Bekijk de volledige versie : carpc opel astra coupe
kopernek
27th June 2007, 21:48
Hoi,
Ik zal mijn carpc hier gaan beschrijven met foto's en info.
Als ik even tijd over heb begin ik er gelijk aan. :D
De carpc bestaat uit.
(1) M2-atx voeding.
(2) Pentium 4 2,8ghz processor + GIGABYTE moederbord .
(3) 512 mb intern geheugen ddr2 .
(4) Slimline hd merk western 120 gb.
(5) Slimeline dvd brander slot in net als bij een autoradio merk nec.
(6) Card-reader merk apacer.
(7) Pci usb card.
(8) Pci risercard.
(9) Agp risercard.
(10) Belkin draadloos network stick.
(11) Belkin bluetooth stick
(12) Linex fm transsmitter.
(13) Sloop voeding atx.
(14) Ide round kabels.
(15) En een hoop kabels en schroefjes.
Alles is 100% nieuw gekocht.
FOTO IN GRROT FORMAAT.
http://aycu06.webshots.com/image/20765/2006357788602839175_rs.jpg
Morgen ga ik de aansluiting in de auto maken voor de carpc en het scherm.
wat ik besteld heb er voor:
2x zekeringhouder.
1x aan/uit schakelaar
1x 1 meter aarde draad.
1 x een lege printplaat voor zien van een koper laagje.
dash
27th June 2007, 22:55
is wel kwaliteitje wat erin gaat, maar aan- uitknopje? je hebt een m2
kopernek
27th June 2007, 23:17
is wel kwaliteitje wat erin gaat, maar aan- uitknopje? je hebt een m2
jah die aan en uit is voor dat de pc niet constand op stroom staat anders is me accu zo leeg
dash
28th June 2007, 00:03
das dan een knop + relais, meeste knoppen kunnen geen 15 amp aan
setsunakaede
28th June 2007, 00:37
jah die aan en uit is voor dat de pc niet constand op stroom staat anders is me accu zo leeg
Jumper settings op je M2 goed en je accu blijft ook leven hoor ;)
Verder wel gaaaaaf spul!
Force feedback stuurtje op de bijrijdersplaats, kan je meissie/vriend/kind/pappie NFS:Carbon spelen terwijl jij over de Autobahn hetzelfde doet :)
kopernek
28th June 2007, 11:52
:D staat wel cool een auto met twee sturen :D
Greenthumb
28th June 2007, 12:11
Klinkt veelbelovend.
Kan niet wachten om de voortgang te zien :).
kopernek
28th June 2007, 18:14
wat vandaag is binnen gekomen zekering houder 15 amp
schakelaar ook voor 15 amp
kopernek
28th June 2007, 22:59
zo de m2 atx nu ook op het moederbord geplaats
FOTO IN GRROT FORMAAT
http://aycu22.webshots.com/image/18741/2001975176018395716_rs.jpg (http://aycu22.webshots.com/image/18741/2001975176018395716_rs.jpg)
nu aleen nog de linex fm er op en kan het de auto in
gebruikt er eigelijk nog iemand de linex
kopernek
29th June 2007, 16:40
ik heb een vraagje
ik heb de pc nu in de auto getest maar in probleem de monitor slaat niet aan met de m2-atx en als ik hem op net stroom zet slaat de monitor wel gewoon aan de monitor is gewoon op stroom net
weet iemand een oplossing hier voor
dash
29th June 2007, 20:26
ik heb een vraagje
ik heb de pc nu in de auto getest maar in probleem de monitor slaat niet aan met de m2-atx en als ik hem op net stroom zet slaat de monitor wel gewoon aan de monitor is gewoon op stroom net
weet iemand een oplossing hier voor
heb je er een sigaretten plug bij? dan die gebruiken.
m2 is sterkt genoeg om ook scherm erop aan te sluiten (wel gele draad gebruiken ;)
kopernek
29th June 2007, 22:27
heb je er een sigaretten plug bij? dan die gebruiken.
m2 is sterkt genoeg om ook scherm erop aan te sluiten (wel gele draad gebruiken ;)
gele draad ? ik heb geen gele draad en ook geen sigaretten plug er bij
ik heb hem op de accu aan gesloten en de fan's gaan wel draaien maar hd led geeft ook geen licht en ook de monitor slaat niet aan en op net stroom wel
wat doe ik fout of licht het aan die m2-atx
ik hoor het wel
Greenthumb
30th June 2007, 10:53
Probeer eens je pc aan te sluiten met zo min mogelijk extra's, dus alleen moederbord, geheugen, processor en eventueel videokaart als dit niet onboard zit.
Kijk eens of hij nu wel opstart.
Als hij nu wel start ligt het er aan dat je te veel vermogen van je M2 vraagt.
Ook zou je eens in de specs van de M2 moeten kijken of de Pentium 4 wordt ondersteund.
Heb je ook je 4 polige stekker aangesloten voor P4 processors?
Mocht dit alles niet helpen dan zou het kunnen dat je M2 niet goed is.
454ss
30th June 2007, 11:15
wat doe ik fout of licht het aan die m2-atx
ik hoor het wel
Wat je fout doet is een veel te beperkte probleem omschrijving geven in slecht geformuleerde zinnen. Hoe moeten wij nu weten hoe je de M2 hebt aangesloten? Of hoe (in welke modus) je hem hebt ingesteld? Heb je een startknopje op de M2 aangesloten? Gebruik je de schakeldraad naar de M2 toe? Heb je al je hardware op de M2 aangesloten of alleen je MB en je HD? Heb je zoals Greenthumb zegt de P4 voedingsconnector aangesloten?
De M2 is namelijk niet alleen een voeding maar ook een startup/shutdown controller. Als je die niet goed aansluit EN juist instelt gebeurt er ook niets.
Wat dash bedoeld is de gele draad van je molexstekker. Daarbij gaat hij er vanuit dat je een (klein) 12V schermpje hebt. Een 17" van je desktopcomputer is natuurlijk andere koek. Misschien ook handig te vermelden wat voor schermpje je hebt? Sommigen komen uit standby zodra je er stroom op zet, en sommigen moet je handmatig aan zetten. En sommigen kun je zelf instellen.
kopernek
30th June 2007, 18:25
pc is te zwaar voor de m2 ik heb nu een belkin gekocht en nu werkt de pc wel in de auto m2 gaat de vuilbak in
Wat je fout doet is een veel te beperkte probleem omschrijving geven in slecht geformuleerde zinnen. Hoe moeten wij nu weten hoe je de M2 hebt aangesloten? Of hoe (in welke modus) je hem hebt ingesteld? Heb je een startknopje op de M2 aangesloten? Gebruik je de schakeldraad naar de M2 toe? Heb je al je hardware op de M2 aangesloten of alleen je MB en je HD? Heb je zoals Greenthumb zegt de P4 voedingsconnector aangesloten?
De M2 is namelijk niet alleen een voeding maar ook een startup/shutdown controller. Als je die niet goed aansluit EN juist instelt gebeurt er ook niets.
Wat dash bedoeld is de gele draad van je molexstekker. Daarbij gaat hij er vanuit dat je een (klein) 12V schermpje hebt. Een 17" van je desktopcomputer is natuurlijk andere koek. Misschien ook handig te vermelden wat voor schermpje je hebt? Sommigen komen uit standby zodra je er stroom op zet, en sommigen moet je handmatig aan zetten. En sommigen kun je zelf instellen.
setsunakaede
1st July 2007, 02:06
pc is te zwaar voor de m2 ik heb nu een belkin gekocht en nu werkt de pc wel in de auto m2 gaat de vuilbak in
Twee dingen:
-Weet je heeeeel zeker dat de pc te zwaar is voor de M2? Uitgebreid getest? Alles uitgeprobeerd?
-M2 in de vuilbak mikken = kapitaalvernietiging. Je kan hem ook verkopen.
kopernek
1st July 2007, 10:26
hij is weer uit de vuilbak dankzij een tip van dash
ik heb hem nu gewoon op een computer voeding aan gesloten en nu start de m2 de comp wel op dus nu ga ik er van uit dat als ik hem in de auto aan sluit met starten er bij dan doet die het wel
Twee dingen:
-Weet je heeeeel zeker dat de pc te zwaar is voor de M2? Uitgebreid getest? Alles uitgeprobeerd?
-M2 in de vuilbak mikken = kapitaalvernietiging. Je kan hem ook verkopen.
setsunakaede
1st July 2007, 19:13
Zie je wel, eerst even rustig testen voordat je gelijk conclusies trekt.
Vergeet niet dat een carputer toch net even wat anders is dan een gewone thuispc, er komt veel meer bij kijken zoals storingsvrij maken, goed aansluiten, voldoende dikke kabels (heb je daar ooit van gehoord bij een normale pc? Dacht het niet...), touchscreens inbouwen, gps, weetikveel. Oh, en natuurlijk specifieke software waar nog vanalles mee mis kan... Carputers zijn (nog) echte hobbydingen! Het kost veel tijd, maar heeee dat is toch ook de lol ervan?
kopernek
1st July 2007, 19:33
jah klopt maar ik heb nu nog 1 probleem hoe krijg ik er geluid uit ik heb hier een linex fm transmitter maar daar ben ik niet tevreden over
ik heb hem op een kabel van 2 mm aan gesloten is dat te dun of zou ik beter voor wat dikkere kabel kunnen kiezen
bedankt voor jullie hulp :D
Zie je wel, eerst even rustig testen voordat je gelijk conclusies trekt.
Vergeet niet dat een carputer toch net even wat anders is dan een gewone thuispc, er komt veel meer bij kijken zoals storingsvrij maken, goed aansluiten, voldoende dikke kabels (heb je daar ooit van gehoord bij een normale pc? Dacht het niet...), touchscreens inbouwen, gps, weetikveel. Oh, en natuurlijk specifieke software waar nog vanalles mee mis kan... Carputers zijn (nog) echte hobbydingen! Het kost veel tijd, maar heeee dat is toch ook de lol ervan?
Greenthumb
1st July 2007, 20:02
Ik heb zelf mn geluid via de on-board geluidskaart.
Ik heb 2 versterkers in mn auto liggen.
De eerste is een vierkanaals voor mn frontspeakers, die in de deuren zijn weggewerkt, en mn rearspeakers die achter mn stoelen zitten (heb een cabine).
De tweede is een 2 kanaals versterker, waaop momenteel alleen de bassbox aangesloten zit.
Ik ben aan het kijken om nog een centerspeakertje weg te werken voor volledig 5.1 audio, maar voorlopig heb ik dus 4.1.
Ik wil nog wel eens gaan kijken voor een usb geluidskaart van creative, omdat het onboard geluid van de VIA moederbordjes vooral in de hele hoge tonen nog niet optimaal is, maar het is zeker ruim acceptabel.
Ik hed de versterkers met een stereo-plug naar 2 x tulp-plug verlengkabeltje aangesloten.
kopernek
5th July 2007, 15:23
IK KAN WEER HELEMAAL OP NIEUW GAAN BEGINNEN
MIJN MOEDERBORD IS OVERLEDEN :mad:
NU HEB IK EEN HELEHOOP DINGEN OVER WIE INTRESSE HEEFT LAAT HET MAAR WETEN
Neonic
5th July 2007, 15:54
Dus je gaat én overnieuw beginnen ... én je hebt een helehoop dingen over die je weg wil doen ?
Kan je niet gewoon ander mobo kopen ?
kopernek
5th July 2007, 16:03
jah dat mobo wat ik nu ga kopen zit alles al op en mijn ouden mobo wat alles extern en dat is nu allemaal over ook de p4 en de risercard en de vga en nog een aantal dingen
Dus je gaat én overnieuw beginnen ... én je hebt een helehoop dingen over die je weg wil doen ?
Kan je niet gewoon ander mobo kopen ?
Neonic
5th July 2007, 18:32
Misschien wel handig dan om aan te geven wat je over hebt ?
Kreeg meer het idee dat je de voeding, hdd en alles bedoelde ...
kopernek
5th July 2007, 19:15
jah die zijn ook over en die converters ook voor de hd en dvd
Misschien wel handig dan om aan te geven wat je over hebt ?
Kreeg meer het idee dat je de voeding, hdd en alles bedoelde ...
daar wordt je niet blij van, en wordt het mini board ?
Greenthumb
5th July 2007, 20:50
Ik zou als ik jou was even een topic openen in het verkoop-gedeelte van het forum.
Dit gedeelte is er immers speciaal voor gemaakt.
vBulletin v4.0.0, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.