Bekijk de volledige versie : Dos Front end
Lexophilia
18th August 2007, 01:32
ben benieuwd of er ook wat met dos gedaan an worden...:) dat zou superbruut zijn...boot tijd gaat hem dan in je bios zitten. zodra je bios gestart is, is je carpc ook al klaar met booten :)
denk dat als ik weer eens tijd heb me hierop ga orienteren om te kijken wat de mogelijkheden zijn in dos en dan mayb zelf een simpel touchscreen DOS front end in mekaar steken.
Mjah dat zijn slechts geile gedachtes van deze IT-er :P
Denk dat hetvolgende allemaal wel te realiseren is:
- Media
- GPS
- Internet
- OBD/OBD2
Hoe staat het met eventuele animo hiervoor?
hebben jullie eventueel suggesties wat er eventueel nog in dit front end zou moeten zitten???
Edit 24-08-07:
- Multitasken met dos is mogelijk door het gebruik van een TSR dos appje..er zijn verschillende verkrijgbaar.
- Hoe zit het met je geheugen, volgens mij is dos maar beperkt tot een MB of 32 ofzo..
dash
18th August 2007, 10:56
meen dat Ascona dos had
setsunakaede
18th August 2007, 11:00
Als je zoiets als Roadrunner (liefst zelfs met dezelfde skins) voor elkaar zou weten te boksen! you da man! Dan ben ik ook absoluut geinteresseerd!
Ik denk dat een van de problemen waar je tegenaan gaat lopen is: dos heefft bij mijn weten geen usb-ondersteuning voor je touch...
Lexophilia
18th August 2007, 13:38
Als je zoiets als Roadrunner (liefst zelfs met dezelfde skins) voor elkaar zou weten te boksen! you da man! Dan ben ik ook absoluut geinteresseerd!
Ik denk dat een van de problemen waar je tegenaan gaat lopen is: dos heefft bij mijn weten geen usb-ondersteuning voor je touch...
Jup de dos drivers voor usb staan op Hirens dus ff kopieren en dta probleem is ook opgelost, en er zijn oo kwel dos drivers voor lilliput schermpjes verkrijgbaar... heb al uitgezocht welke modules voor touchscreen in lilliput word gebruikt. kan zo niet benoemen want ben nu op werk alles staat thuis op server en pc :)
imhotep
18th August 2007, 14:26
als je er roadrunner op kan draaien, ZALIG, toch minimum als je de skins ervan kan gebruiken.
Mijn vereisten:
-muziek
-gps
-video
-internet
-TS
-mssn nog wel meer, maar kan nu niet bedenken wat juist.
1107972
19th August 2007, 01:22
Ik heb ook wel interesse hoor, maar van mij mag het om te beginnen gewoon lekker basic zijn hoor.
Een goede MP3 speler met een goede structuur en gps (navivatie).
En hoeft voor mij niet eens touchscreen te zijn. Een karakter scherm met input via een game controller of iets dergelijks ben ik al tevreden.
Ascona
19th August 2007, 16:08
als je er roadrunner op kan draaien, ZALIG, toch minimum als je de skins ervan kan gebruiken.
Mijn vereisten:
-muziek
-gps
-video
-internet
-TS
-mssn nog wel meer, maar kan nu niet bedenken wat juist.
muziek: geen probleem
video: als k me niet vergis, ook geen probleem
GPS: haalbaar, maar niet tesamen met muziek
TS: t is maar welke drivers je installeert he ;)
internet: haalbaar maar echt rot-onhandig in gebruik... en oer-traag... en terwijl een pagina aan t laden is, kan je niets anders doen...
het grote nadeel aan DOS, is het gebrek aan multitasking....
ik heb mpxplay gebruikt, lekker custmiseerbaar, en lekker snel :)
mijn boottijd zat aan 19 seconden tot muziek, maar dat was te wijten aan een enorm trage bios...
maar persoonlijk zou k t niet voor meer dan gewone "mp3-speler" gebruiken...
Lexophilia
19th August 2007, 18:58
muziek: geen probleem
video: als k me niet vergis, ook geen probleem
GPS: haalbaar, maar niet tesamen met muziek
TS: t is maar welke drivers je installeert he ;)
internet: haalbaar maar echt rot-onhandig in gebruik... en oer-traag... en terwijl een pagina aan t laden is, kan je niets anders doen...
het grote nadeel aan DOS, is het gebrek aan multitasking....
ik heb mpxplay gebruikt, lekker custmiseerbaar, en lekker snel :)
mijn boottijd zat aan 19 seconden tot muziek, maar dat was te wijten aan een enorm trage bios...
maar persoonlijk zou k t niet voor meer dan gewone "mp3-speler" gebruiken...
Das waar, multitasken wordt waarschijnlijk wel een probleem. Maar als ik me niet vergis heb ik ooit wel eens iets voorbij zien komen qua multitasken in dos.
zal er eens naar googlen :)
als iemand anders kans ziet mag er ook gegoogled worden :) vele handen maken sneller werk ofzo.
marcelvg
11th December 2007, 11:46
en hoe ver ben je al gevorderd?
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.