Bekijk de volledige versie : Intel Mini-ITX Little Valley D201GLY
Uriel
28th August 2007, 02:05
Heet van de Pers!!!!
Nieuw mini-ITX bordje van Intel die de aanval inzet op de Via bordjes en Jetway bordjes.
Zeer scherpe prijs!!!
Hier kan je m vinden op mijn webshop.
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_57_68/products_id/467
Krijg deze week nog een eerste model binnen:cool:
fs1
28th August 2007, 08:48
waw dat ziet er niet mis en de prijs is zeker in orde! mis wel een tv-uit of iets dergelijks... hebben ze meerdere modellen gemaakt bij intel? want dit lijkt beetje een instapmodel? op de snehlheid na uiteraard :-)
454ss
28th August 2007, 09:32
Is inderdaad niet duur en jammer dat er geen tv/video-out of SATA op zit. Verder wel een interessant bordje. Zeker voor die prijs. Maakt het instappen een stuk goedkoper. Het geluid is 2-kanaals. De specs zijn een beetje kaal, maar dat is de prijs ook.:D
Greenthumb
28th August 2007, 09:46
Dit is misschien wel interessant voor mn server.
Weet iemand wat dit bordje onder full-load aan elektriciteit verbruikt?
imhotep
28th August 2007, 10:22
ziet er idd goed uit..
Zou je het kunnen overklokken, want celly's zijn dikwijls goede oc'ers
PsyCorps
28th August 2007, 11:04
@ uriel REVIEW REVIEW REVIEW !!!! :)
Uriel
28th August 2007, 12:49
Bestelling is onderweg. Review volgt.
Optioneel komt er een bordje met TV - out er op heb ik begrepen.
Als ik het bordje van de week binnen krijg zal ik es kijken of ik meer over het stroom verbruik kan vinden.
Heb zelf op dit moment ook niet meer gegevens alleen wat ik zelf heb ontvangen.
Het zekers bedoeld als instap bordje voor bijvoorbeeld een basis carputer.
Ga ze in ieder geval toepassen op mijn eigen complete systeempjes als het bordje me bevalt.
dash
28th August 2007, 13:29
is dit hetzelfde bordje ?
http://www.cartft.com/catalog/il/820
454ss
28th August 2007, 13:53
Zo te zien wel ja. Ik ben erg benieuwd naar dat Rapid BIOS Boot. Mijn Jetway bordje doet er toch best lang over, ook zonder quick POST. Ik heb sterk het idee dat het VIA bordje een stuk sneller was.
seninha
20th September 2007, 11:49
Komt er nog een review over dit bordje?? Ben namelijk erg benieuwd.
Wil graga upgraden en dit lijkt me wel een goed begin (buiten het missen van een TV-out)
Lexophilia
20th September 2007, 14:04
t blijft een celeron!
Uriel
27th September 2007, 01:29
Eindelijk dan!
De review:
Het heeft even geduurd omdat ik namlijk meteen tegen een probleem op liep.
Hier later meer over.
Ik heb het bordje tijdelijk in deze kast gemonteerd: (0ptie B)
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_62/products_id/382
Dit had een reden, de CPU cooler is namelijk redelijk hoog en past niet in dit kastje :
http://*cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur**cencuur*.nl/product_info.php/cPath/53_62/products_id/433
Welke eigenlijk een beetje mij favoriet is. Dit vanwege de hoogte van 6 cm van het kastje, het gemonteerde bordje inclusief CPU is ook zo'n beetje 6 cm.
In dit kastje zit echter een bracket tbv hard disk en Optical drive en dus past de CPU cooler er niet meer onder. Verder zit de ATX stekker bij dit kastje ook te ver weg en zou er dus een ATX verleng kabel moeten worden gebruikt wat je ook al niet wilt vanwege de geringe ruimte binnen in.
Efin, heb m dus in het groter kastje ingebouwd zo kon ik ook een oud 3.5" schijfje van 8 gb gebruiken die ik nog had liggen welke in dat kastje prima te plaatsen valt.
Het bordje in het kastje gebouwd en alles aangesloten, dit is allemaal vrij standaard en simpel. Natuurlijk ook omdat, het een redelijk simpel bordje is.
Hierna begon het echter; na het opstarten werd de dvd speler en de hardeschijf zonder problemen herkent en de bios was ook duidelijk en simpel.
Hierna echter wilde ik de harde schijf met PQmagic ff formateren en indelen.
Dit ging dus niet lukken, foutmelding; schijf is tegen schrijven beveiligd. Helaas pindakaas dus er werd niets geformateerd of ingedeeld en dus kan er dus ook geen windows worden geinstalleerd. Als de bijgeleverde handleiding wordt bekeken is er ook een mogelijkheid tot een ander deel van de bios door een jumper in een andere positie te zetten. Dit gedaan en daar blijkt inderdaad een optie "schijf beveiliging" te staan. Deze weer goed gezet maar helaas hetzelfde probleem bleef bestaan. Hierna via intel maar es gekeken of er een bios update was en die kon ik downloaden. Pas na het flashen met deze bios update was het schrijf beveilings probleem afgelopen en kon ik windows gaan installeren.
Het spul draait nu en zoals boven geschreven " het blijft een celeron" gaat op bij dit bordje. Begrijp me niet verkeerd het draait zoals het hoort keurig de drivers geinstalleerd van de meegeleverde cd en alles werkt naar behoren.
Roadrunner draait ook goed al is de processor activiteit zo'n 60/80% bij het afspelen van een videoclipje.
Geluid en beeld zijn ook netjes
Voor een carputer toepassing kan ik m zeker aanraden mits je het bij een multimedia systeem houd. Ik heb echter nog niet getest met navigatie software welke toch altijd redelijk wat rekencapaciteit vraagt van de processor.
Al met al ben ik aardig tevreden met dit bordje ondanks de opstart problemen welke met de bios update eigenlijk snel weg waren.
Ik ga een paar systemen aanbieden met dit bordje erin, prijs technisch kan ik ze scherp in de markt zetten.:cool:
Test componenten:
Intel bordje
512 mb DDR2 533mhz geheugen bank 240pin
Ouder type 8Gb harddisk (ik vermoed een 5400 rpm zonder extra geheugen)
een Samsung dvd brander als optical.
Bijzonderheden:
Je heb een 4 polige P4 stekker nodig als extra voeding op het bord, er wordt geen kabel bij geleverd.
Er kan een 24 pins of 20 pins ATX stekker worden toegepast.
Er zijn twee extra usb aansluitingen op het moederbord.
1 PCI aansluiting
1 IDE aansluiting
1 RAM module ingang
I/O achterzijde:
PS/2 muis
PS/2 toetsenbord
1 x serieel
1 x VGA
1 x parallel
2 x usb
1 x netwerk
1 x speaker uitgang
1 x audio line out
1 x Micrfoon line in.
Alle drivers zijn ook via Intel te downloaden en dus ook de bios update.
454ss
27th September 2007, 10:23
Misschien een idee om de bordjes die je verkoopt alvast te flashen zodat je klanten niet tegen hetzelfde probleem aanlopen? Anders even een briefje erbij doen, dat zou eigenlijk wel het minste zijn. Niet iedereen is namelijk even handig.;)
Uriel
27th September 2007, 10:34
Misschien een idee om de bordjes die je verkoopt alvast te flashen zodat je klanten niet tegen hetzelfde probleem aanlopen? Anders even een briefje erbij doen, dat zou eigenlijk wel het minste zijn. Niet iedereen is namelijk even handig.;)
Ik ga de bordjes die ik lever idd eerst testen voordat ik ze uitlever. Misschien was het toeval. Moet even kijken wat het doet. Maar zal het dan zekers zelf doen, heb het cdtje met de bios update hier liggen.:cool:
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.