Bekijk de volledige versie : Radardetectie
Vipergts/r
27th April 2005, 20:49
Kzen een beetje opzoek gegaan naar radardetectie. Alles is praktisch illigaal, maar der is ne uitweg. :)
http://www.stinger.com/index.php?lang=ne&sec=dsi&pg=intro
artikel:
http://www.stinger.com/index.php?sec=index&pg=artikel5
Het is legaal zolang de detectiesoftware er ni opstaat, maar als ge da aansluit op uwe carpc gaan ze, denk ik, dat heus ni controleren. De onderdelen lijken USB apparaten. De prijzen zijn wel aan de hoge kant, maar een boete is duurder e.
Jurjen
27th April 2005, 23:20
is zeker leuk...........binnenkort maar eens in gaan verdiepen
had het reeds eerder een keer gezien
heb toevallig nu ook nog stinger :)
maar dat is natuurlijk veel leuker
je hebt trouwens nog meer van dit soort apparaatjes, maarja stinger heeft zich natuurlijk wel bewezen
met stinger kan je trouwens nog makkelijk geflitst worden hoor!!
zat een meisje naast me, vroeg waarom het zo piepte........dus net uitgelegt hoe en wat en waar ik had weggebouwd, toen keek ze heel raar naar me!!
oeps vergeten af te remmen tijdens het vertellen, ze vond het zo raar dat ik zo hard bleef rijden.
dus FLITSZZ lekker stom, :(
Vipergts/r
28th April 2005, 11:38
Is eigenlijk best wel grappig als ge da zo verteld :d
Ja, maar dit is het nieuwst van stinger en zou niet illigaal zijn omdat dit niet echt een radar detector is. En volgens bij is op de foto te zien dat de onderdelen gebruiken maken van USB. Hopelijk zou ge dat dan ook op ne carputer kunne aansluiten. Zou echt wel nice zen.
Matthijs
30th April 2005, 19:35
Wel heel mooi hoor, maar als je een kaart zou hebben met alle flitspalen erop, en je zou die inladen in route66 of iets dergelijks, dan ben je er toch ook?
Vipergts/r
1st May 2005, 01:47
Ja, tuurlijk. Maar dan hebt ge alleen maar de vaste flitspalen e. En daar moet ge dan ook nog is jaarlijks voor betalen. Met die stinger hebt ge ook de mobile flitsers en ge hebt dan alleen de aankoopprijs.
Matthijs
1st May 2005, 20:10
Maar radardetectors zijn te detecteren dmv de straling die ze uitzenden.
Of zijn ze in Belgie gewoon legaal?
Vipergts/r
1st May 2005, 20:26
Nee, België is op dat gebied nog erger. Hier scannen ze wel ni op de lek zoals bij jullie, maar als ze u pakken is het 2500€ boet, in beslag name van de auto,... :mad:
België is op dat vlak een stop apenland. Maar die nieuwe stinger valt ni onder radardetectie e, das ne soort van spectrum analyzer. Maar ze wete ni echt als de overheden in de lage landen da ook zo opnemen. Op da gebied is het nog wachten. Want als ge het op de site leest, dan is er voor nederland voorlopig een beperkte versie. Als jullie dan naar het buitenland gaan kunt ge da dus wel upgraden.
Matthijs
2nd May 2005, 22:16
Aha die nieuwe stinger gebruikt een hele nieuwe techniek!
Tja die lui moeten ook wat nu
Thunderbunny
19th May 2005, 22:02
Waar het omgaat is detectie als jij door de wout gedetecteerd wordt ben je de lul en of dat usb is of pci of een normale stinger maakt niet uit kunnen ze het niet meteen mee nemen dan nemen ze de auto in beslag, Daar doen ze hier in nederland ook niet moeilijk over.
Als die nieuwe stinger niet met een radardetector detector te detecteren is wat een woord! :D dan is er ook niets aan de hand en als die alleen maar ontvangt en niets uitzend dan kunnen ze zowiezo er niets tegen doen. ;)
Vipergts/r
19th May 2005, 22:08
Ja, maar dat is juist het punt van deze stinger e. Dit is geen radardetector, maar een spectrumanalyzer. Dit werkt als een spectrumanalyzer, dus een heel andere methode. Alleen is het nog de vraag als de wet/de regering er zo over denkt.
Ascona
19th May 2005, 22:50
dit is wel interessant. en die boete en de auto heb je er wel uit na een weekje :)
Matthijs
19th May 2005, 22:55
GPS locator's mogen gewoon in Nederland.
Niet dat dat goed werkt of zo, maar toch.
Vipergts/r
19th May 2005, 23:15
GPS locator's mogen gewoon in Nederland.
Niet dat dat goed werkt of zo, maar toch.
Ja, maar dit is wel iets anders e.
Matthijs
19th May 2005, 23:34
Ik weet dat dit iets anders is, maar dit is legaal, en dat waarschijnlijk niet.
Vipergts/r
19th May 2005, 23:36
Ik weet dat dit iets anders is, maar dit is legaal, en dat waarschijnlijk niet.
Dat is juist wa ze nog niet weten bij stinger. Tis geen radardetector e.
Thunderbunny
20th May 2005, 00:03
Dus een spectrum analyzer mag je gewoon hebben en gebruiken is meet apparatuur dat is niet verboden en of je er audio Hf of flitsers :p mee analyzeert dat maakt niet uit.
Zolang dit niet voor de rechter is gekomen en er geen proef proces is is dit legaal. :D
En al komt het voor de rechter knappe rechter die zegt je mag geen meet apparatuur gebruiken.
plus er is ook nog eens een nederlandse grondwet.
Dit zal denk ik heel erg moeilijk worden om het te verbiedden.
Gegroet Thunderbunny.
Vipergts/r
20th May 2005, 00:05
Het staat nergens dat het niet mag, maar het staat ook nergens dat het wel mag.
Nederland met een Belgisch karakter, want dat is hier met praktisch alles zo.
setsunakaede
20th May 2005, 10:33
Ik geloof dat het in Nederland zo is geregeld "dat je geen radardetector in de auto mag hebben". Dat houdt dus in dat als je hem hebt liggen in je dashboardkastje maar niet gebruikt, en tijdens een routinecontrole spot een overijverige diender hem, dan krijg je nog steeds de boete en wordt hij ingenomen.
Waarschijnlijk gaat dus die stinger op zo'n zelfde manier verboden worden: niet toegestaan om in je auto te monteren...
Vipergts/r
20th May 2005, 16:41
Ja, in België ist vantzelfde zenne. Maar omdat dit geen radardetector is, is er voorlopig onenigheid hierover.
Ascona
20th May 2005, 17:16
Ik geloof dat het in Nederland zo is geregeld "dat je geen radardetector in de auto mag hebben". Dat houdt dus in dat als je hem hebt liggen in je dashboardkastje maar niet gebruikt, en tijdens een routinecontrole spot een overijverige diender hem, dan krijg je nog steeds de boete en wordt hij ingenomen.
Waarschijnlijk gaat dus die stinger op zo'n zelfde manier verboden worden: niet toegestaan om in je auto te monteren...
monteer hem dan op je dak.. dan is het niet in de auto :)
ledeuw
20th May 2005, 17:18
Kan nog leuk worden met detectiemethoden via GPS, als dit verboden wordt mag je niets meer in de auto.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.