PDA

Bekijk de volledige versie : Project Toyota Avensis

PsyCorps
29th August 2007, 13:14
Nou dan gaan we er maar eens aan beginnen.
Laten we bij het begin beginnen, de auto:
Een Toyota Avensis 2.0 D-4D Wagon uit mei 2003 is mijn "slachtoffer"

Lekker veel ruimte dus om e.a. weg te bouwen !

Zie ik daar handige vakjes ??? :)

Yep, das handig! Zowel links als rechts netjes afgewerkte plekken!

En ook nog lekker plek ONDER die afdekzooi!

Links naast het stuur een paar plekjes voor knopjes over!

En ook rechts naast het stuur heb ik nog een plekje over in het dashboard!

En ik denk dat dit de perfecte plek is voor die Griffin Powemate die ik besteld heb!

Fabrieksradio die er uit gaat, dit zou de plek voor het scherm moeten worden. Uiteraard blijft de airco gewoon op z'n plek zitten.
----------------------------------------------------------------------------------

Wat moet er in komen:
Via SP13000 bordje (http://www.epiacenter.com/modules.php?name=Content&pa=showpage&pid=58)
1 gig intern geheugen
WD Scorpio 60GB 2,5" ATA 5400rpm 8MB (http://www.hardware.info/nl-NL/productdb/bGlkaZiWmA/viewproduct/Western_Digital_Scorpio_60_GB/)
Slimline dvd spelertje welke ik uit een sloop laptopje heb gehaald
7" schermpje wat in de plek moet komen van die dikke dubbeldinsfabrieksradio (zoekende maar in gesprek met @rie...)
Griffin Powermate (http://www.griffintechnology.com/products/powermate/)
Ultra mini keyboard (http://www.myelectronics.nl/contents/media/5440.jpg)
HQCT-eA radio (http://direct.xtronic.be/shop/product_info.php?products_id=41&osCsid=de7f4d8fe03da815b4a5231f79806db8)
M2-ATX 6-24V DC/DC (160 Watts) (http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_64/products_id/369)
Casing, merk is me onbekend, het enige wat ik kan zeggen is dat ie zwart is en dat ik Maikel vriendelijk bedank om hem voor een appel en een ei te verkopen!
GPS Leadtek LR9532 (http://leadtek.com.tw/eng/gps/overview.asp?lineid=8&pronameid=107)
----------------------------------------------------------------------------------

Nu is het wachten tot alle producten via de post binnen komen en dan kan ik aan de slag.
Vrijdag kan ik in iedergeval het stuk dashboard gaan halen wat er als vervanging van de fabrieksradio in gaat.
Er zou dan een zwart omlijst 2dins gat voor in de plaats komen waar ik dat 7" schermpje in moet gaan bouwen.
Ik ben me nu dus aan het inlezen op het hele MEK gebeuren omdat ik heb begrepen dat dit de allerbeste oplossing is om zoiets voor elkaar te krijgen.
Word vervolgd zou ik zeggen!

p.s. genoeg plaatjes mensen??? :D

imhotep
29th August 2007, 13:20
...

Ziet er goed uit qua hardware.
Kan je achteraf een mooie review schrijven over die HQCT, want ik denk dat jij de eerste bent die de pretpakket versie hebt.

Het zijn idd genoeg foto's nu nog foto's van het inbouwproces.

dash
29th August 2007, 13:36
zeker voldoende pics, ook veel inbouwmogelijkheden :)

PsyCorps
29th August 2007, 13:51
Ziet er goed uit qua hardware.
Kan je achteraf een mooie review schrijven over die HQCT, want ik denk dat jij de eerste bent die de pretpakket versie hebt.

Het zijn idd genoeg foto's nu nog foto's van het inbouwproces.

Ik zal achteraf een review schrijven over die HQCT en uiteraard volgen er plaatjes van het inbouwproces.
Ik kies voor deze HQCT omdat ik perse niet zo'n ernome versterker in mijn auto wil hebben, het vermogen wat die HQCT leverd is meer dan genoeg denk ik zo....

Jurriaan
29th August 2007, 13:55
Fijne auto, ook eens een avondje mee mogen stoeien. Rijdt prima =) Of heb jij wel de sterkste diesel?

imhotep
29th August 2007, 13:59
Ik kies voor deze HQCT omdat ik perse niet zo'n ernome versterker in mijn auto wil hebben, het vermogen wat die HQCT leverd is meer dan genoeg denk ik zo....

das ook mijn motto...

Kan je ook omschrijven hoe je die HQCT moet aansluiten en welke aansluitingen je allemaal hebt.

454ss
29th August 2007, 14:10
Nu is het wachten tot alle producten via de post binnen komen en dan kan ik aan de slag.

Wachten?:confused: Nee, niet afwachten! Je kunt alvast beginnen met kabels trekken; VGA, USB, 4-adrige power (12V en 5V van M2-ATX voor scherm en USB-hub) en multi-ader datakabel voor de besturingsknopjes/ledjes/etc. Uit ervaring weet ik dat daar nog best veel tijd in gaat zitten als je het netjes wilt doen.

Verder mooie setup, mijn complimenten. Ik ben ook wel benieuwd naar je HQCT-aA ervaringen.

Plaatjes kun je nooit te veel plaatsen hoor...;)

[nag-modus]
Om de continuiteit van dit forum voor het nageslacht te behouden geef ik er zelf de voorkeur aan foto's te plaatsen via bijvoorbeeld photobucket oid. Als jij geen zin meer hebt in deze hobby en je wist de foto's van je server dan is het forum naar de knoppen. Andere forums (bijv. scooterforum.nl) zijn daar een lichtend voorbeeld van.
[/nag-modus]

Focus
29th August 2007, 14:46
Goed bezig zo te zien. Gafe wagen man :eek:. Ideaal om er een scherm in te prutsen en netjes weg te werken. Trouwens ook een leuke setup die er in komt. Succes er mee al vast.

ben benieuwd naar je HQCT ervaringen.

PsyCorps
29th August 2007, 15:48
Fijne auto, ook eens een avondje mee mogen stoeien. Rijdt prima =) Of heb jij wel de sterkste diesel?

nee tis niet de sterkste maar de "standaard" diesel (116 pk), maar dat gaat hard genoeg voor hier in nederland. Je kan toch bijna nergens te hard rijden zonder geflitst te worden denk ik altijd maar :D

Kabels trekken e.d. dat is nu allemaal nog niet aan de orde, ik heb afgesproken met vrienden van me die een garagebedrijf hebben om het allemaal in 1 weekeind te doen en dan ook hele stukken van de auto even te demonteren. Vandaar dat het allemaal in 1 x er in moet, wel fijn denk ik, genoeg ruimte, alle gereedschap en spullen bij de hand die ik me maar kan wensen EN iemand die weet hoe mijn interieur precies in elkaar zit :)

Eerst nog eens goed denken over waar wat precies moet en hoe ik de verbindingen ga maken, ik denk dat dit uiteindelijk een hoop gedoe scheelt als het tijd is om de boel in te bouwen.

Ik moet wel eerlijk toegeven dat mijn handen jeuken hoor, kan haast niet wachten om te beginnen :)

Overigens afgestapt van het idee om met poly te gaan prusten, ik wil het als volgt oplossen:
Ik maak een ijzeren mal voor de ruimte die tussen het 7"scherm en dubbeldins opening overblijft, bekleed deze mal met zwart leer zodat het qua kleur hetzelfde blijft als het stuk dashboard waar het in komt te vallen.
Ziet er volgens mij als ik het goed doe OOK OEM uit en ik heb absoluut geen risico op scheuren na verloop van tijd, ook geeft het me de ruimte om de ombouw van het schermpje gemakkelijk vast te maken aan de mal waardoor ik het ook wat makkelijker weer los kan maken mocht dit nodig zijn.

heb al passende knopjes gevonden voor in het dashboard !

Neonic
29th August 2007, 17:20
Goed bezig :)

Hoop plaatjes, en een hoop leuke vakkies waar je van alles in en achter kan proppen.
Beejte jammer dat dat weer niet zit in een Clio ;)

PsyCorps
29th August 2007, 17:27
das ook mijn motto...

Kan je ook omschrijven hoe je die HQCT moet aansluiten en welke aansluitingen je allemaal hebt.

dat kan en zal ik voor je omschrijven op het moment dat ik hem in huis heb!

Axxess
29th August 2007, 18:29
Vraagje, waar heb je die knopjes vandaan? Conrad? wat is het artikel nummer?

Ik ben altijd nog opzoek naar een beetje "standaart" drukknopjes.

1107972
29th August 2007, 18:57
Vraagje, waar heb je die knopjes vandaan? Conrad? wat is het artikel nummer?

Ik ben altijd nog opzoek naar een beetje "standaart" drukknopjes.

Yep, is inderdaad conrad, artikelnummer 701170

(ga maar eens de eigenschappen van het plaatje bekijken met rechtermuisknop. In de link zie je dan wel artikelnummer het is.)

Verder natuurlijk errug mooie auto. Ben benieuwd hoe het gaat lukken om alles in 1 keer te doen. Scheelt natuurlijk dat je ook iemand bij je hebt die de auto kent natuurlijk.

Toyota Rulez

PsyCorps
29th August 2007, 20:34
Yep, is inderdaad conrad, artikelnummer 701170

(ga maar eens de eigenschappen van het plaatje bekijken met rechtermuisknop. In de link zie je dan wel artikelnummer het is.)

Verder natuurlijk errug mooie auto. Ben benieuwd hoe het gaat lukken om alles in 1 keer te doen. Scheelt natuurlijk dat je ook iemand bij je hebt die de auto kent natuurlijk.

Toyota Rulez
idd Conrad : 701170 VOERTUIG DRUKSCHAKELAAR A2-5A

En als het goed is moet dat wel in 1 weekeinde lukken hoor, als ik alles maar goed voorbereid en niet voor teveel verassingen kom te staan uiteraard...

1107972
29th August 2007, 21:04
Idd, als je het goed voorbereid is het halve werk. Je kan al bijna een complete testopstelling voorbouwen met modulaire kabels. Als dat goed werkt dan bestaat het inbouwen eigenlijk enkel nog uit het aanleggen van kabels.

PsyCorps
31st August 2007, 00:40
das ook mijn motto...

als voorproefje op de review die ik zal schrijven heb ik inmiddels van de mensen van xtronic.be het aansluitschema gehad, het is een pdf-je welke ik hier online heb gezet voor iedereen die het wil hebben:
Connection schema HQCT-eA (http://www.spqp.nl/files/connection.pdf)

De rest zal ik uitgebreid opschrijven als e.a. me bereikt !
Overigens vandaag even gebeld met deze mensen en dat lijkt me een erg fijne zaak daarzo, er werd rustig de tijd genomen om wat vragen te beantwoorden en ook het gesprek was zeer gemoedelijk, toffe lui dus !