Bekijk de volledige versie : Bus Entertainment
maarten_vw
30th August 2007, 15:20
Om het voorstelforum schoon te houden hier maar even een topic geopend.
Korte samenvatting:
VW Transporter T3 1.9TD (Werkbus/vakantiebus)
Naast (werken met) electro/computers is 1 van mijn hobbies is aan auto's prullen dus daar kan ik me goed in uitleven:
De bus op de burg voor de motorwissel 1.7D-1.9TD
De vorige eigenaar had er al flink wat hout in getimmerd, oa een uitneembare rugleuning en een verlenging van de verhoging in de laadruimte om op te kunnen slapen. Onder die verhoging kan ik dus mooi een hoop spullen en een deel van mijn carpcsysteem kwijt.
Basis van mijn systeem:
Aopen Minipc mp945-D (16,5x16,5x5cm) ( foto (http://image.www.rakuten.co.jp/computopia/img10474212792.jpeg) )
Slot-in DVD+-RW
Core2Duo T7200 (2x2.0Ghz 4mb)
1GB DDR2 dual-channel
80GB sata (dualboot Vista / XP)
1Gb LAN, dual-screen,Realtek HD audio,MiniPCI wifi, BT stick
Mijn doel:
7"/8" touchscreen in/op dash voor navigatie, internet, klantenbestand (evt met printer voor bonnen/facturen).
Achterin 15" touchscreen (heb ik al) of en goedkope 19" breedbeeld voor entertainment achterin met 5.1 sound.
454ss
30th August 2007, 15:24
Altijd leuk zo'n bus, daar kun je heel wat van maken. Voor achterin zou ik voor een 19" gaan, hoe groter hoe beter!:D
imhotep
30th August 2007, 15:28
Zie ik daar iemand met een brug waar we een meeting zouden kunnen houden?
maarten_vw
30th August 2007, 16:28
Voor achterin zou ik voor een 19" gaan, hoe groter hoe beter!:D
Ik zou ook mn 32" dell TV kunnen gebruiken, op vakantie kan ik thuis toch geen TV kijken :rolleyes:
Die ruimte/brug is helaas niet mijn eigendom :( dat is de garage hier om de hoek waar ik tegen bakken dommelsch de brug weleens mag lenen als die even niet nodig is.
XP staat erop en uitgekleed/geconfigged... Vista is aan het installeren nu. Loopt echt als de brandweer dat Aopentje zeg :cool:
Ryanex
30th August 2007, 16:42
zo se , dat is een leuk busje,
zouw graag het eind resultaat zien,
:) veel succes
maarten_vw
30th August 2007, 18:47
Tijdelijke Home-Entertainment system :D
Door het aansluiten kwam ik er wel achter dat de realtek HD met 3x mini-jack out ook rechtstreeks een 5.1 set aan kan sturen, elke mini-jack is configureerbaar met wat het uit stuurt (L+R, LA+RA, mid/sub, mic/line/SP-DIF). Dat scheelt weer een 5.1 decoder van 200-300 euro :)
Neonic
30th August 2007, 19:44
Kvind die boxjes wel humor :)
Is zo'n kratje voor 6 flesjes denk, of nie ...
(aan de grootte van de usb stekker te zien)
maarten_vw
30th August 2007, 19:48
Kvind die boxjes wel humor :)
Is zo'n kratje voor 6 flesjes denk, of nie ...
(aan de grootte van de usb stekker te zien)
euhm.. nee, de PC is zo klein... ;) in het kratje zou niet eens een blikje passen :p
foto met een CD ernaast
Lexophilia
30th August 2007, 21:17
DJ Heineken :)
Dat zijn die dingen van de reclame toch?
ik heb btw meer oog voor je aparte CPC behuizing...wehere did you gat that?
maarten_vw
30th August 2007, 21:33
jep.. aso duur ook nog, 10 euro incl sixpack blik heineken (normaal 3,29) normaal krijg je dingen toch gratis bij 1-2 sixpackjes :mad:
De Aopen mp945 kan je bij diverse internet winkels vinden (zoek even op tweakers), normale prijs ligt afhankelijk van de opties tussen de 280 en 400 euro (barebone, zonder HD/CPU/RAM dus) Ik heb het voor €120 kunnen kopen, verkeerde bestelling bij een winkel van een kennis :D
Jurriaan
31st August 2007, 15:11
Wel een leuk idee om grotere speakers in een echte krat te maken ;)
:D
Neonic
31st August 2007, 15:53
Kheb eens gezien dat ze een echte pc in een gewone krat heineken gemaakt hadden, zag er wel geinig uit.
En met bij passende groene neon.
Ook hadden ze er nog een krat onder gemaakt, met waterkoeling.
Op zich wel grappig, kan je mooi stapelene haha. Kan je nog eens varieren.
Hele lange pc, hele hoge ....
Greenthumb
31st August 2007, 20:25
Ziet er goed uit.
Leuk busje ook, mocht je ooit nog onderdelen nodig hebben, mn pa heeft hier ongeveer 3 busjes aan onderdelen liggen :p.
Hoop je ook te zien op een meeting :).
maarten_vw
31st August 2007, 21:21
Leuk busje ook, mocht je ooit nog onderdelen nodig hebben, mn pa heeft hier ongeveer 3 busjes aan onderdelen liggen :p.
Hoop je ook te zien op een meeting :).
Dat is altijd handig :cool:
De bus is van '91 en in best aardige staat, in april 2008 heeft de vorige eigenaar de APK gedaan, en in mei is de koppakking eruitgevlogen.. op 3 carosserienaden wel roest maar niks schokkends qua dragende delen.
Wat ik wel zoek is spiegels en alle roosters Voor +2 motorluchtroosters in gewoon zwarte kleur, heeft ie die liggen?
vandaag klapscherm bij *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* besteld:
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/images/2006110214512521.jpg
Hoef ik ook geen radio meer te gebruiken, ik ga het op de plek van de asbak monteren zodat het scherm wat hoger komt dan in het originele radiovak.
Greenthumb
31st August 2007, 22:00
Heb het net even gevraagd, hij heeft alle roosters liggen, en in ieder geval een linker spiegel, rechter spiegel kijkt hij na.
Ik zal je een PM sturen met zn contactgegevens, dan kun je hem even bellen om het verder te regelen.
maarten_vw
1st September 2007, 01:42
ok, thnx :)
maarten_vw
4th September 2007, 22:50
http://home.planet.nl/~mn_groen/IMG_1716.JPG
Alle witte grills/spiegels vervangen door zwarte :) Vandaag de motorsteun gemaakt dus nu kan ik het in en uitlaattraject af gaan maken.. hopelijk eind vd week rijden :cool:
Klaptouchscherm ontvangen van mountain *cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur* :cool:
Uriel
5th September 2007, 08:10
Ziet er goed uit!!, al zeg ik het zelf!! hahah:D :D :D
Mooi frontend Centrafuse
Succes met inbouwen;)
454ss
5th September 2007, 09:59
Die zwarte grill/roosters/spiegels zien er beter uit dan die witte. Alleen dat kleurtje doet toch nog een beetje zeer aan mijn ogen.
Candy apple red (metallic) lijkt mij een hele mooie kleur voor zo'n 'klassiek' bussie! En dan met een warme tint gele streep d'r over.:cool:
Zoals ie d'r nu bij staat is het net de Mystery Machine (http://i121.photobucket.com/albums/o210/kloojoo/diverse/sf-wp2_800x600.jpg) van Scooby Doo... :(
Greenthumb
7th September 2007, 08:28
Ziet er inderdaad beter uit zo.
Leuk om te zien dat "ons" materiaal goed terecht komt :).
maarten_vw
7th September 2007, 10:13
Zodra ik de auto technisch in orde heb (in/uitlaat traject afbouwen en wat kleine dingen hier en daar nog) en het alarm/carputer erin heb ga ik aan de carosserie beginnen.
Hier en daar wat roest, een paar deuken moeten eruit en dan word de bus waarschijnlijk mat grijs of zwart :cool: Zonde A-teams streep :p
maarten_vw
19th September 2007, 00:06
7" Klap-touch-VGA-radio-scherm ingebouwd want het is toch best stil rijden zonder radio :cool:
Ik had nog een setje Audio-system 13cm coaxiale speakertjes liggen dus die heb ik er gelijk maar ingeschroeft :)
Morgen verder motor afstellen en paar probleempjes nog verhelpen, alks het meezit heb ik overmorgen de 12v-19v voeding binnen en dan kan ik eindelijk aan de caputer beginnen.
Uriel
19th September 2007, 18:54
Lekker man, goed bezig.:cool:
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.