PDA

Bekijk de volledige versie : Project Quinstar

Quinstar
4th July 2007, 01:01
Hi,
Ik hang hier al lange tijd rond, en heb hier al onzettend veel gelezen en opgenomen, en binnen een weekje zou mijn voorlaatste onderdeel moeten binnenkomen...
Daarom ga'k hier ook effe beginnen met alles een beetje uit te typen, omdat'k graag opmerkingen en ideëen heb, nog voor ik eraan begonnen ben, zodat'k zeker niet misga...

Dus, laatste onderdeel dat zou moeten binnenkomen is het Epia 15000EN bordje... De m2-atx is eind vorige week aangekomen, en 512Mb DDR2 en 80Gig 3.5" harde schijf lag hier nog...
Ik heb even een tekening van uit Sketchup bijgevoegd om mijn plan voor de koffer duidelijk te maken...
De install komt in een Ford-Focus 3deurs...
Op de bodem van de koffer, ligt lichtjes verzonken het reserve wiel...
Dit wil ik bereikbaar houden, dus links en rechts leg ik een aangepaste plaat op de bodem (blauw).
De doos aan de linkerzijde tegen de zijwand wordt de carpc...
Minimale dikte natuurlijk en een mooie tekening uitgefreesd voor verluchting, en het nodige licht voor het oog ;)
Aan de rechterzijde komt (in de toekomst mss) een basskist...
Beide "dozen" komen op de blauwe platen via een kliksysteem, zodat ik ze er eenvoudig uit kan halen als'k plots meer ruimte zou nodig hebben in de koffer.
Op de blauwe platen komen dan ook nog afstandshoudertjes, die net hoger zijn als het wiel, en daarop rust dan de uiteindelijke koffervloerplaat...
In de tussenruimte kan'k dan netjes kabels wegwerken, en als'k hoogte genoeg heb ook eventueel een versterker...
Even de schets dus ter verduidelijking:

Maar dan nu al enkele vraagjes... Trek ik een volledige kabel vanaf de batterij naar achter toe om vanaf daar te vertakken, of moet ik een verdeeldoos zien, ter hoogte van't dashboard voor andere stroom-behoevende onderdelen zoals scherm e.d. Want ik ben niet echt tegengekomen of het scherm ook een stabiele voeding nodig heeft...
En dan kan'k die dus via de remote van het contact schakelen om aan te gaan...
Of toch beter ineens een voedingskabel van de m2-atx terug naar voor leggen?
Verder, wat is de beste manier om mijn onderste (blauwe) platen in de koffer te bevestigen? Ik wil het namelijk later er nog uithalen zonder teveel schade aan de wagen, moest ie toch nog ooit verkocht worden... Tec7 was mij al voorgesteld, maar dat lijkt me niet echt schade vrij achteraf :rolleyes:
Het scherm wordt waarschijnlijk een 8" touchscreen, ingewerkt in het dashboard, maar ik ben nog aan't onderhandelen over de prijs...
Dat was't voor't moment...
Suggesties, ideëen en opmerkingen mogen altijd neergegooid worden, want ik ga gegarandeerd iets over het hoofd zien... :)

-Thanks!

Greenthumb
4th July 2007, 10:20
Allereerst wil ik zeggen dat het er veelbelovend uitziet.
Hou ons op de hoogte met veel foto's :D.
Dan nu zal ik proberen je een aantal van je vragen te gaan beantwoorden.

Trek ik een volledige kabel vanaf de batterij naar achter toe om vanaf daar te vertakken, of moet ik een verdeeldoos zien, ter hoogte van't dashboard voor andere stroom-behoevende onderdelen zoals scherm e.d. Want ik ben niet echt tegengekomen of het scherm ook een stabiele voeding nodig heeft...
En dan kan'k die dus via de remote van het contact schakelen om aan te gaan...
Of toch beter ineens een voedingskabel van de m2-atx terug naar voor leggen?
Ik zou denk ik zelf een kabel naar achteren leggen om daar te gaan vertakken.
Op deze manier kun je zo veel mogelijk apparaten, waaronder je scherm, aansluiten op je M2 atx.
Je kunt dit doen door simpelweg molexstekkers aan je spanningskabels te zetten voor je andere apparaten.
Het voordeel hiervan is dat je alle apparatuur kunt laten aan- en uitgaan tegelijk met je carpc.
Je schakelt hem dan inderdaad op de remote van je contact, zodat deze 5 seconden nadat je contact maakt aangaat.

Neonic
4th July 2007, 18:01
Allereerst, tekening ziet er nice uit :)
't Nodige licht voor het oog, hmmm ... ben benieuwd :D

Trek ik een volledige kabel vanaf de batterij naar achter toe om vanaf daar te vertakken, of moet ik een verdeeldoos zien, ter hoogte van't dashboard voor andere stroom-behoevende onderdelen zoals scherm e.d. Beste / makkelijkste is een dikke stroomkabel van voor naar achteren. En dan achterin een verdeelblok met zekeringen plaatsen. Zo heb je ook gelijk een aansluiting voor evt. versterkers en alles.
En dan zou ik persoonlijk een kabel met een x-aantal aders naar voren leggen voor de aansluiting voor bv je scherm, aan/uit knop en evt. wat ledjes (bv pwr ledje) reset knop ...

Verder, wat is de beste manier om mijn onderste (blauwe) platen in de koffer te bevestigen? Ik wil het namelijk later er nog uithalen zonder teveel schade aan de wagen, moest ie toch nog ooit verkocht worden... Heb zelf (zie mijn topic ...) de 'bodemplaat' vastgekit. Lag eerst los maar het schoof iets en da's niet handig met passen en meten enzo.
Maar ja dat krijg je dus niet echt makkelijk meer los.
Je zou tussen de platen en kofferbakbodem zo'n antislipmat kunnen leggen. Heb die vaak gebruikt voor het één en ander en werkt perfect. Pas heb ik 't nog onder me sub gelegd. Bleef mooi op zijn plaats liggen, ook met volgas de bocht om enzo dus ...
Kzou dus gewoon een flink matje eronder gooien. Werkt goed, en makkelijk weer te verwijderen indien nodig.

Quinstar
4th July 2007, 19:43
Hi, bedankt voor de reacties... Nu al :)
Foto's probeer ik zoveel mogelijk te maken, maar ik ken mezelf...
Eenmaal druk en hard bezig vergeet ik het 1 en ander wel eens...
Zoals eten, of afspraak met kameraden :rolleyes:
Soit, wanneer ik uitgemeten heb ga'k wat gedetailleerder tekenen, en dan komen eventuele problemen wel boven denk ik :)

Je zou tussen de platen en kofferbakbodem zo'n antislipmat kunnen leggen. Heb die vaak gebruikt voor het één en ander en werkt perfect. Pas heb ik 't nog onder me sub gelegd. Bleef mooi op zijn plaats liggen, ook met volgas de bocht om enzo dus ...
Kzou dus gewoon een flink matje eronder gooien. Werkt goed, en makkelijk weer te verwijderen indien nodig.
Da's nog het beste dat'k tot nu toe gehoord heb, en dan te denken dat'k dat nu al gebruik voor een doos in de koffer... :D
Dat moet er zeker mee lukken... Thanks!
Zoals jullie twee voorstellen, en ik ookal dacht, trek'k dus maar een kabel volledig naar achteren... :)
Great, nu de rest uitdenken... :D

Quinstar
9th July 2007, 22:53
Vanacht laatste onderdeel voor basis pc aangeschaft...
8" Touchscreen van Dynamix...

Enkele basis gegevens:

High Resolution 1600 x 1200
Physical Resolution 800 (H) x 480 (V)
Brightness Rating 400cd/m² with touchscreen
Contrast Ratio 350
View angle L/R/ 130 T/B 105Mij leken't mooie waardes...
En kostprijs: 170euro + 30euro verzending vanuit Amerika...
Morgen ga'k koffer uitmeten en zaterdag even langs schrijnwerker...
Want handmatig ga'k't nooit schoon gezaagd krijgen.. :)
En nog effe pic van't schermke:

dash
10th July 2007, 00:22
dat ziet er mooi klein uit, ben benieuwd naar de inbouw

Rockking
10th July 2007, 00:50
Das inderdaad een mooi schermpje lekker dun randje.
En de afmetingen moeten ook net genoeg zijn voor in mijn dash.
Oei ik gaat ff ebay in de gaten houden..
Bedankt voor de pointer, was dit schermpje nog niet tegen gekomen.

Quinstar
12th July 2007, 22:58
Epia bordje is binnen...
Als'k in't weekend nuchter genoeg geraak ga'k alles eens koppelen aan mn grootscherm en al wat testjes doen... Heb nog wel ergens een cd-drive teveel liggen denk'k... :D

Rockking
15th July 2007, 17:48
Mooi..
Scherm nog niet binnen ?
Heb t schermpje ook besteld vanuit de states, voor ongeveer de zelfde prijs.
Ben benieuwd wanneer ie binnenkomt, en het belangerijkste hoe t eruit gaat zien.

Quinstar
17th July 2007, 13:28
Het is nog niet binnen nee...
Ben ondertussen aan't surfen op mn pc...
Bordje is een echt vliegmachine...
Net mijn Xp door Nlite gedraait en als de iso klaar is, voor de eerste keer testen...

Quinstar
18th July 2007, 00:45
Zonet Virtual pc 2007 geïnstalleerd...
Stukken gemakkelijker om mijn gestripte xp versie (met nlite) te testen...
Hatelijk om steeds een half uur te moeten wachten, en nu kan'k rustig verder surfen en zoeken achter de nodige software... :)

[mp3]neo
18th July 2007, 18:31
welke site heb je dat schermpje voor die prijs vandaan ????
ik zou ook wel zo eentje willen kopen.

Quinstar
18th July 2007, 18:36
ebay.be :D

[mp3]neo
18th July 2007, 19:34
jah der staan een paar computer bieders achter.
nog geen micro seconde nadat ik mijn bieding wil doen is er al een overbieding gedaan.
onmogelijk menselijk en constant zelfde

[mp3]neo
18th July 2007, 19:35
wat is nou beter xga of vga

Quinstar
18th July 2007, 20:18
Of die mensen hebben gewoon standaard een hoger bod gedaan dan het bod dat gij iedere keer invult en dan wordt automatisch door ebay overboden... :)
Ik denk dat de kwaliteit van xga of vga niet veel verschil heeft voor in de wagen... Want daar heb je zowiezo altijd wel wat onduidelijkheid door zon, weerkaatsing enzo... dan zoek je beter naar groot contrast en helderheid...

-Greetz-

setsunakaede
18th July 2007, 20:21
Wat is "groot" in termen van contrast en helderheid? En vooral: vanaf welke waardes wordt zoiets werkbaar?
Ergens anders op dit forum heb ik daar al eens een post over geopend, maar nooit reactie op gekregen.

Quinstar
18th July 2007, 20:41
ik heb gewoon naar de hoogste gezocht en dit kwam in aanmerking...
Gemiddeld was't allemaal contrast 200 en helderheid 250...
Dus dit zit er toch bijna dubbel boven...

-Greetz-

dash
18th July 2007, 22:20
ik heb gewoon naar de hoogste gezocht en dit kwam in aanmerking...
Gemiddeld was't allemaal contrast 200 en helderheid 250...
Dus dit zit er toch bijna dubbel boven...

hoogste? mijn schermpje heeft Brightness Rating 600cd/m²

Quinstar
18th July 2007, 22:29
Dat ik vond aan betaalbare prijs en de afmetingen die ik zocht...
Kwist dat'k specifieker moest zijn... :D

[mp3]neo
18th July 2007, 23:08
heb zojuist een scherm gekocht via ebay met koop direct.
dus geen bieding.

klikje (http://www.ex-audio.com/ebay%20pictures/Lilliput%207%20-%20ex-audio/inner%20final.jpg)
Screen Panel: Sharp 7 ?Active Matrix TFT LCD Panel
Color Configuration: RGB stripe
Dimension192 x 115 x 30mm (L x W x H)
Resolution: 1,152,000 pixels (2400 x 480 dots)
Audio Output Signal: 100mVp-p
Impedance: 75 ohms
Contrast: 200:1
Brightness: 400 nits
Video Input Signal: 1.0Vp-p
Video System: NTSC/PAL/SECAM Auto Selection
Viewing Angle: U/60, D/60, R/80, L/80
Power Consumption: 9W
Power DC Input: 12V
Operating Condition (Temperature) -20 ~ 70
Operating Condition (Humidity) 10 ~ 90
Storage (Condition Temperature) -30 ~ 80
Storage (Humidity) 10 ~ 90

een lilliput 7 inch met bediening rechts naast het scherm voor 130 euro totaal
inc verzend koste.

contrast van 200:1
maar een hele grote kijkhoek. boven onder 60 graden en links rechts 80 graden.

moet em alleen nog even betalen.

Quinstar
25th July 2007, 21:07
Vandaag ook weer koopje kunnen doen...
4Gb Ipod mini kunnen aanschaffen voor 20euro...
Kwam geen geluid meer uit... Maar harde schijf werdt kort gebruikt als backup... En voor 3euro dan ook maar een convertor naar IDE aangeschaft...
Zal me toch wel wat extra tijd opleveren bij het opstarten... :D

Quinstar
26th July 2007, 20:01
Foto1: benodigdheden die'k gekocht heb voor't aansluiten van de carpc en toekomstige versterker die'k maandag in wellen moet gaan afhalen
Foto2: schema van hoe alles aangesloten gaat worden...
enkel de massa staat er nog niet op...
Kdenk dat't zo wel goed moet zijn...
Verder geen vooruitgang te melden :lol:
Dus foto1:

en foto2:

Axxess
26th July 2007, 22:36
Zier er allemaal netjes uit...

waarom in godsnaam met 21mm naar je carpc? ik denk dat het laatste stukje va zekering blok naar pc al kan met zoon 1.5mm (wat standaart bij voeding zat). :rolleyes:

Quinstar
27th July 2007, 02:31
Ik weet het, was maar gewoon omdat de kabels uit een volledig pakket komen... Dus moet gewoon zien dat alles opgebruikt is... :D

Focus
27th July 2007, 19:30
eej, is 150 Ah niet een beetje erg veel voor alleen een pc die max 10 Ah trekt en een versterker die ook max iets van 2 x 20 trekt. Als je een lichte kortsluiting hebt doet de zekering niks.

Ik zelf heb een 70 Ah automatische zekering met daarop 1 pc en 2 behoorlijke versterkers (2 x 20 Ah en 1 x 20Ah) nog nooit is de zekering eruitgeklapt op vol vermogen een uurtje lang spelen.

Voor de rest ziet het er goed uit :)

Quinstar
27th July 2007, 19:39
Inderdaad, dat is teveel hoor... :D
Heb ondertussen die zekering laten vervangen door eentje van 80A
En in't verdeelblok heb ik eentje van 80 naar eentje van 10A gewisseld... :D

Ondertussen zit'k met mn boottijd rond de 30seconden.
*bios geoptimaliseerd
*Nlite (overbodige nest weg en services verwijderd)
*xplite
*overbodige fonts deleted
*diskeeper boot-bestanden gedefragmenteerd
*bootvis

Komende week dus ook nog die flash harde schijf en dan zou'k er ongeveer klaar mee moeten zijn...
Ondertussen heb'k ook donderdag een afspraak om alle ruiten te blinderen met 30%...
Maandag haal ik dan ergens in brussel nog een extra setje voorste ruiten voor als ik naar de keuring moet of als'k tegengehouden wordt, om enkele dagen laten langs de politie te gaan met blanco ruiten... :)

-Greetz-

Quinstar
28th July 2007, 19:47
Ik ben ondertussen verheen klaar met alles klaar te stomen...
Ik wacht nu nog op mn schermpje om alles netjes te krijgen...
Ondertussen heb'k wel mn frontend gekozen, en dat is zoals de meesten roadrunner geworden omdat't gewoon allomvertegenwoordigd is...
En dan freedrive als gps systeem...
het enigste waar'k moeite mee heb is de slecht werkende skins...
De helft ziet er gewoon niet uit, en anderen functioneren niet naar behoren vind'k... spijtig maar helaas... Moet er dan maar de funtioneelste uithalen, en als alles eindelijk werkt dan maar wat gaan werken aan het uitzicht...

Axxess
28th July 2007, 19:56
Het is jammer dat mijn pctje geen frontend gaat draaien (te langzaam haha).

Anders had ik graag zitten 'skinnen' voor zuks. Ik vind het leuk om te doen, en heb in het verleden div. sites etc gedaan.

Mischien in de toekomst :) wie weet.

Quinstar
28th July 2007, 20:02
Mwa, moeilijk lijkt't me ni, maar wel tijdrovend...
Maarja, als je't zelf van de grond af opbouwd, ben je zeker dat't zn werk doet...
Hopelijk natuurlijk :D

Quinstar
30th July 2007, 23:30
Vandaag pakketje in de bus...
de ipod-mini die'k voor een appel en een ei gekocht heb... :)
Ligt al open en harde schijf is er al uit... :)
Hopen dat de connector snel hier is... :D
Als iemand mini ipod schermpje of batterij nodig heeft... ;)

Quinstar
31st July 2007, 14:32
zonet melding gekregen dat't scherm in België is aangekomen.
Ik moest bewijs van betaling doormailen en inhoud van't pakket...
Hopen dat't hier morgen op tafel ligt :D

Quinstar
2nd August 2007, 23:04
Vandaag de kabels getrokken en mn gps-muis aangekregen...
De alomgeprezen Bu-353 :D

Quinstar
3rd August 2007, 00:08
Goed,
vreemde situatie...
Zit dus met RoadRunner en mapmonkey...
Drivers van gps netjes geïnstalleerd...
Mappen van Benelux ingeladen...
7 satelieten gevonden...
Maar toch zit'k volgens het programma ergens gans anders...
Wat mis ik? :confused:

Effe foto van huidige scherm:

Quinstar
3rd August 2007, 00:12
Zag net dus dat'k ook Freedrive draai... Maar weet niet of't daar mee te maken heeft...
Hier effe de settings van RoadRunner...
Kwestie van vragen te vermijden die zo kunnen beantwoord worden... :D
Dus, iemand idee wat'k mis doe?

imhotep
3rd August 2007, 17:16
volgens mij zit je in planning mode en niet navigation mode.

JorisC
3rd August 2007, 17:39
Ik gebruik FreeDrive en RR, en heb onder beide pathnames: Freedrive.exe gezet.

Soms moet de GPS-muis nog wat opwarmen: ik heb een Navilock en als het ledje flikkert is de GPS 'warm' en krijgt 'ie info van de GPS satellieten.

Quinstar
4th August 2007, 00:48
volgens mij zit je in planning mode en niet navigation mode.
Ik heb net een adres ingevoerd, hier 3 straten verder,
Dan geeft ie zelfde scherm, maar dan een blauwe lijn over de straten die'k moet volgen... Dus hij denkt echt wel da'k daar zit... :confused:
Ik heb gewoon de kaarten van de benelux van de fileserver gedownload en dan in de destinatorapps/destinator map gegooid, samen bij die van london...
En dan de benelux kaarten actief gezet... Lijkt me toch correct?
en dan bij gps configurator heb'k als volgende
protocol: sirf
port: 3 (gecontroleerd met die gps-information)
speed: 4800

Ga nu effe proberen wat JorisC zei... edit: ook geen geluk, gewoon zelfde beeld...

Quinstar
4th August 2007, 00:58
95% van alle computer fouten liggen bij de gebruiker zelf, 5% bij windows...
Khad dus vergeten de destDLL.dll vergeten te vervangen... :o
Werkt perfect, zit er maar 1 huisnummer langs... :D
Ikke gelukkig...
nog maar 1 hindernis te begaan... De inbouw... :D
Bedankt jongens... :)

Maar ander vraagje...
Kan je de map niet verplaatsen en zelf inzoomen op plaatsen die je aanduidt? Kwestie van je route vooraf eens te bekijken om te zien of't wel juist is waar je eindigt enzo?

Quinstar
6th August 2007, 10:50
Vandaag is eindelijk mn schermpje aangekomen, maar mn dag is al naar de knoppen...
Die pipo's hebben het opgestuurd als 'voor privé gebruik' met als gevolg dat'k nog eens 111.09 euro invoerkosten moest betalen :(
Heb al een mail gestuurd erover, maar verwacht niet veel terug van Dynamix...
Ik had ook een extra frontje gevraagd om problemen tijdens installatie, of eventueel later voor verkoop op te vangen... dat is zelfs betaald, maar zat ook niet in mn pakketje... :(
Gelukkig werkt't schermpje wel, maar't smaakt maar heel bitter op't moment...

454ss
6th August 2007, 13:46
Dat zijn precies de redenen waarom veel mensen hier liever bij een Nederlandse of Europeesche webshop kopen. Desalniettemin inderdaad erg zuur!

Geeft je schermpje mooi beeld?

Quinstar
6th August 2007, 13:50
Mja, dan nog, als ze't hadden opgestuurd als gift of DPD was alles in orde geweest... Ben benieuwd wat ze te zeggen hebben...
Beeld is vrij goed, maar zit met resolutie problemen...
Ik krijg mn drivers niet omgezet naar widescreen waardoor alles wat gerokken is en dus beeld niet scherp lijkt... Kga dat eerst proberen op te lossen voor ik verder oordeel over beeldkwaliteit... :)
Als je suggesties hebt...

-Greetz-

dash
6th August 2007, 19:35
dat zag ik bij die audio kaart ook, 135 dollar, das goedkoop, verzendkosten 116,- dollar. zoals 454ss al aan geeft in europa aanschaffen is iets veiliger

Quinstar
6th August 2007, 23:20
Inderdaad... Daar had'k geen rekening mee gehouden...
Maar soit, kheb't nu, en mn extra behuizing die ze vergeten zijn sturen ze kosteloos na. Dus nu volop bezig met alles in orde te maken voor de inbouw en de laatste aanpassingen aan programma's...

hansb42
7th August 2007, 09:41
[QUOTE=Quinstar;45223]Vandaag is eindelijk mn schermpje aangekomen, maar mn dag is al naar de knoppen...
Die pipo's hebben het opgestuurd als 'voor privé gebruik' met als gevolg dat'k nog eens 111.09 euro invoerkosten moest betalen :(
Heb al een mail gestuurd erover, maar verwacht niet veel terug van Dynamix...
QUOTE]

Ja das niet handig zeg:( De dingen die in gevoerd heb uit Hongkong en VS werden gewoon als Gift en/of spareparts verzonden en een idioot laag waarde bedrag er op. Er is dan maar 1 maar als er wat mis gaat met verzending krijg je van de verzekering ook niet zo veel terug