 'probleem' heb je ook denk met die 12". Weetje hoe het daar mee zit met lichtinval etc. ?