PDA

Bekijk de volledige versie : chat ???

kopernek
1st July 2007, 22:35
een chat op deze site lijkt mij wel leuk

ik heb zelf chat php script van mijn ouden site is een heel goed script met registeren en je kan zelf dit forum met zijn db laaten samen werken

454ss
1st July 2007, 23:10
vBulletin (de forumsoftware) heeft een chat-functie. Naar ik begrepen heb willen de beheerders kijken of ze dit op niet al te lange termijn werkend kunnen krijgen.

Ascona
2nd July 2007, 01:07
er is een heel lange tijd geleden, zowat in het begin van dit forum, wat mee geexperimenteerd geweest, en dat is toen verloren moeite geweest... dan is alle moed opgegeven, en is er msn gebruikt...

notuurlijk, da's intussen ook al weer een tweetal jaar geleden, en er is recentelijk hoop gegeven dat er weer aan gewerkt zou worden... tot dan is het dus nog steeds msn, of tenzij iemand zin zou hebben er de moeite voor te doen, een irc kanaal...

Greenthumb
2nd July 2007, 08:14
Indien er interesse is wil ik wel een IRC-kanaal opzetten.
Heb dit in het verleden al wel meer gedaan, met een aantal bots, dus met een beetje geheugen opfrissen zal dit weer moeten lukken.

macmouse
2nd July 2007, 08:52
Maar gaat daar echt gebruik van gemaakt worden dan ?
Als je iets wil vragen post je toch iets of eventueel via msn ?

Greenthumb
2nd July 2007, 15:00
Ik denk dat het grootste voordeel van een chatbox is dat je met meerderen tegelijk in real-time kunt chatten.
Immers op het forum is het toch wachten tot iemand je post leest, en met MSN kun je wel met meerdere tegelijk chatten, maar dit gebeurd in de praktijk bijna nooit.

fs1
2nd July 2007, 15:02
denk dat er dan ook veel info voor anderen gemist wordt, niet? als erover gechat wordt...

Vipergts/r
4th July 2007, 23:22
Dit is toch simpel op te lossen, gewoon een chat gebruiken met ne log.
Bv: jabber server, carpc room --> alles in room loggen. Logs beschikbaar stellen.
of IRC channel -> irc bot logt alles en dan weer logs beschikbaar maken.

Persoonlijk ben ik grote voorstaander van een jabber server, een heel gemakkelijke is wildfire. Logins van forum kunnen dan gebruikt worden voor login op de jabber.
Een bijkomend voordeel is dan dat iedereen tenminste een degelijk IM systeem gebruikt ipv msn.

fs1
5th July 2007, 09:48
gewoon een chat gebruiken met ne log
azoo, ok, ik heb niks gezegd, goei idee om chat te hebben dan :-)

Greenthumb
5th July 2007, 10:46
Ik heb zelf nog nooit met jabber gewerkt, maar ben bereid hiernaar te kijken als er hier animo voor is.

454ss
5th July 2007, 13:18
Als je er een chat zou moeten komen vind ik dat deze 'geintegreerd' zou moeten worden in het forum, geen apart of losstaand iets. Hij zou in mijn ogen ook bij dezelfde host moeten 'draaien' als het forum en (het liefst) door dezelfde mensen gerund (gemod) moeten worden. Iedereen kan wel zelf een chat opzetten, maar dat is niet goed voor de coherentie van het forum. het leidt tot versnippering van de community en de continuiteit is er ook niet bij gebaat. Dat zou hetzelfde zijn als

Er zijn verschillende chat-plugins voor vBulletin (plugins worden in de vBulletin-community 'hacks' genoemd) te verkrijgen. Dit (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=148472) is er in ieder geval een van.

Lijkt mij het beste geduld te hebben tot de beheerders zin en tijd hebben dit te implementeren in het forum. Tot die tijd is MSN een goed alternatief. Een 'eigen' chat opzetten zie ik de meerwaarde niet van in, maar da's mijn persoonlijke mening.

kopernek
5th July 2007, 15:22
helemaal mee eens

als de beheerders willen ik heb hier een pro chat liggen van mijn ouden torrentsite jammer genoeg door br@n gepakt

Als je er een chat zou moeten komen vind ik dat deze 'geintegreerd' zou moeten worden in het forum, geen apart of losstaand iets. Hij zou in mijn ogen ook bij dezelfde host moeten 'draaien' als het forum en (het liefst) door dezelfde mensen gerund (gemod) moeten worden. Iedereen kan wel zelf een chat opzetten, maar dat is niet goed voor de coherentie van het forum. het leidt tot versnippering van de community en de continuiteit is er ook niet bij gebaat. Dat zou hetzelfde zijn als

Er zijn verschillende chat-plugins voor vBulletin (plugins worden in de vBulletin-community 'hacks' genoemd) te verkrijgen. Dit (http://www.vbulletin.org/forum/showthread.php?t=148472) is er in ieder geval een van.

Lijkt mij het beste geduld te hebben tot de beheerders zin en tijd hebben dit te implementeren in het forum. Tot die tijd is MSN een goed alternatief. Een 'eigen' chat opzetten zie ik de meerwaarde niet van in, maar da's mijn persoonlijke mening.

Greenthumb
5th July 2007, 16:10
Ben ik het ook wel mee eens, hoop alleen dat de mods / admins er ook iets mee doen.

imhotep
5th July 2007, 18:37
don't bet on it....

Maar geintegreerd is eigenlijk het beste.

Ook zou een leden only sectie handig zijn voor sommige meetings, zoals die BBQ....

Matthijs
27th July 2007, 04:30
don't bet on it....

Inderdaad...
De chat staat echt helamaal achteraan de to-do list.

Greenthumb
5th August 2007, 21:56
Dit vind ik toch wel erg jammer.
Er zijn veel makkelijke oplossingen voor een chatbox, de één netter dan de ander, en zoals hier wel te merken is is er wel behoefte aan.
Je kunt ook met een simpel javascript applet een irc chatbox op de website integreren.
Met een (aantal) simpele bot(s) is zo een kanaal ook makkelijk te beheren zonder al te veel menselijke interactie, en er kan eventueel een of 2 forumleden worden aangewezen om toe te zien.

Axxess
5th August 2007, 22:55
ik zeg: irc server

mischien kan ik vragen of me broer er een kan configureeren op onze router pc.

Greenthumb
5th August 2007, 23:06
Het grootste probleem hiermee is dat de chat dan weinig met het forum / de website te maken heeft.
Wanneer ze ervoor kiezen een irc-chat met javascript te verwerken in de website is dit opgelost.
Degenen die dan met een irc-client willen verbinding maken kunnen dit alsnog doen.
Deze scripts zijn op diverse plaatsen gratis te vinden, en kunnen zonder veel moeite worden geimplementeerd.
Ik snap dat de admins ook een leven hebben, maar zoals al vaker op het forum is aangegeven zijn er diverse mensen die best willen helpen.

Vipergts/r
6th August 2007, 01:26
Ik zou er juist voor kiezen dit niet te integreren. Liefst wel dezelfde logins, maar niet in het forum.

Wat het grote voordeel van jabber tov irc, is dat dit met vaste accounts werkt, zoals bij msn. Tables van jabber server en vbulletin mergen, zodat er achteraf geen poespas meer moet gebeuren, en vanaf het moment dat een nieuwe user dan toegang heeft tot het forum, pas vanaf dan kan die op de chat. Jabber kan eigenlijk hetzelfde als irc en jabber samen. Zoals bij irc een channel (room) waar iedereen samen chat, met kan prive chatten en dan zoals bij msn met een paar mensen ondereen chatten.

Ja, i know, irc werkt ook met accounts, maar dat is niet verplicht. Bij jabber wel.